eli olen autoa ostamassa ....tuossa osto-ilmoitus...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... highlight=
niin kysytään nyt alan asiantuntijoilta onko passatissa jotakin "lapsentauteja" jotka ois hyvä tarkistaa...etupään erikoisesta pyöräntuennasta olen kuullut negatiivista palautetta....
uutta autoa ei siis olla ostamassa ja vanhoissa on aina jotakin kulumaa jne...mutta "tyypillisemmät viat"..?
vw passatin "tyypilliset" viat...onko niitä??
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 turbot karstoittuu ja tulee öljynkierto-ongelmia
Nuo tukivarret tiesitkin, mutta niitä ei hirveästi enää mene, "päivitetyt" versiot on olleet parempia..
Lukot jäätyy, niinkuin -jarkko- jo kirjoittikin
Paljon ajettujen dieseleiden VNT-ahtimet jumittaa, ja ahdot ylitty --> vikatila=tehoton
Ja sitten tietty kaikenmaailman lämpötila-antureita ja letkuja saa uusia kun hajoilevat
Nuo tukivarret tiesitkin, mutta niitä ei hirveästi enää mene, "päivitetyt" versiot on olleet parempia..
Lukot jäätyy, niinkuin -jarkko- jo kirjoittikin
Paljon ajettujen dieseleiden VNT-ahtimet jumittaa, ja ahdot ylitty --> vikatila=tehoton
Ja sitten tietty kaikenmaailman lämpötila-antureita ja letkuja saa uusia kun hajoilevat
Salmi
Mulla oli ilmeisesti juurikin tämä kuvailemasi vika "Paljon ajettujen dieseleiden VNT-ahtimet jumittaa, ja ahdot ylitty --> vikatila=tehoton"
Silloin vein sen volkkarihuoltoon ja sitä ihmeteltiin useamman korjaajan voimin. Korjaamiseen meni puolitoistavuorokautta ja viaksi määriteltiin muutaman vikadiagnoosin jälkeen egr-venttiilin tukkeutuminen. Tämä vaihdettiin, se maksoi noin kolmejapuolsataa ja se ei poistanut vikaa.
Nyt pitäisi mennä keskiviikkona uudestaan ihmettelemään sitä vikaa. Autoon kuitenkin tällä välin tullut sellainen uusi ongelma että kun kone on kylmä laatikko (automaatti sellainen) tuntuu vaihtavan vapaalle ja kun lähden liikkeelle ensin vain kierrokset nousevat ja sitten auto nytkähtää eteen päin. Myös rauhallisessa kiihdytyksessä meno on töksähtelevää. Voisiko tämäkin vika johtua tosta noista VNT ahtimien jumittamisesta?
Mulla oli ilmeisesti juurikin tämä kuvailemasi vika "Paljon ajettujen dieseleiden VNT-ahtimet jumittaa, ja ahdot ylitty --> vikatila=tehoton"
Silloin vein sen volkkarihuoltoon ja sitä ihmeteltiin useamman korjaajan voimin. Korjaamiseen meni puolitoistavuorokautta ja viaksi määriteltiin muutaman vikadiagnoosin jälkeen egr-venttiilin tukkeutuminen. Tämä vaihdettiin, se maksoi noin kolmejapuolsataa ja se ei poistanut vikaa.
Nyt pitäisi mennä keskiviikkona uudestaan ihmettelemään sitä vikaa. Autoon kuitenkin tällä välin tullut sellainen uusi ongelma että kun kone on kylmä laatikko (automaatti sellainen) tuntuu vaihtavan vapaalle ja kun lähden liikkeelle ensin vain kierrokset nousevat ja sitten auto nytkähtää eteen päin. Myös rauhallisessa kiihdytyksessä meno on töksähtelevää. Voisiko tämäkin vika johtua tosta noista VNT ahtimien jumittamisesta?
Tuohon edellä kirjoitettuun listaan lisäksi vielä:
1.8 vapareissa ja 1.8turboissa nokat yhdistävän ketjun kiristin saattaa joko vuotaa öljyä, tai ei jaksa pitää ketjua kireellä --> ketju räpättää..
2.0 8v ja 20 mallit tykkää öljystä, eli kuluttelee kohtuuden(?) rajoissa sitäkin ainetta
Taka-akselin heloja menee silloin tällöin, joku laskee ne kulutustavaraksi..
JoelH:
Niin, joissain malleissa (vaikka AFN, 110hv diesel) turbon johdesiivet alkavat 250-300tkm ajettuina olemaan jo niin pakokaasuista muodostuvan "karstan" peitossa, että ainakin kostealla säällä (tuo "pakopöly" imee ilmankosteutta) jumittavat siivet "pienen kuorman asentoon" ja kun antaa lapaa, ahtaa turbo tuossa asennossa liikaa.. Vika saattaa poistua kun vähän aikaa ajaa, koska silloin tuo pöly kuivuu.. Tai voi olla että vika pysyy.. Senhän saa kuitattua käyttämällä virrat pois.. (en suosittele ajossa!)
Enkä ole satavarma tuosta teoriasta, mutta omasta mielestäni kuulostaa toimivalta idealta..
Ja tuosta laatikosta en osaa sanoa mitään, tiedän automaateista sen kun hirvi polkupyörästä..;)
1.8 vapareissa ja 1.8turboissa nokat yhdistävän ketjun kiristin saattaa joko vuotaa öljyä, tai ei jaksa pitää ketjua kireellä --> ketju räpättää..
2.0 8v ja 20 mallit tykkää öljystä, eli kuluttelee kohtuuden(?) rajoissa sitäkin ainetta
Taka-akselin heloja menee silloin tällöin, joku laskee ne kulutustavaraksi..
JoelH:
Niin, joissain malleissa (vaikka AFN, 110hv diesel) turbon johdesiivet alkavat 250-300tkm ajettuina olemaan jo niin pakokaasuista muodostuvan "karstan" peitossa, että ainakin kostealla säällä (tuo "pakopöly" imee ilmankosteutta) jumittavat siivet "pienen kuorman asentoon" ja kun antaa lapaa, ahtaa turbo tuossa asennossa liikaa.. Vika saattaa poistua kun vähän aikaa ajaa, koska silloin tuo pöly kuivuu.. Tai voi olla että vika pysyy.. Senhän saa kuitattua käyttämällä virrat pois.. (en suosittele ajossa!)
Enkä ole satavarma tuosta teoriasta, mutta omasta mielestäni kuulostaa toimivalta idealta..
Ja tuosta laatikosta en osaa sanoa mitään, tiedän automaateista sen kun hirvi polkupyörästä..;)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa