Tämmönen tapaus: silloin tällöin golf pitää hirveetä kolinaa vedätettäessäja ku
n kytkimen painaa silloin pohjaan niin koko auto alkaa hytkymään niin että paikat tippuu hampaista. Ääntä ei tarkasti saanu paikallistettua kun käytin keulan ylhäällä mutta vaihdelaatikosta/vetareista se kuuluu... ja tosiaan auto hytkyy keula ilmassa vaihde päällä koko ajan vaikka tuota kolinaakaan ei kuuluisi. Kolina alkaa vasta sitten kun hieman jarrulla pidättelee. Ai niin, golf on 1.8GT, vuosimalli -88.
Golf tärisee ja kolisee...
Valvoja: ffp jäsenet
Moottorin tukikumit OK, eli vika jossain muualla... Vika tosiaankin ilmenee siten, että välillä saa ajella kymmeniä jos ei ihan satojakin kilometrejä ilman minkäänlaisia ongelmia. Ennenkuin tuo tärinä&kolina loppuu niin kuuluu yleensä semmoinen reilumpi pamaus. Eli ihan niinku jokin hirttäisi jossain päin kiinni ja sitten löysäisi ja auto on sen jälkeen taas niinku ei ois ikinä vikaa ollutkaan...
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
Joo-o, sisempi vetonivel ilmeisesti hirttänyt aina välillä (itse en ole päässyt vielä tarkistamaan mutta isäukko oli purkanut autoa), kuulemma vaseliinit kärähtäneet ja metallihilettä joukossa... Pitääkö tuohon nyt sitten olla gti:n nivel vai käykö ihan tavallisen 66kW:n nivel? Ei näytä mikään varaosaopus tunnistavan GT:tä...
mulla alkoi nyt tehdä semmoista että 1.vaihteella paikaltaan lähtiessä koko kori tärisee ihan hirveästi autona Golf 1.8 66kw. Sitten se hieman laantuu koneen lämmittyä. Moottori toimii oikein nätisti, vetareissa ei tuntunut väljää joten nyt epäilen noita moottorikannakkeita. Kuinka paljon tuo perus 1.8 kone yleensä heiluu tuolla konehuoneessa käsin kokeiltuna.
Öljy kytkinlevyllä aiheuttaa myöskin mukavaa tärinää liikkeelle lähtiessä. Itsellä sitä jostain sinne aika pääsee (valuiskohan tuo virranjakajasta vuotava öljy kenties konetta pitkin suoraan sinne kytkimelle tai jotain) ja vittumaisesti täristelee luistattaessa.
Myös vaihdelaatikon kiinnitykset kannattaa tarkastaa, nimittäin isäukon golfista oli kerran lähes tulkoon kaikki irronneet ja liikkeelle lähtiessä tärinä oli sitä luokkaa että paikat irtosi hampaista.
Myös vaihdelaatikon kiinnitykset kannattaa tarkastaa, nimittäin isäukon golfista oli kerran lähes tulkoon kaikki irronneet ja liikkeelle lähtiessä tärinä oli sitä luokkaa että paikat irtosi hampaista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa