tällasta ongelmaa ilmenee tälläkertaa.
eli laittelin päivällä uuden kaasuläppäyksikön kun entinen herjaili perussäätö vikaa ja aiheutti nyhtyytystä vaihtessa ja moottorijarrutukselle laskiessa.
noh nuo viat korjaantu mutta seuraavat häikät tuli tilalle. elikkäs kaupunki nopeuksia loivaan alamäkeen tasakaasulla ajaessa veto loppuu hetkeksi sit menee taas normaalisti ja sit loppuu taas. aikas ärsyttävää reutoomista. sit ku ajelee tasasella tai kovempia nopeuksia nii kulkee ihan moitteettomasti.
ja sit toinen. kun pysäyttää autoa niin kytkin pohjaan kierrokset tippuu johonki tonnin paikkeille sit hyppää johonkin puoleentoista tonniin ja siitä hissukseen laskee normaaliin.
kaikki vinkit mistä vois lähtee noita ongelmia ratkomaan ois erittäin tervetulleita.
sen verta vielä että yhet nyhtämis ongelmat sain korjattua uudella bypass venttiilillä.
a4 1.8t kulku häikkää.
Valvoja: ffp jäsenet
ihan mielenkiinnosta pitää kysyä että mitä tarkottaa vag-comissa => measuring blocks => group 004 ja sieltä löytyy kohta operating mode idle/throttle/enrich.
jossa tulee lukemaan moottorijarrutuksella overrun.
mitäköhän tuo sitten ikinä tarkottaakin? vai haluiskohan tuo uusi kaasuläppäyksikkö että ajas testerillä perus säädön?
jossa tulee lukemaan moottorijarrutuksella overrun.
mitäköhän tuo sitten ikinä tarkottaakin? vai haluiskohan tuo uusi kaasuläppäyksikkö että ajas testerillä perus säädön?
Olis tarvinnu, saattaa sopeutua itsekseenkin ajan saatossa. Idle on tietenkin joutokäynti, throttle osakuorma, enrich kiihdytysrikastus ja overrun moottorijarrutus.
Perussäätövika ei aiheuta nypytystä ajaessa, ainoastaan tyhjäkäynnin omituisuutta. Siis vaijerillisessa läpässä. Sähkökaasukone tekee perussäädön joka kerta kun kytkee virrat, eli samanlaista vikaa ei pitäisi edes esiintyä jos akkujännite on riittävä eikä läpässä ole mekaanista vikaa.
Perussäätövika ei aiheuta nypytystä ajaessa, ainoastaan tyhjäkäynnin omituisuutta. Siis vaijerillisessa läpässä. Sähkökaasukone tekee perussäädön joka kerta kun kytkee virrat, eli samanlaista vikaa ei pitäisi edes esiintyä jos akkujännite on riittävä eikä läpässä ole mekaanista vikaa.
ok. saatto siinä vanhassa kaasuläpässä kuitenki jotain hämärää olla kun tajus kaasun painalluksen vähän myöhässä(siis siitä ilmeisesti johtu nythtäminen, lähinnä vaihtaessa) ja vag-com ei näyttäny koko overrunnia moottorijarrutuksella vaan suoraan idlen.
mut taijan kuitenki heti huomenissa käyttää kaaraa jossain pajassa missä löytyy tarvittavat vermeet tuohon sopeuttamiseen. ainakaan shareware vag-comilla ei pääse näppäilemään niitä mukavemman näkösiä valikoita.
ööh onkos tuo sopeuttaminen samanlainen toimenpide kun perus säädön ajaminen testerillä vai onko nuo jopa yks ja sama asia?
mut taijan kuitenki heti huomenissa käyttää kaaraa jossain pajassa missä löytyy tarvittavat vermeet tuohon sopeuttamiseen. ainakaan shareware vag-comilla ei pääse näppäilemään niitä mukavemman näkösiä valikoita.
ööh onkos tuo sopeuttaminen samanlainen toimenpide kun perus säädön ajaminen testerillä vai onko nuo jopa yks ja sama asia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa