Golf IV ja alustanvaihto. Vinkkejä kaivataan..
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV ja alustanvaihto. Vinkkejä kaivataan..
Olis tarkotus ens viikolla vaihtaa itse alustasarja nelosgolffin. Paikka on hyvä ja työvälineet, joten niistä ei huolta. Mitä kannattais otta huomioon vaihdettaessa. Sarja ei ole säädettävä. Eli kulmien säätö on ilmeisesti ainut säädettävä asia tässä??
Takakontin verhoilujen purkuun kaipaisin neuvoa, jotta pääsen noihin tolppien yläpäihin kiinni. Mistä aloittaa?
Takakontin verhoilujen purkuun kaipaisin neuvoa, jotta pääsen noihin tolppien yläpäihin kiinni. Mistä aloittaa?
Viimeksi muokannut Putte2, 24.3.2006 9:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo tosiaan takaa ei tarvi kun 3 pulttia ottaa pois ja iskari on kädessä! mutta jos pelkät jouset vaihdat taakse niin sitten riittää että otat alhaalta sen 1 pultin pois ja jos sulla on kaveri apuna niin pyydät sen seisoon siihen jarrulevyn keskellä olevan ulokkeen päälle niin saat sen verran akselia laskemaan että voit kädellä ottaa jousen pois,ja kokoaminen päin vastoin.
etupäähän kun vaihtaa niin joutuu antamaan hieman lekaa sinne missä iskari on siellä alhaalla kolossaan,ja kannattaa laittaa jotain "dödöä" sinne niin tulee helpommin pois. koiranluu kannattaa irroittaa sieltä alhaalta jolloin se tipahtaa hieman alaspäin,
apukuskin puolella tuleekin hieman tiukempaa kun akseli rupee ottaan sinne runkoon kiinni mutta aikas helposti se sieltä ulos tulee!
etupäähän kun vaihtaa niin joutuu antamaan hieman lekaa sinne missä iskari on siellä alhaalla kolossaan,ja kannattaa laittaa jotain "dödöä" sinne niin tulee helpommin pois. koiranluu kannattaa irroittaa sieltä alhaalta jolloin se tipahtaa hieman alaspäin,
apukuskin puolella tuleekin hieman tiukempaa kun akseli rupee ottaan sinne runkoon kiinni mutta aikas helposti se sieltä ulos tulee!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kannattaiskohan samalla vaihtaa jotain muitakin kuluvia osia, kun kerran alkaa purkamaan? Mitä mieltä ootte noista powerflex puslista? Joku puhu et tulee hel..tin kova ajaa. Sitten on noi iskunvaimentimien suojakumit, jotka pitäs ottaa vanhoista iskareista, koska uudessa sarjassa ei niitä näyttänyt olevan mukana.
Ite vaihdoin pari viikkoo sitten KW variante1, H&R.n vakaajasarjan (vakaajatanko taakse 22mm ja eteen 26mm), Powerfleksit taka-akselille ja etutukivarsiin ja uudet alapallonivelet. Lisäksi renkaina on 235/35/19. Autosta tuli todella hyvä ajettava ja tarkka ohjattava. Kyllähän alustakin muuttu kovempaan suuntaan mutta ei mielestäni liikaa. Nuo puslat ei kyllä alustan kovuuteen suoranaisesti vaikuta vaan esim. jarruttaessa auto on paljon vakaampi eikä lähde vetelemään kun tukivarsi ei elä niin paljon autossa. Powerfleksit menivät helposti paikalleen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Quote:
Muistaa vaan löysätä ne puslat ja kiristää ne sitten uudelleen siinä kohtaa mihin alusta asettuu(laskettuna) niin ei tarvii hetikohta olla puslakaupassa.
Ei uretaanipuslat hajoa alas laskettaessa. Pinta on sen verran liukas että hakee uuden paikkansa heti.
Joo, tarkoitinkin tuossa kyllä vakiopuslia eli ne kannattaa ja pitäis muistaa käyttää löysällä jokatapauksessa jos alustaa madaltaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa