Golf TSI kommenteja.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf TSI kommenteja.
Terve,
Haluaisin kuulla kommentteja perheellisiltä että onko toi Golfi riittävän kokoinen auto jos on rattaita ja viikon mökki tavarat. Auto tulisi olemaan perheen ainut auto ja tahtoisin sellaisen millä vois vaikka ajaa pikkasen urheilullisesti silloin tällöin.
Kommentoikaa:
Tiloja Perhenäkökulmasta
Kulutusta
Ja mitkä varusteet on ne ns. "pakolliset" ja mitkä ovat ne mitä ei oikeasti tartte (Mitä unohdit ottaa omaasi).
Haluaisin kuulla kommentteja perheellisiltä että onko toi Golfi riittävän kokoinen auto jos on rattaita ja viikon mökki tavarat. Auto tulisi olemaan perheen ainut auto ja tahtoisin sellaisen millä vois vaikka ajaa pikkasen urheilullisesti silloin tällöin.
Kommentoikaa:
Tiloja Perhenäkökulmasta
Kulutusta
Ja mitkä varusteet on ne ns. "pakolliset" ja mitkä ovat ne mitä ei oikeasti tartte (Mitä unohdit ottaa omaasi).
Tuolla tilantarpeella oottaisin kyllä loppukesästä saapuvaa Varianttia. Kuten edellinenkin totesi, tulee pätkämallissa ahdasta eikä Plussakaan taida paljoa helpotusta tuoda. Vaunujen kanssa loppuu pinta-ala.
TSI kyllä luonteeltaan upea kone. Onkos tuossa vielä mitään ongelmia tiedossa?
edit: Joku ehtikin jo väliin suosittelemaan Plussaa...
TSI kyllä luonteeltaan upea kone. Onkos tuossa vielä mitään ongelmia tiedossa?
edit: Joku ehtikin jo väliin suosittelemaan Plussaa...
Miksei teeäsii Jettaa? Rattaat mahtuu ainakin meillä mainiosti taakse ja monta nyssäkkää tavaraa lisäksi, tytöillä on juhlavat tilat takana ja edessä mahtuu olemaan silti lähes kaksimetrinen kuljettaja.
Varusteista (Jetan, siis) automaatti-ilmastointi on naurettavalla lisähinnalla aikas fiksu, ksenonit kalliit mutta kuulemma ihan älyttömän hyvät (ise en malttanut odottaa 3 kk, joten autoni on niitä ilman) ja comfortline tai sportline mitä nyt arvostaa.
Keskikulutus on omassa käytössä kaupungissa ja vähän välillä matka-ajossa alle 8 litran, matka-ajossa pihistelemällä pääsee 5,5 litran kulutuksiin
Varusteista (Jetan, siis) automaatti-ilmastointi on naurettavalla lisähinnalla aikas fiksu, ksenonit kalliit mutta kuulemma ihan älyttömän hyvät (ise en malttanut odottaa 3 kk, joten autoni on niitä ilman) ja comfortline tai sportline mitä nyt arvostaa.
Keskikulutus on omassa käytössä kaupungissa ja vähän välillä matka-ajossa alle 8 litran, matka-ajossa pihistelemällä pääsee 5,5 litran kulutuksiin
Käytiin tossa viime viikolla kaverin kanssa kokemassa toi uus 1.4 tsi kone alustana perus-golffi ja vaikutti kyllä ihan mukavalta laitteelta. jotenkin kyllä tuntui, että nykähti aina vaihdoissa, mutta se taitaa johtua tuosta pienestä koneesta ja omasta jalastakin.
Mutta kyllä se -84 1.6d caddyn jälkeen tuntui aika pirteältä laitteelta ja näytti kierroksetkin olevan vain 2500rpm satasen vauhdissa, joten kulutus aika sopiva ja vääntö kutosvaihteella loistava. Kehuja saa multa, mutta eipä mulla oikeen noista uusista autoista ole kokemusta, kun ei ole sellaista varaa ostaakaan :)
Mutta kyllä se -84 1.6d caddyn jälkeen tuntui aika pirteältä laitteelta ja näytti kierroksetkin olevan vain 2500rpm satasen vauhdissa, joten kulutus aika sopiva ja vääntö kutosvaihteella loistava. Kehuja saa multa, mutta eipä mulla oikeen noista uusista autoista ole kokemusta, kun ei ole sellaista varaa ostaakaan :)
Mahtavan alavääntö tuossa tsi:ssä tosiaan on. Kävin tänään kokeilemassa golf plussaa Laakkosella. Ilmeisesti autossa oli jotain häikkää kun kiihdyttäessä tuntu ihme nykimistä. Tuossa ylempänä joku muukin oli huomannut vastaavaa. Eli onko tuo nykiminen tsi:n ominaisuus vai oisko ollut jotain häikkää?
Mahtavan alavääntö tuossa tsi:ssä tosiaan on. Kävin tänään kokeilemassa golf plussaa Laakkosella. Ilmeisesti autossa oli jotain häikkää kun kiihdyttäessä tuntu ihme nykimistä. Tuossa ylempänä joku muukin oli huomannut vastaavaa. Eli onko tuo nykiminen tsi:n ominaisuus vai oisko ollut jotain häikkää?
Mistähän tuosta Variantista saisi lisää tietoa?
Kuvia kyllä löydän laitteesta.
Tuo on mun mielestä todella mielenkiintoinen vaihtoehto!
Kulutus on todella pieni ja suorituskyky lähes mun A4:n tasoa.Onko kaikissa 1.4 TSI malleissa 6 lovinen aski?
Tässä alkoi yllättäen merkin vaihto lähestyä ikävä kyllä.
Ei sillä että en audia haluaisi jatkossakin mutta nyky bensan hinnoilla olis vaan plussaa jos kulutus laskee suorituskyvystä tai tilasta juuri tinkimättä.
Kiinnostaisi tietää olisiko tuo vieläpä hiukan isompi kuin B5 A4?
ENpä olisi uskonut että meinaan uutta autoa ostaa mutta nyt on kyllä ajatuksen sen suuntaisia.:)
Mikähän tulisi loppuhinnaksi kun pääsen lisävarustelistan kimppuun??:)
Kuvia kyllä löydän laitteesta.
Tuo on mun mielestä todella mielenkiintoinen vaihtoehto!
Kulutus on todella pieni ja suorituskyky lähes mun A4:n tasoa.Onko kaikissa 1.4 TSI malleissa 6 lovinen aski?
Tässä alkoi yllättäen merkin vaihto lähestyä ikävä kyllä.
Ei sillä että en audia haluaisi jatkossakin mutta nyky bensan hinnoilla olis vaan plussaa jos kulutus laskee suorituskyvystä tai tilasta juuri tinkimättä.
Kiinnostaisi tietää olisiko tuo vieläpä hiukan isompi kuin B5 A4?
ENpä olisi uskonut että meinaan uutta autoa ostaa mutta nyt on kyllä ajatuksen sen suuntaisia.:)
Mikähän tulisi loppuhinnaksi kun pääsen lisävarustelistan kimppuun??:)
Tuo vaikutti hyvältä.Mites nythän olisi se GT TSI malli kanssa eli 170hv malli joten mitenkähän sen saman softan saisi tuohon varianttiin?Muuta eroa ei tainnut olla tekniikoissa?
Onko pikku golffi ja Variant samaa mallisarjaa? Jos vastaus on kyllä, olisi lastu varmaan laitettavissa jopa "laillisesti".
Mahtaisiko onnistua maahantuojan puolestakin jopa?
Kunhan ny spekuloin:)
Autokuumepirulainen....
Onko pikku golffi ja Variant samaa mallisarjaa? Jos vastaus on kyllä, olisi lastu varmaan laitettavissa jopa "laillisesti".
Mahtaisiko onnistua maahantuojan puolestakin jopa?
Kunhan ny spekuloin:)
Autokuumepirulainen....
Oishan se näppärää jos jotenkin saisi alkuperäisen 170 hv:n softan hankittua.
Melko hanurista jos tänne ei kerran sitä tehokkaampaa aiota tuoda.
Mites tuon sisätilat yms eroaa esim `00 A4:stä? Veikkaan että on isompi.
Entä `00 Passatti sitten, Autobildin mukaan olisi saman kokoinen kuin vanha passat! Eli onko jollain esim akseliväli pasuunasta tiedossa? Vois vertailla.
Passattihan taisi olla jo aika väljän oloinen eikö?
Melko hanurista jos tänne ei kerran sitä tehokkaampaa aiota tuoda.
Mites tuon sisätilat yms eroaa esim `00 A4:stä? Veikkaan että on isompi.
Entä `00 Passatti sitten, Autobildin mukaan olisi saman kokoinen kuin vanha passat! Eli onko jollain esim akseliväli pasuunasta tiedossa? Vois vertailla.
Passattihan taisi olla jo aika väljän oloinen eikö?
kusessa on omistaja kun takuu loppuu noista tsi + dsg vehkeistä....
Tuskin ovat ihan sutta ja sekundaa melkein kaikkiin malleihin ns. peruskoneeksi laittaneet. Eiköhän tuo kestä sen minkä normi volkkarin koneet yleensäkin. Tosin kaiken saa rikottua, on sitten valmistaja kuka vaan. Ja dsg:stäkään hirveesti haukkuja kuullu.
Tuon kirjoittaneellahan on joku viittaus Kia:aan? tuossa nickin kohdalla. Mitenkähän on Kian takuun rauettua? :)
Tuo olisi mulle varmasti aika järkevä vaihtoehto tulevaisuudessa.Ihan taloudellisuuden ja esim vakuutusten hintojen puolesta.Suorituskyky liki kuten nykyisessäkin.
Hinta jos noissa vaan asettuis järkevään paikkaan.
Tietysti vähän pelottaa onko meluisa ja onko mehikaanilla ollut hyvä päivä vai ei. Mutta olishan siinä takuu sitten, jonka aikana näkee kyllä että tuleeko sitä vikaa koko ajan vai ei.
Varusteetkin saa sit rastitella oman maun mukaan:)
Kaikkeen saa vikoja päälle,se on varma.
Se vaan että nyt olis ykkösvaihtoehto ´02-´04 a6 Avant 1.8TQ jollainen pitäs hankkia ruotsista ja hinta osuisi alle satkun ajetussa yksilössä about samoihin.
No sehän on jo jonkin verran ajettu ja ilman mitään takuita ja vikojen todennäköisyys vaan kasvaa koko ajan, Tosin isompi ja nelikko yms kivaa.
Sitten toinen taas on uusi,taloudellisempi ja vähän pienempi kuin A6 Mutta isompi kuin nykyinen A4.
Hinta jos noissa vaan asettuis järkevään paikkaan.
Tietysti vähän pelottaa onko meluisa ja onko mehikaanilla ollut hyvä päivä vai ei. Mutta olishan siinä takuu sitten, jonka aikana näkee kyllä että tuleeko sitä vikaa koko ajan vai ei.
Varusteetkin saa sit rastitella oman maun mukaan:)
Kaikkeen saa vikoja päälle,se on varma.
Se vaan että nyt olis ykkösvaihtoehto ´02-´04 a6 Avant 1.8TQ jollainen pitäs hankkia ruotsista ja hinta osuisi alle satkun ajetussa yksilössä about samoihin.
No sehän on jo jonkin verran ajettu ja ilman mitään takuita ja vikojen todennäköisyys vaan kasvaa koko ajan, Tosin isompi ja nelikko yms kivaa.
Sitten toinen taas on uusi,taloudellisempi ja vähän pienempi kuin A6 Mutta isompi kuin nykyinen A4.
Akselivälejä (noin arvoja)
G4 250
G5 <260
B5 260
B6/B7 265
3B(G) 270
3C 270
C5 275
C6 285
Superb 280
Matkustamon tiloista:
A4 takatiloiltaan aika lähellä Golf IV. Golf V väljempi, oisko ollut jopa lähellä 3B:tä? A6 ja Superb jopa ruhtinaallisesti. Passat mainio perheautoksi, joten siinä valossa Golf V ei vaikuta hullummalta...
TSI:n kestävyydestä:
Kone alunperinkin suunniteltu suuremmilla tehoille eikä vain pistetty puhaltimia vanhaan perusmoottoriin, joten motti pitäis kyllä kestää. Ylimääräiset ahtimet tietysti tuo lisää potentiaalisia vikakohteita. En kyllä muistelis vuosien takaisia puheita väsyneistä pikkukoneista.
Vaikka varaa uuteen oiskin, niin nopean arvonaleneman takia en kuitenkaan vaihtais vielä takuun loppuessa vikojen pelossa. Silloin auto parhaimmillaan. Kilometrit halpenee, kun suurin romahdus auton arvossa on jo tapahtunut eikä vikoja normaaliyksilössä vielä ole näköpiirissä. 3 vuoden kohdalla vois vaihtoa ruveta harkitsemaan...
G4 250
G5 <260
B5 260
B6/B7 265
3B(G) 270
3C 270
C5 275
C6 285
Superb 280
Matkustamon tiloista:
A4 takatiloiltaan aika lähellä Golf IV. Golf V väljempi, oisko ollut jopa lähellä 3B:tä? A6 ja Superb jopa ruhtinaallisesti. Passat mainio perheautoksi, joten siinä valossa Golf V ei vaikuta hullummalta...
TSI:n kestävyydestä:
Kone alunperinkin suunniteltu suuremmilla tehoille eikä vain pistetty puhaltimia vanhaan perusmoottoriin, joten motti pitäis kyllä kestää. Ylimääräiset ahtimet tietysti tuo lisää potentiaalisia vikakohteita. En kyllä muistelis vuosien takaisia puheita väsyneistä pikkukoneista.
Vaikka varaa uuteen oiskin, niin nopean arvonaleneman takia en kuitenkaan vaihtais vielä takuun loppuessa vikojen pelossa. Silloin auto parhaimmillaan. Kilometrit halpenee, kun suurin romahdus auton arvossa on jo tapahtunut eikä vikoja normaaliyksilössä vielä ole näköpiirissä. 3 vuoden kohdalla vois vaihtoa ruveta harkitsemaan...
kymmenen vuotta sitten ajateltiin, ettei kukaan mahda mitään silloisien autojen ollessa 10v iässä. kovasti nuo näyttävät kuitenkin vielä rokkaavan.
Puhumattakaan siitä, että aika monet korjailee noita 10v vanhoja "pakko ne on merkkihuoltoon viedä, ei niille itse pysty enää mitään tekemään" autoja kotonaan omin käsin ilman sen kummempia ongelmia.
Uusi on aina erilaista ja pelottavaa. Eiköhän 10 vuoden päästä jo foorumillakin pyöri tee-se-itse -ohjeistuksia R32:n jakopää- ja kansiremonttiin. Ja orggisosat saa motonetista :D
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw4.nsf/0/74266389C9CD66D8C22572440030B557?OpenDocument
Siinäpä on tietoa!
Tuon mukaan tulis melko huokealla hyvät lisävarusteetkin.
Samaten tuon mukaan tulisi myös tuo 170hv versio ohjelmaan, mutta vilkaiskaapa sitten erotus 140 ja 170 hv versioiden hintojen välillä.
Melko "edulliset" 30 kaakkia jos ei muuta eroa tosiaan ole kuin softa.
Siinäpä on tietoa!
Tuon mukaan tulis melko huokealla hyvät lisävarusteetkin.
Samaten tuon mukaan tulisi myös tuo 170hv versio ohjelmaan, mutta vilkaiskaapa sitten erotus 140 ja 170 hv versioiden hintojen välillä.
Melko "edulliset" 30 kaakkia jos ei muuta eroa tosiaan ole kuin softa.
Saksan poijjaat tiesivät kertoa, että alkusarjan autoja on kutsuttu takaisin takuukorjaukseen, mutta siellähän tätä on myyty jo paljon kauemmin
E:eli teeäsii tekniikasta oli kyse, en tiedä miksi oli kutsuttu takaisin
E:eli teeäsii tekniikasta oli kyse, en tiedä miksi oli kutsuttu takaisin
Viimeksi muokannut Ville R, 8.6.2007 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainahan jotain uudessa mallissa tai tekniikassa voi tulla. Onko tietoa mikä niissä on ollut vikana?
Niin ja tuosta ulkonäöstä sen verran että on siinä jotain pieniä juttuja jotka voisi olla paremmat.Esim takavalot uusiksi ja ikkunalinjaa alemmas mahdollisesti. Siinä se vakiona menee mut jotain pientä tontitusta tulis jos ei sportline alusta riitä, tuskin riittää.Sit vannetta yms. Kylhän TE nyt tiijätte:)
Niin ja tuosta ulkonäöstä sen verran että on siinä jotain pieniä juttuja jotka voisi olla paremmat.Esim takavalot uusiksi ja ikkunalinjaa alemmas mahdollisesti. Siinä se vakiona menee mut jotain pientä tontitusta tulis jos ei sportline alusta riitä, tuskin riittää.Sit vannetta yms. Kylhän TE nyt tiijätte:)
Kuulostaa hyvältä! Saako noita jo koeajoon, vai pitääkö odottaa vielä?
Jokuhan oli tuollaisen jo tilannut UVW:n puolella.Jokin valmiiksi varusteltu erä joihin ei isompia varusteita voi muuttaa.
Tuo peräpää on ehkä se mitä pitäs vähän variantissa muokata.
Meinasin että tähän lääke olisi se, että väriksi tulee ehdottomasti musta ja valot värjätään myös jotta ei erottuis niin hyvin.
Tosin ei ne mun mielestä mitenkään pahat ole, tulee vaan SAAB mieleen:)
Jokuhan oli tuollaisen jo tilannut UVW:n puolella.Jokin valmiiksi varusteltu erä joihin ei isompia varusteita voi muuttaa.
Tuo peräpää on ehkä se mitä pitäs vähän variantissa muokata.
Meinasin että tähän lääke olisi se, että väriksi tulee ehdottomasti musta ja valot värjätään myös jotta ei erottuis niin hyvin.
Tosin ei ne mun mielestä mitenkään pahat ole, tulee vaan SAAB mieleen:)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa