Mielenkiintoiset autouutuudet.
Valvoja: ffp jäsenet
Mielenkiintoiset autouutuudet.
Passatilta tulossa toisella vuosineljänneksellä -08 neliovinen coupe, ei hassumman oloinen lainkaan. Aika iso ja tilava, käy vaikka perheautoksi. Toihan olis ilo 3.2 V6 nelivetona.
Coupe1
Coupe2
Coupe1
Coupe2
Viimeksi muokannut T-Power, 16.6.2007 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No voi veljet, juuri se sama vika tulossa tuohon, kuin mikä allekirjoittanutta vaivaa aivan suunnattomasti muutamassa Alfassa ja uudessa Seat Leonissa. Muuten hienoja ja sulavia autoja, mutta meikäläisellä menee maku aivan tyystin kun noita takaovia yritetään piiloon saada. Jos auto on neliovinen, pitää siinä ne neljä ovenkahvaakin olla. Tekee autosta halvan oloisen kun siitä tuolla tavalla feikataan ovia piiloon.
Eipä ole hassumpi tämäkään uutuus, vuoden lopulla ilmestyvä Audi A4:n. Varmaan mielenkiintoinen paketti 1.8T FSI:n kanssa + quattro
New Audi A4
New Audi A4
Mietin vaan että mikä idea on pitää kahta lähes samankokoista turbomoottoria mallistossa? 2.0TFSI ja nyt sitten 1.8TFSI.
Jos nyt ajatellaan tulevaisuutta ja päästönormeja niin eikö 1.6TFSi ois ollu fiksuin. Tämä nyt vaan tälläistä omaa pohdintaa.
Tuo Skodan coupe kelpaisi kyllä. Raaskisivat vaan tarjota siihen nelikkoa jollain järkevällä koneella.
Jos nyt ajatellaan tulevaisuutta ja päästönormeja niin eikö 1.6TFSi ois ollu fiksuin. Tämä nyt vaan tälläistä omaa pohdintaa.
Tuo Skodan coupe kelpaisi kyllä. Raaskisivat vaan tarjota siihen nelikkoa jollain järkevällä koneella.
Tulevia konsernilaisia ja julkaisuajankohdat:
Audi A1 III/09, seuraavan Polon sisarmalli
Audi A1 Cabriolet II/10
Audi A3 Cabriolet IV/07
Audi A3 facelift I/08
Audi A3 IV/09
Audi Q3 III/10
Audi A4 IV/07
Audi A4 Avant III/08
Audi A4 Roadjet 09, A4-malliston korotettu versio
Audi A5 Coupe II/07, viralliset kuvat julkistettu
Audi A5 Cabriolet IV/08
Audi Q5 II/08, BMW X3:n kokoinen katumaasturi
Audi A6 facelift III/08
Audi A6 10
Audi A7 Coupe 09
Audi A8 facelift II/07
Audi A8 10
Audi TT Avant 08
Seat Ibiza IV/08
Seat Toledo 10
Seat "Passat" 09
Seat Alhambra 09
Skoda miniauto 08
Skoda Fabia Combi IV/07
Skoda Yeti 09, katumaasturi Roomsterin pohjalle
Skoda Octavia 10
Skoda Superb IV/08
VW Polo Roadster III/07
VW Polo II/08
VW Polo "Roomster" 09
VW Golf III/08
VW Touran III/09
VW Scirocco I/08
VW Tiguan (Golf SUV) I/08, konsepti esitelty Genevessä 06
VW Passat facelift II/09
VW Passat 12
VW Passat CC II/08, 4-ovinen coupe MB:n tapaan
VW "Station" IV/09, tila-automainen malli Passatin ja Phaetonin väliin
VW Phaeton IV/09
VW Touareg 09
VW Sharan I/09
Lähde: ajovalo.net
Audi A1 III/09, seuraavan Polon sisarmalli
Audi A1 Cabriolet II/10
Audi A3 Cabriolet IV/07
Audi A3 facelift I/08
Audi A3 IV/09
Audi Q3 III/10
Audi A4 IV/07
Audi A4 Avant III/08
Audi A4 Roadjet 09, A4-malliston korotettu versio
Audi A5 Coupe II/07, viralliset kuvat julkistettu
Audi A5 Cabriolet IV/08
Audi Q5 II/08, BMW X3:n kokoinen katumaasturi
Audi A6 facelift III/08
Audi A6 10
Audi A7 Coupe 09
Audi A8 facelift II/07
Audi A8 10
Audi TT Avant 08
Seat Ibiza IV/08
Seat Toledo 10
Seat "Passat" 09
Seat Alhambra 09
Skoda miniauto 08
Skoda Fabia Combi IV/07
Skoda Yeti 09, katumaasturi Roomsterin pohjalle
Skoda Octavia 10
Skoda Superb IV/08
VW Polo Roadster III/07
VW Polo II/08
VW Polo "Roomster" 09
VW Golf III/08
VW Touran III/09
VW Scirocco I/08
VW Tiguan (Golf SUV) I/08, konsepti esitelty Genevessä 06
VW Passat facelift II/09
VW Passat 12
VW Passat CC II/08, 4-ovinen coupe MB:n tapaan
VW "Station" IV/09, tila-automainen malli Passatin ja Phaetonin väliin
VW Phaeton IV/09
VW Touareg 09
VW Sharan I/09
Lähde: ajovalo.net
Suurin osa aika turhan ja väkisin kehitellyn oloisia tuotteita. Kaipaako joku oikeasti Roomster, Golf, A3 -kokoluokan katumaasturia ja vielä samanaikaisesti kolmelta konsernin merkiltä? Tarviiko Polon, Fabian ja Ibizan lisäksi oikeasti valmistaa Audin rinkuloilla vastaavaa autoa? Ja meneekö niitä autoja oikeasti niin paljon kaupaksi tai onko järkevää valmistaa "välimalleja" kuten A5 ja A7?
Jotenkin vain sellainen olo, että takkiin tulee ja pahasti kun myyntiluvut onkin paljon pienemmät mitä viisaat saksalaiset ovat unelmoineet.
Jotenkin vain sellainen olo, että takkiin tulee ja pahasti kun myyntiluvut onkin paljon pienemmät mitä viisaat saksalaiset ovat unelmoineet.
arvelsin a5:n myyvän hyvinkin, sekä osa/rakennekierrätystähän näissäkin harrastetaan, joten ihan puhtaalta pöydältä tuskin tarvii lähteä. Mut se että onko tarpeellista kuten esmes nämä muka maasturin cross kolvit ja polot niin eipä niillä tee yhtään mitään. Toisaalta varmaankin helppo tehdä ku lisätään vaan muovilevikkeet ja hieman korkeempi jousitus. Saman voisi tehdä varustelussakin luovutushuollon yhteydessä :-)
No ei se GTI Lupokaan nyt mikään huippusuorituskykyinen ollut. Näkisin itse että nykyinen GTI Polo on ottanut tuon Lupon paikan. Kai ne Foxistakin kehittelee jonkun pikkusportin jos ehtivät.
Ja kyllä minun mielestä VAG -konsernilla on ollut jokaiselle jotakin. Audilla, Volkkarilla, Skodalla tai Seatilla nyt ei varmaan kenelläkään yksinään. Audilta on saanut konsernin "preemiumia" ja isoja edustusautoja, Volkkarilla nimensämukaisesti tavalliselle kansalle pieniruokaisista pikkuautoista hiukan suorituskykyisempiinkin farkkumalleihin sekä tietenkin legendaksi muodostuneet GTI-mallit ja konsernin ainoat hyötyajoneuvot, Skodan on saanut kahta edellämainittua edullisemmin ja valinnanvara on ollut tilavuuden osalta välillä Polo-A6, tosin iso farkku on puuttunut. Seat taas on ollut se hiukan sporttisemmalla ja nuorekkaammalla imagolla markkinoitu kiivaampi latinoauto.
Nythän melkein kaikilla konernin merkeillä on ison keskiluokan coupé, tila-auto, pikkuauto, pienen keskiluokan auto ja iso edustusauto ja useampaa eri kokoluokan maasturia tai katumaasturia. Samoja osia ja alustojahan noissa käytetään, joten sinänsä suurta kehittelyä ne ei varmasti vaadi, mutta luulisi silti olevan logistisestikin helpompaa jos VW hoitaisi konsernin harmaat perheautot, tila-autot ja pakut, Audi tekisi samat perheautot puolta isommilla moottoreilla, mustana ja tuplasti kalliimpina jne jne.
Tuossa voi vaan käydä niin, että ihmiset vaihtaa kalliimmista brändeistä Seattiin kun sen "Passatin" saa Espanjasta kolmanneksen halvemmalla. Saman kuvittelisi tapahtuvan Polo "Roomsterille". Skoda tulee kuitenkin valmistamaan samaa autoa paljon halvemmalla. Tietysti voi olla, että noilla Pirkka-merkeillä ei ole yhtä houkuttelevaa moottorivalikoimaa tai nelivetovaihtoehtoja, jonka keinolla saadaan ihmiset edelleen ostamaan Volkkaria ja Audia.
Ja kyllä minun mielestä VAG -konsernilla on ollut jokaiselle jotakin. Audilla, Volkkarilla, Skodalla tai Seatilla nyt ei varmaan kenelläkään yksinään. Audilta on saanut konsernin "preemiumia" ja isoja edustusautoja, Volkkarilla nimensämukaisesti tavalliselle kansalle pieniruokaisista pikkuautoista hiukan suorituskykyisempiinkin farkkumalleihin sekä tietenkin legendaksi muodostuneet GTI-mallit ja konsernin ainoat hyötyajoneuvot, Skodan on saanut kahta edellämainittua edullisemmin ja valinnanvara on ollut tilavuuden osalta välillä Polo-A6, tosin iso farkku on puuttunut. Seat taas on ollut se hiukan sporttisemmalla ja nuorekkaammalla imagolla markkinoitu kiivaampi latinoauto.
Nythän melkein kaikilla konernin merkeillä on ison keskiluokan coupé, tila-auto, pikkuauto, pienen keskiluokan auto ja iso edustusauto ja useampaa eri kokoluokan maasturia tai katumaasturia. Samoja osia ja alustojahan noissa käytetään, joten sinänsä suurta kehittelyä ne ei varmasti vaadi, mutta luulisi silti olevan logistisestikin helpompaa jos VW hoitaisi konsernin harmaat perheautot, tila-autot ja pakut, Audi tekisi samat perheautot puolta isommilla moottoreilla, mustana ja tuplasti kalliimpina jne jne.
Tuossa voi vaan käydä niin, että ihmiset vaihtaa kalliimmista brändeistä Seattiin kun sen "Passatin" saa Espanjasta kolmanneksen halvemmalla. Saman kuvittelisi tapahtuvan Polo "Roomsterille". Skoda tulee kuitenkin valmistamaan samaa autoa paljon halvemmalla. Tietysti voi olla, että noilla Pirkka-merkeillä ei ole yhtä houkuttelevaa moottorivalikoimaa tai nelivetovaihtoehtoja, jonka keinolla saadaan ihmiset edelleen ostamaan Volkkaria ja Audia.
Se on kuulkaas niin, että todella iso osa ihmisistä ei edes tajua, että Seatti ja Skoda on samaa konsernia Volkkarin kanssa, joten ei paljon lohduta, jos sisarmerkistä löytyy se tilaihme, kun joku haluaa ostaa just volkkarin, eikä mitään Espanjan ihmettä.
Antaa niitten nyt vaan tehdä meille paljon vaihtoehtoja, mitä tuunata.
Antaa niitten nyt vaan tehdä meille paljon vaihtoehtoja, mitä tuunata.
Nyt jos konsernin valikoimaa kattoo, niin eipä tuo tarjonta ole mitään erikoista. Itse haluaisin konsernilta jonkun pienen avon joka kilpailisi 206cc:n, Tigran ja muiden pikkuavojen kanssa, eikä olisi heti 50ke hintalapulla varustettu. Mitä poloon tulee lupo gti:n korvikkeena niin kaukana tuo polo superministä on ja moottorinkin saisi siihen heti vaihtaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa