98 cordoba tdi kommenteja
Valvoja: ffp jäsenet
98 cordoba tdi kommenteja
olisi pikkuhiljaa aika sirtyä esikammio laitteesta tdi laitteisiin ja em. kampe kiinnostaisi.yleisiä vikoja ja hyviä puolia kaipaisin.kommentteja kehiin....
Muista että tota cordobaa voi verrata kakkikseen alustan rakenteen osalta. Kauhee ajomelu ja kaikki töyssyt tuntuu kunnolla jos on vähänkään jäykempi alusta. Plussina lähinnä auton keveys ja moottorin hyvä virityspotentiaali. Ton pienempään autoon noita 1.9tdi:tä ei oo juuri suomessa ollut, teho/painosuhde on helppo hioa esim. oikeasti tehokkaan passatin tasolle.
Edit. Lisää plussaa on edullisen/yksinkertaisen rakenteen johdosta halvat varaosien kustannukset. Moottorin ja alustan osalta viriosia saa ihan mukavasti, korin tuuninki palikat ovat sitten jo hieman hankalampi homma.
Edit. Lisää plussaa on edullisen/yksinkertaisen rakenteen johdosta halvat varaosien kustannukset. Moottorin ja alustan osalta viriosia saa ihan mukavasti, korin tuuninki palikat ovat sitten jo hieman hankalampi homma.
juurikin sen tehokkuuden ja keveyden takia arvelin mallia tutkia.toisessa vaakakupissa tietty painaa sen edullinen hinta verrattuna esim. poloon.semmoinen epämiellyttävä alusta on jo tosi tuttu nykyisestä kulkineesta ja tuli joskus samanlaisella ajeltuu eikä siitä jäänyt paha maku ollenkaan...
missäs se pistoke siis olikaan...?
missäs se pistoke siis olikaan...?
Jaa jos sitä mitenkään voi verrata bensakoneiseen(ALM) Ibizaan niin mun kokemukset 135tkm ajalta on seuraavat:
+hyvä ajaa
+kone oli hieno vaikkakin tehoton, käytännön tehoa paljon
+helppo korjata
-laatu - ihan kaikessa, tekniikka, sisustus, maali, pellit, you name it. B-pilari murtui esimerkiks ihan normaaliajossa, normaalialustalla. No meni onneks koritakuun piikkiin.
Mitä sitten taas työkaverin kokemuksia muistelen, sillä oli just Tdi Corpora Vario ja kehui että kaikkein huolettomin auto mitä hänellä on ikinä ollut.
Joka tapauksessa yllämainituista omista negatiivisista kokemuksista huolimatta voisin itse omalla rahalla ostaa Cordoba TDI:n jos se nyt vaan vastais nykyistä autontarvetta.
+hyvä ajaa
+kone oli hieno vaikkakin tehoton, käytännön tehoa paljon
+helppo korjata
-laatu - ihan kaikessa, tekniikka, sisustus, maali, pellit, you name it. B-pilari murtui esimerkiks ihan normaaliajossa, normaalialustalla. No meni onneks koritakuun piikkiin.
Mitä sitten taas työkaverin kokemuksia muistelen, sillä oli just Tdi Corpora Vario ja kehui että kaikkein huolettomin auto mitä hänellä on ikinä ollut.
Joka tapauksessa yllämainituista omista negatiivisista kokemuksista huolimatta voisin itse omalla rahalla ostaa Cordoba TDI:n jos se nyt vaan vastais nykyistä autontarvetta.
Noi vois olla aika härskit cordossa. Edessä tulee varmaan aika reilusti ulos kaaresta, mutta takana vois olla passeli.
Mitä tulee tuohon cordoba / toledo juttuun niin itse pidän tuota 98-00 cordoban koria kyllä reilusti laadukkaampana kun vertaa n. -98 vanhakoriseen toledoon. Toledossa ei taida olla vielä täyssinkittyä koria tuossa vanhassa kopassa, mutta mielestäni cordobassa on. Korjatkaa jos olen väärässä.
Mitä tulee tuohon cordoba / toledo juttuun niin itse pidän tuota 98-00 cordoban koria kyllä reilusti laadukkaampana kun vertaa n. -98 vanhakoriseen toledoon. Toledossa ei taida olla vielä täyssinkittyä koria tuossa vanhassa kopassa, mutta mielestäni cordobassa on. Korjatkaa jos olen väärässä.
Juu, nuin sen itsekin aattelisin. Toledossa ei tosiaan ole sinkittyä koria, maalipintakin on aika kehnon laatuinen. Tulee helposti kiveniskemiä. Tosin aika monta ruosteista ja huonokorista Cordobaakin olen nähnyt, etten usko että se Cordobankaan kori Volkkarien tasolle yltää. Muotoilultaan mielestäni tuo Cordoba on lähempänä Toledoa kuin uudempia Seateja, että samat suunnittelijat saattaneet olla asialla.
Mahtaisikohan siihen vaikuttaa brandin historia, esim.. Yleensä ottaen fiatin kanssa hyvin identtistä seattia pidettiin aikanaan huonompana merkkinä kuin emoyhtiön tuotteita. Vain zastava taisi olla ketjussa vielä alempana.
case closed!
auto kulkeutui pihaan joten täytyy ruveta opiskelemaan tdi:n saloja.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”