Uusi auto, Webasto tehtaalla vai jälkeenpäin?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

68Corvette
-
Viesti:

Uusi auto, Webasto tehtaalla vai jälkeenpäin?

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.5.2007 11:12

Olen tässä kaavaillut että skoda vaihtuu kesällä uudempaan ja luonnollisesti tsekki kaunotar tulee taas pihaan (2.0TDi).

Olen tässä yrittänyt kaivella ominaisuuksista, eli liike arvioi tehdas asennetun ja liikkeessä asennetun webaston hinta eroksi ~400€ ja sanoivat että toiminnallisuus on sama.
Työkaveriltani kuitenkin kuulin että jälkiasennettua ei ehkä voi ohjailla climatronikin kautta (mikä ei kuulemma ole välttämättä huono asia) ja jälkiasennettuun tulisi erillinen kello kojetauluun eikä virtoja tarvitse laittaa ajastuksen takia päälle ja näpytellä ajotietokonetta.

Ilmeisimmin laite on itsessään sama ja luulisin että ohjelmoimalla saa samat ominaisuudet?
Mutta tuleeko tuossa tehdas asennetussa jotain nappeja konsoliin tms. jotka olisi hyvä olla olemassa?

Käytännössä toi 400€ on auton hankinta hinnassa aika pieni summa joten se ei ole kynnys kysymys.. mutta jos toiminnallisuus on täysin sama tai jälkiasennetussa jopa parempi niin tottahan se hintaero kannattaa laittaa vaikka 47 Koffin mäyräkoiraan.

Kiitos jo etukäteen vaivautuneille.

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.5.2007 11:41

Tahtoo nuo tehtaalla laitetut käydä vähän liiankin kanssa. Eli aina kun kone on "kylmä" pärähtää lämppäri päälle. Polttoajat jäävät helposti lyhyiksi, jolloin itse laite alkaa syödä itseään nokeentumisen kautta.

Itse ottaisin jälkiasenteisen.

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 4.5.2007 11:49

Alkuperäiseen webastoon täytyy kuitenkin asentaa jälkeenpäin kellokytkin, jos siitä haluaa jotain apua olevan käynnistys tilanteessa, eikä vasta sen jälkeen..
Itse ottaisin myös sen jälkiasenteisen, sen voi sitten siirtää vaikka seuraavaan autoon kun auton vaihto tulee kysymykseen..

Ja koffin sijasta ottaisin nuo mäyrikset karhuna;)

JTH
-

ViestiKirjoittaja JTH » 4.5.2007 12:29

Tahtoo nuo tehtaalla laitetut käydä vähän liiankin kanssa. Eli aina kun kone on "kylmä" pärähtää lämppäri päälle. Polttoajat jäävät helposti lyhyiksi, jolloin itse laite alkaa syödä itseään nokeentumisen kautta.

No tuota varten on se ECON-nappi siellä ilmastointilaitteen naamataulussa. Aktivoimalla sen niin, talvella Webasto ei käynnisty moottorinkäynnistyksen yhteydessä ja kesällä ei käynnisty ilmastoinnin kompura.

JTH
-

ViestiKirjoittaja JTH » 4.5.2007 12:52

Lisättäköön tähän se tieto, että tehdasasennettu Webasto lämmittää VAIN sisätilat, jälkiasenteinen taasen sekä sisätilat että moottorin. Toki tehdasasennetun Webaston ohjelmoinnin (magneettiventtiilin ohjaus) voi muuttaa lämmittämään myös moottorin mutta valmistaja ei ole antanut siihen "lupaa".

HPL
-

ViestiKirjoittaja HPL » 5.5.2007 11:46

Molemmat hyviä ja suositeltavia.

Tehdas asenteistahan siis ohjataan maxi-dot näytöltä (joka siis tulee myös mukana) ajotiekoneella.
+ näppärästi siinä näkösällä, ei missään piilossa ratin takana.
+ Ei ylimmääräisiä palikoita kojetaulussa.
+ Toimii hyvin yhdessä muun auton toimintojen kanssa.
+ Saa lämmittämään myös moottoria (vakiona vain sisätilat)
+ Lämmittää automaattiseti moottoria käynnistyksen jälkeen
- Pitää ohjelmoida virrat päällä
- Lämmittää automaattiseti moottoria käynnistyksen jälkeen
- Lämmittää vakiona vain sisätiloja, ohjelmoinnilla saa lämmitämään myös moottorin. Maahantuoja ei vastaa mahdollisista kylmäkäynnistys ongelmista.

Tuossa vähän kohtia joita itsellä tulee mieleen.
Econ-napista saa sammutettua automaattisen moottorin lämmitys toiminnon -> ei turhan päin käynnisty viiden minuutin ajon takia.
Minulla Skoda huolto ohjelmoinut lämmittämään myös moottoria. Maahantuoja ei vastaa mahdollisista ongelmista jos sekoittaa jonkin lämpöanturin eikä lähde kunnolla käyntiin. Itse en ole moiseen ongelmaan törmännyt. (kolme talvea 2,0 tdi:tä lämmitetty webastolla, ensin touran sitten skoda).
VW:hän ei anna lupaa tehdä tuota ohjelmointia -> vaihda Skoda :)

Ohjelmoiti tosiaan pitää tehdä virrat päällä -> Ensin kuuntelet kaikki varoitus pimputukset ja sitten pääset ohjelmoimaan, eli kannataa ohjelmoida valmiiksi ennen kuin lähtee autosta. No jos ei tullut ohjelmoitua, niin puolituntia ennen lähtöä menee autoon laittaa virrat päälle ja painaa climatronicin yhtä nappia ja webasto käynnistyy lämmittämään. Eli mielestäni ei ongelma.
Sama ohjelmointi pitää tehdä joka tapauksessa.

Käsittääkseni kaikki jälkiasenteiset webastot lähtevät heti käynnistyessään puhaltaamaan sisälle vakio puhallin nopeudella. (koskee uuden mallista Climatronic)
Tehdas asenteinen vasta kun nesteen lämpötila noussut johonkin (en tiedä arvoa) lämpötilaan -> Lämpenee nopeammin.

Suosittelen tehdas asenteista.

toniha
-

ViestiKirjoittaja toniha » 5.5.2007 12:40

Jälkiasennetuissa Webastoissa sisäpuhallus alkaa kun jäähdytysneste on yli 30 astetta.
(Kellosarjoissa usein lähtee puhallus päälle heti)

Alkuperäislämmitin on TT-V johon ei saa varaosia kuin merkkiorganisaation kautta.

Itse ottaisin jälkiasenteisen T100 kaukosäätimellä.

tanttu
-

ViestiKirjoittaja tanttu » 5.5.2007 13:54

Itsekin keskustelin tästä samasta aiheesta autoliikkeen myyjän kanssa hiljattain kun oman skodan lisävarusteina ruksailin tai lähinnä tuosta hintapuolesta puhuttiin.Jos webaston olisi ottanut tehtaalta lisävarusteena olisi tämä tullut maksamaan ~2500e eli noin ~1000e kalliimpi kuin ottaa jälkeenpäin joten päätin sitten pihdata kun oltiin jo tämän vuoden puolella josko sen sitten asennuttaisi ensi talveksi jossakin.Tuo hintaero johtui verotussyistä.

Olishan se alkuperäinen tietty ollu varmasti kivempi kun toiminnot maxi-dotissa jne.Mutta tuntui niin kovalta hinnalta tuo jotenkin,että päädyin halvempaan vaihtoehtoon koska tulihan noita muitakin varusteita klikkailtua jonkin verran.

HPL
-

ViestiKirjoittaja HPL » 5.5.2007 14:47

Jälkiasennetuissa Webastoissa sisäpuhallus alkaa kun jäähdytysneste on yli 30 astetta.

Koskeeko myöskin uusimmat vw, skodat, audit ja seatit.
Ainakaan silloin kun minulla oli touran ei saanut muuta ohjausta climatronicille kuin puhaltamaan kiinteällä nopeudella.

Jos webaston olisi ottanut tehtaalta lisävarusteena olisi tämä tullut maksamaan ~2500e

Hinnastossa 1575€ sisältäen maxi-dot näytön. Tosin RS:n kohdalla on lisävartustelistassa - (ei saatavilla)

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”