Huomioitavaa KR:ää remontoidessa?
Valvoja: ffp jäsenet
Huomioitavaa KR:ää remontoidessa?
Tarkoitus olisi vaihtaa siis -88 g2 gti:n moottoriin kaikki tiivisteet ja samalla huoltaa koko mylly.Mitä sellaisia seikkoja/heikkouksia KR:ssä siis on, mitä tulisi ehdottomasti vaihtaa/tarkistaa. Onko koneen purussa ja kasaamisessa mitään erityistä huomioitavaa tai projektia helpottavaa ettei näin ensikertalaisena KR:n kimpussa tuhoaisi koko laitosta?Tekeeköhän nuilla tarviketiivistesarjoilla (n.180e/koko moottori) mitään vai kannattaako saman tien kysellä alkuperäisiä?
Korjausopas on ihan kannattava hankinta, maksaa itsensä takaisin helposti. Jakohihnan + kiristinrullan vaihto, kannen tarkastaminen/korjauttaminen, virranjakajan tiivisteen vaihto, kiertokangen laakerit ja runkolaakeritkin vois vaihtaa samaan syssyyn kun koneen laittaa osiksi. Öljypumppu kannattaa myös tarkastaa kulumisen varalta. Noi nyt ainakin itse tekisin jos koneen osiksi pistäisin.
Varmaan porautukseen ja uusiin mäntiin et investoi, mutta mittaa männänrenkaiden katkosraot ja männänrenkaiden välykset rengasurissa ja putsaa rengasurat karstasta.
Kasattaessa muista uudet kannenpultit ja kampuran hihnapyörän pultti, ajoituksen kanssa kannattaa olla huolellinen. Muuta nyt ei juuri tule mieleen, ja noi kaikki edellisetkin selviäis korjausopasta selaillessa.
Tarviketiivistesarjoihin en ota kantaa :)
Varmaan porautukseen ja uusiin mäntiin et investoi, mutta mittaa männänrenkaiden katkosraot ja männänrenkaiden välykset rengasurissa ja putsaa rengasurat karstasta.
Kasattaessa muista uudet kannenpultit ja kampuran hihnapyörän pultti, ajoituksen kanssa kannattaa olla huolellinen. Muuta nyt ei juuri tule mieleen, ja noi kaikki edellisetkin selviäis korjausopasta selaillessa.
Tarviketiivistesarjoihin en ota kantaa :)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Eikös noissa apualeksin laakerien saannissa ollu jotakin ongelmaa? Männänrenkaat kannattais vaihtaa jos osiks meinaa koneen laittaa.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 30.4.2006 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samanlaiset laakerithan ne noissa kaikissa "isolohkoissa". Ainakin useissa dieseleissä ja yhdessä 2,0 16Vssä on tullu vastaan rikkinäisiä laakereita. Öljynpainevalo alkaa palaan tyhjäkäynnillä kun menee lopullisesti rikki.
Tarvikemyyjät on ainakin halunneet myydä koneistamattomia laakereita. Pitäisi itse koneistaa oikean kokoiseksi asennuksen jälkeen... Onneksi jostain paikoista saa valmiitakin.
Tarvikemyyjät on ainakin halunneet myydä koneistamattomia laakereita. Pitäisi itse koneistaa oikean kokoiseksi asennuksen jälkeen... Onneksi jostain paikoista saa valmiitakin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa