puristuksia alas kannella + tiivisteellä (8V)
Valvoja: ffp jäsenet
puristuksia alas kannella + tiivisteellä (8V)
Onko kaikki täällä sorvannut aina männistä pois puristusten laskemiseksi, vai vinguttiko kukaan kannesta tavaraa pois??? Projektissa 1.8 8v RP moottori, alkuperäiset puristukset 9,0:1. Mäntiin ei ole tarkoitus koskea tässä vaiheessa.
Tarkoitus ei ollut tiputtaa purtsia mutta jos kannesta poistamalla saa hyvää aikaseksi niin sitten lähtee!? ---> pyrkimys 8,5 paikkeille
Lainaten foorumilaisen kuvaa:
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/palotila.jpg
Kuvan yläosasta voisi ottaa tavaraa isolla kädellä, tulpan ympäriltä vähemmän (jos ollenkaan). Meneekö virtaukset ihan pieleen? Haittapuolia?
Millä tiivisteillä sai puristuksia alas? Onko paksuuksia tiedossa?
ISO kiitos kokeneempien neuvoista !
Tarkoitus ei ollut tiputtaa purtsia mutta jos kannesta poistamalla saa hyvää aikaseksi niin sitten lähtee!? ---> pyrkimys 8,5 paikkeille
Lainaten foorumilaisen kuvaa:
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/palotila.jpg
Kuvan yläosasta voisi ottaa tavaraa isolla kädellä, tulpan ympäriltä vähemmän (jos ollenkaan). Meneekö virtaukset ihan pieleen? Haittapuolia?
Millä tiivisteillä sai puristuksia alas? Onko paksuuksia tiedossa?
ISO kiitos kokeneempien neuvoista !
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
mä kaivaisin venttiilien ympäriltä (varsinkin imuvena on tosi kiinni ammeen reunassa) matskua pois niin paljon kun kannentiivisteen reikä vain antaa levittää.
tuo paljealue olisi sinänsä hyvä kyllä säilyttää mikä on kannen tasopinnan kanssa samalla korkeudella.... en osaa kylläkään ottaa kantaa siihen kuinka tuon paljealueen poistaminen vaikuttaa vaikkapa nakutusherkkyyteen tai virtauksen heikkenemiseen.
virtauksen heikkenemiseen sillä varmasti on jonkinlainen vaikutus koska ykk:ssa olevasta männästä mielellään vain kannentiivisteen verran ylempänä oleva pinta saa aikaan toivotun ilmiön silloin kun seos joutuu tuohon pieneen väliin se pyrkii purkautumaan suurella nopeudella avonaisemmalle alueelle. näin muistelisin aiheesta lukeneeni.
kansitiivisteiden vahvuuksista on juttua jossakin G60-kannentiiviste-topikissa jossa oli höpötystä turbo-rieselin metallitiivisteestä ja sen paksuudesta.
jos ja kun sulla on amme-malliset männätkin (??) niin sorvaisin melkein ne itse tasapäisiksi (varsinkin jos paljealueen kannesta hävität) vaikkakin matka männänlaesta puristusrenkaaseen pieneneekin hieman.
kaverin tooppelin ohc-kannesta vinguttelin menneenä kesänä tilaa venttiilien ympärille otin pois noin puolet kannessa olevasta paljealueesta ja puristussuhde putosi ysistä muistaakseni 8.3:een eikä se käytössä ainakaan nakutusherkemmäksi tullut se kansi. tämä palotila oli vakiona 30cc, kaivettuna 34-35cc. (tosin älä ota tästä ohjetta, että 5cc kun saat palotilaa isommaksi niin puristussuhde putoaa tuon verran koska en enää tarkasti muista noita mittoja ja tilavuuksia! mutta suuntaa kait antaa?)
tuo paljealue olisi sinänsä hyvä kyllä säilyttää mikä on kannen tasopinnan kanssa samalla korkeudella.... en osaa kylläkään ottaa kantaa siihen kuinka tuon paljealueen poistaminen vaikuttaa vaikkapa nakutusherkkyyteen tai virtauksen heikkenemiseen.
virtauksen heikkenemiseen sillä varmasti on jonkinlainen vaikutus koska ykk:ssa olevasta männästä mielellään vain kannentiivisteen verran ylempänä oleva pinta saa aikaan toivotun ilmiön silloin kun seos joutuu tuohon pieneen väliin se pyrkii purkautumaan suurella nopeudella avonaisemmalle alueelle. näin muistelisin aiheesta lukeneeni.
kansitiivisteiden vahvuuksista on juttua jossakin G60-kannentiiviste-topikissa jossa oli höpötystä turbo-rieselin metallitiivisteestä ja sen paksuudesta.
jos ja kun sulla on amme-malliset männätkin (??) niin sorvaisin melkein ne itse tasapäisiksi (varsinkin jos paljealueen kannesta hävität) vaikkakin matka männänlaesta puristusrenkaaseen pieneneekin hieman.
kaverin tooppelin ohc-kannesta vinguttelin menneenä kesänä tilaa venttiilien ympärille otin pois noin puolet kannessa olevasta paljealueesta ja puristussuhde putosi ysistä muistaakseni 8.3:een eikä se käytössä ainakaan nakutusherkemmäksi tullut se kansi. tämä palotila oli vakiona 30cc, kaivettuna 34-35cc. (tosin älä ota tästä ohjetta, että 5cc kun saat palotilaa isommaksi niin puristussuhde putoaa tuon verran koska en enää tarkasti muista noita mittoja ja tilavuuksia! mutta suuntaa kait antaa?)
Lainaan topikkia pikkasen.
Tuohon Micraprojektiin ollaan myös miettimässä tapaa pudottaa puristuksia ja mielessä on käynyt paksumpi kannentiiviste.
Kuparisista tiivisteistä on isot pojat puhuneet. Onko se paras ja ainoa tapa, vai onko muita ja parhaita tapoja?
Miten ison tukun euroja sellaisen työstäminen mallista syö ja minkä niminen pulju semmoisia tekee?
Mielessä on käynyt myös se, että mitoittelee vakio kannentiivisteestä cädillä kuvan ja sitten vesileikkailee semmoisen tiipparin ihan itse.
Tuohon Micraprojektiin ollaan myös miettimässä tapaa pudottaa puristuksia ja mielessä on käynyt paksumpi kannentiiviste.
Kuparisista tiivisteistä on isot pojat puhuneet. Onko se paras ja ainoa tapa, vai onko muita ja parhaita tapoja?
Miten ison tukun euroja sellaisen työstäminen mallista syö ja minkä niminen pulju semmoisia tekee?
Mielessä on käynyt myös se, että mitoittelee vakio kannentiivisteestä cädillä kuvan ja sitten vesileikkailee semmoisen tiipparin ihan itse.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Ikinä en oo kyseistä kantta vingutellu, saatika paljoa muitakaan kansia, mutta ite lähtisin palotilan työstämisessä myös siitä että kuvasta katsottuna imuventtiilin oikealta puolelta tavaraa pois. Ehkä myös männistä jyrsimällä siten, että paljealueet jäisivät toimintaan.
En näkisi että ahdetussa olis välttämättä synti olla korkeat puristukset, on paljo mukavampi ajella normiajoo. Mulla on tossa Peugeotissa 8:1 puristukset, ja on kyllä totaalisen laiska peli muuten, paitsi sitten paineilla rupeaa tapahtumaan.
Sitte jos tehään the ultimate kiihdytyspeliä tms, niin valitaan IMO parempi aihio niin autoksi kuin moottoriksikin.
En näkisi että ahdetussa olis välttämättä synti olla korkeat puristukset, on paljo mukavampi ajella normiajoo. Mulla on tossa Peugeotissa 8:1 puristukset, ja on kyllä totaalisen laiska peli muuten, paitsi sitten paineilla rupeaa tapahtumaan.
Sitte jos tehään the ultimate kiihdytyspeliä tms, niin valitaan IMO parempi aihio niin autoksi kuin moottoriksikin.
9:1 on ihan hyvä puristussuhde, ellei ole aikomuksena käyttää kaasareita tms. museotavaraa moottorin ruokkimiseen. Kestänee tuo 1.8 alakertakin ahtaa yli barin paineilla, kun vakio 1.6 litraisestakin (9:1 puristukset) on otettu yli 250hv.
Edit: Ja jos nyt välttämättä on pakko puristuksia laskea, niin pari peltitiivistettä päällekkäin laskee puristuksia hieman. Vortexilla moisia virityksiä liikkuu enemmänkin.
Tuosta 8v kannesta on kyllä hankala suurentaa palotilaa järkevästi, mulla on tallilla yksi pikkuventtiilikansi josta on kaivettu palotilat 28cc->35cc ja se näyttää jo varsin hurjalta. Sen hyödyn minkä tolla puristuksien laskemisella saavuttaa, menettää jo moottorin käytöksessä.
Edit: Ja jos nyt välttämättä on pakko puristuksia laskea, niin pari peltitiivistettä päällekkäin laskee puristuksia hieman. Vortexilla moisia virityksiä liikkuu enemmänkin.
Tuosta 8v kannesta on kyllä hankala suurentaa palotilaa järkevästi, mulla on tallilla yksi pikkuventtiilikansi josta on kaivettu palotilat 28cc->35cc ja se näyttää jo varsin hurjalta. Sen hyödyn minkä tolla puristuksien laskemisella saavuttaa, menettää jo moottorin käytöksessä.
Hienoa. Saatiin mielipidettä ruutuun. Lähtökuviot oli että puristuksia ei lasketa eikä kantta irroiteta eikä mäntiä tarkasteta/rengasteta eikä.... mutta moottori on kuin onkin osissa :D. Samalla tuli pohdiskeltua pitääkö kantta tai mäntiä työstää.
Kun kokeneempaa sanaa sai kuulla pidetään ne purtsit siellä 9,0:1, tyydytään vain karstojen poisteluun :). Ruokinta ja sytkä hoituu megasquirtilla ei vanhoilla turbosolexeilla.
Koneeseen vaihdetaan männänrenkaat, veivien laakerit, pakoventtiilit, ohjurikumit + mahdollisesti muuta eli perustarkastukset ja huollot. Onko asioita mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota?
Mitä kannentiivistettä suosittelette käyttämään normi 8v vai g60 tiiviste, muita vaihtoehtoja?
Kun kokeneempaa sanaa sai kuulla pidetään ne purtsit siellä 9,0:1, tyydytään vain karstojen poisteluun :). Ruokinta ja sytkä hoituu megasquirtilla ei vanhoilla turbosolexeilla.
Koneeseen vaihdetaan männänrenkaat, veivien laakerit, pakoventtiilit, ohjurikumit + mahdollisesti muuta eli perustarkastukset ja huollot. Onko asioita mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota?
Mitä kannentiivistettä suosittelette käyttämään normi 8v vai g60 tiiviste, muita vaihtoehtoja?
kansi ajetaan tasoon ja varmaan samalla katsotaan seetit.
Kaahari: jahkaillaan tätä tiivistejudanssia vielä. Tiedätkö mitä eroja PG:n ja AAM metallitiivisteiden välillä. Kumpi paksumpi vai onko eroja?
Tässä osanumerot metallitiivisteille jos joku keksii tulevaisuudessa käyttää hakua tiedonnälässään
037 103 383L (PG kone)
050 103 383A (AAM, ADZ 1.8 8v 75/90hv)
Kaahari: jahkaillaan tätä tiivistejudanssia vielä. Tiedätkö mitä eroja PG:n ja AAM metallitiivisteiden välillä. Kumpi paksumpi vai onko eroja?
Tässä osanumerot metallitiivisteille jos joku keksii tulevaisuudessa käyttää hakua tiedonnälässään
037 103 383L (PG kone)
050 103 383A (AAM, ADZ 1.8 8v 75/90hv)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa