Apua Golf IV 1.8t:n ostoon (ostettu)
Valvoja: ffp jäsenet
Apua Golf IV 1.8t:n ostoon (ostettu)
Autokuumeeni laskisi lähes normaalille tasolle, jos pihassa napottais neloskopan GTI.
Kertokaa kokeneemmat mitä huomioitavaa on tälläisen auton ostossa?
Onko ensimmäiset mallit (-98) ihan pommeja? Mitä uudistuksia/parannuksia on tullut seuraaviin vuosimalleihin?
Onko jotain tiettyjä varusteita joita kannataisi välttää?
Etc.
Saksan reissukaan ei ole mahdottomuus.
Paljon kysymyksiä joihin haluaisin jotain valaistusta.
Kiitos.
Kertokaa kokeneemmat mitä huomioitavaa on tälläisen auton ostossa?
Onko ensimmäiset mallit (-98) ihan pommeja? Mitä uudistuksia/parannuksia on tullut seuraaviin vuosimalleihin?
Onko jotain tiettyjä varusteita joita kannataisi välttää?
Etc.
Saksan reissukaan ei ole mahdottomuus.
Paljon kysymyksiä joihin haluaisin jotain valaistusta.
Kiitos.
Viimeksi muokannut Liyno, 30.4.2007 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mulla vm-98 1.8t, ajettu tällähetkellä 100tkm. Ainoa vika on ollu bensaletku-liittimen murtuminen tankin päältä, sekin oli luultavasti tumpelon webaston asentajan vika. Ei ollu liitin pohjassa asti ja jäi kannen alle puristuksiin.
Huolettomia kilometrejä ollu! (Ostettaessa 75tkm/2v-sitte)
Niin, noitahan on sitte ihan 20vt vaparinaki, et kannattaa varmistua autosta ennenku lähtee kauemmas kattomaan. ;)
Huolettomia kilometrejä ollu! (Ostettaessa 75tkm/2v-sitte)
Niin, noitahan on sitte ihan 20vt vaparinaki, et kannattaa varmistua autosta ennenku lähtee kauemmas kattomaan. ;)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voi ei! Nyt meni yöunet. Säätiedotuksessa luvattiin yöpakkasia. Klick! :)
Mutta jos palataan alkuperäiseen asiaan, niin minä olen kärrännyt tuolla ylläolevan linkin golfilla yli 4 vuotta ilman mitään suurempia ongelmia. Lukuunottamatta muutamia antureita, lukkojen mikrokytkimiä ja tuulilasinpyyhkijöiden pyöritysmekanismin jumiutumista.
Mutta jos palataan alkuperäiseen asiaan, niin minä olen kärrännyt tuolla ylläolevan linkin golfilla yli 4 vuotta ilman mitään suurempia ongelmia. Lukuunottamatta muutamia antureita, lukkojen mikrokytkimiä ja tuulilasinpyyhkijöiden pyöritysmekanismin jumiutumista.
Omia fiiliksiä 2vkon omistuksen jälkeen GTi:stä, plussat ja miinukset:
+Mukavan peruspirteä, potkua tosin saisi olla reilusti lisää ;)
+Recaroissa erittäin mukava istuskella
+Hyvä ja huoleton auto ajaa
+Ei vielä mitään ongelmia *koputtaa puuta (Airbagin valo tosin jäi palamaan, mutta siitäkin selvisi vänkärinpenkin liittimien heiluttelulla.
+Varusteet (Navi johon ei kylläkään ilmeisesti saa Suomen karttoja, mutta pitää ottaa se näyttö hyötykäyttöön jollain muulla tavalla. Climatronic, sähkölasit, sähkökattoluukku, ajotietokone jne jne)
- Mukavan peruspirteä, eli sitä potkua saisi tosiaan olla lisää :D
- 3ov, mutta eiköhän nyt vielä toistaiseksi pärjää niin.
Eipä tältä istumalta tullut vielä enempää miinuksia mieleen, mutta eiköhän niitäkin ilmaannu vielä kun hetken kauemmin on omistanut tuon kulkineen.
+Mukavan peruspirteä, potkua tosin saisi olla reilusti lisää ;)
+Recaroissa erittäin mukava istuskella
+Hyvä ja huoleton auto ajaa
+Ei vielä mitään ongelmia *koputtaa puuta (Airbagin valo tosin jäi palamaan, mutta siitäkin selvisi vänkärinpenkin liittimien heiluttelulla.
+Varusteet (Navi johon ei kylläkään ilmeisesti saa Suomen karttoja, mutta pitää ottaa se näyttö hyötykäyttöön jollain muulla tavalla. Climatronic, sähkölasit, sähkökattoluukku, ajotietokone jne jne)
- Mukavan peruspirteä, eli sitä potkua saisi tosiaan olla lisää :D
- 3ov, mutta eiköhän nyt vielä toistaiseksi pärjää niin.
Eipä tältä istumalta tullut vielä enempää miinuksia mieleen, mutta eiköhän niitäkin ilmaannu vielä kun hetken kauemmin on omistanut tuon kulkineen.
Meillä myös ollut pari päivää ajossa 1.8t.Kaikinpuolin mukava kulkine vakionakin. Nahkasisusta oli ainakin meidän koiran mielestä virhevalinta. Mutkaisella tiellä se liukuu kyljellään laidasta toiseen ja kattelee siihenmalliin et viittikkö ottaa rauhallisemmin.
Heh heh..Kerrankin tälle päivällä hyvä repäisy *Nauraa*
Sakke: Minkä ikäinen kulkupeli ja mistä tuotu?
Itellä lähemmäs 290tkm veivattu -98 ja sillä on nyt ajeltu vuosi. Seuraavat viat ollu:
-Käppärinvaijerit
-Laakeri apparin puolelle.
Jakopään hihna on vaihdettu, mikä ei tosin ollu ihan sieltä halvimmasta päästä. 450€. Ehkä vois koputtaa puuta, mut vaikuttaa olevan hyvät 100tkm vielä edessä, ainakin mitä on korjaajakaverin kanssa tota läpikäyty.
Voin sanoa niin eläessäni en ole omistanu noin vähän vikoja olevaa autoa, enkä myöskään noin hyvää ajettavaa. Okei okei, vertailukohtana on Ranskalaisia ja Fordeja ja A3. Jos kiteyttää:
+ajettavuus
+teho (lastutettu)
+penkit!! No eipä ne uudemmatkaan oo huonot, mut Trendipenkit silti vaan.
+hiljasuus (kokeileppa Ibizaa samalla koneella! ;)
+luotettavuus
Eli enpä tiiä kaipaanko muita ominaisuuksia autolta. Suosittelen lämpimästi. Onpa muuten aika huima ero tossa IV:ssä verrattuna III:seen.
-Käppärinvaijerit
-Laakeri apparin puolelle.
Jakopään hihna on vaihdettu, mikä ei tosin ollu ihan sieltä halvimmasta päästä. 450€. Ehkä vois koputtaa puuta, mut vaikuttaa olevan hyvät 100tkm vielä edessä, ainakin mitä on korjaajakaverin kanssa tota läpikäyty.
Voin sanoa niin eläessäni en ole omistanu noin vähän vikoja olevaa autoa, enkä myöskään noin hyvää ajettavaa. Okei okei, vertailukohtana on Ranskalaisia ja Fordeja ja A3. Jos kiteyttää:
+ajettavuus
+teho (lastutettu)
+penkit!! No eipä ne uudemmatkaan oo huonot, mut Trendipenkit silti vaan.
+hiljasuus (kokeileppa Ibizaa samalla koneella! ;)
+luotettavuus
Eli enpä tiiä kaipaanko muita ominaisuuksia autolta. Suosittelen lämpimästi. Onpa muuten aika huima ero tossa IV:ssä verrattuna III:seen.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.4.2007 22:29
Itse olen ajanut 98´mallisella gti:llä nyt muutaman viikkoa. Pelkkää hyvää sanottavaa: kone vääntää tasaisesti ja alhaalta, penkit on aivan loistavat, ajettavuus isomman kokoluokan tasolla ja kulutus kohtuullinen. Ainoa vika on pieni rahina ykkösvaihteella, mutta samaa tuntui esiintyvän muutamassa muussa koeajamassani autossa.
Ei muuta kuin onnea auton ostoon!
Ei muuta kuin onnea auton ostoon!
Kuten Jonde sanoi niin tuo 25th GTI on kyllä sijoittamisen arvoinen menopeli. Itse semmoisen omistaneena voin sanoa, että oli kyllä tyylikäs peli. Eroaa ulkoisesti "normaalista" mallista ja sisustaltaan myöskin astetta korkeatasoisempi mm. todella hyvät Recaron jakkarat ja alumiini koristeet mittaristossa ja kojelaudassa.
25th GTI....suosittelen.
25th GTI....suosittelen.
No niin, auto tuli nyt ostettua. Kiitokset kaikille neuvon antajille ja muutenkin vaan hengessä mukana olleille.
Auto löytyi ihan suomesta, tosin saksasta tuotu puoltoista vuotta sitten.
Mittarissa 204000 ja täydellinen huoltokirja (saksan Vag-huolto, huollot tarkistettu Laakkoselta)
Pellin alla 1.8t(AGU)
Recaron penkeillä.
Kori ja sisusta todella hyvässä kunnossa (lukuunottamatta pieniä kulumisen jälkiä)
Jakopään remmi ja vesipumppu menossa vaihtoon. (työ+osat 400€ Laakkoselta)
Erittäin mukava ajettava
Auto löytyi ihan suomesta, tosin saksasta tuotu puoltoista vuotta sitten.
Mittarissa 204000 ja täydellinen huoltokirja (saksan Vag-huolto, huollot tarkistettu Laakkoselta)
Pellin alla 1.8t(AGU)
Recaron penkeillä.
Kori ja sisusta todella hyvässä kunnossa (lukuunottamatta pieniä kulumisen jälkiä)
Jakopään remmi ja vesipumppu menossa vaihtoon. (työ+osat 400€ Laakkoselta)
Erittäin mukava ajettava
Aika vähävikaisia nämä ilmeisesti tosiaan on ollut. Ite ajanu nyt ~6000 tuolla omalla ilman vikoja, 113 tuhatta on mittarissa. Italiasta tuotu 3 vuotta sitten. Edellinen omistaja oli kaasuläppähässäkän joutunut vaihtamaan ja kytkimen, ja nuo oli kalliita osia mielestäni. Kytkin oli rikottu ihan väärällä käytöllä, nuo kilsat pitävät kutinsa. Kaasuläppä taitaa olla jonninasteinen tyyppivika?
Perustekniikkaahan tuo pitkälti on, AD-huoltamot pystyy hoitelemaan siinä missä merkkihuoltokin. Ja esim. Motonetin listoilta löytyy tuohonkin ihan kivasti osia.
Perustekniikkaahan tuo pitkälti on, AD-huoltamot pystyy hoitelemaan siinä missä merkkihuoltokin. Ja esim. Motonetin listoilta löytyy tuohonkin ihan kivasti osia.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ei nuo neloskoppaset enää hirveesti ruostu. Pitäisin ehkä vähäruosteisimpina verrattuna muihin keskiverto 7-9 vuotta vanhoihin kulkineisiin. Mutta tottakai sillä on merkitystä miten autoo on pidetty. Ja jos on kolhittu esmes pohjaa siten että on suojat ja maalit tiessään niin siinä enää sinkit auta jos on jätetty vahingot korjaamatta.
ei tuo 18k€ mikään paha hinta ole jossei mikään halpakaan, tuota luokkaahan ne hinnat noissa ovatte. Sen verran tinkase tuosta ainakin että saat sen tulevan huollon (jakopäänhihna remontti) verran alennusta.
Hyviä laitteitahan nuo ovat niitä perusvikoja lukuunottamatta, sähkölasit, lukot, erilaiset anturit ym. Vakuutukset on noihin kohtuulliset, mut omasta mielestä kulutus on ehkä turhan kova, itellä menee pelkässä kaupunkiajossa noin 13-14 litraa satasella. Tosin lyhyttä matkaa eli aika paljon käynnistyksiä ja sammutuksia mut kuitenkii.
Hyviä laitteitahan nuo ovat niitä perusvikoja lukuunottamatta, sähkölasit, lukot, erilaiset anturit ym. Vakuutukset on noihin kohtuulliset, mut omasta mielestä kulutus on ehkä turhan kova, itellä menee pelkässä kaupunkiajossa noin 13-14 litraa satasella. Tosin lyhyttä matkaa eli aika paljon käynnistyksiä ja sammutuksia mut kuitenkii.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mulla on -98 Gti ollut alla kohta neljä vuotta ja rontin 70tkm olen sillä ajellut. Autoon olen ollut helkkarin tyytyväinen.
Mitä vikoja siinä on ollut niin kuskin ovilasi on kertaalleen pudonnut, takakontin lukko oli ostaessa rikki, takalasin pesurin letkun olen siitä vaihtanut ja takajouset olivat jossain 120tkm kohdalla lopussa niin heitin alusta sarjan. Siinä vissiin pahimmat.
Mielestäni varsin edullisia kilometrejä ollut ja ruostetta ei ole missään. Tähän varmaan suurimpana syynä uitto saksasta ja ruostesuojaus. Kannattaa lukasta autoliiton sivuilta löytyvä yhteispohjoismainen ruostetutkimus. Ei se sinkkikorikaan ihan ruostevapaaksi tee. Toki auttaa kyllä.
Hammastangon vuodoista kuulen nyt ensimmäistä kertaa.
Tuo 13l-14l kulutus kuullostaa aika kovalta. Mulla menee sekalaisessa ajossa ehkä 8l-9l ja matkassa pääsee jopa 7l pintaan.
Mitä vikoja siinä on ollut niin kuskin ovilasi on kertaalleen pudonnut, takakontin lukko oli ostaessa rikki, takalasin pesurin letkun olen siitä vaihtanut ja takajouset olivat jossain 120tkm kohdalla lopussa niin heitin alusta sarjan. Siinä vissiin pahimmat.
Mielestäni varsin edullisia kilometrejä ollut ja ruostetta ei ole missään. Tähän varmaan suurimpana syynä uitto saksasta ja ruostesuojaus. Kannattaa lukasta autoliiton sivuilta löytyvä yhteispohjoismainen ruostetutkimus. Ei se sinkkikorikaan ihan ruostevapaaksi tee. Toki auttaa kyllä.
Hammastangon vuodoista kuulen nyt ensimmäistä kertaa.
Tuo 13l-14l kulutus kuullostaa aika kovalta. Mulla menee sekalaisessa ajossa ehkä 8l-9l ja matkassa pääsee jopa 7l pintaan.
Vaasassa tectyl käsittely oli 450€ ja kesti kolme päivää. Kotikunnassa sama olisi maksanut 550€ erikoisalennuksella... Kannattaa kysellä tarjouksia sillä hinnat vaihtelevat aika paljon.
Käsittelyjen kuvaukset löytyy netistä.
http://www.tectyl.fi/
Käsittelyjen kuvaukset löytyy netistä.
http://www.tectyl.fi/
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa