Venton lämmöt karkailee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

Venton lämmöt karkailee

ViestiKirjoittaja Viljo » 26.4.2006 15:04

Tervehdys!

Olen koittanut serchia käyttää, mutta tuloksetta. Joten voisitteko hieman avittaa?
Ventossa on ollut iänpäivät lämpövikoja, mutta nyt olen pannut merkille ilmojen lämmetessä että kun moottorin lämpötila nousee yli sen 95 asteen, niin flekti lähtee pyöriin hiljaa. Flektin toinen vaihe tärähtää käyntiin sitten hieman myöhemmin lämpöjen ollessa n. 100-105 astetta. Noh ei tässä vielä mitään, mutta kun ne lämmöt eivät putoa sinne normaaleihin lukemiin enää kun ne ovat olleet siellä +105 asteessa! Mikä neuvoksi? Seuraavat osat vaihdettu: Termostaatti(87 astetta), lämpötila-anturi, flektin käynnistinanturi, vesipumppu ja paisuntasäiliön korkki. Mikään näistä ei tunnu tehoavan. matka-ajossa lämmöt pysyvät tietysti siinä 90 asteen nurkilla. kiitokset avusta!

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 26.4.2006 20:45

Ootkohan ostanu tarvike termostaatin? Käyppä vw:n tiskiltä ostamassa alkuperäinen 80 asteinen termostaatti ja koita mitä lämmöt sitte sanoo:)

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 26.4.2006 21:49

onko muka tosi että tarviketermarit olis noin paskoja?? mulla oli talvella 87 ja lämmöt mittarin mukaan vajaa 100 ja nyt vaihoin 80 termarin kesäks ni lämmöt siltiki melkei 100..vähä ihmetyttää itteäkin!!

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 26.4.2006 21:59

Kyllä ne kuulemma on aika susi tavaraa. Kaverilla meni kerran kansi tarviketermarin takia että ite en osta ikinä muuta ku alkuperäisiä termareita ku ei niiden hintaero ole mikään iso:)

Olisko suula VR.ssä lämpötila-anturi rikki. Niin ja oliko toi termari minkä vaihdoit 80 asteiseksi tarvike vai alkuperäinen?

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 26.4.2006 22:03

nii onkos se siinä termari kotelos kiinni?? siis se anturi...

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 27.4.2006 8:27

Termari on kyllä ihan alkuperäinen..

lommo
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.3.2005 15:18

ViestiKirjoittaja lommo » 27.4.2006 11:18

Onkos syyläri missä kunnossa ? Miten ois syylärin ja jäähdytysjärjestelmän putsaus ?

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 27.4.2006 11:24

tapahtuu miten? kyllä siellä vesi kiertää, olen katsonut paisuntasäiliön paluu letkusta tämän asian.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 27.4.2006 11:31

paisarin pikkuletkusta voi tulla nestettä niinkuin pitääkin mutta kiertääkö syylärissä?se pikku letku ei sitä kerro...

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 27.4.2006 11:33

mistä tiedän sit et syylärissä vesi kiertää? ja kuinka se puhdistus tapahtuu?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.4.2006 15:53

Mambolius: Joo siinä kotelossa se on ja muistaakseni se keltainen on sille mittarille menevä. Tietty voit kokeilla ottaa sen liittimestä irti ja katot että tippuuko lämmöt mittarissa nollille:)

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 27.4.2006 20:26

Keltainen on mittarille mutta kannatta kuitenkin tarkisistaa irroittamalla liitin ja katsoa meneekö lämpötilanmittari nolliin. Tarvike termareita on vissiin meri merkkisiä kun itse ostin tarvikkeen niin sanoivat huollossa et se on alkuperäinen tiedä sitten mutta minulla ainakin vielä toiminut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa