Autona Skoda Felicia vm 96 ja siinä 1.6 litranen mylly joka siis lienee täysin sama kuin golf III:ssa
Ongelma olisi vaihteiston takelteleminen ja pienten vaihteiden päälle meneminen tai oikeastaan sen puute. Laatikkoon on juuri vaihdettu öljyt, mutta koska satuin lukemaan nuo öljysuositukset vasta homman jälkeen, tuli laatikkoon laitettua Mobilin vaihteistoöljyä. Vaihteisto takelteli hieman ennenkin ja ajattelin että ongelma korjaantuu öljynvaihdolla, mutta tuntuu että lähinnä tilanne paheni entisestään sillä nyt on ykköstä kakkosta ja kolmosta vaikea saada sisään muuten kuin voimalla. Sellaisen pistin merkille, että mikäli konetta kierrättää yli 3000 menevät vaihteet ehkä aavistuksen verran paremmin sisään. Edes paikallaan seistessä ei ykkönen tahdo mennä sisään ja vauhdissa on aika turha yrittää ilman rusautusta.
Voisiko olla että laatikossa on liian vähän öljyä, vai onko tuo laatikko vain niin nirso että sinne olisi pitänyt laittaa tuota Castrolin öljyä?
Vaihteisto takeltelee.
Valvoja: ffp jäsenet
Voisiko olla, että joko tuossa olisi siirtäjän tanko tai sitten vaijeri vääntynyt(kumpi autossa sitten onkaan) niin ettei vaihteiston poikittaissiirtäjä asetu kohdalleen, kun vaihteita hakee? Joskus kylmällä ilmalla tai jos keppi on pakkasella takerrellut, niin on saattanut käyttää liikaa voimaa ja vahingoittaa vivustoja.
Se on tosin kummallista että ykkönen ja nelonen menee kuitenkin päälle. Lähtisin hakemaan vikaa niin, että merkkaisin sekä ottaisin vaihteensiirtäjät irti vaihteiston puolelta, kokeilisin sitten vapaana heilutella keppiä ja sitten sen jälkeen paljankäsin suoraan vaihdelaatikon siirtäjäkiinnityksistä(katsoo samalla, että ne kunnossa). Sitten jos kaikki on kunnossa silläpuolella niin purkaisin kepinpuolelta ja katsoisin, että siitä lähtevät "voimanvälittimet" ovat täysin suorassa(vääntymättömiä).
Se on tosin kummallista että ykkönen ja nelonen menee kuitenkin päälle. Lähtisin hakemaan vikaa niin, että merkkaisin sekä ottaisin vaihteensiirtäjät irti vaihteiston puolelta, kokeilisin sitten vapaana heilutella keppiä ja sitten sen jälkeen paljankäsin suoraan vaihdelaatikon siirtäjäkiinnityksistä(katsoo samalla, että ne kunnossa). Sitten jos kaikki on kunnossa silläpuolella niin purkaisin kepinpuolelta ja katsoisin, että siitä lähtevät "voimanvälittimet" ovat täysin suorassa(vääntymättömiä).
Itellä on täsmällen sama auto ja sama vika. Asialle en oo vielä tehnyt mitään, mutta alkaa sen verta paljon jurppimaan että kohta jotain tapahtuu. Vaihdelaatikkoöljyt kävin ostamassa, mutta jotain muutakin varmaan joutuu tekemään.
Lisäksi kytkin pitää "sirinää" ja "surinaa" avautuneena (poljin pohjassa). Liekö tuo ääni merkkinä painelaakerin eläkkeelle jännistä.
Minun autoon on edellisen omistajan (vm -28)toimesta vaihdettu kytkin kun oli ajettu 35tkm. Nyt mittarissa on 78 tkm, eli pitääkö tämä ottaa merkkinä ettei kytkin kestä kun 30 - 40 tkm. Aiemmissa Volkkareissa (Jetta vm -81, Polo vm -87, Golf III ei vastaavaa ongelmaa ole ollut.
Auttakaa miestä mäessä ettei tarvitse tehdä epätoivoista liikettä ja vaihtaa takaisin Ooppeliin.
Lisäksi kytkin pitää "sirinää" ja "surinaa" avautuneena (poljin pohjassa). Liekö tuo ääni merkkinä painelaakerin eläkkeelle jännistä.
Minun autoon on edellisen omistajan (vm -28)toimesta vaihdettu kytkin kun oli ajettu 35tkm. Nyt mittarissa on 78 tkm, eli pitääkö tämä ottaa merkkinä ettei kytkin kestä kun 30 - 40 tkm. Aiemmissa Volkkareissa (Jetta vm -81, Polo vm -87, Golf III ei vastaavaa ongelmaa ole ollut.
Auttakaa miestä mäessä ettei tarvitse tehdä epätoivoista liikettä ja vaihtaa takaisin Ooppeliin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa