Jetta II EZ antureista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

Jetta II EZ antureista

ViestiKirjoittaja Paavis » 26.2.2006 20:55

Tulipa taas pähkäiltyä korjausoppaan kera varaosamyymälän tiskillä mihin mikäkin ylävesiletkussa oleva anturi vaikuttaa..

Eli koneena -89 1,6 EZ, 2e2 pierburgilla. Onko nämä päätelmät kuinka paljon hakoteillä?

Mustalta anturilta menee vedenlämpötilan mittarille kojetauluun (viisari).
Harmaa ohjaa kaasuttimen/imusarjan toimintaa, katkaisee 40'c.
Punainen anturi varoittaa ylikuumenemisesta (mittaristossa viisarin takana valo).

Kaikki em. anturit ylävesiletkussa kiinni, 1 alla (musta) ja 2 päällä (harmaa&punainen).

En mä tajua.. =)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.2.2006 21:01

Musta on tosiaankin lämpömittarin anturi, mutta merkkivalolle ei pitäisi olla erillistä anturia.

Edit: Punainen ohjaa automaattiryyppyä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.2.2006 23:05

^sorry, ainakin mulla ne menee näin

musta = mittaristo

punanen = imusarjan esilämmitys

harmaa = automaattiryyppy

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.2.2006 23:31

Mulla ei ole punaista anturia vaan kaivoin tietoa etkasta, ilmeisesti hieman virheellisin tuloksin :)

Tuossa omassa sähkökaasarivempeleessäni on vain 2 anturia, musta mittaristolle ja sininen moottorinohjaukselle.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 27.2.2006 10:03

Eli voidaan olettaa, että kun kone käy kuumana isommilla kierroksilla kuin kylmänä niin tuo harmaa anturi on syyllinen (varaosaliikkeen luettelo kertoi harmaan anturin pätkäisevän 40 asteessa).

Eli harmaa ohjaa kaasuttimen lämpö-aika venttiiliä tms..
Pitää laittaa vaihtoon ja kokeilla mitä tapahtuu (hintaa oli listan mukaan 12e). Täytyypä tarkistaa johdot samalla.

edit. nimitykset kohdilleen
Viimeksi muokannut Paavis, 27.2.2006 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.2.2006 10:14

Se harmaa kyllä ohjaa ihan vaan ryypyn päälläoloa, korkeaan tyhjäkäyntiin voi olla monta muutakin syytä kuten esimerkiksi vahatermari.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 27.2.2006 10:18

Vahatermari pelaa. (Olis jopa muutama ylimääräinen toimiva.. =)

Mutta nyt näyttää siltä, että anturi pitää ryypyn päällä vaikka kone on normaalilämpöinen. Tai lämpö-aikaventtiiliin on tullut vammaa.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 1.3.2006 11:29

Jep. Nyt pelaatyhjäkäynti normaalisti kone lämpimänä kun vaihtoi tuon harmaan anturin (à 12e).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa