Pieni autosammutin, mistä..?
Valvoja: ffp jäsenet
Pieni autosammutin, mistä..?
Via Baltican reissulle tarttis sellaisen PIENEN sammuttimen, tarvikeliikkeestä tuntuu löytyvän vain sellaisia hirveen kokoisia metallipönttöjä.
Olen joskus nähnyt volvon tai volkkarin ooeeämmänä sellaisen pienen penkin alle mahtuvan sammuttimen. Mistä sellaisia saisi?
Olen joskus nähnyt volvon tai volkkarin ooeeämmänä sellaisen pienen penkin alle mahtuvan sammuttimen. Mistä sellaisia saisi?
http://www.vmstyle.fi/index.php?page=products&id=33
Noita pikkupulloja oon ainakin motonetissä myös nähnyt, että tsekkaa tollaset biltemat yms. paikat.. harvoin e-hyväksyttyjä tosin, jos sen edes täytyy olla?
Noita pikkupulloja oon ainakin motonetissä myös nähnyt, että tsekkaa tollaset biltemat yms. paikat.. harvoin e-hyväksyttyjä tosin, jos sen edes täytyy olla?
Noita 1kg sammuttimia löytyy ainakin Chromonilta suht edukkaasti, kannattaa käydä kyselemässä myös paikallisesta sammutinhuollosta tms. 2kg on kyllä suositeltava mutta mahtuu huonosti piiloon...
Nuo Flamebeaterit mitä vm-style mainostaa sammuttimina ei sitten ole sammuttimia vaan liekintukahduttimia. Eli niitä ei ole hyväksytty sammuttimiksi ja jos joudut jonkun apuna käyttämään tuommoista niin joudut maksamaan itse sen täytön.
Nuo Flamebeaterit mitä vm-style mainostaa sammuttimina ei sitten ole sammuttimia vaan liekintukahduttimia. Eli niitä ei ole hyväksytty sammuttimiksi ja jos joudut jonkun apuna käyttämään tuommoista niin joudut maksamaan itse sen täytön.
Lidl:stä ostin 1kg sammuttimen vuosi-pari sitten. Hintakaan ei paljon ollut. Sammutin on CE-hyväksytty muttei tarkistettu. En tiedä sammuuko tuolla mikään..saman kokoinen oli mersun orkkis sammutinkin, se oli/on vaan Halon sammutin joten ostin tuollaisen tilalle. Tosin tuolla ne molemmat nyt ovat vieläkin kaapissa kun auto vaihtui :P
-
- -
35€ taisin maksaa glorian 2Kg sammuttimesta keväällä -04 ihan asiaan erikoistuneeseen liikkeeseen ja nämä uudemmat on vähän kätevämpiä, kun se letkukin on jäänyt pois. Nyttemmin sammutin on auton myynnin jälkeen löytänyt paikkansa keittiön seinästä sammutuspeitteen kera ja saa varmaan siihen jäädäkin.
Jos ikinä volkkarin mihinkään suuntaan liikahtaa, niin ostan varmaan sinne uuden/uudet.
Itse en lähtis maksaan 30€ 600g "tuninki" sammuttimesta jos ihan maltillisen kokosen oikeammanki sammuttimen saa 5€ isommalla sijoituksella
Jos ikinä volkkarin mihinkään suuntaan liikahtaa, niin ostan varmaan sinne uuden/uudet.
Itse en lähtis maksaan 30€ 600g "tuninki" sammuttimesta jos ihan maltillisen kokosen oikeammanki sammuttimen saa 5€ isommalla sijoituksella
Tällä voisi jotain tehdäkin:
http://www.progear.net/kauppa/product_details.php?p=393
Tosin sammuttimeksi tuotakaan ei ole hyväksytty.
http://www.progear.net/kauppa/product_details.php?p=393
Tosin sammuttimeksi tuotakaan ei ole hyväksytty.
Bauhausissa, luultavasti kuitenkin samaa sarjaa noiden MagFiren sammuttimien kanssa, eli eivät "virallisia" sammuttimia. Kannattaa kuitenkin tarkistaa asia.Missähän myytiin niitä sammutin patukoita. Olivat melko pieniä.
Punasia ja näyttää pampulta. Oli ainakin pieniä mutta leimasta en osaa sanoa mitään.
-
- -
Kiinnostais kanssa autoon pieni sammutin.
Halonisammutttimia/järjestelmiä ei saa käyttää kuin puolustusvoimat. Jauhesammuttimen jauhe ruostuttaa, joten kysyn kannattaisiko hankkia hiilidioksidisammutin?
Tuli vaan mieleen, että jos on liikkeellä jossakin yleisötapahtumassa ja joku pitää hauskana pilana kaverin autosta löytyvän sammuttimen testausta, niin tuo CO2 olisi melko harmiton kun ei sotke. CO2 han on tehottamampi kuin jauheet.
Halonisammutttimia/järjestelmiä ei saa käyttää kuin puolustusvoimat. Jauhesammuttimen jauhe ruostuttaa, joten kysyn kannattaisiko hankkia hiilidioksidisammutin?
Tuli vaan mieleen, että jos on liikkeellä jossakin yleisötapahtumassa ja joku pitää hauskana pilana kaverin autosta löytyvän sammuttimen testausta, niin tuo CO2 olisi melko harmiton kun ei sotke. CO2 han on tehottamampi kuin jauheet.
Jauhesammutimen teho autopalossa on huomattavasti parempi kuin hiilidioksidi sammuttimen. Ja jos jotain hyötyä haluaa sammuttimesta niin alle 2:n kilon ei kannata harkita. Se on sitten eri asia tosiaan jos haluaa vaan tullimiehet pitää tyytyväisenä.
Sellainen henkilö joka ei ole sammutimien kanssa toiminut, kahden kilon sammutin on tyhjä, ennen kuin jauhe on lähelläkään liekkejä Tämä on sen verran useasti tullut nähtyä, kun ei kuuden kilon sammutinkaan ole riittänyt, vaikka palo olisi sammunut oikeaoppisella suorituksella vaikka kilon sammuttimella.
Sellainen henkilö joka ei ole sammutimien kanssa toiminut, kahden kilon sammutin on tyhjä, ennen kuin jauhe on lähelläkään liekkejä Tämä on sen verran useasti tullut nähtyä, kun ei kuuden kilon sammutinkaan ole riittänyt, vaikka palo olisi sammunut oikeaoppisella suorituksella vaikka kilon sammuttimella.
Valitettavasti vaan autolla ei oikein (ainakaan kovin kauaa) tee enää mitään sen jälkeen kun on esimerkiksi sisätiloissa moisen tyhjäksi töötännyt. Ihan sama sammuttaako vai ei :(
Jaa miksi ei? Kaverilta pöllivät auton joitain vuosia sitten ja olivat tyhjentäneet sisälle jauhesammuttimen, jotta poliisi ei saa sormenjälkiä. Vähän aikaa tamppausta lätkämailalla ja kyllä se sillä vielä muutaman vuoden ajeli.
Vaahtosammutin saattais olla autoa sammuttaessa kova sana. Hinnoista en tiedä enkä pullojen koosta. Niissä on tosin se vakava puute että ne ei kestä pakkasta. Harrasteautoon olen kyseistä haikaillut kun se ei ole talvisin liikenteessä.
Voisin suositella että autossa olevasta sammuttimesta löytyisi kohtuullisen pitkä letku, jolla sammuttavan aineen saa mahdollisimman lähelle palavaa kohdetta ja painoa se 2kg.
Voisin suositella että autossa olevasta sammuttimesta löytyisi kohtuullisen pitkä letku, jolla sammuttavan aineen saa mahdollisimman lähelle palavaa kohdetta ja painoa se 2kg.
Ehkä muutaman vuoden, mutta ennen pitkää alkavat mystiset sähköviat yms. Ei ehkä aina, riippuu vähän mihin kaikkialle sitä jauhetta on joutunut. Riskinä kuitenkin on, että jauhe hapettaa ja ruostuttaa paikat. Sitä kun ei millään saa täysin putsattua pois.Jaa miksi ei? Kaverilta pöllivät auton joitain vuosia sitten ja olivat tyhjentäneet sisälle jauhesammuttimen, jotta poliisi ei saa sormenjälkiä. Vähän aikaa tamppausta lätkämailalla ja kyllä se sillä vielä muutaman vuoden ajeli.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”