Seosmittarin kytkentä?
Valvoja: ffp jäsenet
Seosmittarin kytkentä?
Eli miten porukka on kytkenyt seosmittarin? pitääkö hommata siihen tarkoitukseen oma lambda vai voiko sen tiedon ryöstää siitä alkuperäisestä? 1.8t AGU. Mittari on Autogaugen. Lambdassa on neljä johtoa, tais olla kaks valkoista ja musta ja harmaa. Joskus tätä kyselin aikaisemminkin mutta se jäi silloin....
Oon kokeillu sitä siinä mustassa mutta mielestäni se ei toimi niin kuin pitäisi. Se heittelee miten sattuu, vaikka auto käy pelkkää tyhjäkäyntiä. Voikohan se sitten olla väärin muuten kytketty... kun se oli paikallaan kun auton ostin aikoinaan. Jos vaikka virta ja maa olisi väärinpäin kytketty. Kai joku nyt semmosen on joskus itelleen laittanut?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jännite heittelee noin 0.2 ja 0.8 voltin välillä koko ajan, vaikka tekisit mitä sille mittarille. Niin sen kuuluukin toimia. Ecu hakee koko ajan optimiseosta ja siitä tuo sahaus. Tuosta saatavasta käppyrästä lasketaan miten paljon erotusta on puolen voltin puolemmin puolin ja saadaan keskiarvo.
Jotkut teki joskus tuolta teksteistäkin löytyvää seosmittaria jollain logaritmisillä piireillä, mutta ei se siitä yhtään parane.
Jotkut teki joskus tuolta teksteistäkin löytyvää seosmittaria jollain logaritmisillä piireillä, mutta ei se siitä yhtään parane.
Tossa sen verran purkasin seosmittaria ja katoin johtoja niin sieltä lähtee, musta, ruskea ja punainen. Punaisesta ja ruskeasta ei ole vietään hajua, että mihin ne menee ja musta on tuotu konehuoneeseen, että sillä sitten ottaa signaalin. Voikohan tossa olla, että musta ja ruskee on mennyt sekaisin ja sen takia mittari heittelee miten sattuu. Eli musta pitäs olla maa ja ruskea siellä konehuoneessa signaalia ottamassa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noniin, eli purkasin sen verran ja katsoin että mihin se mittari oli maadoitettu. Maa johto löytyi sulakerasian vieressä olevasta rautakehikon mutterista mihin oli vedetty vielä ahtopainemittarin maadoituskin. Nyt siirsin maajohdon suoraan akkuun ja mittarin toiminta muuttui. Nyt se ei juokse ääripäästä toiseen kokoajan vaan vaihtelee rikkaan ja neutraalin välissä. Ajamaan tosin en päässyt kun on jo suvikumit alla. Neutraalilla tarkoitan neutraalia...)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa