Autona on 380tkm ajettu 3b mallin passatti 97 vuodelta ja 1.8 vapari koneella. Viimeisen kuukauden aikana on ilmestynyt tukkoisuutta enkä keksi mistä lähtisin vikaa hakemaan. Tilanne on siis seuraava:
Autolla ajetaan arkipäivisin vain parin kilometrin siirtymät töihin ja takaisin sekä saman mittaisia lenkkejä kauppaan yms. Auto käynnistyy aina normaalisti ja toimii muutenkin ihan ok, vaikka kone ei noilla matkoilla ehdikkään lämmetä. Viikonloppuisin olen ajanut n. 40km matkoja niin, että ensin 10km kaupungissa jonka jälkeen 30km moottoritietä ja näillä matkoilla tukkoisuus ilmenee. Eli kun pääsee moottoritielle huomaan yleensä että auto täristää omituisesti, eikä tahdo kulkea niinkuin normaalisti. Tehoista ei kuitenkaan valtavasti puutu, mutta esim 90-> 110km/h kiihdytyksestä ei tahdo vitosvaihteella tulla mitään, vaikka se yleensä ei tuota ongelmia. Yleensä n. 15km moottoritiepätkän jälkeen tärinä lakkaa ja tehot tuntuvat palanneen.
Vaihtoehdot nyt taitavat rajautua bensa tai sytyspuoleen, eli bensasuodatin, tulpat, puola? Onko vinkkejä mistä lähden vikaa hakemaan?
Passat 3b 1.8 Tukkoisuus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Re: Passat 3b 1.8 Tukkoisuus
Jos on se tuplapuola hässäkkä nii iha ekaks vaihtoon, itellä oli vastaava passatti ja kaks kertaa meni puola vuoden sisää, itellä myös meni joku tankin huohotus tmv tukkoon että hyytyili matka ajossa ja tämä "korjautui" tankin korkin löysälle jättämällä joten sitäkin kannattaa kokeilla
Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
Re: Passat 3b 1.8 Tukkoisuus
Ja kait ne kuuluisat vikakooditkin olis hyvä lukea.. voi päästä paljon vähemmällä vianhaussa ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”