Hei. Kyseessä tälläinen -99 vuoden 1.8t golffi ja siinä pientä vikaa kylmänä. Eli kun auton käynnistää pienen seisomisen jälkeen ja moottori on kylmänä, niin kierrokset jää seilailemaan ~2 tonnin kohdalle tai vähän alle. Normaalisti voi ajella, mutta kun nostaa kytkimen niin kierrokset tippuu tai nousee 2 tonniin seilailemaan taas.
Lämpimällä koneella ei tätä tee.
En tiedä liittyvätkö viat yhteen, mutta kun lähtee liikkeelle, kiihdyttää ja päästää kaasusta, niin auto nykäsee kerran kaksi ärsyttävästi. Kun kaasun päästää rauhallisesti ylös niin ei tätä tee. Ei tee myöskään tasakaasulla. Tässä viassa ei ole väliä onko moottori lämmennyt tai ei.
Ongelmia en ole sen enempää koittanut vielä tutkia, kun eivät mitenkään ylitsepääsemättömiä ole. Kunhan ärsyttävää.
Kiitos etukäteen.
Golf Gti -99 tyhjäkäynti ongelma kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf Gti -99 tyhjäkäynti ongelma kylmänä
Vikakoodit vain lukuun ihan ensin, saa jotain pohjatietoa.
Ilman sitä voisin sanoa että kaasuläpän voisi putsailla. Sekin tarvitsee tosin sopeutuksen taas kun lyö takaisin kiinni. Ainaki suositeltavaa..
Kone se siellä vain heiluu miten tykkää ja kori notkuu mukana. Moottorin tukikumit, tarkemmin alimmainen/takimmainen koneen ja laatikon tukikumi tai pikemminkin pusla, on aikansa elänyt.
Avaappas pelti ja koita kuinka pahasti se moottori nitkuu käsin heiluttelemalla!
Ilman sitä voisin sanoa että kaasuläpän voisi putsailla. Sekin tarvitsee tosin sopeutuksen taas kun lyö takaisin kiinni. Ainaki suositeltavaa..
Kone se siellä vain heiluu miten tykkää ja kori notkuu mukana. Moottorin tukikumit, tarkemmin alimmainen/takimmainen koneen ja laatikon tukikumi tai pikemminkin pusla, on aikansa elänyt.
Avaappas pelti ja koita kuinka pahasti se moottori nitkuu käsin heiluttelemalla!
Re: Golf Gti -99 tyhjäkäynti ongelma kylmänä
Nikozii kirjoitti:Vikakoodit vain lukuun ihan ensin, saa jotain pohjatietoa.
Ilman sitä voisin sanoa että kaasuläpän voisi putsailla. Sekin tarvitsee tosin sopeutuksen taas kun lyö takaisin kiinni. Ainaki suositeltavaa..
Kone se siellä vain heiluu miten tykkää ja kori notkuu mukana. Moottorin tukikumit, tarkemmin alimmainen/takimmainen koneen ja laatikon tukikumi tai pikemminkin pusla, on aikansa elänyt.
Avaappas pelti ja koita kuinka pahasti se moottori nitkuu käsin heiluttelemalla!
Pitänee kai sitten jossain lukasta vikakoodit. Paljonkohsn jossain korjaamolla pelkkä lukeminen kustantaisi?
Epäilen tuota, koska se on selvä nykäsy jonka tekee. Voisiko tälläinen johtua ihan lastutuksesta, että softa tekisi niin? Jostain tälläistä lukenut.
Kiitos vastauksesta!
Re: Golf Gti -99 tyhjäkäynti ongelma kylmänä
Korjaamot todennäköisesti velottaa 40-50 euroa koodien luvusta, joku paikallinen VCDS:n omistava harrastaja tekee puolella tuosta (tai halvemmallakin)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa