3.0 ASN päästöt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PumpDiesel
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.10.2016 16:20

3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja PumpDiesel » 27.12.2016 20:24

Pitäis päästä katsastuksesta läpi, mutta antaa tälläiset vikakoodit(en käynyt edes yrittämässä):
Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2
P1118 - Open Circuit - MIL ON
Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - Internal Resistance too High - MIL ON
Load Calculation Cross Check
P1142 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - Insufficient flow

Eli pitäis löytää Bank 1 Sensor 2 sijainti. Yritin netistä kuvia löytää, mutta en löytänyt.
Vaikuttaako tuo P1411 ja P1142 myös päästöihin?

Vinkkejä otetaan vastaan miten saisi ns. ehjänä myös sen pois :)

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.12.2016 21:46

Bank 1 = matkustajan puoli
Sensor 2 = katin jälkeinen anturi.

Tuon linkin takaa löytyy 2 kuvaa jotka antanee jotain osviittaa homman laajuudesta: http://www.audiforums.com/forum/audi-a6 ... on-163010/

Mutulla heittäisin myös että lisäilmapumpun toimintaongelmat vaikuttavat tyhjäkäynnillä mitattaviin päästöihin.

PumpDiesel
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.10.2016 16:20

Re: 3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja PumpDiesel » 27.12.2016 21:57

Jultsu kirjoitti:Bank 1 = matkustajan puoli
Sensor 2 = katin jälkeinen anturi.

Tuon linkin takaa löytyy 2 kuvaa jotka antanee jotain osviittaa homman laajuudesta: http://www.audiforums.com/forum/audi-a6 ... on-163010/

Mutulla heittäisin myös että lisäilmapumpun toimintaongelmat vaikuttavat tyhjäkäynnillä mitattaviin päästöihin.


Bank 1 = kuljetajan puoli
Bank 2 = matkustajan puoli

Eikö mee näin päin

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.12.2016 22:43

Jenkkifoorumeilta vakoilin nuo tiedot ja kaikki kertoo samaa, bank 1 = passenger side. Jollain muulla automerkillä voi tuo ollakin vastakkaisella puolella, ykköspankki on kaiketi yleensä sillä puolella missä ykkössylinterikin sijaitsee.

PumpDiesel
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.10.2016 16:20

Re: 3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja PumpDiesel » 27.12.2016 23:12

Aa joo. Voi harmi kun on tuo sensor 2, kun tuosta sensor 2'sta päästöt otetaan?
Viimeksi muokannut PumpDiesel, 22.6.2017 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.12.2016 9:13

Ei niitä päästöjä millään obd-yhteydellä lueta auton omilta antureilta, kyllä se mitataan sieltä pakoputken päästä. Tarkoitit varmaan sanoa että tuo katin jälkimmäinen anturi osallistuu isommassa roolissa tuohon optimaalisen palamisen ylläpitämiseen.

PumpDiesel
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.10.2016 16:20

Re: 3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja PumpDiesel » 28.12.2016 13:47

Juurikin niin! :) Löysin uuden anturin, maksoi vain 36€.. nyt vain se irroitus

teuska
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.8.2006 10:34

Re: 3.0 ASN päästöt

ViestiKirjoittaja teuska » 16.1.2017 1:44

Halpa ja hyvä ei sitten korreloi ainakaan lambda-antureissa. Eli Boschia tai orkkista mielellään peliin.

Eihän siinä muuta, mutta harvoin ne niin hauskassa paikassa että kahteen kertaan vaihtaisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa