G2 voimansiirto vikaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

J.A.K.
-
Viestit: 164
Liittynyt: 7.6.2004 15:15

G2 voimansiirto vikaa

ViestiKirjoittaja J.A.K. » 25.4.2006 9:16

Elikkäs tällaista alko ilmeneen: Kiihdyttäessä ja veättäessä vähänkin mummoa nopeammin alkaa tökkimään jossain. Ensimmäisen kerran teki rivakassa kiihdytyksessä ykköseltä-kakkoselle pykältäessä; kone sammui ja meinas hampaat lähteä kun rusautti tai silleen töksähti. Matka ajossa taas ilmenee sillai että alkaa jarruttamaan yhtäkkiä vauhtia.. Kytkinmen ku painaa pohjaan niin tuntuu katoavan.. Vaihdelaatikon öljyt olis tarkoitus tuossa aluksi tarkistaa, mutta voisko vika olla kytkinpuolella?

Ei hirveästi kokemusta moisesta, mut sen verran on paha että auto jää pihaan toistaiseksi. Kytkin on luistanut isolla vaihteella vedättäessä ja esim välillä 1-2 pykältäessä rivakassa ajossa. Kone on 1.6TD ja vakiot 5v loota ja kytkin. (tehot välillä 90-100hv)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.4.2006 13:17

Oireet voivat teoriassa johtua öljyjen vähyydestä loodassa, mutta siinä tapauksessa laatikosta on jo laakereita vaurioitunut.

Toinen vaihtoehto voisi olla hajoamispisteessä oleva vetonivel. Etupää ilmaan ja renkaita pyörittelemään...

J.A.K.
-
Viestit: 164
Liittynyt: 7.6.2004 15:15

ViestiKirjoittaja J.A.K. » 25.4.2006 19:35

Vetarit tutkittu, ei tuntunu niissä olevan vikaa. Ei taida auttaa ku alkaa tässä ku jaksaa purku hommiin... Öljyt toki tarkistaa ensin... Ei riittäny intoa alkaa niitä tänään kattoon rapa pihalla. Raporttia tulee ku vika selviää, jos selviää x)

J.A.K.
-
Viestit: 164
Liittynyt: 7.6.2004 15:15

ViestiKirjoittaja J.A.K. » 26.4.2006 10:42

Voisko olla tasauspyörästö paskana? Vikahan ilmeni ensikerran silloin kun ratas pyöri melko kovaa ja heitin kakkosta silmään..... Nooh, vara-auto käyttöön ja susiwagen seisoon waan xD

J.A.K.
-
Viestit: 164
Liittynyt: 7.6.2004 15:15

ViestiKirjoittaja J.A.K. » 27.4.2006 22:32

Elikkäs ongelma selvitetty. Ei ollu vika siellä mistä sitä haki... Pumpun solenoidille menevä johto ei saanu kunnon kosketusta ja kiihdyttäessä tärinästä katko sitten polttoainetta.. Vaihdelaatikon öljyt tuli onneksi kuiten katottua, sai lisätä melkein litran.. Ihme ettei olleet takkuilleet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa