Käytiin Jarruttamassa ex Firges Corsa kuukausi sitten, video
Valvoja: ffp jäsenet
Käytiin Jarruttamassa ex Firges Corsa kuukausi sitten, video
Tein 720P Hi-Definition laajakuva version dynotuksesta, siksi video on kookas. Toimii hienosti myös normaalissa 16:9 tv:ssä DVD soittimen kautta ja tietokoneessa. Lataamaan pääset täältä:
"Opel Corsa 1986 Turbocharged 600hp 600kg 380km/h"
Videon koko: 759,5Mb
Frameratio: 25 per/sec (Deinterlaced)
Kesto: 8 min
Demonoidin download linkki:
http://www.demonoid.com/files/details/1202824/13507576/
Piratebayn download linkki:
http://thepiratebay.org/tor/3710854
Torrentien latausohjelman löydät täältä, jos ei satu olemaan (Win, MAC, Linux)
Kun sinulla on tälläinen Torrentin latausohjelma niin clikkaat vaan jompaakumpaa ylläolevaa linkkiä ja siitä avautuvaa "download" painiketta ja valitset "open". Video alkaa siirtymään koneellesi:
www.bittorrent.com/download
Pari screen shottia videolta (huom tarkka kuva :))
Tässä pari kuvakaappausta videolta:
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa.JPG
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa3.JPG
"Opel Corsa 1986 Turbocharged 600hp 600kg 380km/h"
Videon koko: 759,5Mb
Frameratio: 25 per/sec (Deinterlaced)
Kesto: 8 min
Demonoidin download linkki:
http://www.demonoid.com/files/details/1202824/13507576/
Piratebayn download linkki:
http://thepiratebay.org/tor/3710854
Torrentien latausohjelman löydät täältä, jos ei satu olemaan (Win, MAC, Linux)
Kun sinulla on tälläinen Torrentin latausohjelma niin clikkaat vaan jompaakumpaa ylläolevaa linkkiä ja siitä avautuvaa "download" painiketta ja valitset "open". Video alkaa siirtymään koneellesi:
www.bittorrent.com/download
Pari screen shottia videolta (huom tarkka kuva :))
Tässä pari kuvakaappausta videolta:
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa.JPG
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa3.JPG
Viimeksi muokannut janikorpi, 14.6.2007 8:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laittakaa tuosta joku ihan perusversioki jakoon, ei jaksa alkaa imuttamaan jotain ~750Mb/9min pätkää valikkoineen ja killuttimineen ku kaista on muutenki pornoa täynnä.
Olen kyllä kiinnostunu 600hv ooppelista (turpomoottorin äänimaailma ja ketunhäntä), mutten kenenkään tietoteknisestä osaamisesta tms. häksörmeiningistä.
Olen kyllä kiinnostunu 600hv ooppelista (turpomoottorin äänimaailma ja ketunhäntä), mutten kenenkään tietoteknisestä osaamisesta tms. häksörmeiningistä.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Tästä koko video Xvid:llä pakattuna ilman mainoksia (15mb)
Saattaa olla osan mielestä aivan mössöä, mutta saapahan jonkinlaisen kuvan videosta... Jos ei näy, lataa Xvid codec täältä.
Saattaa olla osan mielestä aivan mössöä, mutta saapahan jonkinlaisen kuvan videosta... Jos ei näy, lataa Xvid codec täältä.
Viimeksi muokannut reynolds, 12.6.2007 22:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Huippunopeus saattaapi olla vain raaka teoreettinen arvio, koska tunnetusti elämä muuttuu todella hankalaksi tuolla 300km/h päällä olevissa lukemissa (edes tuo 300km/h olis mukava nahdä tuolla kopilla ajettuna) vähän paremmillakin auto/protovalmistajilla. Stripilla tuo sen sijaan saattaa kulkea mainiosti, jos vetopuoli kestää vähän pitävämmät gummit.
http://videos.streetfire.net/video/6eed ... e2e384.htm
Ilmeisesti sama video? (en voi katsoa, ei ole flash playeria tällä koneella)
270km/h tuossa oli joskus ilmoitetut huiput, kyllä pitäisi vielä kovempaakin mennä noilla tehoilla mutta voip olla että loppuu kuskilta kantti :)
Vanhempia tietoja löysin autosta, 1.8bar ahtua 610hv tehoilla, ahtimena "Holset 72mm/72mm hybrid", ja loota on F20 eli 5-lovinen jossa välitykset on sitä luokkaa että vitosella huipputehokierroksilla vauhtia on n. 280km/h.
Ilmeisesti sama video? (en voi katsoa, ei ole flash playeria tällä koneella)
270km/h tuossa oli joskus ilmoitetut huiput, kyllä pitäisi vielä kovempaakin mennä noilla tehoilla mutta voip olla että loppuu kuskilta kantti :)
Vanhempia tietoja löysin autosta, 1.8bar ahtua 610hv tehoilla, ahtimena "Holset 72mm/72mm hybrid", ja loota on F20 eli 5-lovinen jossa välitykset on sitä luokkaa että vitosella huipputehokierroksilla vauhtia on n. 280km/h.
Hieno laite kyllä kieltämättä, vaikka videoo en päässytkään vielä lataamaan.
Jännästi muuten aina kaikki turbo-aiheet nostaa joillakin ahtoja nokkaan. (vt. tohon firges nettisivuhommaan)
380km/h voi olla jo jonkun verran ilmanvastusta =) Joten pikkasen epäilen että on mahdollista. Sanospa TH nyt jotain tohon huippunopeushommaan.
Jännästi muuten aina kaikki turbo-aiheet nostaa joillakin ahtoja nokkaan. (vt. tohon firges nettisivuhommaan)
380km/h voi olla jo jonkun verran ilmanvastusta =) Joten pikkasen epäilen että on mahdollista. Sanospa TH nyt jotain tohon huippunopeushommaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Corsassa on ollut jo iät ja ajat F28 lukolla (6 - vaihdetta). Rajoitin oli pitkään uudella omistajalla normaaliajossa 9700rpm ja kiertää iloisesti yli 10 000 kierrosta minuutissa. Kuudennella (17 tuumaisilla 40sarjalaisilla pyörillä) vaihteella 9500rpm niin vauhtia on 380km/h. Pitoakin alkaa olemaan kohtuullisesti maltillisella kaasun ja kytkimen käytöllä 200km/h:n jälkeen (slikseillä). En käsitä miten kyseisestä moottorista on saatu noin hyvin toimiva. Valtonen varmaa tietää, kun on rakentanut. Hurjin härveli kaikista vehkeistä millä olen ajanut
Viimeksi muokannut janikorpi, 13.6.2007 21:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ai mihin tapahtumiin?
Melko nihkeästi on tuota laitetta näkynyt edellisen omistajan toimesta,liekö asia muuttuu ja corsa nähdään jossain huippunopeus päivillä lunastamassa puheita 10000rpm kierroksista ja 600kg painosta....
E:http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=131006&postdays=0&postorder=asc&start=0
Melko nihkeästi on tuota laitetta näkynyt edellisen omistajan toimesta,liekö asia muuttuu ja corsa nähdään jossain huippunopeus päivillä lunastamassa puheita 10000rpm kierroksista ja 600kg painosta....
E:http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=131006&postdays=0&postorder=asc&start=0
Viimeksi muokannut tony, 13.6.2007 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peke
Katso että sulla on seuraavat palvelut käynnissä koneellasi:
Copy peistaa (Star-Run-- tekstilaatikkoon seuraavat)
cmd /k sc qc upnphost
ja
cmd /k sc qc ssdpsrv
Molemmat palvelut pitäisi olla käynnissä ja automaattisina, jos ei ole niin mene
Control Panel --- Performance and Maintenance --- Administrative Tools --- Services ohjelmaan ja käynnistä sieltä kyseisessä järjestyksessä
1. SSDP Discovery Service (Starttaa palvelu ja laita käynnistymään automaattisesti, oikeaa hiiren näppäintä palvelun päällä)
2. Universal Plug and Play Device Host (Starttaa palvelu ja laita käynnistymaan automaattisesti, oikeaa hiiren näppäintä palvelun päällä)
Jos ulkoinen adsl palomuuri kiukuttelee niin täältä saat todella hyvät ohjeet tuon korjaamiseen:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
Toimiipahan kone paremmin sitten muidenkin videoiden ja ohjelmien latauksen kohdalla jos kyse ei ollut kaistan kapeudesta
Nyt näyttää viittä tuntia latausajaks...
Katso että sulla on seuraavat palvelut käynnissä koneellasi:
Copy peistaa (Star-Run-- tekstilaatikkoon seuraavat)
cmd /k sc qc upnphost
ja
cmd /k sc qc ssdpsrv
Molemmat palvelut pitäisi olla käynnissä ja automaattisina, jos ei ole niin mene
Control Panel --- Performance and Maintenance --- Administrative Tools --- Services ohjelmaan ja käynnistä sieltä kyseisessä järjestyksessä
1. SSDP Discovery Service (Starttaa palvelu ja laita käynnistymään automaattisesti, oikeaa hiiren näppäintä palvelun päällä)
2. Universal Plug and Play Device Host (Starttaa palvelu ja laita käynnistymaan automaattisesti, oikeaa hiiren näppäintä palvelun päällä)
Jos ulkoinen adsl palomuuri kiukuttelee niin täältä saat todella hyvät ohjeet tuon korjaamiseen:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
Toimiipahan kone paremmin sitten muidenkin videoiden ja ohjelmien latauksen kohdalla jos kyse ei ollut kaistan kapeudesta
Viimeksi muokannut janikorpi, 13.6.2007 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alkaa kuulostaa täälläkin nää kommentit aika helkutin katkerilta, kateus jyllää paikassa kun paikassa. Ei tää Suomalainen perusasenne "pidän vaan huolta omista asioista" oikein toimikaan.
Videon tsekkasin juu, näyttääpä tuo Corsa ihan hyvin pihisevän, vielä kun kesällä jossain ratapäivillä tuota käytte huudattamassa ja ajelemassa nii kattoo miten se liikkuukin. Mut ihan jees suoritus tollasesta pallerosta. :)
Videon tsekkasin juu, näyttääpä tuo Corsa ihan hyvin pihisevän, vielä kun kesällä jossain ratapäivillä tuota käytte huudattamassa ja ajelemassa nii kattoo miten se liikkuukin. Mut ihan jees suoritus tollasesta pallerosta. :)
Offtopic
Nuo reijäthän on täytynyt konffata itse manuaalisesti jokatapauksessa? (ei kai kukaan palomuuria kokonaan pois päältä ota)
Kuinka palvelut enää voivat toimia tämän ohjeesi jälkeen? Lähettelin privaviestiä
Esim. DC++ tai DC+ rev connection? Esim koti ADSL modeemin palomuurin takana oleva PC, jossa myös palomuuri?
edit: Nuo reijäthän...
offtopic: En suosittele tuota UPnP:n käyttöä softa tai rautapalomuurin konfauksessa. Laittakaa mieluummin UPnP:t pois päältä ja konfatkaa itse tarvittavat reijät sille p2p-liikenteelle.
Nuo reijäthän on täytynyt konffata itse manuaalisesti jokatapauksessa? (ei kai kukaan palomuuria kokonaan pois päältä ota)
Kuinka palvelut enää voivat toimia tämän ohjeesi jälkeen? Lähettelin privaviestiä
Esim. DC++ tai DC+ rev connection? Esim koti ADSL modeemin palomuurin takana oleva PC, jossa myös palomuuri?
edit: Nuo reijäthän...
Viimeksi muokannut janikorpi, 14.6.2007 6:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaappasin vielä yhden kuvakaappauksen lisää:
Ylempi oli aikaisemminkiin, mutta tuo alempi on uusi:
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa.JPG
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa3.JPG
Ylempi oli aikaisemminkiin, mutta tuo alempi on uusi:
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa.JPG
http://www.kovaa.com/temp/CorsaLieskaa3.JPG
Melko nihkeästi on tuota laitetta näkynyt edellisen omistajan toimesta,liekö asia muuttuu ja corsa nähdään jossain huippunopeus päivillä lunastamassa puheita 10000rpm kierroksista ja 600kg painosta....
Koska edellisellä omistajalla ei ollut mitään tarvetta jeesustella tuolla. Kaikki ne jotka ovat tehneet tuota Corsaa tietävät miten se kulkee ja mihin se pystyy. Se riitti. Ei tarvinnu "lunastaa puheita".
Niinno, onhan se hienoa antaa "vääriä" tietoja mutta sanotaan näin: Tulokset ratkaisee, selitykset katkaisee.
Perusteluja ja faktaa tässä haen, en mitään essonbaari tietoja.
Kateellisten Suomalaisten maassa löytyy aina ihmisiä joille ei edes fakta kelpaa, mitä tuossa Videolla näkyy vaan alkaa saman tien tuo "mistä toi luku on revitty ja mihkä on tosiaan hävinnyt painoa autosta noin paljon?". Pitääkö ihmisille selittää jostain tupakan sytyttimen poistamisesta lähtien kaikki millä on saatu paino alas. Just tämmöisten takia edellinen omistaja ei varmaankaan paljoa auto esitelly.
Jaaha, sieltä vedettiin taas se kateellisuus-kortti. Pistää muuten hieman vituttamaan tuollainen ajattelutapa. Aina kun kritisoidaan, tai epäillään, ollaan kateellisia. Todisteet tiskiin siitä huippunopeudesta, niin paskan puhuminen loppuu tähän.
Toisekseen, kuka tuommoisesta 20 vuotta vanhasta kiposta voi olla kateellinen? :D
Look at Opel now!
Toisekseen, kuka tuommoisesta 20 vuotta vanhasta kiposta voi olla kateellinen? :D
Look at Opel now!
Sitä huippunopeuttahan voisi käydä kokeilemassa vaikka täällä: http://www.mediarace.fi/speedparty
Joka tapauksessa tehokas ja varmasti kovakulkuinen vehje tuo sorsa, riippumatta siitä onko tarkka paino 609kg vai 690kg.
Joka tapauksessa tehokas ja varmasti kovakulkuinen vehje tuo sorsa, riippumatta siitä onko tarkka paino 609kg vai 690kg.
Kuten jo jossakin foorumissa todettiin, tämä Korven tapa esitellä asia pilaa hyvän jutun alkuunsa. Provosoivalla otsikolla ja krossipostaamalla juttu joka foorumille saatiin taas paljon keskustelua aikaan noista parista merkityksettömästä seikasta eli teoreettisesta huippunopeusta ja höyhenen kevyesta kopasta ilman että muistettiin antaa propseja työntekijälle.
Toivotttavasti tuo Sorsa nahdään stripilla vielä tänä kesänä ja päästään näkemään mistä se on loppujen lopuksi tehty.
Toivotttavasti tuo Sorsa nahdään stripilla vielä tänä kesänä ja päästään näkemään mistä se on loppujen lopuksi tehty.
Ja mua vituttaa tämmönen Gti foorumi tyylinen asioiden ilmoittaminen.
Minun ei todellakaan tarvitse olla kateellinen, haluan vain vahvistuksen tuohon auton kulkuun ja koska sitä ei löydy niin minut leimataan kateelliseksi?
Hohhoijaa! menkääs ny itkeen johkin muualle, jos ei selvään kysymykseen saa vastausta ja joudun asiaa epäilemään, se ei tarkoita että olen kateellinen.
Fiesta: näkyykö tuossa videolla että se kulkee 380km/h?
Taidanpa painua helvettiin "kateellisena" tästä keskustelusta. Satun tietämään faktaa jonkin verran enemmän tuosta laitteesta aiemmilta ajoilta, kuin moni muu täällä ja tahdoin vain tietää mitä siinä on muutettu ja miten se nyt noin kovaa yhtäkkiä kulkee.
Edit: Ja se on minulle ihan sama vaikka se ois Lada josta on puhe, silti faktat on faktoja ja puheet puheita. En ole merkkiuskollinen joten en nyt puhu tästä siksi kun se on Opel.
Kuten aiemmin mainitsin, on kyllä räyhä laite ja rakentaja on tiennyt mitä tekee, mainitaan nyt ettei joku hornase nokkaan parin tonnin hernettä.
Minun ei todellakaan tarvitse olla kateellinen, haluan vain vahvistuksen tuohon auton kulkuun ja koska sitä ei löydy niin minut leimataan kateelliseksi?
Hohhoijaa! menkääs ny itkeen johkin muualle, jos ei selvään kysymykseen saa vastausta ja joudun asiaa epäilemään, se ei tarkoita että olen kateellinen.
Fiesta: näkyykö tuossa videolla että se kulkee 380km/h?
Taidanpa painua helvettiin "kateellisena" tästä keskustelusta. Satun tietämään faktaa jonkin verran enemmän tuosta laitteesta aiemmilta ajoilta, kuin moni muu täällä ja tahdoin vain tietää mitä siinä on muutettu ja miten se nyt noin kovaa yhtäkkiä kulkee.
Edit: Ja se on minulle ihan sama vaikka se ois Lada josta on puhe, silti faktat on faktoja ja puheet puheita. En ole merkkiuskollinen joten en nyt puhu tästä siksi kun se on Opel.
Kuten aiemmin mainitsin, on kyllä räyhä laite ja rakentaja on tiennyt mitä tekee, mainitaan nyt ettei joku hornase nokkaan parin tonnin hernettä.
Viimeksi muokannut Warmaster, 14.6.2007 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaaha, sieltä vedettiin taas se kateellisuus-kortti. Pistää muuten hieman vituttamaan tuollainen ajattelutapa. Aina kun kritisoidaan, tai epäillään, ollaan kateellisia. Todisteet tiskiin siitä huippunopeudesta, niin paskan puhuminen loppuu tähän.
Miks pitäisi todistella? Millä muulla kun katelliisuudella tuota sanoisi, kun laitetaan makeesta laitteesta video, niin tule 10 viestiä parin päivän sisään missä on heti "laita faktaa" "näytä todisteita" "annetaan vääriä tietoja". Toisin sanoen juuri tuon takia harvaa enää esittelee näitä videoita, kun paskaa tulee saman tien niskaan. Kritiikki on muuten täysin eri asia.
Ja sanoohan nyt järkikin että se on teoreettinen nopeus.
Paljonko sun Kupla kulkee, niin ja onko sulla siihen todisteita? :)
T-Tech.
Teoreettinen nopeus. Saahan sitä kuka tahansa ilmoitella. Varmaan munkin Golfin teoreettinen nopeus on jotain 250km/h. Mutta ikinä se ei tuu sitä kulkemaan. Miks siitä tarvii vetää tuollaiset herneet nenään, että jengi valehtelee ja että auto on yhtä-äkkiä saatu kulkemaan kovaa. Niin edelleen teoriassa, dynossahan kaikki menee niin maan perkeleesti.
Jos tiedät siitä autosta enemmän jo aikasemmilta ajoilta, niin etköhän silloin ymmärrä että teoriassa tuohon nopeuteen voitaisiinkin päästä?
Teoreettinen nopeus. Saahan sitä kuka tahansa ilmoitella. Varmaan munkin Golfin teoreettinen nopeus on jotain 250km/h. Mutta ikinä se ei tuu sitä kulkemaan. Miks siitä tarvii vetää tuollaiset herneet nenään, että jengi valehtelee ja että auto on yhtä-äkkiä saatu kulkemaan kovaa. Niin edelleen teoriassa, dynossahan kaikki menee niin maan perkeleesti.
Jos tiedät siitä autosta enemmän jo aikasemmilta ajoilta, niin etköhän silloin ymmärrä että teoriassa tuohon nopeuteen voitaisiinkin päästä?
Samaa mieltä tästä "kateellisuuskortista". On se munkin mielestä saatanan kumma, että aina ja heti syytetään kateelliseksi, jos ei uskota jotain väitettyä asiaa todeksi. Yhtään ei saa epäillä mitään, tai olen mukamas heti kateellinen. Sama toistuu helkkarin monessa topicissa, jos yhtään ollaan eri mieltä jonkun väitteistä.
Enemmän muakin vituttaa tälläinen provosoiva tyyli mainostaa videotaan, vähän samaan tapaan kun iltapäivälehdet repii lööppejään sivulauseista ja kertomatta oikeasti "totuutta".
Enemmän muakin vituttaa tälläinen provosoiva tyyli mainostaa videotaan, vähän samaan tapaan kun iltapäivälehdet repii lööppejään sivulauseista ja kertomatta oikeasti "totuutta".
Miks pitäisi todistella? Millä muulla kun katelliisuudella tuota sanoisi, kun laitetaan makeesta laitteesta video, niin tule 10 viestiä parin päivän sisään missä on heti "laita faktaa" "näytä todisteita" "annetaan vääriä tietoja". Toisin sanoen juuri tuon takia harvaa enää esittelee näitä videoita, kun paskaa tulee saman tien niskaan. Kritiikki on muuten täysin eri asia.
Ja sanoohan nyt järkikin että se on teoreettinen nopeus.
Paljonko sun Kupla kulkee, niin ja onko sulla siihen todisteita? :)
1. Miks pitäis todistella.
V: :D Mietippä sitä. Jos mä väitän, että mun kupla kulkee 400km/h, niin olishan siitä ihan kiva jotain todisteita saada. (Mun kuplalle tehdas lupaa 177km/h, en tiedä kulkeeko se niin kovaa, kun en ole koskaan kokeillut.)
2. Teoreettinen nopeus
V: Mun kuplan teoreettinen nopeus on valon nopeus potenssiin 10...Siis teoriassa.
3. Paljonko sun Kupla kulkee.
V: Katso kohta 1.
Koodi: Valitse kaikki
Maximum Speed
[To understand the material of these documents, I assume the reader have a firm understanding of Newtonian Kinematics.]
Introduction
For people driving cars on the public road, the maximum speed of a car probably doesn't mean much for them unless they enjoy the feeling of getting caught speeding. People live in Montana probably don't have this concern because there are freeways that don't have speed limit. So now suppose you are shopping for a car for a trip to one of those freeways or a race track somewhere to get the thrill of your life, you definitely want to find the best deal for the speed. Then you need to know how to calculate the maximum speed of a car.
Maximum Speed with Ideal Gearing
It turns out calculating maximum speed is easier than what you might think. All the numbers you need are: peak power, drag coefficient and frontal area. The Net Force formula dictates that the car will remain at the same speed when the net force is zero. Now suppose you are already at the top speed. Then the condition to keep this speed is:
Γ(ω)Ggk 1
------------ = -- cdAρv2
r 2
Now multiply both sides by v where v also equals 2πrω/Ggk. Then we have:
Γ(ω)Ggk 2πrω 1
------------- × ------- = -- cdAρv2
r Ggk 2
2πΓ(ω)ω = 0.5cdAρv3
Note thath Power P = 2πΓ(ω)ω, so
P = 0.5cdAρv3
( 2P ) ^(1/3)
v = ( ------- )
( cdAρ )
Note that when P is at its peak, v is also at its peak. So when we plug in peak power for P, we get the top speed. For our Skyline, this is 262.33km/h.
Maximum Speed under Imperfect Gearing
In reality, the maximum speed is limited by the gearing. Here is why: For each gear, there is a correspondence between engine speed and the speed of the car. Given the top speed occurs only at the peak power that is only attained at a particular engine speed. If at that peak power engine speed, the corresponding car speed is not the maximum speed in any gear, that means the theoretical maximum speed can't be achieved.
This happens because we enter the declining part of our torque curve and at a certain engine speed the force generated by the engine is equal to the air resistance. But since our torque curve is declining, there is no way we can overcome the air resistance to attain higher speed. This holds true in every gear. But as we know when we shift up the gears, we get substantially lower torque from our engine and hence it is more likely that the force generated by the engine can be canceled out by the air resistance. To see whether we can attain the ideal top speed for each gear, we need to look at the force generated by engine at red line and compare it with the air resistance.
Gear 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th reverse
Gear Ratio 3.827 2.36 1.685 1.312 1 0.793 3.28
Peak Engine Force (N) 16283.38 10041.49 7169.45 5582.39 4254.87 3374.11 13955.97
Air Resistance at Torque Peak (N) 65.5 172.25 337.85 557.33 959.36 1525.58 89.17
Engine Force at Red Line (N) 8994.56 5546.69 3960.24 3083.58 2350.29 1863.78 7708.95
Air Resistance at Top Speed (N) 244.45 642.82 1260.99 2079.91 3580.25 5693.33 332.79
As we can see, it is impossible to attain top speed in the 5th and the 6th gear for our Skyline. To see the top speed attainable in these two gears, we need to see at which point the engine force cancels out the air resistance.
Γ(ω)Ggk 1
------------ = -- cdAρv2
r 2
For our Skyline, this condition is equivalent to:
(-2.568ω+580.32)Ggk 1
------------------------- = -- cdAρv2
r 2
Recall that v=2πrω/Ggk, we can transform the condition into a quadratic equation in terms of v.
1 2.568G2gk2 580.32Ggk
-- cdAρv2 + ------------ v − ------------ = 0
2 2πr2 r
The quadratic equation for the 5th gear is:
0.53v2 + 48.15v - 6298.81 = 0
The solution is v = 72.58ms-1 or -163.02ms-1(rejected)
The quadratic equation for the 6th gear is:
0.53v2 + 30.28v - 4994.95 = 0
The solution is v = 72.51ms-1 or -129.39ms-1(rejected)
To summarize:
Gear 5th 6th
Gear Ratio 1 0.793
Drag Limited Top Speed (km/h) 261.28 261.05
Drag Limited Engine Speed (RPM) 7522.69 5960.25
Corresponding Engine Force (N) 2804.28 2799.35
Corresponding Drag Force (N) 2804.28 2799.35
As we can see, in reality, our Skyline can never achieve the theoretical top speed 262.33km/h under the current gearing. The top speed 261.28km/h is attained at the 5th gear. This is not too far off the bat. However, if the gearing designer did a bad job, the car may never get close to its theoretical top speed.
The result of this section also invalidates the optimal shift point we found in the last section for the 5th gear. In fact, we can never attain that shift point, we reach the maximum speed right before it.
http://www.welltall.com/ymc/discovery/car/maxspeed.html
eikä muutakuin laskemaan...
Ja mua naurattaa tollaset virtuaalituunaajatpippelinvenyttäjät jotka uskoo ihan mitä vaan niille syötetään jos on vähän videon pätkää ja tulta putkesta.
Eihän tässä kukaan ole ton laitteen tehoa tai ainutlaatuisuutta/hienoutta kiistänyt,mitähäh?
Joten voitte tunkea ne kateellisuus puheet sinne....
Mutta tällä uudella omistajalla tai hänen kaverillaan tuntuu olevan tarve jeesustella ja hypettää,vieläpä aivan absurdeilla väitteillä yli 10 000rpm kierroksista tai 600kg painosta.
Sillon jos on tarve päteä tuollasilla asioilla olisi syytä myös olla valmis lunastaa niitä puheita.Ennen sitä ne ovat pelkkää henkselien paukuttelua ja Esson baari juttuja.
Kaikki jotka on tuota tehneet tietää että se ei paina 600kg.
Niin missähän kohtaa tuossa videolla näkyy faktaa tuosta painosta tai kierroksista???
Autossa on jopa normi sisusta paikallaan,takapenkki tais puuttua(?)...Ja turha ruveta selittelemään painoa äänieristeillä ja massoilla,Gsi corsan äänieristeet ja massat painaa n.20 kg.On punnittu.
Dynolapussa kierrokset loppuu 7000 jälkeen...
Eihän tässä kukaan ole ton laitteen tehoa tai ainutlaatuisuutta/hienoutta kiistänyt,mitähäh?
Joten voitte tunkea ne kateellisuus puheet sinne....
Koska edellisellä omistajalla ei ollut mitään tarvetta jeesustella tuolla. Kaikki ne jotka ovat tehneet tuota Corsaa tietävät miten se kulkee ja mihin se pystyy. Se riitti. Ei tarvinnu "lunastaa puheita".
Mutta tällä uudella omistajalla tai hänen kaverillaan tuntuu olevan tarve jeesustella ja hypettää,vieläpä aivan absurdeilla väitteillä yli 10 000rpm kierroksista tai 600kg painosta.
Sillon jos on tarve päteä tuollasilla asioilla olisi syytä myös olla valmis lunastaa niitä puheita.Ennen sitä ne ovat pelkkää henkselien paukuttelua ja Esson baari juttuja.
Kaikki ne jotka ovat tehneet tuota Corsaa tietävät miten se kulkee ja mihin se pystyy.
Kaikki jotka on tuota tehneet tietää että se ei paina 600kg.
Se luetun ymmärtäminen...Kateellisten Suomalaisten maassa löytyy aina ihmisiä joille ei edes fakta kelpaa, mitä tuossa Videolla näkyy
Niin missähän kohtaa tuossa videolla näkyy faktaa tuosta painosta tai kierroksista???
Autossa on jopa normi sisusta paikallaan,takapenkki tais puuttua(?)...Ja turha ruveta selittelemään painoa äänieristeillä ja massoilla,Gsi corsan äänieristeet ja massat painaa n.20 kg.On punnittu.
Dynolapussa kierrokset loppuu 7000 jälkeen...
Ja mua naurattaa tollaset virtuaalituunaajatpippelinvenyttäjät jotka uskoo ihan mitä vaan niille syötetään jos on vähän videon pätkää ja tulta putkesta.
Tiedän asiasta hieman enemmän, että olisin joku virtuaalituunaajatpippelinvenyttäjä, mut en ala sitä tässä erittelemään.
Lähinnä vaan ihmetyttää tää "ajojahti" nyt siitä että paljonko tuo painaa ja paljonko se menee... Mitä sitten, alkaa olla virtuaalituunaajatpippelinvenyttäjä meininkiä myös kun kitistään ku pikkupojat autokorteilla "mulla menee tää 350km/h, paljonko sulla menee?"
Kaikki jotka on tuota tehneet tietää että se ei paina 600kg.
Onko sulla todisteita? Niiitähän kaikki tässä nyt vinkuu!
Aivan sama... Over and out!
Heh,ei se nyt näytä onnistuvan tuo lukeminen saati sen ymmärtäminen ;)
Missä välissä olen kitissyt tuosta nopeudesta saatikka mitä mun auto menee?!?
Corsa A Gsi kattoluukullinen kori painaa 780kg.Siihen lisätään C20XE+F28+turbo+väläri+putket+alukaaret+keulan putkirakenteet+öljynlauhd. jne.Kokonaispaino on silloin lähempänä 900kg.
Kuten jo kirjoitin sisäpuoliset äänieristeet ja massat painaa n.20kg
Ja lainatakseni erästä joka on pelannut corsien kaa vielä enemmän kuin minä.
"Corsan keventämisestä:
Takaluukussa ei ole sisällä alunperin juuri mitään, takapenkki ei montaa kiloa paina, äänieristeitä ei juurikaan ole, bitumia ehkä max. 15kg, hattuhylly, oviverhoilut, lattiaverhoilu ja takasivuverhoilut ovat todella kevyet, joten sisustasta ei saa kyllä kevennettyä painoa ainakaan yhtään enempää kuin alumiinikaaret painavat. Alustamassaakaan tuskin löytyy yli 10kg tehtaan jäljiltä, ja konehuoneesta paino ei tuollaisen turbomoottorin kanssa ainakaan vähene, vaan pikemminkin lisääntyy 50kg alkuperäiseen 1,6 8v moottoriin verrattuna. Alustarakenteet ja jarrut eivät myöskään varmasti ole juurikaan kevyemmät kuin alunperin.
Keulan peltejähän tuosta on karsittu, mutta toisaalta ne paksut putket tuovat melkein saman painon takaisin. Eli jonkin verran Corsan koritakenteita ja osia katselleena, enkä kyllä keksi juurikaan mitään keinoa saada paino tuonne 600kg lukemiin edes alkuperäisella tekniikalla saatika sitten tuolla tekniikalla. Ainoa keino päästä edes lähelle olisi vaihtamalla kaikki lasit muovisiin ja tekemällä kaikki luukut ovia myöten hiilikuidusta. Peltiset etulokarit taisivat painaa maalattuna ja massattuna 6kg/kpl, joten niistäkään ei suuria säästöjä saada, vaikka tehtäisiin kuidusta. Tekemällä puskurit hiilikuidusta ja jättämällä teräsrungot pois voisi saada reilut 10kg painosta pois."
E:Tuolta voi käydä kattomassa minkälainen se corsan rakenne oikein on.
Linkki
Missä välissä olen kitissyt tuosta nopeudesta saatikka mitä mun auto menee?!?
Corsa A Gsi kattoluukullinen kori painaa 780kg.Siihen lisätään C20XE+F28+turbo+väläri+putket+alukaaret+keulan putkirakenteet+öljynlauhd. jne.Kokonaispaino on silloin lähempänä 900kg.
Kuten jo kirjoitin sisäpuoliset äänieristeet ja massat painaa n.20kg
Ja lainatakseni erästä joka on pelannut corsien kaa vielä enemmän kuin minä.
"Corsan keventämisestä:
Takaluukussa ei ole sisällä alunperin juuri mitään, takapenkki ei montaa kiloa paina, äänieristeitä ei juurikaan ole, bitumia ehkä max. 15kg, hattuhylly, oviverhoilut, lattiaverhoilu ja takasivuverhoilut ovat todella kevyet, joten sisustasta ei saa kyllä kevennettyä painoa ainakaan yhtään enempää kuin alumiinikaaret painavat. Alustamassaakaan tuskin löytyy yli 10kg tehtaan jäljiltä, ja konehuoneesta paino ei tuollaisen turbomoottorin kanssa ainakaan vähene, vaan pikemminkin lisääntyy 50kg alkuperäiseen 1,6 8v moottoriin verrattuna. Alustarakenteet ja jarrut eivät myöskään varmasti ole juurikaan kevyemmät kuin alunperin.
Keulan peltejähän tuosta on karsittu, mutta toisaalta ne paksut putket tuovat melkein saman painon takaisin. Eli jonkin verran Corsan koritakenteita ja osia katselleena, enkä kyllä keksi juurikaan mitään keinoa saada paino tuonne 600kg lukemiin edes alkuperäisella tekniikalla saatika sitten tuolla tekniikalla. Ainoa keino päästä edes lähelle olisi vaihtamalla kaikki lasit muovisiin ja tekemällä kaikki luukut ovia myöten hiilikuidusta. Peltiset etulokarit taisivat painaa maalattuna ja massattuna 6kg/kpl, joten niistäkään ei suuria säästöjä saada, vaikka tehtäisiin kuidusta. Tekemällä puskurit hiilikuidusta ja jättämällä teräsrungot pois voisi saada reilut 10kg painosta pois."
E:Tuolta voi käydä kattomassa minkälainen se corsan rakenne oikein on.
Linkki
On kyllä vihasen kuuloinen sorsa.
Eukolla oli joskus 1.3 sorsa ja sillä pelotti ajaa jo 100km/h vauhdissa. :D Tosin on tuossa gsi:ssä varmaan pikkusen jämäkämpi alusta.
Joku näppärä vois tehä tuosta exelillä laskurin johon vain syötetään tarvittavat arvot. =D
Jos tuo järjestetään normi lentokentällä kuten kemissä on tapana harva auto kerkeää saada huippuja siinä reilun kilometrin matkalla. Vaikka tuo opel varmaan kova kiihtyjä on vaatii sekin monta kilometriä suoraa päästäkseen huippuihin ja toiset pari kilometriä pysähtymään +300km/h vauhdista.
e: opel foorumilla luki näköjään:
Missä tuo on testattu?
Eukolla oli joskus 1.3 sorsa ja sillä pelotti ajaa jo 100km/h vauhdissa. :D Tosin on tuossa gsi:ssä varmaan pikkusen jämäkämpi alusta.
http://www.welltall.com/ymc/discovery/car/maxspeed.html
eikä muutakuin laskemaan...
Joku näppärä vois tehä tuosta exelillä laskurin johon vain syötetään tarvittavat arvot. =D
Sitä huippunopeuttahan voisi käydä kokeilemassa vaikka täällä: http://www.mediarace.fi/speedparty
Jos tuo järjestetään normi lentokentällä kuten kemissä on tapana harva auto kerkeää saada huippuja siinä reilun kilometrin matkalla. Vaikka tuo opel varmaan kova kiihtyjä on vaatii sekin monta kilometriä suoraa päästäkseen huippuihin ja toiset pari kilometriä pysähtymään +300km/h vauhdista.
e: opel foorumilla luki näköjään:
Reilu 600hp tuli tehona ulos ja paino on nyt noin 600kg ja reilu 380km/h on huippunopeus (mihin tutka loppuu)
Missä tuo on testattu?
Se miksi nämä huomattavasti viritettyjen autojen hommat aiheuttaa aina monenlaista kädenvääntöä ja kyseenalaistamista, johtunee varmaan siitä että tehoja ja suorituskykylukemia on liioiteltu tässä maassa niin kauan kuin autoilla on ajettu. GTI, Suomi24 ym. pellefoorumit ovat sisältäneet aina juttuja kaverinkaverin pakoputkiviritetyistä laitteista joissa tehoa on luotettavalla persdynolla mitattuna järjettömiä määriä ja pieksevät Type-R:n vaikka pakilla. Nettiä ennen on turinoitu esson baareissa ja varmaan jo maitolaitureillakin on kerrottu juttuja puolitutun yli 250km/h kulkevista kuplavolkkareista, kun Suomi oli vasta hiljalleen autoistumassa.
Se nyt vaan menee niin että ne oikeat oossomit yleensä saadaan tehokkailla autoilla, ei spoilereilla. Se että kaverin kaiman autossa on 20" kromivanteet, ei yleensä sykähdytä kuulijaa samalla tavalla kuin että jos siinä olis vaikka 500hv ja 350 niistä omistajansa kädenjälkeä. Siksi nämä tehopelit on urbaanilegendoinakin suositumpia kuin lasikuituhirviöt ja muu tuning. Tarinat ikkunoita hajottavista suppariasennuksista nyt ehkä tekee pienen poikkeuksen.
Autojen virittämisestä vähänkään ymmärtävä porukka siis on _niin_ väsynyt jo näille "tehot +++800hv, huiput +++++400km/h, 0-100km/h <2,7s, faktaa ei oo mutta kyllä kulkee!!!111" -jutuille ettei tämmösiä niellä ilman todisteita. Varsinkaan kun näin photoshopin aikakaudella kuvakaan ei välttämättä enää kerro sitä tuhatta sanaa...
Tuo video on hieno, ja auto vielä hienompi. Lapsikin tietää että tuommonen auto kulkee mittarin puolitoista kertaa ympäri, mutta puheet teoreettisista 380km/h vauhdeista oli vähän semmosta skandaalinhakuisuutta mitä näkee keltaisen lehdistön lööpeissä :)
Se nyt vaan menee niin että ne oikeat oossomit yleensä saadaan tehokkailla autoilla, ei spoilereilla. Se että kaverin kaiman autossa on 20" kromivanteet, ei yleensä sykähdytä kuulijaa samalla tavalla kuin että jos siinä olis vaikka 500hv ja 350 niistä omistajansa kädenjälkeä. Siksi nämä tehopelit on urbaanilegendoinakin suositumpia kuin lasikuituhirviöt ja muu tuning. Tarinat ikkunoita hajottavista suppariasennuksista nyt ehkä tekee pienen poikkeuksen.
Autojen virittämisestä vähänkään ymmärtävä porukka siis on _niin_ väsynyt jo näille "tehot +++800hv, huiput +++++400km/h, 0-100km/h <2,7s, faktaa ei oo mutta kyllä kulkee!!!111" -jutuille ettei tämmösiä niellä ilman todisteita. Varsinkaan kun näin photoshopin aikakaudella kuvakaan ei välttämättä enää kerro sitä tuhatta sanaa...
Tuo video on hieno, ja auto vielä hienompi. Lapsikin tietää että tuommonen auto kulkee mittarin puolitoista kertaa ympäri, mutta puheet teoreettisista 380km/h vauhdeista oli vähän semmosta skandaalinhakuisuutta mitä näkee keltaisen lehdistön lööpeissä :)
Siinähän se oleellinen tuleekin:
Tääkin sivun mittainen sheissen jauhaminen olis loppunut ensimmäiseen epäilevään viestiin kun olis lyöty laput esille missä auton paino näkyy ja huippunopeus. Ja siis oikea huippunopeus, ei mitään laskennallisia, ketä ne edes kiinnostaa? Voishan tuossa kotterossa teoriassa olla vaikka 1000hv mutta käytännössä siinä on vaan 600hv?
Ja virittämisestä en mahdollisesti tiedä mitään, muta jos noin provosoivasti tuodaan video (joille muuten on oma topiccinsa) näytille, ja porukka haluaa faktaa tai kyseenalaistaa ratkaisut/väitteet (joka myös usein leimataan kateudeksi), pitäisi silloin jo pystyä lunastamaan väitteet/lupaukset? Eli aika ja paikka niin mä tuun katsoo kun ajat tuolla sen 380km/h niin mä ajan tuolla Golfilla sitten vaikka pikkusen paremmaksi. =D
Autojen virittämisestä vähänkään ymmärtävä porukka siis on _niin_ väsynyt jo näille "tehot +++800hv, huiput +++++400km/h, 0-100km/h <2,7s, faktaa ei oo mutta kyllä kulkee!111" -jutuille ettei tämmösiä niellä ilman todisteita.
Tääkin sivun mittainen sheissen jauhaminen olis loppunut ensimmäiseen epäilevään viestiin kun olis lyöty laput esille missä auton paino näkyy ja huippunopeus. Ja siis oikea huippunopeus, ei mitään laskennallisia, ketä ne edes kiinnostaa? Voishan tuossa kotterossa teoriassa olla vaikka 1000hv mutta käytännössä siinä on vaan 600hv?
Ja virittämisestä en mahdollisesti tiedä mitään, muta jos noin provosoivasti tuodaan video (joille muuten on oma topiccinsa) näytille, ja porukka haluaa faktaa tai kyseenalaistaa ratkaisut/väitteet (joka myös usein leimataan kateudeksi), pitäisi silloin jo pystyä lunastamaan väitteet/lupaukset? Eli aika ja paikka niin mä tuun katsoo kun ajat tuolla sen 380km/h niin mä ajan tuolla Golfilla sitten vaikka pikkusen paremmaksi. =D
Tässä kun on lukenut nyt tätä topiccia niin alkaa ihmetyttämään, että kylläpä ns. PIENISTÄ asioista tehdään TODELLA suuria.
Olkoon tuo teoreettinen huippunopeus ja paino aivan sama mitä. Aika suurella todennäköisyydellä tuo opel tulee pesemään aika monen muun auton vaikka sitä painoa olisikin 800-900kg väliin ja noilla 600hv/n.700Nm teholukemilla. Pitovaikeuksia autossa varmasti on vaikka siinä lukko olisikin, ei siinä mitään. Mutta luulisi silti liikuttavan tuota koria ihan mukavasti vauhdissa mikäli edes osa tuosta tehosta saadaan välitettyä tiehen asti.
Sen enempään huippunopeuteen tai auton todelliseen painoon en ota kantaa, koska en voi tietää ja en tunne tapausta sen enempää.
Olkoon tuo teoreettinen huippunopeus ja paino aivan sama mitä. Aika suurella todennäköisyydellä tuo opel tulee pesemään aika monen muun auton vaikka sitä painoa olisikin 800-900kg väliin ja noilla 600hv/n.700Nm teholukemilla. Pitovaikeuksia autossa varmasti on vaikka siinä lukko olisikin, ei siinä mitään. Mutta luulisi silti liikuttavan tuota koria ihan mukavasti vauhdissa mikäli edes osa tuosta tehosta saadaan välitettyä tiehen asti.
Sen enempään huippunopeuteen tai auton todelliseen painoon en ota kantaa, koska en voi tietää ja en tunne tapausta sen enempää.
terve, katoppas kun huomasin että video on lähtenyt yleiseen levitykseen, yllättävää kyllä mutta onhan nuo lukemat aika provosoivia, faktaa: 603hp, 723nm,rajoitin 7230rpm, 12v vanha holset, harisen dyno max nopeus 270kmh, laskennallinen nopeus 6. vaihteella 9000rpm (voi kierrättää) 360kmh, nelivedon laatikko,auton arvioitu paino n. 720kg ei ole tietoa paljon virhenäyttämää koska audikin painoi puntarissa 1540kg vaikka pitäisi painaa reilu 1.6 tonnia.
katoin itekkin videon vasta äsken, hyvälaatuinen, mutta seuraavan kerran tietysti olisi hyvä että videon jakaja laittaa otsakkeet ja tekstit lähelle totuuksia, niin ei tule ihmisille hikipintaan ja hengenahdistuksia ja menetä turhaa maksavaa aikaa moiseen videonpaskaan.
projekti tulee etenemään sellaiseen suuntaan tulevan syksyn ja talven aikana että oikeastikkin siitä saattaa moni jo joutua henkensä ahdistuksesta ja verenpaineesta ja verenhukasta sairaalaan kun joutuu hakkaamaan näppistä puoliyötä sormenpäät verellä haastaakseen viivalle ja epäröimään aihetta.
tractiven myötä voidaan sitten lähteä stripille ni voisin epäillä (luulo ja harha ja jeesustelu ja uuden omistajan myötä tulleessa egonkohotus tarpeessa) että muutama saattaa jäädä etsiskelemään vielä kakkosvaihdetta kun mulla on jo kutonen silmässä, tää on ihan silkkaa p***a puhetta :)
vai onkohan?
kannattaako jatkaa jossain foorumissa projektin kehityskaarta vai kannattasko lopettaa tähänpaikkaan? nuo foorumin viestit vaan on aika pelottavia! ja jos vielä geekuuskymppinen... no ei, tuolla ylhäällä on faktoja jotakin, jkorvella ei varmaan ollu aikomusta sytyttää sotaa mutta tietysti kun lukuja pyöristelee vähän liikaa niin syntyyhänse soppa. tietysti pitäshänse oppia että 130 hevosvoimaisesta 1300kg painoisesta autosta ei syntyis "keskustelua"
katoin itekkin videon vasta äsken, hyvälaatuinen, mutta seuraavan kerran tietysti olisi hyvä että videon jakaja laittaa otsakkeet ja tekstit lähelle totuuksia, niin ei tule ihmisille hikipintaan ja hengenahdistuksia ja menetä turhaa maksavaa aikaa moiseen videonpaskaan.
projekti tulee etenemään sellaiseen suuntaan tulevan syksyn ja talven aikana että oikeastikkin siitä saattaa moni jo joutua henkensä ahdistuksesta ja verenpaineesta ja verenhukasta sairaalaan kun joutuu hakkaamaan näppistä puoliyötä sormenpäät verellä haastaakseen viivalle ja epäröimään aihetta.
tractiven myötä voidaan sitten lähteä stripille ni voisin epäillä (luulo ja harha ja jeesustelu ja uuden omistajan myötä tulleessa egonkohotus tarpeessa) että muutama saattaa jäädä etsiskelemään vielä kakkosvaihdetta kun mulla on jo kutonen silmässä, tää on ihan silkkaa p***a puhetta :)
vai onkohan?
kannattaako jatkaa jossain foorumissa projektin kehityskaarta vai kannattasko lopettaa tähänpaikkaan? nuo foorumin viestit vaan on aika pelottavia! ja jos vielä geekuuskymppinen... no ei, tuolla ylhäällä on faktoja jotakin, jkorvella ei varmaan ollu aikomusta sytyttää sotaa mutta tietysti kun lukuja pyöristelee vähän liikaa niin syntyyhänse soppa. tietysti pitäshänse oppia että 130 hevosvoimaisesta 1300kg painoisesta autosta ei syntyis "keskustelua"
Raaka peli, sitä ei voi kieltää... Mutta tuota 600kg painoa nyt ei kukaan usko. Ruotsissa asuva serkkuni rakensi vuosia sitten ns. Super 7 replican, jossa ei oikeasti ole _mitään_ ylimääräistä ja koripaneleitakin vain pari lasikuituista. Ja se painoi vaa'alla nesteet sisällä + vähän bensaa tankissa 640kg. Siihen sitten kuski/apukuski päälle vielä.
nii, katsoitkos mitä tuossa kirjoittelin?
itelläni ei ole muuta tavoitetta kun saada talvella "corsa" siihen kuntoon että paino on 1:1 tehon kanssa ja.. nyt kippo on mikä on ja muutamia pikku muutoksia kesän mittaan mutta hauskoja. yli 380 tai 360kmh en aja... :) herätys ihmiset, jatketaan aihetta ns projektin/ projektiosaston merkeissä jossakin foorumissa jos viestit ja vastaukset pysyvät hallinnassa, ketään ei ole tarkoitus hikeennyttää, kai.
itelläni ei ole muuta tavoitetta kun saada talvella "corsa" siihen kuntoon että paino on 1:1 tehon kanssa ja.. nyt kippo on mikä on ja muutamia pikku muutoksia kesän mittaan mutta hauskoja. yli 380 tai 360kmh en aja... :) herätys ihmiset, jatketaan aihetta ns projektin/ projektiosaston merkeissä jossakin foorumissa jos viestit ja vastaukset pysyvät hallinnassa, ketään ei ole tarkoitus hikeennyttää, kai.
Eiköhän nää threadit pitkin foorumeita olis aika paljon erinäkösiä, jos olis jätetty toi ylimääränen jkorven essonbaari hypetys pois. Tässä se taas huomataan kuinka ne faktat muuttuu suusta suuhun, jenkeissä on varmaan toi video kohta jaossa nimellä 1600hp/60kg/380+mph :D
Niinkun tässä on jo monet todennu, niin hieno peli on ja hyvä jos meinataan ulkoiluttaa. Autot tykkää, että niillä ajetaa.
Niinkun tässä on jo monet todennu, niin hieno peli on ja hyvä jos meinataan ulkoiluttaa. Autot tykkää, että niillä ajetaa.
No jaa, enpä ihmettelisi että sorsa menisi joka tapauksessa pitkälti yli kolmeasataa mikäli välitykset kohdallaan. Ylöjärvellä vaikuttava ford harrastajahan ajoi ukkoslinnulla noin liki kolmeasataa välityksistä laskettuna kun alkoi viitosellakin vaihtovalo vilahtaa, autossa oli kuitenkin yli kuutisensataa heppaa mutta painoa kuitenkin parin sorsan verran...
Niin no, painohan nyt ei ihan lineaarisesti vaikuta huippunopeuteen, vaan siihen kuinka kauan sen saavuttaminen kestää. Toki suurempi paino rasittaa renkaita enemmän, mutta vastaavasti varmaan myös vakauttaa kulkua kun mennään isoa kovaa.
Siinä on vain se onkelma, että kun rupeaa kolme markkaa lähestymään niin se aerodynamiikka näyttelee aika helvetin suurta osaa. Ensinnäkin ilmanvastus kasvaa tolkuttomaksi, ja toisekseen tuokin Corsa kehittää jo mukavasti nostetta tuossa vauhdissa.
Mutta tuskinpa tuota Corsaa mihinkään neljän markan hivutteluun on rakennettukaan, vaan sille 0-200 mk/h välille pääasiassa. Ja eiköhän se sillä alueella liiku ihan tarpeeksi ripeästi.
Siinä on vain se onkelma, että kun rupeaa kolme markkaa lähestymään niin se aerodynamiikka näyttelee aika helvetin suurta osaa. Ensinnäkin ilmanvastus kasvaa tolkuttomaksi, ja toisekseen tuokin Corsa kehittää jo mukavasti nostetta tuossa vauhdissa.
Mutta tuskinpa tuota Corsaa mihinkään neljän markan hivutteluun on rakennettukaan, vaan sille 0-200 mk/h välille pääasiassa. Ja eiköhän se sillä alueella liiku ihan tarpeeksi ripeästi.
Topikki keulii, ihme kun kukaan ffp-kotimoderaattori ei vielä ole esittänyt lukitsemista.
Vielä kun ennättää kommentoida, niin kerron harmini siitä että alkuperäinen video latautui kyllä aikanansa, mutta jäi katsomatta kun sitä olisi pitänyt vielä alkaa DVD:ksi polttamaan tai muuten puliveivaamaan. Kiitokset sille joka teki kompaktimman helppokäyttöversion.
Vielä kun ennättää kommentoida, niin kerron harmini siitä että alkuperäinen video latautui kyllä aikanansa, mutta jäi katsomatta kun sitä olisi pitänyt vielä alkaa DVD:ksi polttamaan tai muuten puliveivaamaan. Kiitokset sille joka teki kompaktimman helppokäyttöversion.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tai sitten klikkaa vain kerran tätä linkkiä ja katsoo videon.
Sori rsr4,
Muotoilin videosta vähän myyvemmän
Muutama suurpiirteisesti annettu detaili muuttui muttei yli 30 yksikköä
olis sitten kyse kiloista tai vauhdista (kai?).
Tuollaiset marginaalit saa vaikka ihmisestä laihduttamalla tai pieraisemalla myötätuuleen kiinni, videota markkinoitaessa sillä kuitenkin on potenssia suurempi vaikutus
Muotoilin videosta vähän myyvemmän
Muutama suurpiirteisesti annettu detaili muuttui muttei yli 30 yksikköä
olis sitten kyse kiloista tai vauhdista (kai?).
Tuollaiset marginaalit saa vaikka ihmisestä laihduttamalla tai pieraisemalla myötätuuleen kiinni, videota markkinoitaessa sillä kuitenkin on potenssia suurempi vaikutus
En oikein ymmärrä tätä markkinointinäkökulmaa. Mitähän videolla yritettiin esim. minulle myydä? Sain vihdoin katottua tuon paremman version, ja olihan se toki hienolaatuinen pätkä. Lähinnä äänien vuoksi aloin siihen sämpläykseen että imutin netistä tarvittavat ohjelmat (daemon tools, VLCplayer). Mitähän siellä lopussa edes mahtoi olla, vaikutti sen verran kaupalliselta että skippasin yli ;) Onhan tämä tietysti vapaa maa ja videon tekijä saa tehdä siitä sellaisen kun haluaa, mutta liian monta autopätkää on jo pilattu "mainoksilla" tai sillä että auton äänien sijasta päällimmäisenä soi joku homopoppi.
faktaa: 603hp, 723nm,rajoitin 7230rpm, 12v vanha holset, harisen dyno max nopeus 270kmh, laskennallinen nopeus 6. vaihteella 9000rpm (voi kierrättää) 360kmh, nelivedon laatikko,auton arvioitu paino n. 720kg ei ole tietoa paljon virhenäyttämää koska audikin painoi puntarissa 1540kg vaikka pitäisi painaa reilu 1.6 tonnia.
KIITOS! Tätä minä hain koko ajan, faktaa kehiin eikä mitään "myyntipuheita" mutta onhan se hienoa aina tulla leimatuksi kateelliseksi kun yrittää asiallisia tietoja saada.
Tuommoiset myyntiskeidat yms sopivat YRITYKSILLE, eivät millekään yksityiselle foorumi tms. lukijalle.
Tuollaiset marginaalit saa vaikka ihmisestä laihduttamalla tai pieraisemalla myötätuuleen kiinni, videota markkinoitaessa sillä kuitenkin on potenssia suurempi vaikutus
Eli tässä tapauksessa aihetti vitutusta ja turhaa paskan jauhamista monien viestien verran. Ei kyllä IMO ollut kuin potenssia paskempi vaikutus väärillä faktoilla.
Muutama suurpiirteisesti annettu detaili muuttui muttei yli 30 yksikköä
olis sitten kyse kiloista tai vauhdista (kai?).
www.gti.fi www.suomi24.fi
Näitä riittää tuolla joten jos halua niistä lukea menen sinne.
Itse ei kiinnosta lukea juurikin näitä "318bimmer kylän isoimmalla holsetilla on 700++++ hv ja 1000nm vääntöööööö!!! ja teinit kostuu takapenkilläää, harmi vaan kun en ymmärrä ite niitten päälleeee muttaa roxor bimmer liikkuu"
ja siksi kyseenalaistin noita asioita ja halusin faktaa.
Minusta olisi vaan niin hienoa kun kaikki pysyisivät totuudessa ja eivätkä "myisi" näitä asioita, ja mitä myymistä se on kun kerrotaan vääriä tietoja? jos oltas kauppamaailmassa niin nyt ois myyjä kusessa :)
No eiköhän pointti tullu selväksi.
janikorpi kirjoitti:Muutama suurpiirteisesti annettu detaili muuttui muttei yli 30 yksikköä
Rpm 10000-> 9000 n.1000 yksikköä muutosta
Paino 720Kg-> 600Kg n.120 yksikköä muutosta
Ilmeisesti mun laskuoppi on jotenkin sitten erilainen kuin jkorven
No laskennallinen nopeus ja teho on pysynyt kyllä tuon 30 yksikön sisällä. :)
Mutta ihan mukava video. propsit siitä.
T-techin kanssa ihan samoilla linjoilla, koko hommasta meni omalta osalta makua siinä että selvästi tuntui annetut speksit olevan täyttä paskaa osittain (paino).
Nyt kun on todennäköisesti lyöty ne oikeat faktat pöytään, niin hieno laite on. Yksi kateellinen ihminen ainakin täältä löytyy laitteen omistajalle. No onhan mulla sentään oikeasti alta 600kilonen harrasteauto, että jossain sentään pärjää tuolle :D
Nyt kun on todennäköisesti lyöty ne oikeat faktat pöytään, niin hieno laite on. Yksi kateellinen ihminen ainakin täältä löytyy laitteen omistajalle. No onhan mulla sentään oikeasti alta 600kilonen harrasteauto, että jossain sentään pärjää tuolle :D
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa