Taas kerran kyselen Beawereista, älkäät pahastuko:)
Haaveilen jos tuosta askivikaisesta pääsis eroon.. Niin tilalle voisi harkita sen e34 525tds:n ohella myös 540i:tä. Ei mikään harvinaisuus, muttei noita v8 koneisia joka kulmallakaan..
Miksei myös muutkin voisi kelvata, jos hyvillä varusteilla (525,530,535). Ja ns. Hyvä, ja suht orkkis yksilä olisi mielessä.. Näkyy suomessakin noita ihan asiallisen oloisia olevan kaupan, saksassakin jokunen ihan kivan oloinen yksilö.
Etsiäkö manuaalina vai automaattina? Tuosta tdi:stä ainakin jäi kohtuullisen heikko kokemus automaatista..:) Muuta huomioitavaa?
..vai ostanko sittenkin vaan kakkiksen:)?
e34 bmw juttua
Valvoja: ffp jäsenet
Ikähän noissa tosiaan jonkun verran merkitsee, esim. onko 525i M20 vai M50 koneella, 530i M30 vai M60?
Manuaalilaatikollisesta 540i:stä jäi koeajon jälkeen kyllä ihan hyvä kuva, niistäkin vaan suurin osa taitaa olla automaatteja.
Itse katselisin malleja seuraavassa järjestyksessä:
1. 540i
2. 530i M60
3. 535i
4. 530i M30
5. 525i M50
6. 525i M20
Manuaalilaatikollisesta 540i:stä jäi koeajon jälkeen kyllä ihan hyvä kuva, niistäkin vaan suurin osa taitaa olla automaatteja.
Itse katselisin malleja seuraavassa järjestyksessä:
1. 540i
2. 530i M60
3. 535i
4. 530i M30
5. 525i M50
6. 525i M20
Tuohon listaan vielä lisätään 3.6 tai 3.8 M5. Ihan tavan kauppakassiin tuota 3.8 parempaa moottoria saa hakea. Alavääntöä on sopivasti ja on kyllä niin helppo auto ajaa verrattuna esim. 535:een, että huhhuh.
Kannattaa sitten huomioida se, että nuita BMW:n rutkuja ei tahdo enää mistään löytyä ruosteettomana.
Kyllähän kakkis on niin tuttu ja turvallinen vaihtoehto, että oma valinta ainakin kallistuisi siihen suuntaan ;).
Kannattaa sitten huomioida se, että nuita BMW:n rutkuja ei tahdo enää mistään löytyä ruosteettomana.
Kyllähän kakkis on niin tuttu ja turvallinen vaihtoehto, että oma valinta ainakin kallistuisi siihen suuntaan ;).
Ja www.btcf.fi voi katella sitten lisää kommentteja noista puimureista..
edit: löytyy sieltä vähemmän fanaattistakin kun etsii tekniikka ja ongelmat osioista tekstiä...
edit: löytyy sieltä vähemmän fanaattistakin kun etsii tekniikka ja ongelmat osioista tekstiä...
Viimeksi muokannut Petri_P., 28.8.2007 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BTCF on kyllä tiedossa, mutta kaipailinkin vähemmän Bimmeri fanaattista kantaa asiaan:)
Pitänee odotella josko tuosta toisesta VAG roippeesta ihan oikeesti pääsisi eroon, vaihteli virkistäisi, vaikka mähän kun en kerralla opi.. mieli tekisi toista 200 20v Lötköä, toisaalta voisi vaihteeksi kokeilla jotain muutakin, joten pitänee ainakin perehtyä inan tarkemmin tuollaiseen 540i tms puimuriin, voisi kuvitella että ainakin manuaaliaskilla olisi ihan hauska laitos. - Se lienee selvä, etten tässä mitään mätää ja vaniljawunderbaumin tuoksuista 518i M5 lookkia ole ostamassa..
Lisätään tähän ajatusleikkiin vielä muuten e34 525 24v IX, eli nelikko. - Lyönkö käteni paskaan jos bimmerin nelikkoon sekaantuu?
Pitänee odotella josko tuosta toisesta VAG roippeesta ihan oikeesti pääsisi eroon, vaihteli virkistäisi, vaikka mähän kun en kerralla opi.. mieli tekisi toista 200 20v Lötköä, toisaalta voisi vaihteeksi kokeilla jotain muutakin, joten pitänee ainakin perehtyä inan tarkemmin tuollaiseen 540i tms puimuriin, voisi kuvitella että ainakin manuaaliaskilla olisi ihan hauska laitos. - Se lienee selvä, etten tässä mitään mätää ja vaniljawunderbaumin tuoksuista 518i M5 lookkia ole ostamassa..
Lisätään tähän ajatusleikkiin vielä muuten e34 525 24v IX, eli nelikko. - Lyönkö käteni paskaan jos bimmerin nelikkoon sekaantuu?
jiisimula, et iske.
Tietty rikkomalla saa joka paikan rikki, ts ovat siis melko kestäviä olleet kaikin puolin, tietty rankkatontitus käy voimansiirron päälle sekä lähtöjen ottaminen pitävällä pinnalla (siis rajoittimelle -> kytkin ylös lähdöt ;-) ). Etuperän (etupään alustanosat) osat on suht arvokkaita, ainakin täällä kotomaassa johtuen harvinaisuudesta, muuten ihan normikauraa E34 sarjassa.
Tietty rikkomalla saa joka paikan rikki, ts ovat siis melko kestäviä olleet kaikin puolin, tietty rankkatontitus käy voimansiirron päälle sekä lähtöjen ottaminen pitävällä pinnalla (siis rajoittimelle -> kytkin ylös lähdöt ;-) ). Etuperän (etupään alustanosat) osat on suht arvokkaita, ainakin täällä kotomaassa johtuen harvinaisuudesta, muuten ihan normikauraa E34 sarjassa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa