Eli Polo Classic 1.6 -98:sta meni ohjaustehostimen pumpusta laakerit. Pumppu toimii vielä (tehostaa), mutta hihnapyörästä kokeiltuna on akselissa välystä noin 5mm sekä päittäin että pitkittäin ja laakerit ulvoo niin kovaa ettei moottoria viitsi käyttää. Öljyä pumppu ei vuoda.
Eli kysymyksiä:
- Mahtaako tuon pumpun pystyä laakeroimaan uusiksi? Korjaussarjaa ei varmastikaan saa, mutta jos jostain löytyisi sopivat laakerit...
- Uuden hinta? Käytettynä purkuosana näytti hinta pyörivän 150-200€ välillä.
- Järjestelmän öljytilavuus? Paljonko tuo vw:n tehostinöljy maksaa litralta?
- Onko jotain spesiaalia mitä pitäisi ottaa huomioon kun tuota pumppua tuolta alkaa irrottelemaan/vaihtamaan? Onko esim Alfamerin golf III/vento-korjausoppaassa kerrottu tuon pumpun vaihdosta?
- Kuinka pitkän matkan täydellä akulla riittää virtaa ajella ilman laturia (mahdollisimman vähällä virrankulutuksella, vain parkit päällä jne.)? Kun pitäisi saada tuo romu 50km päähän tallille, koko matkaa ei viittisi hinata ja vetoauton + trailerin hommaamisessa on oma työnsä... Kun tuo pumppu ei kyllä varmasti kestä pyöriä tuota matkaa, niin ajattelin että jos tuon pumppua pyörittävän moniurahihnan ottaisi matkaksi pois. Samalla toisin loppuu laturinkin pyöriminen... Vesipumppu pyörii nokkahihnalla. Mutta loppuuko virta heti alkuunsa?
Kaikki vinkit ja kokemukset otetaan kiitollisena vastaan...
Onnistuuko ohjaustehostimen pumpun uudelleen laakerointi?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa