Vw passat W8 hakusessa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

vwpassat1.8t
-

Vw passat W8 hakusessa

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 18.5.2007 17:03

elikkäs tommonen olis yks vaihtoehto seuraavaksi autoksi, mutta huhuja kun liikkuu että noissa moteissa tykkää poikkee noi kampiakselit. mutta hirveellä rääkilläkö? vai ihan ajan kulun myötä?? muita tyyppi vikoja? tai kokemuksia jos joku on kyseisellä vehkeellä ajellut?

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 18.5.2007 20:29

Ei kannata ostaa, liian eksoottinen ja kallis vekotin.. Huollot ym korjaukset maksaa vatukoita, kun mitkään vakio osat ei sovi tuohon pattiin..

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.5.2007 21:27

Joo, ajetaan kaikki vain 1.3litraisilla kakkiksilla... Kaikki autoilu on tyhmää, ei varsmastikkaan tuo vastannut kysymykseen tekniikan heikkoudesta.

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 19.5.2007 13:55

No okei:
Tulpat maksaa ~20e/kpl, ja niitä menee se 8kpl, niiden vaihtoa varten täytyy imusarjan uloimmat osat irroittaa, niiden tiivisteet maksaa ~130e/kpl, niitä menee siis 2kpl, eli niihin menee jo pelkästään se reilu 400e + työt.. Plus sitten ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, öljynsuodatin ja öljyt, niin saadaan kasaan 60000tkm huolto, joka tulee kalliiksi..
Tuo ei koskenut oikeastaan tekniikan heikkoutta, vaan sitä kalliutta..
Tekniikan heikkoudesta sen verran, että jos kampiakselin kanssa samassa syklissä pyörivän tasapainoakselin hihna katkeaa/hihnapyörä hajoaa (älkää kysykö miksi noin tapahtuu, mutta on tapahtunut) alkaa kone ravistamaan, ja kampura voi katketa..
Toiseksi, uloimpien "lohkojen" sylinterit ovet niin kallellaan, että jokaisesta W8:sta josta on jouduttu ottamaan kansi pois vianhaun takia, on juuri noissa reunimmaisissa sylintereissä ollut kiinnileikkautumisen jälkiä = kone uusiksi.. Uusi kone taas rokottaa lompsaa sen 11000e:n verran
Tietysti näissä erikoisissa moottoreissa on lämmönpoiston kanssa jouduttu tekemään "ihmeitä", ja se lisää antureiden määrää ja elektroniikkaa eli vikaherkkyyttä..
Näihin kun lisää kaikki passattien muut viat (tukivarret, ovenlukot yms) saadaan mielestäni sellainen vikapesä, että itse en koskisi edes pitkällä tikulla!
Mutta jokainen tekee tietysti päätöksensä itse, tässä topikissa vaan kyseltiin kannattaako tuollaisen ostaminen, ja oma mielipiteeni on että ei..

ramiv
-

ViestiKirjoittaja ramiv » 19.5.2007 19:16

Olen nähnyt 3 kpl, kaikki olivat Suomessa viime talvena kaupan. Yhdellä ajoin jonkinlaisen lenkin, kahta muuta käyttelin parkissa. Toisessa ajamattomassa piti venttiilinnostimet melkoista rapinaa hetkisen käynnistyksen jälkeen. Ehdottomasti tuolle koneelle manuaali on ainoa oikea vaihteisto, tippi hukkaa liikaa voimaa paikalta lähtiessä, eikä muutenkaan oikein natsaa tuon koneen kanssa kuten muutamissa koeajoartikkeleissakin todetaan.
Ajoltaan hyvä, korihan on jäykempi kuin vastaavanikäisissä tavan malleissa, mutta koeajolla talvikelillä ei oikein tohtinu koettaa kunnolla, koneen ääni muikea kiihdytyksissä. Kyseinen peli paljastui kolaroiduksi paremmassa valossa, eikä huoltokirja herättänyt luottamusta kun 1. leima oli 42tkm kohdalla..

Varustelu on kohdallaan näissä yleensä, ja mikä parasta, ts. miksi itse moista harkitsin on se, että tavan kateelliset naapurit ei tajua tuollaisesta hevon p-tä. Sen sijaan jos jonkun S-Audin tms. ajaa pihaan alkaa supina kyllä.

Loppupäätelmä: 1 kpl manuaalilaatikolla farkkuna kelpais tännekin!

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 19.5.2007 19:28

Ja ei noi W8 pasuunat nyt käsittääkseni hurjan yleisiä ole.

taggis
-

ViestiKirjoittaja taggis » 19.5.2007 20:51

Mitenkäs, löytyykö ketään sellaista joka olisi koeajanut tuon 3BG Tradewindin sekä V6:lla että W8:lla varustettuna? Onko suorituskyvyssä kummoista eroa? Paperilla kun tuo W8 ei kuitenkaan ole muistaakseni kuin muutaman kymmenyksen nopeampi 0-100 kiihtyvyydeltään, mutta luulisi sillä 80-120 kiihdytys onnistuvan ripeämmin.

Mene ja tiedä, mielenkiintoinen laitos, mutta tuo uniikkius ja siitä johtuvat kovat varaosahinnat on todellinen riesa. Luottamusta ei tietysti herätä sekään, että tuon moottorin valmistamisesta luovuttiin yhden "kokeilusatsin" jälkeen :D

Mutta mitä myynti-ilmoituksia on selaillut niin edullisiahan nuo on. Kyllä tuollaiseen W8:iin vaihtaa melkein kertaalleen koko motin keulille samalla hinnalla kuin ostaisi samanikäisen, samoilla kilometreillä olevan 4.2 A6:n, kun hintaeroa noilla on se ~10k€.

ramiv
-

ViestiKirjoittaja ramiv » 20.5.2007 20:03

Olen ajanut, mutta molemmat tippilaatikolla. Automaatissa on sekin että kun veto on niin 'katkotonta' ja nää nykyautot niin hiljaisia ja hyviä ajaa ei teho eikä kiihtyvyys tunnu 'miltään' ellei vahtaa nopeusmittaria.
Siis kumpikaan ei automaattina vakuuttanut, siksi suosittelenkin manuaalia..

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 20.5.2007 20:14

V6 on 198hv ja W8 tais olla 275hv(?), näyttää paperilla isolta erolta, mutta liikkeelle lähdöissä tms. ei käytännön eroa ole juuri lainkaan.. Tietysti tuo + n. 80hv tuntuu, mutta niin se tuntuu myös kukkarossa..:/
Itse ottaisin kyllä edelleen tuon V6:sen, tai pysyttelisin 1.8T:ssä, ostais siihen vaikka lisäpalikkaa jos tarvii lisää tehoa..
MUttamutta, tämä taaskin vain oma mielipiteeni asiasta, kaikki tekee mitä itse lystää..

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 20.5.2007 20:42

Kyllä mä ainakin kallistuisin kasiin. Kuitenkin V6:a on joka kulmalla ja W8:a taas ei. Jos tuo moottorivika on kauhean yleinen niin sitten miettisin toki uusiksi, mutta en mä ainakaan pelkäisi jos käyttökulut on korkeammat, niin se vaan on että kalliimmalla autolla ne kulutkin usein on kalliimmat.

taggis
-

ViestiKirjoittaja taggis » 20.5.2007 20:53

Niin no, kalliimpi ja kalliimpi.

98tkm ajettu 2002 V6 4Motion maksaa 26 000€
93tkm ajettu 2002 W8 4Motion maksaa 28 000€

Ja jos ja kun suorituskykykin on hämmästyttävän lähellä toisiaan, niin en välttämättä näe W8 sijoitusta kovin järkevänä. Hyvin varustellussa V6:ssa on varmasti suurinpiirtein samat varusteetkin kuin W8:ssa, lukuunottamatta sitä lukuvaloa, jonka senkin saa jokainen jamppa jälkiasennettua itse netin DIY-ohjeilla. Tietty V6:n tuplaulostulot on puskurin alla piilossa ja W8:ssa ne näkyvillä, jos noista eroista haluaa maksaa suurempaa autoveroa, vakuutusmaksua ja polttoainekuluja niin se tietenkin sallittakoon.

bissei
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja bissei » 29.5.2007 15:06

Itellä W8 ja ihan tyytyväinen. Vuoden päivät olen sillä ajellu ja normaalihuollot tehty (plus jarrupalat uusittu). Huollot on kyllä kieltämättä normaalia kalliimmat ja tuo jarrupalojen uusiminen kirpas kivasti. Lähimmät osat löytyi Ruotsista.
Muuten olen tyytyväinen autoon ja kulutus oli talvella matka-ajossa n 8.0-8.5l ja nyt kesällä ollaan hieman korkeemmalla.

Viime kesänä otin selvää ja silloin W8 passatteja löytyi Suomesta vajaa 20kpl, nykyinen lukumäärä taitaa olla hieman suurempi.

Ainoa miksi syy miks olen ajatellu auton myydä pois on se, että kilometrejä kertyy liikaa...30-40 000km/vuosi ja diesel ois tästä syytä järkevempi valinta. Mutta katsoo nyt raaskiiko tästä luopua. =)

W8
-

ViestiKirjoittaja W8 » 20.6.2007 2:43

SALMI;
Tekniikan heikkoudesta sen verran, että jos kampiakselin kanssa samassa syklissä pyörivän tasapainoakselin hihna katkeaa/hihnapyörä hajoaa (älkää kysykö miksi noin tapahtuu, mutta on tapahtunut) alkaa kone ravistamaan, ja kampura voi katketa..
Toiseksi, uloimpien "lohkojen" sylinterit ovet niin kallellaan, että jokaisesta W8:sta josta on jouduttu ottamaan kansi pois vianhaun takia, on juuri noissa reunimmaisissa sylintereissä ollut kiinnileikkautumisen jälkiä = kone uusiksi.. Uusi kone taas rokottaa lompsaa sen 11000e:n verran
Tietysti näissä erikoisissa moottoreissa on lämmönpoiston kanssa jouduttu tekemään "ihmeitä", ja se lisää antureiden määrää ja elektroniikkaa eli vikaherkkyyttä..
Näihin kun lisää kaikki passattien muut viat (tukivarret, ovenlukot yms) saadaan mielestäni sellainen vikapesä, että itse en koskisi edes pitkällä tikulla!
Mutta jokainen tekee tietysti päätöksensä itse, tässä topikissa vaan kyseltiin kannattaako tuollaisen ostaminen, ja oma mielipiteeni on että ei..

Ihan mielenkiinnosta että mistä olet kuullut nuo viat?
Niin ja kenellä hajonnut?
Minä en tiedä yhtään W8:sia jossa noin olisi käynyt.
Omassani ei ole ollut ainoataankaan vikaa ja menty on 105 tkm.
Rupeaa vähän jännittämään että onko sittenkin p..ka laitos..
Tosin täytyy puolustaa että ei nitise eikä natise, erittäin hiljainen ja miellyttävä kyyti.
Tomaattina tosiaan lähtee paikoiltaan nöyrästi mutta kun on 70 km vauhtia niin sitten mennäänkin.
Karalalle säätöön niin kiihtyy ripeämmin paikoiltaankin.
Minä kyllä annan W8:lle täydet pisteet ;-)

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”