1.8 -94 ABS koneen kaasuläpän säätö+Hall-anturi+Vag-Com
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 -94 ABS koneen kaasuläpän säätö+Hall-anturi+Vag-Com
Kuinka säädetään Venton 1.8 -94 ABS koneen kaasuläppä oikeaan asentoon, kun autoon vaihdettiin uusi kaasuläpän säädin?
Saisinko jonkinlaisen tarkan ohjeistuksen, jos joku sen osaa tehdä? ja mitä tarvitsen työkaluiksi?
E: Laakkoselta tuli korjaus kehoite seuraaville osille alunperin vikatestissä:
00518 031
Kaasuläppäpotentiometri -G69
Katkos/oikosulku maadoitukseen satunnainen
Saisinko jonkinlaisen tarkan ohjeistuksen, jos joku sen osaa tehdä? ja mitä tarvitsen työkaluiksi?
E: Laakkoselta tuli korjaus kehoite seuraaville osille alunperin vikatestissä:
00518 031
Kaasuläppäpotentiometri -G69
Katkos/oikosulku maadoitukseen satunnainen
Viimeksi muokannut Murre, 3.4.2006 23:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nonniin...Nyt sit (HAL)-anturikin( <= ?position sensor) herjaa, kun Vag-Commilla tarkasteltiin...Missäs tuo sijaitsee kyseisessä kiulussa? Oma silmä ei ainakaa härässä hallissa huomannu!
Auto kun ei käynyt alunperinkään tyhjäkäyntiä ja vedolla nykii...Eli kipinä hukassa..
Ja taas on emännän siskolla asiaa marmoritiskille...
Auto kun ei käynyt alunperinkään tyhjäkäyntiä ja vedolla nykii...Eli kipinä hukassa..
Ja taas on emännän siskolla asiaa marmoritiskille...
Akun kenkä hetkeksi irti uuden säätimen asennuksen jälkeen. Se hakee uudet arvot käynnitettäessä. Ei se sen kummepaa tarvii. Ainakaa mulla ei tarvinnu ku vastaavan operaation joskus tein.
Hallista tulee vikakoodi aina ku auto on sammuksissa. Jos käynnissä ollessa tulee niin sit voi olla oikeetakin vikaa.
Johtosarjan liitokset ja maadoitukset kantsii myös kattoo. Siellä sarjassa on teipattuna maadoituspiuhojen yhteenliitos, se ainaki hapettuu ajastaan ja aiheuttaa mystisiä vikoja kun erinäiset anterot ja komponentit ei saa maita...
Hallista tulee vikakoodi aina ku auto on sammuksissa. Jos käynnissä ollessa tulee niin sit voi olla oikeetakin vikaa.
Johtosarjan liitokset ja maadoitukset kantsii myös kattoo. Siellä sarjassa on teipattuna maadoituspiuhojen yhteenliitos, se ainaki hapettuu ajastaan ja aiheuttaa mystisiä vikoja kun erinäiset anterot ja komponentit ei saa maita...
Jakajassa.
Hmm, missähän kohtaa se karvaperseliitos mahtoi olla... Mulla oli koko johtosarja pöydällä niin vähä vaikee muistella/paikallistaa. En ees muista että oliko se moottorin piuhasarjassa vai moottorin ja boksin välisessä nivaskassa. Eikä oo enää koko autoa, että ei voi edes käydä kurkkaamassa/muistelemassa. No kuitenkin siihen meni lämpöanturilta ja läppärungolta maita, että jos sen perusteella löytyis?
Hmm, missähän kohtaa se karvaperseliitos mahtoi olla... Mulla oli koko johtosarja pöydällä niin vähä vaikee muistella/paikallistaa. En ees muista että oliko se moottorin piuhasarjassa vai moottorin ja boksin välisessä nivaskassa. Eikä oo enää koko autoa, että ei voi edes käydä kurkkaamassa/muistelemassa. No kuitenkin siihen meni lämpöanturilta ja läppärungolta maita, että jos sen perusteella löytyis?
Sensorin pitäs antaa pulssi aina kun "sakara" on kohdalla. Satunnainen vika voi olla vaikee todentaa jakajaa kädessä pyörittelemällä....
Toiseen jakajamalliin voi vaihtaa hall:in ja toisessa taas menee koko jakaja kierrätykseen jos jotain hajoaa. Kyljessä olevan numeron perusteella selviää. Ainaki kakslitrasessa on kahenlaista.
Toiseen jakajamalliin voi vaihtaa hall:in ja toisessa taas menee koko jakaja kierrätykseen jos jotain hajoaa. Kyljessä olevan numeron perusteella selviää. Ainaki kakslitrasessa on kahenlaista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jakohihna vaihdettu ja kyllähän ne merkit palautu mieleen!
Vag-Com alkoi erikoisesti takkuilemaan, ei anna tyhjentää vikamuistia?!?
Eikä näköjään Va-Commilla pysty säätämään/kalibroimaan kaasuläppää, vaan sen joutuu teettämään VAG-huollossa!?!
Ja tämmöiset jäi roikkumaan, kun ei onnistu nollaus:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8A0 907 311 H
Component and/or Version: 1,8l R4 MONO 1.2.3 D51
Software Coding: PMC 01
Work Shop Code:
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-Virranjakaja vaihdettu uuteen alkuperäisosaan
-Kaasuläpänsäädin vaihdettu uuteen alkuperäisosaan
-Moottorin johtosarja käyty ja tarkastettu hapettumat, sekä mahdolliset katkokset.
-Kaasuläppä puhdistettu
Vaihdettavaksi jää vielä itse kaasuläppä...
Vag-Com alkoi erikoisesti takkuilemaan, ei anna tyhjentää vikamuistia?!?
Eikä näköjään Va-Commilla pysty säätämään/kalibroimaan kaasuläppää, vaan sen joutuu teettämään VAG-huollossa!?!
Ja tämmöiset jäi roikkumaan, kun ei onnistu nollaus:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8A0 907 311 H
Component and/or Version: 1,8l R4 MONO 1.2.3 D51
Software Coding: PMC 01
Work Shop Code:
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-Virranjakaja vaihdettu uuteen alkuperäisosaan
-Kaasuläpänsäädin vaihdettu uuteen alkuperäisosaan
-Moottorin johtosarja käyty ja tarkastettu hapettumat, sekä mahdolliset katkokset.
-Kaasuläppä puhdistettu
Vaihdettavaksi jää vielä itse kaasuläppä...
Nyt kuulostaa siltä että jollakulla alkaa olla viittävaillev*tusti rahaa kiinni noissa uusissa osissa. Voiko olla niin huono tuuri että suunnilleen kaikki moottorinohjaukseen liittyvät komponentit on hajalla yhtäaikaa?
Läppärunko on vissiin jotain neljäsataa, että olisko paikallaan tutkia asiaa tarkemmin ennenkuin vaan mättää vikakoodien perusteella uutta palikkaa kiinni...
Läppärunko on vissiin jotain neljäsataa, että olisko paikallaan tutkia asiaa tarkemmin ennenkuin vaan mättää vikakoodien perusteella uutta palikkaa kiinni...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa