Moro! Jakoremmi sano sopimuksen irti,ja korjauskustannukset sitä luokkaa,että oon uutta konetta nyt sitte kattellu.
Meneekö tommonen kahenlitran motti "heittämällä' paikalleen vai vaatiiko se suurempia toimenpiteitä?
Skoda Octavia 1.6 Fsi vaihto 2.0 Tfsi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Skoda Octavia 1.6 Fsi vaihto 2.0 Tfsi
Riippuu vähän siitä mitä tuolla "heittämisellä" tarkoitat.
Pelkän koneen vaihto ei onnistu (ainakaan laillisesti) vaan auto on muutettava kaikin puolin vastaamaan tfsi mallia...
Jarrut, alusta, akselistot, vaihteisto jne... kaikki toki sopinee suunnilleen "heittämällä" paikoilleen jos ne siirtää sinne vaikkapa kolaroidusta luovuttaja-autosta.
Tuskin ainakaan halvemmaksi tulee kuin nykyisen korjaaminen ;)
Varmaan halvin ja helpoin ratkaisu on hommata käytetty ehjä kone rikkoutuneen tilalle ja vaihtaa sitten koko auto jos tehokkaamman haluaa.
Pelkän koneen vaihto ei onnistu (ainakaan laillisesti) vaan auto on muutettava kaikin puolin vastaamaan tfsi mallia...
Jarrut, alusta, akselistot, vaihteisto jne... kaikki toki sopinee suunnilleen "heittämällä" paikoilleen jos ne siirtää sinne vaikkapa kolaroidusta luovuttaja-autosta.
Tuskin ainakaan halvemmaksi tulee kuin nykyisen korjaaminen ;)
Varmaan halvin ja helpoin ratkaisu on hommata käytetty ehjä kone rikkoutuneen tilalle ja vaihtaa sitten koko auto jos tehokkaamman haluaa.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26.2.2017 17:02
Re: Skoda Octavia 1.6 Fsi vaihto 2.0 Tfsi
Ei niitten katsastuksessa tarvi kaikkea tietää :D mutta siis sähköt menee,laatikko sopii ja paikat kestää? Tietty meinasin alustaa muutella jäykemmäks ja kattoa sit että miten jarrut tommosenaan
Re: Skoda Octavia 1.6 Fsi vaihto 2.0 Tfsi
Sokeampikin katsuri huomannee ahtimen siellä konehuoneessa, ja jos taas ajattelit että se ahdin peittyy sen moottorin muovisuojan alle, siinä muovisuojassa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla TFSI. Tokihan sen tekstin siitäkin saa peitettyä pienellä vaivalla..
Moottorin johtosarja menee varmaan kokonaan uusiksi, samoin ECU, ECUssa oleva ajonesto tarvii koodata autoon, autoon tarvii sovittaa välijäähy + ahtoputkistot kaikkine antureineen ja alipainehässäköineen, mahdollisesti mittaristokin pitää vaihtaa (tai sitten hakkeroida sen muistia jotta saadaan kierrosluku ja nopeus näyttämään oikein), vaihtomoottorillakin varmaan merkitystä onko se luovuttaja ollut tomaatilla vai keppivaihteistolla jne. Jos vaikka saisitkin ehjän ja kokonaisen TFSI moottorin kaikkine apulaitteineen hyvään hintaan, sulla menee vielä toisen moottorin verran paalua noihin kaikkiin muihin härpättimiin ja koodauksiin.
Samoilla linjoilla edellisen kanssa, katsele jostain virosta/liettuasta vaihtomoottori ja vaihdata se Ranen Remppapajalla urakkaliksalla paikalleen ja pistä sitten ehjänä kiertoon.
Moottorin johtosarja menee varmaan kokonaan uusiksi, samoin ECU, ECUssa oleva ajonesto tarvii koodata autoon, autoon tarvii sovittaa välijäähy + ahtoputkistot kaikkine antureineen ja alipainehässäköineen, mahdollisesti mittaristokin pitää vaihtaa (tai sitten hakkeroida sen muistia jotta saadaan kierrosluku ja nopeus näyttämään oikein), vaihtomoottorillakin varmaan merkitystä onko se luovuttaja ollut tomaatilla vai keppivaihteistolla jne. Jos vaikka saisitkin ehjän ja kokonaisen TFSI moottorin kaikkine apulaitteineen hyvään hintaan, sulla menee vielä toisen moottorin verran paalua noihin kaikkiin muihin härpättimiin ja koodauksiin.
Samoilla linjoilla edellisen kanssa, katsele jostain virosta/liettuasta vaihtomoottori ja vaihdata se Ranen Remppapajalla urakkaliksalla paikalleen ja pistä sitten ehjänä kiertoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa