Heips
Oheinen työmaa alkamassa, oliko jotakin mitä pitää ottaa huomioon remontissa ?
1.4 bca moottorin kannen irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.4 bca moottorin kannen irroitus
mitä remonttia olet tekemässä?
Re: 1.4 bca moottorin kannen irroitus
Varmaankin ainakin kannentiivisteen vaihto, ei osaa vielä sanoa onko kansi ehjä/korjauskelpoinen…..
Re: 1.4 bca moottorin kannen irroitus
Laskimella kävisin asian läpi. Yläpään tiivistesarja, kannen oikaisu/kunnostus, jakohihnasarja vesipumpulla, kannen pultit, sytytystulpat, öljyt ja suodatin, jäähdytysnesteet. Auton hintainen remontti, vaikka itse tekisit.
Mulla on tuommoinen Bora (olikohan 2001) menossa paaliin. Noin 180 tkm ajettu, siisti ja ruosteeton jne, mutta nokkien välinen hihna hypännyt.
Minä en näe korjauksessa järkeä, katti ja uudet renkaat otetaan pois ja loput vaihtolavalle.
Mulla on tuommoinen Bora (olikohan 2001) menossa paaliin. Noin 180 tkm ajettu, siisti ja ruosteeton jne, mutta nokkien välinen hihna hypännyt.
Minä en näe korjauksessa järkeä, katti ja uudet renkaat otetaan pois ja loput vaihtolavalle.
Re: 1.4 bca moottorin kannen irroitus
Minä ryssin hihnanvaihdon viime kesänä vastaavan motin kanssa, jako kolmella hampaalla pieleen ja kaikki pako (tai imu, en nyt muista kummat) venat meni mutkalle.
Otin kannen irti, varastosta vanha keittiötaso finlavan päälle, siihen vanha vessan peilikaapin lasi tai olohuoneen pöydän lasitaso, jesarilla pari isoa arkkia 60/120 karkeaa santapaperia ja vetelin sitä kantta siinä santapaperin päällä eestaas yhden iltapäivän kaljaa juoden ja rokkia kuunnellen (lämmöt tahtoi jäädä motarillakin alhaisiksi ja kun kannen aukaisi niin pari pyttyä oli selkeästi puhtaampia kuin toiset, lieneekö ollut joskus lämmennyt ja mennyt kieroon, pitkän aikaa sai hioa että lähti tussimerkit kakkosen ja kolmosen välisestä seinämästä kulumaan). Seuraavana päivänä uudet venttiilit käyrien tilalle ja niiden hionnat, kolmantena ja neljäntenä sitten kansi takas, hilut kiinni, remmi paikoilleen ja moottori käyntiin.
Rahaa tuohon omaan täydelliseen venaremppaprojektiin meni karvan päälle 100e (poislukien jakopään romut ja öljynvaihto) joten jos aikaa ja kiinnostusta on niin ei tuota nyt heti kannata romuttaa. Tuohon sinun prokkikseesi liittyen kriittisiä hintoja ovat:
Elringin pulttisarja oli 15e, Reinzin kansipahvi 20e, 20 metriä santapaperia 10e, imu/pakosarjan/kaasuläpän tiivisteet 10e, 5l glykolia 8e, kaljaa ja bräkleeniä lopuilla hiluilla.
Otin kannen irti, varastosta vanha keittiötaso finlavan päälle, siihen vanha vessan peilikaapin lasi tai olohuoneen pöydän lasitaso, jesarilla pari isoa arkkia 60/120 karkeaa santapaperia ja vetelin sitä kantta siinä santapaperin päällä eestaas yhden iltapäivän kaljaa juoden ja rokkia kuunnellen (lämmöt tahtoi jäädä motarillakin alhaisiksi ja kun kannen aukaisi niin pari pyttyä oli selkeästi puhtaampia kuin toiset, lieneekö ollut joskus lämmennyt ja mennyt kieroon, pitkän aikaa sai hioa että lähti tussimerkit kakkosen ja kolmosen välisestä seinämästä kulumaan). Seuraavana päivänä uudet venttiilit käyrien tilalle ja niiden hionnat, kolmantena ja neljäntenä sitten kansi takas, hilut kiinni, remmi paikoilleen ja moottori käyntiin.
Rahaa tuohon omaan täydelliseen venaremppaprojektiin meni karvan päälle 100e (poislukien jakopään romut ja öljynvaihto) joten jos aikaa ja kiinnostusta on niin ei tuota nyt heti kannata romuttaa. Tuohon sinun prokkikseesi liittyen kriittisiä hintoja ovat:
Elringin pulttisarja oli 15e, Reinzin kansipahvi 20e, 20 metriä santapaperia 10e, imu/pakosarjan/kaasuläpän tiivisteet 10e, 5l glykolia 8e, kaljaa ja bräkleeniä lopuilla hiluilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa