Lasten aurinkosuoja sivuikkunassa, laitonko?
Valvoja: ffp jäsenet
Lasten aurinkosuoja sivuikkunassa, laitonko?
Aurinko alkanut paistamaan ja vaavi etupenkillä, onko sellanen motonetistä ostettu kissa-aurinkosuoja laiton, siis antaako poliisi sakkoa? Ajatelin, kun etuikkumoiden tummennuskin on laitonta niin mites tollasen laita?
-
- -
Pahoittelen saivartelun.
Caddyssä vielä ymmärrän, että vaavi on etupenkillä, mutta miksi niissä toisissa?
Fjord (esim.) kertoo ohjekirjoissaan että alle 140 cm matkustajan paikka on mieluiten takapenkillä. Lasten turvaistuinten käyttämisen ohjekirja (siltä osin mikä sen "voima" on) kieltää etumatkustajan paikalla.
Caddyssä vielä ymmärrän, että vaavi on etupenkillä, mutta miksi niissä toisissa?
Fjord (esim.) kertoo ohjekirjoissaan että alle 140 cm matkustajan paikka on mieluiten takapenkillä. Lasten turvaistuinten käyttämisen ohjekirja (siltä osin mikä sen "voima" on) kieltää etumatkustajan paikalla.
Pahoittelen saivartelun.
Meillä ei ainakaan yhteenkään autoon ole sen enempää turvakaukalo kuin myöhemmin tuo selkä menosuuntaan istuinkaan mahtunut muualle kuin etupenkille ja sinnekin vain niin että se takana olevalla paikalla ei ole jalkatilaa juuri ollenkaan. Olishan se kiva kun vois ostaa vähän isomman perheauton mut kun ei voi..
Ja jos tenavia on useampi, niin usein joutuu etupenkillekin laittamaan. Mulla Volvossa on turvaistuimelle selkä menosuuntaan laitettavaksi takapenkillä kunnolliset kiinnikkeet vaan vänkärin puolella (etupenkin kiskoissa semmoiset lenkit mihin turvaistuimen saa kiinni). Aiheutti ihmetystä kun aikanaan eka kertaa rupesin istuinta sinne laittamaan, ihme säästöä tai sitten Volvon turvallisuusajattelua ettei vaaan tien puolelle tenavaa...
Mutta topicista sen verran että meillä oli Britaxin kaukalossa semmonen lisävaruste-aurinkosuoja ja oli kyllä erinomainen, ei kaivattu muuta suojaa, siihen saattoi vielä harson joskus nakata päälle jos oikein aurinko porotti.
Mutta topicista sen verran että meillä oli Britaxin kaukalossa semmonen lisävaruste-aurinkosuoja ja oli kyllä erinomainen, ei kaivattu muuta suojaa, siihen saattoi vielä harson joskus nakata päälle jos oikein aurinko porotti.
Nyt kun mentiin syyllistämislinjalle, niin ;)
Fjordin virallinen meriselitys miksi lasta ei saisi kuljettaa edessä on se että "tutkimuksissa plaaplaa ja plääplää on havittu että lapsi etupenkillä vie ajonaikana liikaa kuljettajan huomiota ja vaarantaa näin ollen liikenneturvallisuutta.."
Kyllähän se vie, ei kait sitä kukaan kiistä.
Hurjin mitä olen itse nähnyt oli kerran välillä Joroinen-Varkaus (vanha tie) kun tulee äitykkä vastaa siellä jonossa ja nyytti kiskoo onnessaan tissiä, siinä ratin ja selkänojan välissä!!
Olin kyllä ensin ihan varma että näköharha, mulla ihan olin selvin päin ja hereillä, kyllä se varmaan oli totta.
Fjordin virallinen meriselitys miksi lasta ei saisi kuljettaa edessä on se että "tutkimuksissa plaaplaa ja plääplää on havittu että lapsi etupenkillä vie ajonaikana liikaa kuljettajan huomiota ja vaarantaa näin ollen liikenneturvallisuutta.."
Kyllähän se vie, ei kait sitä kukaan kiistä.
Hurjin mitä olen itse nähnyt oli kerran välillä Joroinen-Varkaus (vanha tie) kun tulee äitykkä vastaa siellä jonossa ja nyytti kiskoo onnessaan tissiä, siinä ratin ja selkänojan välissä!!
Olin kyllä ensin ihan varma että näköharha, mulla ihan olin selvin päin ja hereillä, kyllä se varmaan oli totta.
korjata esim. tuttia ajon aikana
No joo, eipä ole lasta saatika kokemuksia aiheesta. Itse en kuitenkaan mitään siihen etuikkunaan laittaisi ihan tuon näkyvyyden takia, risteyksissä ei taatusti näe kunnolla oikealle jos siinä ikkunassa on aurinkosuoja. Sellainen pikakiinnitettävä kalvo voisikin olla parempi vaihtoehto, niistä näkee läpi.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”