G2 1.8T 20vt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

G2 1.8T 20vt

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 2.3.2006 12:18

elikkäs joo on varmaan jo tätäkin kyselty moneen otteeseen, mutta en itse löytänyt.
teen luultavasti viikonloppuna kaupat tuollaisesta g2 1.8 16v kr koneella olevasta ja siihen olen suunnitellut tuota 1.8t 20vt tekniikkaan, elikkä jos joku on täällä semmoisen projektin tehnyt tai sinne päin olisin todella kiitollinen kaikesta neuvoista ja nikseistä!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.3.2006 14:49

www.pajalle.com ja sieltä corrado 20vT. noin niinku alkuun.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 2.3.2006 17:27

joo olen lukenut tuon projektin muutamaankin kertaan. Se minua askarrattuu että täytyykö tosiaan vaihtaa mk3 korisen golffin koko etuakselisto sun muut? eli eikö mk2 gti akselisto käy? entäs moottorinohjaus täytyykö hommata jokin hestec.mps,haltec tai muu vastaava? leimaan vienti se ongelma ei ole tehothan ei nouse gti:hin verrattuna kuin 11hp

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.3.2006 18:04

eikös sitä voi verrata g60 jos "parempia" alustan osia laittelee?
eli 160hv + 20%.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.3.2006 18:21

Ei tarvi laittaa mk3 akselistoja, mk2 akselistot käy ihan hyvin. Moottorinohjauksessa voi käyttää ihan hyvin sen 1.8T:n ecua kunhan keksii miten toteuttaa ajoneston.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 2.3.2006 18:26

Päivität vakaajat ja jarrut eteen G60 vastaaviksi niin silloin teho saa olla 192hv(päivittäisin nämä kyllä ihan oman turvallisuudenkin vuoksi. enemmän tehoa niin kannattaa se saada paremmin pysähtymäänkin)
.
Noissa 20vt koneissahan on osassa lohkoissa paikat ihan että pulttaa vain geen motin kiinnikkeet sinne ja kone paikalleen.
Laatikoksi vaikka 02a geestä(tai samanryhmän loota).

Tuossa pajalle.comin projektissa on vaan käytetty mk3:sen akselia.
Kyllä se mk2 kelpaa kanssa. identtisiä näyttäsivät pitkälti olevan.

Motronic on ihan hyvä moottorinohjaus mutta ropleemaa saattaa tuo ajonesto yms härpäkkeet tuoda. Tämänkin voi tietysti välttää heittämällä motronikilla leppälintua ja asentamalla aftermarket-motin ohjauksen ohjaamaan konetta(ei tartte niistä ajonestoista enää välittää) jos ei mittaristoja yms halua päivittää.
Leimaansaanti ei tosiaa ole ongelma. Nuo 20vt koneet täyttävät kovemmat päästövaatimukset kuin mk2 golffi. ainoa voi olla että katalysaattorin on autoon iskettävä.

Edit: Heikki J. olikin nopeempi :)

Edit2: Tuohon ajonestoon on saatavana semmoista mokkulaa ettei tarvi mittaristo vaihella. Tero membereistä tietää enemmän siitä

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 2.3.2006 19:16

no niin täällähän on tullut teksiä! elikkä lyhyt kertaus mk2 g60 jarrut ja vakaajat eteen, moottorin kiinnikkeet sit vaan motti kiinni ja jollain konstilla saan johtosarjan liitettyä tuohon vakio mk2 16 tappisen johtosarjaan.?
mites laattikko hommat eikö kannattaisi ottaa laatikko samalla siitä 1.8 20vt:stä? vai onko helpompi toteuttaa jos vaihdan sinnw tuon g60 lootan, ei taida kestää tuo 16 tappisen loota.

Sampp@
-
Viestit: 158
Liittynyt: 7.10.2004 17:19

ViestiKirjoittaja Sampp@ » 2.3.2006 21:39

miksei 16 tappisen loota muka kestä?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 2.3.2006 22:10

itsellä on jostain sellainen käsitys ettei ole kovin kestävä laatikko muutenkaan?1 en tiedä olenko väärässä enemmän tietävät voi vastata?!

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.3.2006 22:19

Kyllä 020 antautuu ennemmin, kuin 02A joita löytyy mk3 (ainakin gti)-Golfien ja mk2 G60 lisäksi myös '88-> umpikeulapassateista ihan 1.6 bensakoneesta lähtien.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 2.3.2006 22:46

020-loota on todella heikko rakenteinen ja sen kytkin hässäkkä: huoh...
02a kehiin niin rupeaa kestoakin löytymään. Kytkinkin on isompi halkaisijaltaan joten ei luistoja niin helpolla.
Kyllähän sen johtosarja liittelee mutta se ajonesto edelleen on suurin ongelma.
Ratkaise se ensin ennen kuin teet.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 3.3.2006 6:28

02J, eli 1.8t:n laatikoissa on yleensä 108mm vetarinlaipat. Niihin ei löydy niveliä mitkä käy suoraan mk2:sen vetareihin.
Noita 100mm laippoja saa suoraan vw:n tiskiltä(maksoivat muistaakseni noin 250e/kpl). Tai sitten etsimällä jostain hajonneesta laatikosta.
Mk4 korissa laatikko tulee eritavalla kiinni kuin vanhemmissa. Onneksi vw on niin laiska suunniittelemaan, että laatikosta löytyy vielä samat kiinnikepaikat kuin 02A:sta. Eli tarviit myös 02a:n kannakeraudat.

Multa luultavasti jää yksi 02j laatikko yli kesällä. Siihen löytyy molemmat laipat, kiinnikkeet ja se on neloskoneisen kytkinkopalla. Otettu A3 1.8t:stä. Eli jos projekti vielä ei ole käynnissä niin voipi kesällä kysellä.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 3.3.2006 6:53

vetarinlaipat ei ole ongelma, niitä löytyy, 02A laatikoita löytyy, vauhtipyöriä jne jne. Soitto vaan ja laitetaan tulemaan. Tuollaiseen pakettiin kun laittaa G:n uuden kytkinasetelman ja levyn niin se kestää jo hyvinkin pitkälle.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 3.3.2006 9:16

020 askikin kestää, jollei laita 500tkm ajettua. 16V askissa on suurennettu laakereita ja on siten "vahvin" 020 2.0 8V askin ohella. 200hv ja 300Nm ei ollu itsellä mikään ongelma edes pikku kytkinakselisessa ja TH pinnisti jotain yli 350hv? tehoja 020:lla.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 3.3.2006 11:55

mitähän tuo 02a laatikko ja kykin paketti mahtaisi kustantaa siihen viel sit ne laipat. tekniikkapaketinsaan johonkin 3000e paikkeille ja siinä on kaikki periaatteessa keula pala. ajattelin että jos 5000e selviää olis hyvä juttu.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 3.3.2006 15:28

Jos "keulapalan" hankit niin siinä luultavasti tulee laatikko mukana.

Sen jälkeen tarviit vaan ne laipat(jos siinä on 108mm laipat), nestekytkimen osat ja 02A-corrado/golf vetarit.
Myös vauhtipyörä kannattaa vaihtaa 02A-malliseen, koska 02J:ssä on kaksoismassa. Pakkohan sitä ei ole, mutta jos enemmän meinaat virittää niin...

Varmaan 500eurolla saa hyvän 02a:n kaikkine osineen, halvemmallakin varmasti saa kunhan ei kiireellä osta.

EDIT: Niin ja unohtoi ne laatikon kiinnikeraudat. Eli 02A:n kiinnikeraudat, millä laatikko tulee takanurkasta kiinni tarvitset jos vaikka käytät 02J:tä.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 3.3.2006 15:31

Kysytäänpäs nyt että onko noissa 1.8t moteissa kiinnityspaikkoja kulmavaihteelle? Nimittäin jos sellaisen pulttaisi G2 syncroon...

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 3.3.2006 16:00

joo kyllä siinä taitaa tulla laatikkokin mukana. tämähän rupee kuulostamaan hyvältä jos kerta ei tarvii vaihtaa hirveesti osia.. on vaan ongelmana tuo talli kun se on noin 20km päässä ja ei ole toista autoa mill kulkea sinne saa nyt nähdä missä sen vaihdon sit tekee. onkos täällä foorumilla kellään tuollaista mk2 1.8 20vt koneella? olisi kiva keskustella. niin ja mites ton kytkimen kans eikö kannata sekin ottaa siitä luovuttaja autosta turhaan ruveta sitä vaihtelemaan mihinkään?!
olen kyl aivan pihalla näistä tekniikanvaihdoista, koska en ole niitä ikinä tehnyt, mutta enköhän täältä saa sitten apuja?!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.3.2006 16:20

Juicellahan on ja galleriasta löytyy kuvia autosta

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 3.3.2006 17:15

Minkä ikäinen autosi on? jos ei ole vähä päästöinen niin eikö kannattaisi ostaa vaikka tämä mosa
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52889
ja laittaa joku after market moottorin ohjaus

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 4.3.2006 21:44

elikkä joo tänään tein kaupat tuosta golffista. täytyy laittaa kuvia siitä ja sehän on vm.89 eli katin joutuu laittaa..:(

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 5.3.2006 8:28

Edit2: Tuohon ajonestoon on saatavana semmoista mokkulaa ettei tarvi mittaristo vaihella. Tero membereistä tietää enemmän siitä


Voisikos Tero tai joku joka tästä mokkulasta tietää kertoa siitä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 5.3.2006 13:06

No se liitetään alkuperäisiin ajoneston piuhoihin ja hoitaa ajoneston pois pelistä ilman mittaristoa ja virtalukkoa. Karalan kautta sellaisia ainakin saa. LMS:n kautta saa poistettua ajoneston moottorinohjainlaitteesta, joten edes tuollaista mokkulaa ei tarvita. Ohjainlaite käy saksassa, hintaa noin 800 €

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.3.2006 13:18

Semmoinen pieni masennus että kun vaihat tuota nestekytkintä sinne niin vaihtoon menee myös polkimia pitävä teline(samaan telineeseen tulee myös rattiakseli kiinni). Maksaa n300e uutena(jos edes saa enää). Eli siihen tulee erilainen kytkinpoljin yms roinaa.
Ilman sitä et luultavasti saa poljinta toimimaan.
Eli näissä vaijerikytkin vehkeissä poljin on nivelöity ylhäältä ja toimii veto tyylillä.
Nestekytkimessä alempaa ja sillä painetaan sylinteriä.
Linkuilla kääntäminen ei onnistu, noin niinkuin kokemuksesta(tai vaatii suunnittelua saatanasti), eli kannattaa yrittää ettii se paketti purkaamoilta(voi olla tuskien taival koska ne on harvassa) g:stä se taitaa mk2:sista löytyä ainoastaa.

Katinhan sinne joudut laittamaan mutta sen ei tarvitse olla toimiva ja autosta ei tule vähäpäästöistä vaikka se sinne asennetaan.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 5.3.2006 14:09

Kyllä sen kytkimen saa omillakin patenteilla toimimaan ja jos tuuri käy, niin vipusuhdekin voi tulla sellaisesksi, että sitä ei ole edes raskas polkea. Toki siinä voi joutua polkimenvarsia muotoilemaan mutta sehän menee harrastuksen piikkiin.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 5.3.2006 15:56

Semmoinen pieni masennus että kun vaihat tuota nestekytkintä sinne niin vaihtoon menee myös polkimia pitävä teline(samaan telineeseen tulee myös rattiakseli kiinni). Maksaa n300e uutena(jos edes saa enää). Eli siihen tulee erilainen kytkinpoljin yms roinaa.
Ilman sitä et luultavasti saa poljinta toimimaan.
Eli näissä vaijerikytkin vehkeissä poljin on nivelöity ylhäältä ja toimii veto tyylillä.
Nestekytkimessä alempaa ja sillä painetaan sylinteriä.
Linkuilla kääntäminen ei onnistu, noin niinkuin kokemuksesta(tai vaatii suunnittelua saatanasti), eli kannattaa yrittää ettii se paketti purkaamoilta(voi olla tuskien taival koska ne on harvassa) g:stä se taitaa mk2:sista löytyä ainoastaa.


No eipä tuo nyt mikään ongelman ole. Kyllä noita poljinhässäköitä löytyy ylimääräisenä vaikka minulta eikä takuulla maksa 300 euroa. Vittumainen (ei mahdoton)vaihdettava tuo kyllä on jos ei ole koko autoa purettuna.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.3.2006 21:48

1.8-2.8 umpikeula-Passattien nestekytkytin-himmelit käy kakkikseen ihan bolt-on... Ja asentamisen hankaluusaste varmaan helpoimmasta päästä tällaisessa projektissa... ;)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 5.3.2006 22:32

Umpikeulapassatissa on ollut 02A-laatikkoa vaijerikytkimellä. Tällä foorumilla silloin tällöin ollut juttua niistä. Niillä osilla ei tarvii poljinasetelmaa ruveta vaihtamaan.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.3.2006 0:04

Mulla saattoi kyllä vaikuttaa tuohon kytkinpolkimen vittumaisuuteen tuo kiivas teko tahti, huono suunnittelu ja osien käytettynä saamattomuus sillä hetkellä :)
Mutta jälkeenkin päin tulee mieleen että miksei sitä vaijerilootaa tullut laitettua.

maagi
-
Viestit: 145
Liittynyt: 15.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja maagi » 6.3.2006 23:47

Tartteekos ABS:seja pistää jos vertaa G60:een?

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 7.3.2006 14:05

Ei, koska G60 peleissä abs oli lisävarusteena.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 7.3.2006 17:01

Ei, koska G60 peleissä abs oli lisävarusteena.


no entä Jettaan, onko GTX 16v:ssä ABS jarruja

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.3.2006 17:03

Lisävaruste, kuten myös GT 16V:ssä.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 11.3.2006 18:47

nyt olen tuota projektia pähkäillyt, suunnitelmat muutuin niin että hommaan nyt jostain tuommosen gti lohkon ja rupean siihen haalimaan osia ja otetaan tuosta nykyisestä koneesta kansi ja muut. sen olen kuullut että tuo vakio ruisku ei oikein toimi turbon kanssa että tykkää mennä laihalle?ajattelin siihen jotain smt tai muu vastaava ohjaamnaa ja pari lisäsuutinta niin luulis kakkua riittävän.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 12.3.2006 21:25

Opiskele hieman noita polttoaineen syöttöjärjestelmiä yms. niin tulee kerralla hankittua sellanen boksi mitä tarviit. Kyllä 4 suutinta turbopelissä riittää vallan mainiosti.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 12.3.2006 22:05

Jakyllä mä ostaisin ihan valmiin 20VT moottorin ku etsää sitä rakenna paljon alle 1000€ Tossa vähän ylempänähän inä postasin yhden myynti ilmoituksen jossa oli alle 1000€

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.3.2006 2:27

Homman juju onkin siinä, että jos haluat yli 300hp luotettavasti joudut rakentamaan sen 20vt koneen uusiksi. Maksaa siis loppujen lopuksi enemmän kuin se, että jos tallista löytyy 16v mosa mihin rupee haalimaan palikkaa.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 13.3.2006 17:01

Homman juju onkin siinä, että jos haluat yli 300hp luotettavasti joudut rakentamaan sen 20vt koneen uusiksi. Maksaa siis loppujen lopuksi enemmän kuin se, että jos tallista löytyy 16v mosa mihin rupee haalimaan palikkaa.


juurikin näin rahaa palaa luultavasti se 5000e hyvin nopeasti kyllä tämä taitaa olla semmoinen ikuisuusprojekti.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 13.3.2006 19:11

ae tää olkin +300hv rojetkti :)
Kannattaa lähteä iisisti liikkeelle niin saat sen joskus läjään eikä lähe mopo käsistä kuten allekirjoittaneella :)

Ja suosittelen heti alussa: Hittoo se K-jetti ja kunnon motin ohjaus tilalle.
Niillä lisäsuutin kikkailuilla on aika turha ruveta leikkiin. samassa ajassa(jopa rahassakin) laitat sinne toimivan ohjelmoitavan ruisku/sytty laitteen.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 3.4.2006 20:46

mites onko täällä tietoa jos hommaan semmoisen g60 kannen tiivisteen niin eikö periaatteessa vakio 16v männillä,renkailla,kannella ja nokillä pärjää kun eikö tuo kannentiiviste laske noita puristuksia aika hyvin...?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.4.2006 21:07

Kyllä ehdottomasti kannatta tehdä se noin jos 300+hv on haussa!

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 3.4.2006 21:09

aluksi se kone kastaan silleen että toimii ja ei oteta mitää hirviö lukemia sitten kun ruvetaan ottaa oikeesti sitä kaakkia irti niin kaikkihan sisuskalut sinne täytyy uusia, mutta ajatteline ttä kestää tuollain edes 0.5 ahtoja

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 5.4.2006 22:44

Mites se 20v koneiden ajonesto? Vakiona virtalukossa ja mittaristossa, mutta kuulunu puheita, että joissain malleissa (polo,transporter?) olisi erillisiä ajonestoboxeja joita voisi hyödyntää. Osaako kukaan sanoa sopiiko jostain mallista tommonen erillinen boxi oikeasti? Ja ilmeisesti moottorinohjaus ja estoboxi pitäisi sen jälkeen "naittaa" yhteen?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.4.2006 22:50

juu Polossahan noita erillisiä ajonestoja


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa