nelikon luisussa vienti asfaltilla
Valvoja: ffp jäsenet
nelikon luisussa vienti asfaltilla
Mites on?
Onko foorimilla sellaista kalustoa/ajotaitoa jolla viedään nelikkoa asfaltilla? Jos on niin minkälaisella kalustolla painellaan?
Vai iskeekö pelko tekniikan leviämiseen? :)
Onko foorimilla sellaista kalustoa/ajotaitoa jolla viedään nelikkoa asfaltilla? Jos on niin minkälaisella kalustolla painellaan?
Vai iskeekö pelko tekniikan leviämiseen? :)
Kukaan ei varmaan arvaa että mä vastaan tähän. Vanhalla leonilla (1.8T4WD) tuli vietyä muutaman kerran ja tuskin se tekniikka siihen leipo kiinni ? Kun oireet tuli ½ vuoden kuluttua ja seuraava omistaja oli sen sitten korjannut hetkessä. (Haldex ohjainyksikkö rikki)
Tuollaseen törmäsin tuossa eilen :O (sori ei ole vaggilainen)
http://miisu.1g.fi/kuvat/puerco/videot/Sti-home-run.flv
Tuollaseen törmäsin tuossa eilen :O (sori ei ole vaggilainen)
http://miisu.1g.fi/kuvat/puerco/videot/Sti-home-run.flv
Holtittomaan pyörimiseen ei tosiaan tarvita kuin riittävästi voimaa ja ojennettu nilkka.
Sitten taas jos haluaisi viedä autoa sinne minne itse haluaa, eikä sinne minne se sattuu menemään, silloin tarvitaan jo hieman taitoakin. Itse veikkaisin että tämän forumin lukijakunnasta löytynee korkeintaan yhden käden sormilla laskettava määrä 4wd autoja joilla voi oikeasti mennä asfaltilla vinossa.
Sitten taas jos haluaisi viedä autoa sinne minne itse haluaa, eikä sinne minne se sattuu menemään, silloin tarvitaan jo hieman taitoakin. Itse veikkaisin että tämän forumin lukijakunnasta löytynee korkeintaan yhden käden sormilla laskettava määrä 4wd autoja joilla voi oikeasti mennä asfaltilla vinossa.
Itseasias, kun tässä juuri olin viime viikolla suomessa lomalla ja yhdestä valoristeyksestä lähdin vähän rivakammin käätymään oikealle niin lähti perä alkuun luistamaan pyörätien valkoisten "palstonjen" kohdalta ja tästä säikähtäneenä en painanut jarrua vaan kaasua survaisin pohjaan ( :D ), niin auto lähti komeaan nelipyöräluisuun, mutta sitä kestikin about 10sekuntia jonka jälkeen jatkoin matkaa hieman innoissani ja säikähtäneenä täristen, mutta varsin sievästi edeten. Siinä taisi olla minun tämän kesän "driftailut".
Alla oli suht. pehmeät kitkat niin ne saattoi auttaa asiaa.
Auto on siis sama mikä profiilissani.
Alla oli suht. pehmeät kitkat niin ne saattoi auttaa asiaa.
Auto on siis sama mikä profiilissani.
Jep jep. Kyllähän se hiekalla ainaki meni mut seuraavaks videoo kun asfaltilla? :P
Kyllähän tuo passatinkin perä irtoaa kun on tarpeeksi vauhtia :)
Kyllä siinä ihan asfaltti oli, mutta hieman hiekkaa tuossa mutkakohdassa tais olla. Katotaan nyt jos jossain raaskii vedellä kuivalla / puhtaalla asfaltilla. Ei ole kauheesti vaan paikkoja siihen touhuun, kun aina on joku silmä katselemassa.
Siinä lisää: http://www.youtube.com/watch?v=_Dfz-FJlRcM
Tämä on jostain syystä jäänyt mieleen... vaikkakin on väärän konsernin auto.
http://www.youtube.com/watch?v=xjQxY3GbpE8
http://www.youtube.com/watch?v=xjQxY3GbpE8
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tero.V kirjoitti:Holtittomaan pyörimiseen ei tosiaan tarvita kuin riittävästi voimaa ja ojennettu nilkka.
Sitten taas jos haluaisi viedä autoa sinne minne itse haluaa, eikä sinne minne se sattuu menemään, silloin tarvitaan jo hieman taitoakin.
Sorry, oletin että nelikoita omistaneet ovat "vieneet" niitä liukkaalla. Tää nyt on taas ihan mutua, mutta omiin kokemuksiin takavedoista liukkaalla/pidolla perustaen veikkaisin, ettei nelikkoa ole sen kummallisempaa asfaltilla viedä kuin liukkallakaan?!? Tilaa toki vaaditaan paljon, ellei nyt sitten just itse driftking satu olemaan puikoissa.
Tässä piitkiä luisuja kuivalla , kunhan punainen vanha audi ilmestyy kuvaan, sääli että musikki laitettu taustalle .. http://videos.streetfire.net/search/aud ... 22caf6.htm
Niin hyvä viestiketju että on pakko vastata: Tällaisella työkalulla tulee harrasteltua viestiketjun otsikon mukaisia toimenpiteitä, ongelmitta:
http://s148.photobucket.com/albums/s16/hannuma/Focus%20WRC/
525hv/~700Nm ja 6v seqventaali = "varmassa" luisussa missä vain ja milloin vain, keli ku keli :)
http://s148.photobucket.com/albums/s16/hannuma/Focus%20WRC/
525hv/~700Nm ja 6v seqventaali = "varmassa" luisussa missä vain ja milloin vain, keli ku keli :)
Tässä on tuo "general lee" audin driftaus ilman tuota musiikkia
http://video.google.com/videoplay?docid=4292626232047272481&q=generallee
http://video.google.com/videoplay?docid=4292626232047272481&q=generallee
sama S-kortti ku pari postausta ylempänä, mut erikuvakulmat muuvit.
ekkeri sutii
ekkeri sutii
valoristeyksestä lähdin vähän rivakammin käätymään oikealle niin lähti perä alkuun luistamaan pyörätien valkoisten "palstonjen" kohdalta ja tästä säikähtäneenä en painanut jarrua vaan kaasua survaisin pohjaan ( :D ), niin auto lähti komeaan nelipyöräluisuun, mutta sitä kestikin about 10sekuntia
Kovin tuttua. Ensinnäkin tuohon vaikuttaa tosiaan rengastus aika ratkaisevasti. Mulla oli edellisessä 235/35 ja sellanen kumiseos renkaassa, että kyllä lipesi, jos halusi. Kitkarengas on kehnohko pidoltaan asfaltilla ja nuo maalaukset ei yhtään lisää pitoa...Moottoripyörällä ajellessa noita saa ihan tosissaan varoa, etenkin jos sattuu sadekeli yllättämään.
No, lähteepäs TT pienilä tehoilla luisuun. :)
Niin tekee, ihan vakionakin. Sekä tuolla omalla TT:llä, että edellisellä S3:sella on tullut sama asia koettua. Helposti se ei kyllä lähde, sopivassa paikassa sopivalla ohjausliikkeellä ja kaasunkäytöllä onnistuu kyllä. Ei se kesäkeleillä todellakaan noilla tehoilla tai lastutettuna vahingossa lähde...
OT:
Päivän piristys heti aamutuimaan (noin klo 6) Vaajakosken ABC:n liikenneympyrässä. Kuopion suunnasta tulee ilmeisesti hieman kisaten joku early -90 300-bmw ja perässä saman aikakauden omega farkku. Tarkoitus vetää "coolisti" hieman ylikovaan 1/4 liikennympyrää. BMW mini hiinä ja hiinä ja Opelkin sai jo keulaa oikeaan suuntaan sitten tuli perä rinnalle ja vähemmän "koolit" 360-> asteet. Sen mitä peileistä näin niin taisi se takaisin tielle omin avuin selvitä. Mutta kiitokset ko. kuskille aamun piristyksestä.
Päivän piristys heti aamutuimaan (noin klo 6) Vaajakosken ABC:n liikenneympyrässä. Kuopion suunnasta tulee ilmeisesti hieman kisaten joku early -90 300-bmw ja perässä saman aikakauden omega farkku. Tarkoitus vetää "coolisti" hieman ylikovaan 1/4 liikennympyrää. BMW mini hiinä ja hiinä ja Opelkin sai jo keulaa oikeaan suuntaan sitten tuli perä rinnalle ja vähemmän "koolit" 360-> asteet. Sen mitä peileistä näin niin taisi se takaisin tielle omin avuin selvitä. Mutta kiitokset ko. kuskille aamun piristyksestä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa