Mielenkiintoiset autouutuudet.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

Mielenkiintoiset autouutuudet.

ViestiKirjoittaja T-Power » 15.6.2007 15:30

Passatilta tulossa toisella vuosineljänneksellä -08 neliovinen coupe, ei hassumman oloinen lainkaan. Aika iso ja tilava, käy vaikka perheautoksi. Toihan olis ilo 3.2 V6 nelivetona.

Coupe1
Coupe2
Viimeksi muokannut T-Power, 16.6.2007 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.6.2007 15:32

Feikkicoupe, takakahvat pilareissa...

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 15.6.2007 15:34

Kai ne takaovet on hyvä jostain saada auki.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.6.2007 15:36

Feikkicoupe se silti on jos takaovet kerran on.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 15.6.2007 15:37

Ei Coupe tarkoita automaattisesti kaksiovista autoa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 15.6.2007 15:58

Takapenkille ei pidemmät ihmeset kyl mahdu, muuten kyl vauhdiikkaan näköinen Pasuuna.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 15.6.2007 16:07

No voi veljet, juuri se sama vika tulossa tuohon, kuin mikä allekirjoittanutta vaivaa aivan suunnattomasti muutamassa Alfassa ja uudessa Seat Leonissa. Muuten hienoja ja sulavia autoja, mutta meikäläisellä menee maku aivan tyystin kun noita takaovia yritetään piiloon saada. Jos auto on neliovinen, pitää siinä ne neljä ovenkahvaakin olla. Tekee autosta halvan oloisen kun siitä tuolla tavalla feikataan ovia piiloon.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 15.6.2007 16:15

^ No kyllähän niitä ovenkahvoja tuningautoissakin kitataa piiloon, samoten kuin modataan takaluukkujakin tasaiseksi. Eikö se ole halpaa? Miksi kahva ei voisi olla jo tehtaalta valmiiksi piilossa?

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 15.6.2007 22:47

Eiks cupeee ookaan tämmönen ;)
Kuva

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 16.6.2007 15:18

on ne vissiin aika pitkään haudutellu tuota coupe ideaa kun skodan puolellakin oli jo aikaa sitten merkkiä passat kokoluokan coupesta.
Kuva

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 16.6.2007 16:31

^Wow, tuohan on vielä nätti ku mikä verrattuna tuohon volsu tekeleeseen!

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 16.6.2007 17:49

Eipä ole hassumpi tämäkään uutuus, vuoden lopulla ilmestyvä Audi A4:n. Varmaan mielenkiintoinen paketti 1.8T FSI:n kanssa + quattro
New Audi A4

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 16.6.2007 18:17

Mietin vaan että mikä idea on pitää kahta lähes samankokoista turbomoottoria mallistossa? 2.0TFSI ja nyt sitten 1.8TFSI.

Jos nyt ajatellaan tulevaisuutta ja päästönormeja niin eikö 1.6TFSi ois ollu fiksuin. Tämä nyt vaan tälläistä omaa pohdintaa.

Tuo Skodan coupe kelpaisi kyllä. Raaskisivat vaan tarjota siihen nelikkoa jollain järkevällä koneella.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 16.6.2007 18:30

Olihan Audilla ennenkin B6 korissa 1.8T 120kw ja 140kw versio. Ehkei kaikki ostaisi kalliimpaa 2.0T FSI mallia, ja tällä tavalla saadaan ostajia lisää, kun tarjotaan hivenen huokeampaa konemallia samalla korilla.

Kait se sitten kannattaa tuo päällekkäismyynti?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 17.6.2007 11:14

tuo skoda tudor taisi jäädä konseptiasteelle kun eivät ole moneen vuoteen siitä mitään kertoneet enää. valitettavasti. ois ollu aika namu.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.6.2007 12:20

Toi skoda coupe ois aika herkku RS nelikkona.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.6.2007 14:29

Tuo uusi A4 näyttää jollekin helvetin vihaiselle oravalle. :S

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 17.6.2007 14:47

Tulevia konsernilaisia ja julkaisuajankohdat:

Audi A1 III/09, seuraavan Polon sisarmalli

Audi A1 Cabriolet II/10

Audi A3 Cabriolet IV/07

Audi A3 facelift I/08

Audi A3 IV/09

Audi Q3 III/10

Audi A4 IV/07

Audi A4 Avant III/08

Audi A4 Roadjet 09, A4-malliston korotettu versio

Audi A5 Coupe II/07, viralliset kuvat julkistettu

Audi A5 Cabriolet IV/08

Audi Q5 II/08, BMW X3:n kokoinen katumaasturi

Audi A6 facelift III/08

Audi A6 10

Audi A7 Coupe 09

Audi A8 facelift II/07

Audi A8 10

Audi TT Avant 08

Seat Ibiza IV/08

Seat Toledo 10

Seat "Passat" 09

Seat Alhambra 09

Skoda miniauto 08

Skoda Fabia Combi IV/07

Skoda Yeti 09, katumaasturi Roomsterin pohjalle

Skoda Octavia 10

Skoda Superb IV/08

VW Polo Roadster III/07

VW Polo II/08

VW Polo "Roomster" 09

VW Golf III/08

VW Touran III/09

VW Scirocco I/08

VW Tiguan (Golf SUV) I/08, konsepti esitelty Genevessä 06

VW Passat facelift II/09

VW Passat 12

VW Passat CC II/08, 4-ovinen coupe MB:n tapaan

VW "Station" IV/09, tila-automainen malli Passatin ja Phaetonin väliin

VW Phaeton IV/09

VW Touareg 09

VW Sharan I/09


Lähde: ajovalo.net

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.6.2007 15:39

Suurin osa aika turhan ja väkisin kehitellyn oloisia tuotteita. Kaipaako joku oikeasti Roomster, Golf, A3 -kokoluokan katumaasturia ja vielä samanaikaisesti kolmelta konsernin merkiltä? Tarviiko Polon, Fabian ja Ibizan lisäksi oikeasti valmistaa Audin rinkuloilla vastaavaa autoa? Ja meneekö niitä autoja oikeasti niin paljon kaupaksi tai onko järkevää valmistaa "välimalleja" kuten A5 ja A7?

Jotenkin vain sellainen olo, että takkiin tulee ja pahasti kun myyntiluvut onkin paljon pienemmät mitä viisaat saksalaiset ovat unelmoineet.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 17.6.2007 15:55

arvelsin a5:n myyvän hyvinkin, sekä osa/rakennekierrätystähän näissäkin harrastetaan, joten ihan puhtaalta pöydältä tuskin tarvii lähteä. Mut se että onko tarpeellista kuten esmes nämä muka maasturin cross kolvit ja polot niin eipä niillä tee yhtään mitään. Toisaalta varmaankin helppo tehdä ku lisätään vaan muovilevikkeet ja hieman korkeempi jousitus. Saman voisi tehdä varustelussakin luovutushuollon yhteydessä :-)

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 17.6.2007 16:07

Audi TT Avant 08


Tota mikäs helvetin järki tässä nyt sit on..? Kaksiovinen farkku? whhaattt?
Onks tää nyt se shooting brake mistä yhessä vaiheessa oli paljon juttua..?

Jos jollain on jotain kuvaa niin pankaa tulemaan.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.6.2007 16:17

^

Onhan Benarillakin "sellainen" jo ollut. ;)
Kuva

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 17.6.2007 16:38

Kuva

Googlen kuvahaku tuotti tulosta, hakusanoina "Audi TT shooting brake".

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.6.2007 16:55

Mun mielestä nyky malliston on niin kapea, että tarvitaan uusia malleja jotta jokaiselle olisi jotain. Tällä hetkellä puutuu kunnollinen gti lupon korvaaja, 2 paikkainen edullisempi urheilumalli ja 2 paikkainen edullisempi avoauto.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.6.2007 20:01

No ei se GTI Lupokaan nyt mikään huippusuorituskykyinen ollut. Näkisin itse että nykyinen GTI Polo on ottanut tuon Lupon paikan. Kai ne Foxistakin kehittelee jonkun pikkusportin jos ehtivät.

Ja kyllä minun mielestä VAG -konsernilla on ollut jokaiselle jotakin. Audilla, Volkkarilla, Skodalla tai Seatilla nyt ei varmaan kenelläkään yksinään. Audilta on saanut konsernin "preemiumia" ja isoja edustusautoja, Volkkarilla nimensämukaisesti tavalliselle kansalle pieniruokaisista pikkuautoista hiukan suorituskykyisempiinkin farkkumalleihin sekä tietenkin legendaksi muodostuneet GTI-mallit ja konsernin ainoat hyötyajoneuvot, Skodan on saanut kahta edellämainittua edullisemmin ja valinnanvara on ollut tilavuuden osalta välillä Polo-A6, tosin iso farkku on puuttunut. Seat taas on ollut se hiukan sporttisemmalla ja nuorekkaammalla imagolla markkinoitu kiivaampi latinoauto.

Nythän melkein kaikilla konernin merkeillä on ison keskiluokan coupé, tila-auto, pikkuauto, pienen keskiluokan auto ja iso edustusauto ja useampaa eri kokoluokan maasturia tai katumaasturia. Samoja osia ja alustojahan noissa käytetään, joten sinänsä suurta kehittelyä ne ei varmasti vaadi, mutta luulisi silti olevan logistisestikin helpompaa jos VW hoitaisi konsernin harmaat perheautot, tila-autot ja pakut, Audi tekisi samat perheautot puolta isommilla moottoreilla, mustana ja tuplasti kalliimpina jne jne.

Tuossa voi vaan käydä niin, että ihmiset vaihtaa kalliimmista brändeistä Seattiin kun sen "Passatin" saa Espanjasta kolmanneksen halvemmalla. Saman kuvittelisi tapahtuvan Polo "Roomsterille". Skoda tulee kuitenkin valmistamaan samaa autoa paljon halvemmalla. Tietysti voi olla, että noilla Pirkka-merkeillä ei ole yhtä houkuttelevaa moottorivalikoimaa tai nelivetovaihtoehtoja, jonka keinolla saadaan ihmiset edelleen ostamaan Volkkaria ja Audia.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 17.6.2007 20:55

jossain autolehdessähän oli maininta että joku valmistaja ottaa tuotantoon amerikassa sen pikkuisen kolmipyöräisen volkkarin ihan tässä lähiaikoina.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.6.2007 21:16

Se on kuulkaas niin, että todella iso osa ihmisistä ei edes tajua, että Seatti ja Skoda on samaa konsernia Volkkarin kanssa, joten ei paljon lohduta, jos sisarmerkistä löytyy se tilaihme, kun joku haluaa ostaa just volkkarin, eikä mitään Espanjan ihmettä.

Antaa niitten nyt vaan tehdä meille paljon vaihtoehtoja, mitä tuunata.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.6.2007 22:11

Nyt jos konsernin valikoimaa kattoo, niin eipä tuo tarjonta ole mitään erikoista. Itse haluaisin konsernilta jonkun pienen avon joka kilpailisi 206cc:n, Tigran ja muiden pikkuavojen kanssa, eikä olisi heti 50ke hintalapulla varustettu. Mitä poloon tulee lupo gti:n korvikkeena niin kaukana tuo polo superministä on ja moottorinkin saisi siihen heti vaihtaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.6.2007 23:31

^ Siis hä!? Eikö se 1.8T olekaan se kaikkien aikojen kuningasmoottori?

Tuotantoa odottelee myös tämä. Siinä sitä olisikin avoauton fiilistä rutkasti enemmän kuin 206cc:ssä

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 18.6.2007 18:38

^joo tuota minä tarkotin. mikähän tuon rassin nimi oli ja mikä pulju sitä alko valmistamaan. ei muistaakseni ainakaan ollu vw vaikka sillä merkillä tuleekin kulkemaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.6.2007 20:34



Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa