Lahdessa liikennepako, kukaan tietoinen Volvosta?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

tpv
-

Lahdessa liikennepako, kukaan tietoinen Volvosta?

ViestiKirjoittaja tpv » 1.9.2007 11:44

Moi kaikille.

Kaverilta tuli tämmönen, eilen tapahtunut stoori. Jos joku Lahdessa päin liikkuvista tietää kuvauksen mukaisesta Volvosta jotain, niin ilmoitus joko privalla mulle tai Lahden poliisille. Kiitos.
Ja se stoori:

Pakko laittaa eteenpäin pieni tarina. Tämä tarina on tosi. Mä olen tänään joutunu auton tönäsemäx ja onnex selvisin siitä ehjin nahoin. Ja onnex siitä selvis ehjin nahoin myös meijän pienin mies joka oli mun fillarin kyydissä ku auto meihin osu. Jutussa kaikkein uskomattomin pointti on vielä se, et auton kuljettaja pakeni paikalta.

Eli miten kaikki tapahtu. Me oltiin palailemassa kaupungilta fillareilla kotiin. Mä sitte laskettelin Sopenkorvenkatua etelään ku yhtäkkii mä kuulin, et Lanttila nimisen kirpparin pihasta oli tulossa auto. No mä sitte jarrutin ja ku sen auton keula tuli aidan takaa näkyviin, ni se pysähty kokonaan. No totta vitussa mä luulin, et se teki mulle tietä, mut samalla hetkellä ku mä ohitin sitä auton keulaa, ni mä huomasinki, et se ampas uusix liikkeelle. Ja niin se osu meikäläisen pyörän tarakkaan ja melkeen kaato mut. Niinku tuli todettuu aiemmin, ni mulla oli vielä kyydissä meijän vuoden vanha poika. Mä kuitenki jotenki pysyin pystyssä, pysäytin pyörän ja huusin sille autokuskille ( = n. 40-vuotias muija ), et ”kusipää ämmä”. Se katto suoraan mua kohti ja sen jälkeen se revitti ihan hulluna karkuun. Mä en kerenny näkemään sen rekkarii, ku oli kiire kattoo, ettei pojalle käyny mitään. Uskomaton lehmä. Mä ajoin vielä pyörätietä, et auto oli selkeesti väistämisvelvollinen. Ja on ihan turha sanoo, etteikö se kuski MUKA huomannu, et se osu meihin. Sellanen kolaus meinaa kävi, et sitä vaan ei voi olla huomaamatta ja ku siihen päälle tulee meikäläisen reaktio, ni takuulla se tajus, et nyt kävi vahinko.

Ei voinu kusipää sen vertaa tehdä, et se olis pysähtyny kysymään, et ollaanko kunnossa. Revitti vaan karkuun heti ku tajus, et mitä oli tapahtunu. Vaikka me nyt kunnossa oltiinki, ni välttämättä ei ollu kovin kaukana todellinen vahinko. Nimittäin jos se auto olis osunu 20 senttii eri kohtaan, ni se olis osunu lasten istuimeen ja olis vaikka voinu rikkoo pikkumiehen jalan. Uskomatonta meininkii. Mä painuin poliisiasemalle tekee ilmotusta asiasta ja siellä mulle sanottiin, et kyllä siinä täyttyy liikennepaon merkit ja ainekset pahempaanki katastrofiin olis ollu valmiina. Entäs jos oltas kaaduttu asfalttiin ja entäs jos tosiaan se auto oliskin osunu Rasmuksen istuimeen. Ja ämmä vaan revittää karkuun. Harmi vaan, etten saanu ylös rek.nrota, et se paskiainen kans saatas kiinni. Nimittäin noilla meikäläisen johtolangoilla ei niin välttämättä tapahdu.

Meikäläisen fillarissa on sellaset jäljet, et pakko on olla autossaki jotain. ELI: vaaleen mintunvihree Volvo. En tiiä mallii. Ei ihan uus ku oli vähä kulmikkaampi kori, mut ei ihan vanhaka. Veikkaisin jostain 90-luvun lopusta tai 2000 alusta. Kuskina nainen. Noin 40-vuotias. Tummat olkapäille ylttävät hiukset ja naamalla sen kokoset rillit, et näkee Saturnuksen kuut ilman teleskooppia. Jos sellanen yhdistelmä pyörii jossain kaupungilla ja auton keulassa on vielä jotain skraiduja, ni ottakaapa rek.nro ylös ja laittakaa tieto mulle. Olis meinaa hyvä jos tollanen paska jäis kiinni.

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 1.9.2007 12:05

Vois tarinan kirjoittaja kyl vähän opiskella tota kotimaisen kielemme oppia, sen verran tuli pää kipeeksi tosta tekstistä.
eiköhän se poliisi saa ihan hyvin selville kuka ajelee mintunvihreellä volvolla lahdessa. Tosin jos toi tarina oli ihan totta, niin hyvä ettei pahemmin käynyt.

Jonne
-

ViestiKirjoittaja Jonne » 1.9.2007 13:02

Eikös kaikki volvot oo kulmikkaita?;)
Voi herranristus millasta tekstiä.

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 1.9.2007 13:59

öööö.... Kokeillaanko pojat siten, että pannaan teille oma muksu fillariin turvaistuimeen, meikä koettaa teilata teidät ja sen jälkeen te kirjoitatte siitä jäsennellyn raportin, josta (kuten teille ilmeisesti käynyt) tulee komea Laudatur Yo-lautakunnalta.

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 1.9.2007 14:07

:D ai laudatur ihan, ei nyt tartte ampua yli, mut siis toi text on niinku tiiäx tosi kivaa ihqa lukee, ku kaikki texti kirjaimet on kirjoitettu teinix-suomella.

Kolikolla on aina kaksi puolta, onhan noita sekopää fillaristeja nähty vetävän kersa lastenistuimella ilman mitään järken hiventäkään. Puhumattakaan siitä, että onko kersalla ees kyprää. Parhaimpiin tapauksiin kuuluu mm. se et joku faija vetää ihan tajutonta vauhtia ja lastenistuin on kiinni vain alhaalta. Siinä sit istuin meni boing-boing tahtia töyssyissä, kun istuinta ei tukenut mikään ja istuinosakin hipo rengasta aina välillä.

Mä vaan tuppaan ottamaan tälläset levitetyt viestit vähän suolan kera, ja poliisi kyllä hoitaa asiansa, ei siinä mitään kotietsiviä tarvita. Lahti kuitenkin on aika pieni paikka ja varsinkin erikoisemman väriset autot löydetään nopeasti.

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 1.9.2007 19:32

vielä tosta auton kuvauksesta sen verran että tokko nyt ihan hirveän hankalaa näin intternetin aikana olis selvittää vähän tarkemmin sitä auton mallia.

Kyllähän tollasen jälkeen kiukuttaa niin perkeleesti mutta ettei vaan ämmä säikähtäny niin perkuleesti kun (kuviteltu) pikkasen tuuppastu puhelinkoppi alkaa huutamaan ja vaahtomaan naama hullun irveessä. Kyllähän se säikäyttää ja pistää pasmat sekasin kun tollanen käy mutta että huudetaan verenmaku suussa ja sylki lentäen "kusipää ämmä" ja sitten ihmetellään kun se ajaa karkuun ?

Hauskasti tekstin lopussa syytetään naista myös näköjään noitten kaatamisesta, jalan katkamisesta, Rasmuksen yliajosta ja ties mistä. Onneksi ei kuitenkaan mitään noista arvelluista jossitteluista käynyt.

Mr.Crossfire
-

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 1.9.2007 20:43

No jos vituttaa tämmöset kiertopostaukset ja huono kirjoitusasu, niin ei kai sitä oo pakko lukee?
Ja muutenkin on mielestäni turha spekuloida sen kummemmin tuota tapausta. Kaippa siinä järkyttyivät puolin ja toisin. Toivotaan että syyllinen löytyy.

JanneV
-

ViestiKirjoittaja JanneV » 1.9.2007 21:31

Ikävää tuollainen kaikin puolin. Mutta sen olen itse oppinut vuosien varrella,että kannattaa hiukan jäähdytellä,ennen kun kirjoittaa/tai muuten rupeaa puimaan juttua,jossa haukutaan toista kaikin mahdollisin kirosanoin.Käräjilläkin kierrellyt moisen asian johdosta.

Pääasia lienee kuitenkin se,että kaikki ovat kunnossa.Hiukan hienovaraisemmalla tekstillä olisi tuo henkilö saanut sympatiat puolelleen,mutta nyt jää hiukan sellainen outo fiilis tuon tekstin jälkeen.

Ja tosiaan,näillä jutuilla on kaksi puolta. Kuulin aikanaan erään tapauksen,jossa autot ovat törmänneet ja toinen on paennut paikailta.Toinen osapuoli oli rynnännyt ulos autosta huutaen ja karjuen. Toinen oli paennut paikalta.Tosin oli ilmoittautunut itse poliiseille,mutta oli sanonut,että toinen osapuoli oli käyttäytynyt niin uhkaavasti,että oli pelännyt ja paennut.

Eikä kannata nykypäivänä ainankaan hirveästi levitellä tekstiä,jossa noin kovasanaisesti toista mollaa.(tai taitaa olla hienompi termi"kunniaa loukkaa").

qnarkill
-

ViestiKirjoittaja qnarkill » 4.9.2007 21:45

Yks vaihtoehto olis mennä kattomaan sinne kirpparin pihaan joku päivä, josko vaikka nainen olis duunissa siellä kirpparilla.

ISH
-

ViestiKirjoittaja ISH » 4.9.2007 23:27

Ikävä tapaus mutta jos autolla osutaan polkupyörään sillä seurauksella että polkupyöräilijä MELKEIN kaatuu niin ei varmaan kauheasti ole kontaktia ollut. Joku 1500 kg kun hipaiseekin sivustapäin heiveröistä fillaria niin kyllä siinä lähdetään kyljelleen välittömästi.

Tai mistäs minä tiedän kun en ole kokeillut. Tuohon vaan kiinnitin huomiota.

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 5.9.2007 10:08

Aina ei kaadu kun auto tuuppaa fillaria sivusta päin :| Itselle on käynyt 2 kertaa moinen juttu ja jälkimmäisellä kerralla onnistuin saamaan jalalla vastaan ja en aivan kipannut. Ensimmäisellä kerralla auto tuli kyllä sen verran lujempaa että lähti fillari alta ja putosin maahan. Ekalla kerralla osuma takahaarukassa ja fillari solmussa. Kuski pakeni paikalta. Tokalla kerralla osuma takavanteessa ja vain vanne tuusan paskana ja kuski löi saman tien rahat käteen kun kerroin mitä uuden kiekon kasaus tulee kustantamaan. Ja lopuksi vielä koputetaan puuta eli päätä kun selvisin molemmista ehjin nahoin. Kop Kop.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”