Onko kenelläkään kokemuksia, huhu-/kuulopuheita ko. saksalaisista alustasarjoista.
Nettivaraosa.comissa joku kauppaa vaan sarjoja. Ja säädettävä sarja lähtis 455€ hintaan niin voiko siltä odottaa muuta kuin rosterinkiiltoista p*skaa?
Ja tuossa linkki sinne nettivaraosaan
Premium Tech-alustasarjat
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
Jep ihan asialliselta vaikutti, taidan itse laittaa tuommoisen jossain vaiheessa tilaukseen. Ja tuohon voisin qouttata tuon saamani vastauksen ko. sarjan myyjältä:
Tervehdys Kari,
Hinta on tuotu Saksan hintoihin. Edullisuutta olisi tehty laatua heikentämällä, vaan jättämällä toimitusketjusta välikädet pois. Toimin tehtaan edustajana.
Premium Tech -tuotteilla on kahden vuoden valmistusvirhe- ja materiaalitakuu, joka kattaa esim. iskareiden vuodot. Olen toimittanut näitä sarjoja satakunta kappaletta (ts. 400 iskaria). Tähän mennessä on yksi iskari ollut viallinen, paluuvaimennus puuttui. Se tietysti vaihdettiin heti ja kyselemättä. Iskarit tulevat AL-KOn, Bogen ja Sachsin tuotantolinjoilta. Varsinaisia asiakaspalautksia ei ole tullut -- mutta myönteistä palautetta tuotteista olen saanut.
Taustastani sen verran, että olen harrastanut 16 vuotta rata-autoilua. Olen ostanut omalle tiimilleni alustan osia valmistajalta jo vuosia (tunnen kaverit 90-luvun alusta lähtien). Premium Tech on ns. tehdasbrandi, jolla he myyvät tuotantoaan itse. Saman tehtaan kokoonpanemia tuotteita myydään myös muiden brandien alla.
Molempiin mainitsemiisi autoihin on saatavissa Premium Tech -coiloverit:
Säätöalue -20-60 mm vakiokorkeudesta, 2 vuoden takuu ja TUV -todistus
Toimitusaika noin 2 vkoa tilauksesta
Hinta: 455€ (ennakkoon maksettuna sisältää kotiinkuljetuksen)
Kysyit, että tekeekö näillä mitään. Olen oman asiantuntemukseni perusteella valinnut tämän tuotteen koska se tarjoaa hyvän hinat/laatu -suhteen. Ensimmäinen PRT:n setin asentanut asiakas voinee esittää oman arvionsa (referenssiin on sovittu lupa):
Juha Prusi (Alastaro) VW Vento:
Joo eli pysyneet aivan kuosissa. Eivät pehmiä käytössä oikein
juurikaan, erittäin tarkka ohjattava, mutta kuitenkin omaan käyttöön ainakin
tarpeeksi pehmeä. 60 mm madalluksella toimii tieajossa vallan hyvin. Eli
jos ei vaadi parasta, niin valinta on tämä. Varsinkin kun taitaa olla
markinnoitten halvin sarja, laatu on samaa kuin JOMissa tai FKssa, eli
perusbudjettitasoa.. Katsastus onnistui ongelmitta jne, tüveilla ja
suuntauspapereilla ongelmia ei ole.
Eli kuvia en ole vielä saanut koneelle, mutta hinta-laatusuhde on
reilusti 90 % puolella.
Säätöä olen harjoittanut 4 päivän aikana n. 20 kertaa ja säätö toimii
kuten pitääkin, ennen säätöä kun puhdistaa paineilmalla ja
crc:llä/wd40:llä, niin aivan kivutonta. . Asennus oli helppo, mutta tietysti omasin
hieman kokemusta autoasioista ennen asennukseen ryhtymistä. Jollei
omista asiallisia välineitä, niin kannattaa jättää asennus jonkin
huolto/autoliikkeen kontoille.
Käytännön kommenttina edelliseen, että suurin rakenteellinen ero hintahaitarin toisen ääripään sarjoihin on iskunvaimentimen toteutuksessa. PRT:n iskari on yksinertaisempi rakenteeltaan, eikä hinnasta johtuen toimi yhtä hienostuneesti kuin esim. KW:n Variante 1 -vaimentimet.
Toivottavasti tämä vastasi kysymyksiisi riittävällä tarkkuudella.
Parhain terveisin,
Paavo Mäkinen
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”