Golf TSI kommenteja.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Vode
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.12.2005 13:24

Golf TSI kommenteja.

ViestiKirjoittaja Vode » 13.5.2007 20:48

Terve,

Haluaisin kuulla kommentteja perheellisiltä että onko toi Golfi riittävän kokoinen auto jos on rattaita ja viikon mökki tavarat. Auto tulisi olemaan perheen ainut auto ja tahtoisin sellaisen millä vois vaikka ajaa pikkasen urheilullisesti silloin tällöin.

Kommentoikaa:

Tiloja Perhenäkökulmasta
Kulutusta
Ja mitkä varusteet on ne ns. "pakolliset" ja mitkä ovat ne mitä ei oikeasti tartte (Mitä unohdit ottaa omaasi).

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 13.5.2007 21:16

5-ovinen Golf menee kyllä perheen autonakin, jos ipanat on sitäkokoa, että saavat itse ovet auki ja kömmittyä autoon. Vaunut/rattaat yhdistelmä ja siihen mökkikamat päälle, niin auto jää kyllä armotta pieneksi.

Muuten TSI, DSG ja Golf passaa pakettina mainiosti.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 13.5.2007 21:45

Osta Golf plus niin jää tilaa muuhunkin :D

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 13.5.2007 21:47

Tuolla tilantarpeella oottaisin kyllä loppukesästä saapuvaa Varianttia. Kuten edellinenkin totesi, tulee pätkämallissa ahdasta eikä Plussakaan taida paljoa helpotusta tuoda. Vaunujen kanssa loppuu pinta-ala.
TSI kyllä luonteeltaan upea kone. Onkos tuossa vielä mitään ongelmia tiedossa?

edit: Joku ehtikin jo väliin suosittelemaan Plussaa...

Vode
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.12.2005 13:24

ViestiKirjoittaja Vode » 13.5.2007 22:43

Onko jossain hintatietoa / arviota noista variant malleista?

Edit: Ja tuleeko siitä TSI tai 2.0 TFSI malli? Vois verrata sitä Octavia RS malliin.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 14.5.2007 2:06

Oisko hinta aika lähellä, kun pistää pari tonnia pätkämalliin? TSI (140 hv) ainakin tulee, mutta tehokkaampien kanssa voi olla aika hiljaista. Jettaan tietysti saa TFSI:n ja tavaratilaa enemmän kuin pätkässä, mutta hinta korkeampi kuin RS:ssä...

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 14.5.2007 23:40

Kannattaisko harkita Tourania?

Mulla tosiaan toi 1.6 mutta harmittaa vähän ku en ottanu 1.9 TDI:tä...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 15.5.2007 18:35

octavia combiinkin saa nykyään 1.8TFSI:n. mikäli sitä farkkukolffia ei jaksa odottaa.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 15.5.2007 18:54

Miksei teeäsii Jettaa? Rattaat mahtuu ainakin meillä mainiosti taakse ja monta nyssäkkää tavaraa lisäksi, tytöillä on juhlavat tilat takana ja edessä mahtuu olemaan silti lähes kaksimetrinen kuljettaja.

Varusteista (Jetan, siis) automaatti-ilmastointi on naurettavalla lisähinnalla aikas fiksu, ksenonit kalliit mutta kuulemma ihan älyttömän hyvät (ise en malttanut odottaa 3 kk, joten autoni on niitä ilman) ja comfortline tai sportline mitä nyt arvostaa.

Keskikulutus on omassa käytössä kaupungissa ja vähän välillä matka-ajossa alle 8 litran, matka-ajossa pihistelemällä pääsee 5,5 litran kulutuksiin

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 18.5.2007 21:59

Just havaitsin golf variantin olevan kohta täällä!
Bensakoneita aluksi 1.6 vapari ja 1.4 TSI. Jälkimmäinen kuulostais melko mielenkiintoiselta.

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 19.5.2007 19:38

Itse kävin koeajamassa tuon 1.4tsi vai mikä se nyt olikaan, niin täytyy sanoa että en tykkää ollenkaan moottorin käyttäytymisestä kiihdytyksessä. Kiihtyvyys oli nykivää eikä ollenkaan sellaista kuin voisi odottaa uudelta autolta. Ja korina toimi tuo golf plus.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 19.5.2007 20:06

Käytiin tossa viime viikolla kaverin kanssa kokemassa toi uus 1.4 tsi kone alustana perus-golffi ja vaikutti kyllä ihan mukavalta laitteelta. jotenkin kyllä tuntui, että nykähti aina vaihdoissa, mutta se taitaa johtua tuosta pienestä koneesta ja omasta jalastakin.
Mutta kyllä se -84 1.6d caddyn jälkeen tuntui aika pirteältä laitteelta ja näytti kierroksetkin olevan vain 2500rpm satasen vauhdissa, joten kulutus aika sopiva ja vääntö kutosvaihteella loistava. Kehuja saa multa, mutta eipä mulla oikeen noista uusista autoista ole kokemusta, kun ei ole sellaista varaa ostaakaan :)

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 19.5.2007 23:29

Mahtavan alavääntö tuossa tsi:ssä tosiaan on. Kävin tänään kokeilemassa golf plussaa Laakkosella. Ilmeisesti autossa oli jotain häikkää kun kiihdyttäessä tuntu ihme nykimistä. Tuossa ylempänä joku muukin oli huomannut vastaavaa. Eli onko tuo nykiminen tsi:n ominaisuus vai oisko ollut jotain häikkää?

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 19.5.2007 23:29

Mahtavan alavääntö tuossa tsi:ssä tosiaan on. Kävin tänään kokeilemassa golf plussaa Laakkosella. Ilmeisesti autossa oli jotain häikkää kun kiihdyttäessä tuntu ihme nykimistä. Tuossa ylempänä joku muukin oli huomannut vastaavaa. Eli onko tuo nykiminen tsi:n ominaisuus vai oisko ollut jotain häikkää?

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 20.5.2007 20:54

Mistähän tuosta Variantista saisi lisää tietoa?
Kuvia kyllä löydän laitteesta.
Tuo on mun mielestä todella mielenkiintoinen vaihtoehto!
Kulutus on todella pieni ja suorituskyky lähes mun A4:n tasoa.Onko kaikissa 1.4 TSI malleissa 6 lovinen aski?
Tässä alkoi yllättäen merkin vaihto lähestyä ikävä kyllä.
Ei sillä että en audia haluaisi jatkossakin mutta nyky bensan hinnoilla olis vaan plussaa jos kulutus laskee suorituskyvystä tai tilasta juuri tinkimättä.
Kiinnostaisi tietää olisiko tuo vieläpä hiukan isompi kuin B5 A4?
ENpä olisi uskonut että meinaan uutta autoa ostaa mutta nyt on kyllä ajatuksen sen suuntaisia.:)
Mikähän tulisi loppuhinnaksi kun pääsen lisävarustelistan kimppuun??:)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 20.5.2007 22:16

Vaikka saksa ei olisi vahvinta alaa niin TÄÄLTÄ saa ihan mukavasti tietoa kyseisestä laitteesta, löytyy myös saksan hinnatkin.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 21.5.2007 11:24

Tuo vaikutti hyvältä.Mites nythän olisi se GT TSI malli kanssa eli 170hv malli joten mitenkähän sen saman softan saisi tuohon varianttiin?Muuta eroa ei tainnut olla tekniikoissa?
Onko pikku golffi ja Variant samaa mallisarjaa? Jos vastaus on kyllä, olisi lastu varmaan laitettavissa jopa "laillisesti".
Mahtaisiko onnistua maahantuojan puolestakin jopa?
Kunhan ny spekuloin:)
Autokuumepirulainen....

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 21.5.2007 23:04

Saksassahan on saatavissa myös 170 hv Variant TSI, joten mallisarjoista se ei ainakaan jää kiinni, jos hintaero alkuperäisenä liian suuri tai eivät tuo tehokkaampaa versiota maahan.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.6.2007 10:09

Oishan se näppärää jos jotenkin saisi alkuperäisen 170 hv:n softan hankittua.
Melko hanurista jos tänne ei kerran sitä tehokkaampaa aiota tuoda.
Mites tuon sisätilat yms eroaa esim `00 A4:stä? Veikkaan että on isompi.
Entä `00 Passatti sitten, Autobildin mukaan olisi saman kokoinen kuin vanha passat! Eli onko jollain esim akseliväli pasuunasta tiedossa? Vois vertailla.
Passattihan taisi olla jo aika väljän oloinen eikö?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 4.6.2007 10:38

kusessa on omistaja kun takuu loppuu noista tsi + dsg vehkeistä....

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.6.2007 10:40

uskoisin että niillä joilla on varaa ostaa tuollainen vaihtavat sen ennen kuin se loppuu. =D Niin ainakin itse tekisin.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.6.2007 10:59

No perustuuko tuo nyt sitten johonkin faktaan?Kuulostaa kieltämättä itsestäänkin erikoiselta kun on pieni kone ja parit ahtimet.Dsg ei tosin ole vaihtoehto.
Eli kissa pöydälle, siis jos on oikeesti tietoa...

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 4.6.2007 11:30

kusessa on omistaja kun takuu loppuu noista tsi + dsg vehkeistä....


Tuskin ovat ihan sutta ja sekundaa melkein kaikkiin malleihin ns. peruskoneeksi laittaneet. Eiköhän tuo kestä sen minkä normi volkkarin koneet yleensäkin. Tosin kaiken saa rikottua, on sitten valmistaja kuka vaan. Ja dsg:stäkään hirveesti haukkuja kuullu.

Tuon kirjoittaneellahan on joku viittaus Kia:aan? tuossa nickin kohdalla. Mitenkähän on Kian takuun rauettua? :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.6.2007 12:18

kymmenen vuotta sitten ajateltiin, ettei kukaan mahda mitään silloisien autojen ollessa 10v iässä. kovasti nuo näyttävät kuitenkin vielä rokkaavan. ihmisen rakentamia laitteitahan ne vain on.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.6.2007 12:45

Tuo olisi mulle varmasti aika järkevä vaihtoehto tulevaisuudessa.Ihan taloudellisuuden ja esim vakuutusten hintojen puolesta.Suorituskyky liki kuten nykyisessäkin.
Hinta jos noissa vaan asettuis järkevään paikkaan.
Tietysti vähän pelottaa onko meluisa ja onko mehikaanilla ollut hyvä päivä vai ei. Mutta olishan siinä takuu sitten, jonka aikana näkee kyllä että tuleeko sitä vikaa koko ajan vai ei.
Varusteetkin saa sit rastitella oman maun mukaan:)
Kaikkeen saa vikoja päälle,se on varma.
Se vaan että nyt olis ykkösvaihtoehto ´02-´04 a6 Avant 1.8TQ jollainen pitäs hankkia ruotsista ja hinta osuisi alle satkun ajetussa yksilössä about samoihin.
No sehän on jo jonkin verran ajettu ja ilman mitään takuita ja vikojen todennäköisyys vaan kasvaa koko ajan, Tosin isompi ja nelikko yms kivaa.
Sitten toinen taas on uusi,taloudellisempi ja vähän pienempi kuin A6 Mutta isompi kuin nykyinen A4.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 4.6.2007 15:05

Akselivälejä (noin arvoja)

G4 250
G5 <260
B5 260
B6/B7 265
3B(G) 270
3C 270
C5 275
C6 285
Superb 280

Matkustamon tiloista:
A4 takatiloiltaan aika lähellä Golf IV. Golf V väljempi, oisko ollut jopa lähellä 3B:tä? A6 ja Superb jopa ruhtinaallisesti. Passat mainio perheautoksi, joten siinä valossa Golf V ei vaikuta hullummalta...

TSI:n kestävyydestä:
Kone alunperinkin suunniteltu suuremmilla tehoille eikä vain pistetty puhaltimia vanhaan perusmoottoriin, joten motti pitäis kyllä kestää. Ylimääräiset ahtimet tietysti tuo lisää potentiaalisia vikakohteita. En kyllä muistelis vuosien takaisia puheita väsyneistä pikkukoneista.

Vaikka varaa uuteen oiskin, niin nopean arvonaleneman takia en kuitenkaan vaihtais vielä takuun loppuessa vikojen pelossa. Silloin auto parhaimmillaan. Kilometrit halpenee, kun suurin romahdus auton arvossa on jo tapahtunut eikä vikoja normaaliyksilössä vielä ole näköpiirissä. 3 vuoden kohdalla vois vaihtoa ruveta harkitsemaan...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.6.2007 19:34

Kiitos kattavasta infosta!
Käsitinkö oikein että B5 A4:n ja Golf 5 variantin akseliväli on liki sama mutta kuitenkin
sisätilat takana väljemmät?
Se olikin tiedossa että V on IV isompi.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 4.6.2007 19:46

uskoisin että niillä joilla on varaa ostaa tuollainen vaihtavat sen ennen kuin se loppuu. =D Niin ainakin itse tekisin.


Miksi? Viritysaste on sama kuin muutaman vuoden takaisessa S4:ssä

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.6.2007 20:51

Nyt sitten kommentteja tänne niiltä jotka omistavat auton TSI-tekniikalla.
Eli miltä on tuntunut? Taloudellisuus, paljolla on mennyt keskikulutus.
Huollot ,vakuutukset, vikoja yms?
Pääsis nyt vaan itse testaamaan sen variantin,kele!

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 7.6.2007 16:03

kymmenen vuotta sitten ajateltiin, ettei kukaan mahda mitään silloisien autojen ollessa 10v iässä. kovasti nuo näyttävät kuitenkin vielä rokkaavan.


Puhumattakaan siitä, että aika monet korjailee noita 10v vanhoja "pakko ne on merkkihuoltoon viedä, ei niille itse pysty enää mitään tekemään" autoja kotonaan omin käsin ilman sen kummempia ongelmia.

Uusi on aina erilaista ja pelottavaa. Eiköhän 10 vuoden päästä jo foorumillakin pyöri tee-se-itse -ohjeistuksia R32:n jakopää- ja kansiremonttiin. Ja orggisosat saa motonetista :D

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 7.6.2007 21:19

Tekniikka tuntuu lupaavalta.En ole vielä kuullut keltään mistään isoista vioista.
Tuo on vahvoilla...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 8.6.2007 14:35

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw4.nsf/0/74266389C9CD66D8C22572440030B557?OpenDocument

Siinäpä on tietoa!
Tuon mukaan tulis melko huokealla hyvät lisävarusteetkin.
Samaten tuon mukaan tulisi myös tuo 170hv versio ohjelmaan, mutta vilkaiskaapa sitten erotus 140 ja 170 hv versioiden hintojen välillä.
Melko "edulliset" 30 kaakkia jos ei muuta eroa tosiaan ole kuin softa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 8.6.2007 14:51

On se kyllä edelleen ruma, ei edes saa kuvattua niin että tuo näyttäisi jotenkin siedettävältä.. :/

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 8.6.2007 16:29

Saksan poijjaat tiesivät kertoa, että alkusarjan autoja on kutsuttu takaisin takuukorjaukseen, mutta siellähän tätä on myyty jo paljon kauemmin

E:eli teeäsii tekniikasta oli kyse, en tiedä miksi oli kutsuttu takaisin
Viimeksi muokannut Ville R, 8.6.2007 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 8.6.2007 18:16

Ainahan jotain uudessa mallissa tai tekniikassa voi tulla. Onko tietoa mikä niissä on ollut vikana?
Niin ja tuosta ulkonäöstä sen verran että on siinä jotain pieniä juttuja jotka voisi olla paremmat.Esim takavalot uusiksi ja ikkunalinjaa alemmas mahdollisesti. Siinä se vakiona menee mut jotain pientä tontitusta tulis jos ei sportline alusta riitä, tuskin riittää.Sit vannetta yms. Kylhän TE nyt tiijätte:)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 9.6.2007 9:18

Joo, ei ole järin dynaamisen näköinen tuo uus Variantti, mutta koskapa ne on olleet. Nelonen on kaiketi onnistunein, kun taas kolmonen on ihan järkyttävä muotoilultaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 9.6.2007 11:51

Niin, miksi Golf Varianttina ei oikein koskaan ole miellyttänyt silmää yhtä paljon kuin tavallinen. Sen sijaan Passatit ovat kautta aikain olleet Variantteina huomattavasti paremman näköisiä kuin sedanit.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 10.6.2007 21:20

Tämän päivän matka-ajossa kun oikein yritin pihistellä, 60km ja keskikulutus 5.3, takaisin tullessa en yrittänyt ja kulutus 5.6

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 10.6.2007 22:11

Kuulostaa hyvältä! Saako noita jo koeajoon, vai pitääkö odottaa vielä?
Jokuhan oli tuollaisen jo tilannut UVW:n puolella.Jokin valmiiksi varusteltu erä joihin ei isompia varusteita voi muuttaa.
Tuo peräpää on ehkä se mitä pitäs vähän variantissa muokata.
Meinasin että tähän lääke olisi se, että väriksi tulee ehdottomasti musta ja valot värjätään myös jotta ei erottuis niin hyvin.
Tosin ei ne mun mielestä mitenkään pahat ole, tulee vaan SAAB mieleen:)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa