audi 80q -85 neloskone->vitoskone

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

audi 80q -85 neloskone->vitoskone

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.11.2005 17:02

minkälainen operaatio on vaihtaa kyseiseen biiliin joka siis on 2.0 16v neloskoneella, niin vitos kone esim 2.2 20v turbo tai 2.5 tdi?
Viimeksi muokannut Antsa, 21.4.2006 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

auditaas
-
Viestit: 38
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja auditaas » 24.11.2005 21:48

Jos tekemisestä pitää ja varaosaauto on vieressä niin onhan se mahdollista.

Vaihtoon menee about kaikki mitä tulipellin edestä löytyy. Sekä tietysti siinä vitoskoneen jatkona pitää olla sen oma laatikko ja siinähän onkin taas eri välitys kuin vanhassa takaperässä. Mutta tekemällä siitä selviää. Hitsaustakaan ei tarvita juuri muualla kuin moottorikannakkeiden asennuksessa (neloskone kiinni apurungossa, vitonen runkoaisoissa).

Työlästä, elämä on.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.11.2005 21:56

eli juuri tätä hain, et onko ne tosiaan neloskoneisissa ja vitoskoneisissa erinlaiset rungot?

auditaas
-
Viestit: 38
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja auditaas » 24.11.2005 22:15

Itse autossa on sama itsekantava korirakenne ja etupään runkoaisatkin. Ero on vain siinä että ne vitosen moottorikannakkeet on hitsattu korin runkoaisoihin ja neloskoneen kiinnitykset on apurungossa. Apurunko on siis erilainen. Apurunko on pulteilla kiinni korin runkoaisoissa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.11.2005 22:32

elikkä jos ton vitos koneen haluaa neloskoneen tilalle niin pitää hitsata ne vitoskoneen kiinnikkeiden paikat koriin?

auditaas
-
Viestit: 38
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja auditaas » 24.11.2005 22:33

Bingo, juurikin näin.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.11.2005 22:34

no siinä meni sekin idea sitten.....

auditaas
-
Viestit: 38
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja auditaas » 24.11.2005 22:37

No eipäs nyt masennuta, kyllähän tuollaista swappia on tehty varsinkin pykälää vanhempaan 80/90:iin. Samalla tavalla se onnistunee sämpyläänkin.

Ei se välttämättä kannattavaa ole mutta onko sen väliä kun kyseessä on harrastus?

Enemmän juttua saattaa löytää audiclubin puolelta.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.11.2005 22:50

helpompi näköjään ostaa su oraan vitoskoneella oleva :D

auditaas
-
Viestit: 38
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja auditaas » 24.11.2005 23:03

Kaiken voi tehdä ainakin kahdella eri tavalla. Helposti tai sitten ei.

Kyllä niitä vitoskoneisiakin quattroja kaupan on, yleensä ovat mallimerkinnällä 90.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 21.4.2006 22:06

miten tuohon vanhempaan korimalliin toi moottorin vaihto on mahdollinen?
meneekö pelkillä kannakkeiden vaihdolla? vai miten?

edit: siis tuohon kanttikoppaan oisko vm:t 85-87 koriin tällä kertaa...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 22.4.2006 23:16

oisko jollain kuvia noista nelos ja vitos koneen kiinnikkeistä?

ja jos löytysi vielä kuva 80 quattron konehuoneesta nelos ja vitos koneellisen, mieluusti ilman konetta...

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 23.4.2006 13:36



Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa