Huonoin auto millä olet ajanut?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Matti83
-
Viestit: 122
Liittynyt: 13.10.2005 18:59

ViestiKirjoittaja Matti83 » 19.1.2007 23:53

Huonoin auto millä olen ajanut on Renault Megane CC -05.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 20.1.2007 20:31

Huonoin auto millä oon ajanu on 87 transit karmee koko ajan sais ohjata ja oli leimassa

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 21.1.2007 0:45

Kaksi surkimusta kilpailevat huonoudestaan Opel Corsa 1.2TR sekä Ford Escort 1.3LX. Toisen olen joskus epäonnekseni omistanut.

Sitten vielä auto jota minun on mahdoton ajaa eli Jumpy, ducato ja boxer. Jalkaa ei vaihdekepin ja taitto-avaimen vuoksi oikeasti saa minnekkään, se pitää katkaista jotta mahtuu yli 190cm kuski ajamaan :)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 21.1.2007 1:41

Hieman karkaa aiheesta, mutta kaipa mikä tahansa auto kestää jonkun 300...400tkm jos sitä ei ihan surkeasti pidetä.


Kun näitäkin sivuja lukee, niin ei ihan siltä näytä...

Kymis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.10.2003 11:14

ViestiKirjoittaja Kymis » 21.1.2007 13:08

Pakettiautothan olivat ennenvanhaan surkeita ajettavia. Mutta tuskin yksikään oli yhtä surkea kuin Daihatsu 'Van', jota olen 'päässyt' koeajamaan.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 21.1.2007 13:13

Huonoin ajettava on ollu Citroen Visa,Kuopio Siilinjärvi välin ku ajoin nii voe mahoton että nyppi sekin matka ajaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2007 13:30

Hieman karkaa aiheesta, mutta kaipa mikä tahansa auto kestää jonkun 300...400tkm jos sitä ei ihan surkeasti pidetä.

Kun näitäkin sivuja lukee, niin ei ihan siltä näytä...
No joo, myönnän oli huono kommentti. Ajomäärähän ei kerro mitään siitä, miten vanha auto on ja millaisissa olosuhteissa sillä on ajettu.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.1.2007 14:00

1. Fiat 127 -81. Halpaa kyytiä armeija-aikana mutta ne vaihteet, arvomme seuraavan vaihteen.....

2. Ford escort 1.4 -86. Velipojan ensiauto. Hitto sitä klapinaa ja kolinaa, ja se öljynkatku startattaessa.....

3. Ford taunus stw 1.6 ohc voimakoneella. Ensiautona toiminut teinirassi. Perämurikka huuti ja mutkaan mennessä tuntui että perä meni muutaman metrin sivulla. Järjetön bensankulutus ja ne tehot.....

Edit: listaa muokattu foorumilaisten pyynnöstä.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 22.1.2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 21.1.2007 18:22

Ehdoton ykkönen on työpaikan Toyota BJ -83 pickup. Laitteen suunnittelu on viiskytluvulta kaikkine kojelautaan hajasijoitettuine valaisemattomine nuppeineen. Pickiksen hytti on niin lyhyt, etten viidenkymmenen kilometrin taipaleen jälkeen taivu ulos sieltä ilman ulkopuolista apua.

Laite toimii kompressoriajoneuvona, joten se on rekisteröity työkoneeksi, eli sillä saa ajella tupaöljyllä. Hyvinkin pitkiä silmäyksiä saa osakseen Nesteellä paikallisilta isäntämiehiltä, kun Temperaa tankkaa Toyotaan nauramatta.

Moottori on 3,4-litrainen vaparidiesel, uutena 90 hv, mutta lavalla kiinteästi olevan 7 kuution Hydor-ruuvikompressorin ansiosta omapaino on yli kolme tonnia. Liikkumisen kiihkeyden voi arvata tästä. Mekaaninen ahtaminen on käynyt mielessä, Hydorin tuotto kyllä riittäisi... Koneessa on kaasuläppä, jotta jarrutehostimelle järjestyisi alipainetta (!), tuskin parantaa palotilan täytösastetta osakaasulla. Tällä viritysasteella japanilaiskoneen luulisi olevan about ikuinen, mutta niin vain edellisestä moottorista leipoi petilaakeri kiinni kesken ajon. Iso reikä tuli kylkeen, kun peti lähti pyörimään kampiakselin mukana. Varamurikka löytyi kuitenkin omasta tallista.

Painosta huolimatta kikottimessa ei ole ohjaustehostinta. Ohjauksen siedettävyys on hoidettu ultratiheällä välityksellä tunnottomassa kuulamutterivaihteessa, mutta ettei rattiin tulisi liikaa kierroksia, etupyörien kääntökulma on rajattu olemattomaksi. Tammelantori ei riitä u-käännökseen.

Jarrut ovat äärettömän takapainoiset ja irrottavat lukkiuduttuaan hyvin hitaasti. Tämä yhdistettynä nastattomiin no-season-renkaisiin tekee ajoelämyksestä jännittävän, myös kesäkelillä. Ahdas hytti täyttyy käsistä nopeasti...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.1.2007 18:28

3. Golf3 -97. Luulis 90-luvun lopun auton oleva hyvä mutta ei. Nirin narin kitinää joka paikasta, tehostin jotenkin tunnoton ja lumisella tiellä ei tiedä mennäänkö suoraan vai sivuluisua, urasella tiellä menee kuin ajokoira, suoraan verrannollinen -86 escorttiin.

nyt olen kyllä eri mieltä. jos kolmosessa alusta ja renkaat on kunnolliset, niin sitä ei voi ikinä verrata mihinkään escorttiin. kummankin olen nimittäin omistanut.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.1.2007 19:06

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 22.1.2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2007 19:39

^Sitten on jossain vikaa, Ventohan on perän mallia lukuunottamatta sama auto. Pyöränkulmat säätöön ja kunnolliset kumit alle. Kaikki tähän mennessä kokeilemani Golfit kakkosesta neloseen ovat kyllä olleet ihan asiallisia ajettavia.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 21.1.2007 19:50

Joo ainakin oma Golf oli silloin aikoinaan aivan karsea ajettava. Nimenomaan kolmoskoppainen. No syykin selvis perseellään olevista pyöränkulmista. Aikasemmin oli juurikin tuollainen veltto paska, joka veteli urissa. Suosittelen myös tuota pyöränkulmien säätöä. Tekee ihmeitä.

hildebad
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.10.2006 22:41

ViestiKirjoittaja hildebad » 21.1.2007 20:05

Mulla on tommonen -97 golffi 235tkm ajettu, eikä kuulu mitää häiritseviä hälyääniä, toisinku perheen -04 vectrassa, jossa muoviosat nitisee ja jousitus rutisee. Eikä se nii huono ajettavakaan ainakaan vakiorengastuksella oo!

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.1.2007 20:31

Laitetaan nyt vielä kerran että golffi on keväällä ennen ostoa leimattu ja myöhemmin huollossa käynyt ja kaikki ok/auto kunnossa.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 21.1.2007 21:20

Citroen AX


... voi jesus

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 21.1.2007 22:35

Laitetaan nyt vielä kerran että golffi on keväällä ennen ostoa leimattu ja myöhemmin huollossa käynyt ja kaikki ok/auto kunnossa.


Siitä huolimatta ei se tarkoita että pyöränkulmat olisivat kunnossa. Tuskin ovat tarkastaneet niitä jos ei ole erikseen mainittu asiasta. -01 Octaviakin menee kuin kulkukoira kun pyöränkulmat on perseellään.

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 21.1.2007 22:50

Kaamein ajoelämys tähän astisella autoilian urallani on ollut kaverin sitroen visa vuosmallia herra tietää. "Auto" oli periaatteessa toimiva peli niin kauan kuin toimi (ei kauan). Erityisesti jäi mieleen tuo vaihteistona toiminut arpajaislaatikko. Ykkönen vasempaan etukulmaan, kakkonen kolahti pesään itseään polveen vaihdekepillä lyömällä, kolmonen kajahti peliin jostain todella oikealta edestä ja viimeisenä nelosta kehiin jos ei vaan vahingossa vetänyt kakkosta takaisin. Pakki löytyi pienen etsiskelyn jälkeen apukuskin penkin alta. Että kiitos mutttei enää kiitos.

Tomi L.
-
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2006 10:58

ViestiKirjoittaja Tomi L. » 21.1.2007 22:57

Ford Transit oiskohan '87
Siinä on sellanen auto että suosittelen pitämään näpit irti :D Vaihdekepistä jos sait kiinni siinä tärinässä ni alko se vaihteen arpominen. Useemmin ku kerran tuli lädettyä kolmosella liikkeelle ku askissa ei tuntunu olevan mitään oikeeta paikkaa sille kepille. meni minne meni jos meni. Tehojahan siinä oli ihan kamalasti, sataseen kiihdyttäessä ehti nukahtamaan ratin taakse jos koko vekotin sattu just sillä hetkellä edes kulkea niin lujaa. Se siinä rupeski olemaan huippunopeus, rattia kun ei voinu pitää paikallaan koska sillon auto ei menny suoraan, koko ajan oli pakko ohjata johonki. Ei kiitos enää sillä ajoa, kävelen vaikka mieluummin.

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja FarOs » 21.1.2007 23:28

Toyota malli ku malli. useita on joutunut ajamaan.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 22.1.2007 3:08


Toyota malli ku malli. useita on joutunut ajamaan.


Vähän perusteluja tohon. Tuskin ne kaikki huonoja ovat, kuitenkin maailman myydyimpiä merkkejä. Esim avensis ja RAV4 voisivat kuulua hyvinkin omaan kalustoon.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.1.2007 7:30

Olen varsin eri mieltä noista kolmosgolffin ominaisuuksista: erityisesti näin talvella, kun alla on uuden sukupolven kitkarenkaat, auto on varsin miellyttävä ja hiljainen. Kun auto on muutoin hiljainen, narinatkin kuuluisivat, mutta niitä ei ole.
Viime viikonloppuna ajoin noin 1400 km ja kartturi joutui tuon tuostakin toppuuttelemaan kolmensadan kilometrin välein, että taukoakin voisi pitää.
Viime kesänä kokeilin monia eri rengasvaihtoehtoja ja vanteita, alla oli halpaa Fuldaa ja Nankangia, kunnes löytyi uudehkot Continentalit sopivalla vanteen ET:llä ja auton ajokäytös muuttui radikaalisti parempaan. Alustasarjahan on ollut keväästä saakka.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.1.2007 8:09

Siitä huolimatta ei se tarkoita että pyöränkulmat olisivat kunnossa. Tuskin ovat tarkastaneet niitä jos ei ole erikseen mainittu asiasta. -01 Octaviakin menee kuin kulkukoira kun pyöränkulmat on perseellään.

Ja kerrataan: Golffi oli kesällä 4-pyöräsuuntauksessa koska vetää ojaanpäin, mitään vikaa ei ollut ja tämäkin lysti maksoi 70e.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.1.2007 8:29

^eihän tuo golffi ole mikään huonosti kolarikorjattu? kun tuntuu vikaa löytyvän vaikka muille jakaa...

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 22.1.2007 9:01

OT: Huvittavaa seurata tätä keskustelua, yks sanoo että huonoin auto millä on ajanu oli -00 E-mersu ja porukka vetää herneet nenään ku joku sanoo että kymmenen vuotta vanha kolfi olikii huonoin auto...Kyllä ite ainakin jonkun verran tollasella mersulla ajaneena mieluummin otan sillä sen 200km/h ku kolmoskopalla mut sesiitä. Kohta joku alkaa jeesustelemaan että suomessa ei niin kovaa saa ajaakkaan, mut pointti tuli varmaankin selväksi. Anteeks.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 22.1.2007 9:02

Perhana, olisi sittenkin pitänyt haukkua näköjään kolmoskolperoa. Siinä kiehahtaa jo monella :-D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.1.2007 10:01

Näin ne mieleipiteet vaihtelee. Ostettuani kolmoskoppasen +300t ajettuna, huonoilla renkailla ja loppuun ajetulla alustalla, en itsekään olisi sitä kovin korkealle kehunut, mutta en nyt suorastaan huonoksikaan sanonut. Nyt reilun 20tkm ajon ja muutaman pikku fiksauksen jälkeen olen autoon hyvin tyytyväinen.
mersulla ajaneena mieluummin otan sillä sen 200km/h ku kolmoskopalla

Aika mahdoton yhtälö, sillä suurin osa kolmosista ei edes kulje noin kovaa, joten saat anteeksi.

Palataksemme huonosti käsiteltäviin autoihin: Jeep Cherokee tuon em. Wagoneerin aikakaudelta on aika mahdoton hallittava. Vaarallisempi kuin Wagoneeri, joka sen tään varoittaa ajoissa, että nyt mennään liian kovaa 8) Puolalainen kollegani kaatoi muutaman kuukauden sisällä kaksi sellaista ajettuaan mutkaisella asfaltilla.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 22.1.2007 12:48

Piti näköjään tähänkin topiciin sitten päästä sitä golffia haukkumaan. Onko sitä nyt joku s**tanan pakko joka toisessa topicissa paasata. Kyllä kaikki täällä varmaan jo tietää, että se on sun mielestä maailman paskin (tai no 3. paskin) auto ja 70-luvun mersu paras...
Ei siitä sen enempää!


Ja sitte asiaan.
1. C-kadett. Karsee meteli 80-nopeudes, satasta ei ajanu enää pirukaa (ei kyllä tahtonu päästäkkään). Suoralla tiellä lähti kaasusta perä sivulle (perä vinos?), jos oli sen verran liukasta, että jakso sutasta.

2. Corolla -88 tai -89. 250tkm ajettu, mutta tuntuu siltä kuin olis ajettu miljoona. Ajo-ominaisuudet karseet. Onneksi tämän ajelun jälkeen pääsi taas Foorttin rattiin (3. kohta).

3. Farmari-Escortti -82 1.3L(aiska). Karsee alusta, kallisti mutkis ihan p*rkeleesti, perä pompotti ja etupää lötkö ja tuulella veteli mihin sattuu. Väihdevälit metrin pari. Ja lähti ku mummo makuulta. Jotenki tuolla kuitenkin hermot kesti ajella 6.5 vuotta. Rikki ei saanu millään, piti pistää paalaajan läpi ennenkö luovutti :D

Galantti ja Primera jostain 90-luvun alkupuolelta oli kans kohtuu hirveitä. Siinä ja siinä, ettei tuo escortti ollu paree.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.1.2007 16:02

Älä Clayman jännitä, esitin vain oman mielipiteeni. Et vissiin ole muilla autoilla koskaan ajanutkaan kun heti pitää avautua kun sitä sulle ainoaa ja oikeaa autoa arvostellaan.

Transiitit on kyllä hirveitä vekottimia,myös uudemmat.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 22.1.2007 16:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 22.1.2007 16:03

Ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä.
Voiton vie ehdottomasti Talbot Horizon, muistaakseni 1,3 L voimanpesällä, käy oikeasti kuin soramylly, vaihdekaavio oli jäänyt suunnittelu pöydälle tai jonnekin muualle, alustaa ei minkäänlaista, muistaakseni vakaajia ei ollut ollenkaan, ohjaus kankea(hirvittävä), ovet+lukot mitä sattuu, yms. Mitään kehuttavaa en autosta muista.
Ja muistaakseni takalasissa oli joku Suomalaisesta laatutyöstä kertova tarra:))

Kakkosena sitten perinteiset Taunus/Sierra/ ja apinaDatsun vaihteistonsa takia.
Ja tietenkin intin Lada Niva, vähintään puolet ajasta vietti korjaamolla, milloin mistäkin syystä, osansa saattoi olla silläkin että Nivan ollessa rempassa saatiin tilalle uuden karhea lantikka:)

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 22.1.2007 16:16

Tässä on tullut monenlaista mielipidettä, osa kommenteista on loppuunajetuista ja toiset tajusivat tehdaskuntoisia arvostella.

Trex: autoliikkeen sijaisautona toiminut E-mersu oli varmasti kovassa käytössä ollut, mutta en sanonut että se oli huonoin auto, ainoastaan pettymys, koska olen pitänyt mielessäni mersua aiemmin "jalustalla".
Huonolla pidolla ollut kakkos/kolmosgolffi on varmasti huono ajettava, mutta kunnossa ollessaan ne olivat oman luokkansa parhaimpien joukossa ainakaan (oli vuosi sitten -82 tai -91).

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 22.1.2007 16:47

Toi farkkukolmonen ja tavallinen Golf/Vento III eroaa kyllä ajomukavuudessa ja käytöksessä.
Syytä tähän en tiedä, mutta siltä se tuntuu kun joskus vanhempien variantilla jotain isompaa kuskaa, niin tuntuu että se huojuu ja vaappuu joka suuntaan. Molemmat ovat hiljattain katsasttuja ja siis kunnoltaan ok. Eikä tuon oman GT:n vakioalustassa nyt niin paljon eroja ole normaaliin.

Mutta sen huonoimman tittelin vie varmaan 90-luvun alkupuolen escortti farkku, samaten 90-luvun japsit (corolla, sunny,primera yms) ovat sellaisia että ei kiitos.

HarriJ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 9.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja HarriJ » 22.1.2007 17:08

Ford Fiesta (1,1L Isolohko) vuosimalli oli 80 jotain.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 22.1.2007 17:12

Kyllähän se on selvä että golf/variant/vento poikkeaa ajoltaan toisistaan kun ovat erimallisia/painoisia ja alusta on sama. Poislukien gti mallit. Ja tietysti jokaisella on omat mieltymyksensä, toinen tykkää ajaa golffilla toinen kaivinkoneella ja joku jopa volvolla :)

Joillakin on vaan tarve "sohia muurahaispesää" niinkuin Sebastian aiemmin mainitsi :)

Mieto
-
Viestit: 23
Liittynyt: 8.1.2007 20:07

ViestiKirjoittaja Mieto » 22.1.2007 17:22

Vuoden -86 peruscarrera Porsche - näillä suomen nopeuksilla + kaupungissa pienessä lumipyrysssä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.1.2007 19:33

Just...päästiin näihin 8)
1995 joulun jälkeen siirsin kesärenkain varustetun 911:n lumisessa nollakelissä kymmenen kilometriä autoliikkeeltä kotipihaan. Varsin mieleenpainuva kokemus, samoin kuin levein kesärenkain varustetun Coupe quattron ajaminen tammikuun alussa 1992 Turusta Jyväskylään. Liikkeelle pääsi, mutta pysähtyminen tuonkin painoisella autolla on tuskaista.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 22.1.2007 22:14

A vectra vuos mallia ?? jopa -84 1200 lada oli parempi.
Vectrassa oli varmaan jotain vikaa, kun yksinkertaisesti en uskaltanut ajaa sillä 140km/h kovempaa. Puristin tuolloinkin kädet punasena ratista ja auto ei vaan mennyt suoraan seilas koko ajan.

Myös ohjaustehostin aivan hanurista eli paikalla kännät pikkurillillä, kun tulee vähän vauhtia niin tarvii jo koko kättä ja kun vauhtia kunnolla niin tarvii niin pirusti voimaa. Eihän vauhdissa paljon voimaa tarvii, mutta liian portaallinen tuo tehostin eli kun samaan aikaan käännät ja hidastat/kiihdytät niin todella ärsyttävä.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 22.1.2007 22:20

Mikko Hautamäki: sen verran mitä vakiota lyhyttä golf tdi:tä, alustasarjalla olevaa kolmos gti:tä ja alustasarjalla olevaa varianttia olen ajanut, niin ero kapenee jo paljon. Kuluneella vakioalustalla variant on hirveä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.1.2007 8:14

Variantti on suht raskas auto eivätkä sen alustan osat ole mitoitettu mitenkään erityisen jämerästi. Tietysti voi miettiä, missä autossa on +300t ajettuna vielä timmissä oleva orkkisalusta 8)

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 23.1.2007 9:16

Emmä -jarkko- mitään jännitä. Enkä ole väittänyt, että toi olis mulle ainoa oikea auto. Ja mitä sitte vaikka oliskin, sullehan se tuntuu olevan se 70-luvun tähtinokka. Rupee vaan korpeemaan kun joka väliin pitää haukkua volkkaria, kun ei 10 vuotta vanha yli 200 tuhatta ajettu auto ollutkaan kuin uusi, vaan sitä pitikin korjata. Ei sillä jottei sitä tässä topicissa olisi saanut sanoa, jos kerran sitä mieltä on, mutta ei sitä nyt tarviisi joka paikassa molottaa, eikä koko konsernin autoja haukkua paskoiksi. No, mä en enää jaksa asiasta vääntää, ettei mee tääkin topic täysin ot:ksi. Sano viimenen sana jos tykkäät.


Mitä näiden golfin/golf variantin/venton ajo-ominaisuuksiin tulee, niin niihin kyllä vaikuttaa ne taka-akselin puslat hyvin äkkiä. Rupeevat olemaan loppu 150tkm jälkeen, ainakin Variantissa (ja ventossakin). Munkin Varianttiin ne on vaihdettu, enkä kyllä moiti, että vetelis mihkään. Suorempaa tuo menee kun toi Vento, vaikka ventossa on hiukan matalempi/jäykempi alusta (tehtaan kylläkin). Muuten Variantti kyllä vaappuu, tarvis ehdottomasti alustasarjan, kun on niin hiton korkeella. Ei se mersukaan taida olla sen paree tuon takapään suhteen. Muistan kerran varaosatiskillä yhden mersumiehen lausahduksen, että "oli se mukava kun tuolla mersulla pysyys vähä paremmin ojien välissä, jotta jos sinne taakse sais pussillisen puslia" :) Volkkaris ei onneksi oo kun kahdella puslalla taka-akseli kiinni. Tiiä sitte paljonko tuolla mersulla oli kelattu.

Renkaat on toinen mikä vaikuttaa, Ventoon ostettiin vuosi sitten syksyllä 2 halpaa ja "hyvää" Daytonan talvirengasta ja laitettiin taakse. No eihän sillä enää meinannu pysyä suoralla tiellä ojien välissä. Painetta kun tarjos semmosen 2.8 bar, niin sitte jo pysty ajamaan. Eihän noista mikään vakioalustalla oo mikään huippu ajettava, mutta on niitä huonompiakin.

Sitä mä ihmettelen näissä molemmissa, kun noi vetelee kiihdytyksissä turhan paljon, jos tiessä on uria. Tääkin vaiva Ventossa pahee, siinä tuntuu jontenki tuo tehostuskin oleva tehokkaampi.


ps. hyvinhän tää muurahaispesä näkyy alkavan kuhisemaan, kohta ei varmaan puhuta muusta kuin "kolmoskoristen" ajo-ominaisuuksista :)

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 23.1.2007 10:26

^mut ihme porot vedit ku tuumattiin kolmosen paskoista ajo-ominaisuuksista. jokainen kilvan haukkuu esmes japskeja mut kukaan ei niistä vedä herneitä, vaikkakin myydyin merkki jo pitkän aikaa jonka luulisi jotain kertovan autosta. Itellä oli 9-sarjan corolla, eli tuota -87-92 mallia joka oli myös paska ajettava ku takaiskarit oli loppu. Ne vaihdettua niin meno tasottu enkä voinut moittia autoa muusta kuin reippaasta kulutuksesta. Toki toisaalta taas kabiinissa tarkeni t-paidalla -30c pakkasessakin, joka oli erittäin positiiivista. Naapurin kikotin (samainen 9-sarja) on surkea kapistus johtuen huonosta huollosta/välinpitämättömyydestä (renkaat, alusta, kytkin, penkit, tuulilasi) rikki ja männänrenkaat pitäisi uusia, mut " ei tarvetta vielä" onhan se mennyt leimasta aina puhumalla läpi. Huollolla on ihme vaikutus auton kestoon, kuten keskustelusta pystyy päättelemään.

Kokeillaas vielä muurahaiskekoa... ne kakkikset ne vasta paskoja onkin, ruostuvatkin jo käsiin eikä autolla ole eikää kuin vasta 20 v! surkeaa laatua! :-)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 23.1.2007 10:58

^ Minä sanoin tuon kakkisjutun jo. Ei mainittavaa vaikutusta.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 23.1.2007 11:30

Niin no enhän mä nyt tuommosen yhden kommentin perusteella, mutta tarviiko sitä saman tyypin joka toisessa topicissa käydä mollaamassa volkkaria kommentilla, joka ei välttämättä liity itse aiheeseen mitenkään. Tästä lähin en kiinnitä mitään huomioita ko. nimimerkillä esiintyviin kirjoituksiin, paitsi jos nyt satutaan ihan asiaa puhumaan. Asia on osaltani loppuunkäsitelty.


Aiheesta: Muistu tässä mieleen hyundain pakettiauto. Voi helkutti, autohan on muutenkin pieni, mutta silti, se sivuovi, eihän siitä sopinu menemään muutakuin sivuttain. Ohjaamo oli kyllä kovin henkilöautomainen ja ensivaikutelma oli positiivinen, mutta siihen se jäikin. Hyppii ja nyökkii montuissa aivan ihmeellisesti. Moottorin huutamisesta tuli mieleen lähinnä Valmet traktoreitten moottorit, ihan muistui turvetuotannon ihanuudet mieleen. Ihmeellinen henkilö- ja pakettiauton sekoitus, kummassakaan onnistumatta. Nopeusmittarikin valehteli about 25%.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 23.1.2007 14:23

Petteri: Niinhän tuolla näytti olevan. On kakkis vissiin jo sitten niin kovassa huudossa ettei sitä pikku tökkiminen hetkauta mihkään :-) No joo, jatketaan.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 23.1.2007 18:58

Huonoin, millä minä olen ajanut, on kai Fiat 127, silloin vuonna miekka ja jotakin. Mutta viimeaikoina huonoin, minkä rattiin minut on istutettu, on ollut Ford Focus, olisikohan vuosimallia 2001-2002. Jumankauta, että veteli miten sattuu ja minne sattuu koko ajan. Monet kehuu kyseistä automallia parhaaksi hatchbackiksi ajettavuudeltaan, mutta kyllä siitä riemu repesi, kun 200 tuskaisen kilometrin päätteeksi sai kiivetä omaan tuttuun ja turvalliseen kakkikseen ja ajaa auringonlaskuun huolettomana ja rentona. ;)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.1.2007 19:02

No laitetaan Claymanin mieliksi hieman kehujakin volsusta eli muijan vento on hyvin toiminut mitä se nyt on meillä puoli vuotta ollut ja 5000km ajettu, mitään muuta ei olla tehty kun öljynvaihto+tulpat+jakajan kansi+pyörijä. Laatikkoöljyt odottaa vaihtoa takaluukussa. Kuskin eturenkaasta kuuluu naputtava ääni mutta vain rullatessa eli onko sitten vetari vai pyöränlaakeri niin en tiedä, selvinnee kun hajoaa.

Pitäisikä tässä nyt vetää herneet nenään kun perheestä löytyy -89 corolla ja -02 hiace?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 23.1.2007 19:14

Jotta nyt aiheessa pysytään. Yleensäkin pikkuautot, 80-luvun fiesta, -97 Ford Ka ja -96 Toyota Yaris (edit:1999-2000) on omaan makuun aika kauheita ajettavia. 80-luvun alun takavetoinen Datsun Sunny oli jotenkin positiivisella tavalla mielenkiintoinen ajettava. ;D
Viimeksi muokannut jmr, 23.1.2007 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 23.1.2007 19:30

Ainoa vaan että yaris tuli markkinoille 1999...

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 23.1.2007 19:31

Hyvä korjaus, en kattonut rekisteriotetta. Vuokra-auto nääs. Se sitten vaan tuntui niin vanhalle. Korjasin ylös edit:llä.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 23.1.2007 19:35

Appiukon Mazda 626 2.0 GLX -87 aj. 320tkm, joka on tossa meidän pihassa. Appi ei autoa tarvi, kun polkenut pyörällä 15 vuotta joka paikkaan. Alusta on ihan kuollut, kori vaan makaa jousien ja iskareiden päällä ja jos rengas alkaa sutia se sutii niin kauan kunnes löysää kaasun täysin kokonaan. Puhumattakaan sitä ihanuutta jos ajaa vähänkään epätasaisella tiellä. Ohjaus on aivan hirveä, tehostamaton, hidas, ei palauta, eikä mitään tuntoa. Kone syö öljyä ja tuntuu kummalliselta täyskaasulla kiihdyttäessä, mutta kyllä siellä on vääntöä ja voimaa hyvin tallella. Jos jotain positiivista hakee, niin laho se ei ole, lähtee kelillä kuin kelillä käyntiin ja varustetaso on jotain sellaista että samanikäiset perusvolkkarit luikkii karkuun häpeissään.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 23.1.2007 20:25

Mutta viimeaikoina huonoin, minkä rattiin minut on istutettu, on ollut Ford Focus, olisikohan vuosimallia 2001-2002. Jumankauta, että veteli miten sattuu ja minne sattuu koko ajan. Monet kehuu kyseistä automallia parhaaksi hatchbackiksi ajettavuudeltaan, mutta kyllä siitä riemu repesi, kun 200 tuskaisen kilometrin päätteeksi sai kiivetä omaan tuttuun ja turvalliseen kakkikseen ja ajaa auringonlaskuun huolettomana ja rentona. ;)


Sopii tuotakin vähän epäillä ettei ollut kaikki kunnossa. Varmaan mitään muuta autoa ei ole ajettavuudeltaan niin paljon ylistetty kuin edellisen korimallin focusta. Seuraa tietä kuin automaattisesti ja nielee mutkat kakomatta. Ei pärjää golffit millään ei 2, 3 eikä nelonenkaan.

Arzi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.11.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Arzi » 23.1.2007 20:58

^kyllähän tuossa Focuksessa on täytynyt olla jotain vialla tai sitten se on pilattu vääränlaisilla renkailla tai jotain. Focuksella ajelee kyllä mielikseen, varsinkin vähän mutkaisempaa tietä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.1.2007 21:15

Tuon vuosimallin Focus on kyllä pirun hyvä ajaa joten jotain on ollut pahasti vialla.
Siitä seuraava malli aka facelift 2005 vuoteen asti oli kanssa tosi hyvä ja tasapainoinen.
uusi 2006- on ihan kauhea lötkö, en tykkää yhtään ja ahtaampi sisältä kuin vanha sekä rumempi ja tehottomampi moottori.
Isällä ollut nimittäin 3kpl focuksia jo kun fordin mies on..

Triton
-
Viestit: 178
Liittynyt: 23.7.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Triton » 23.1.2007 22:03

Paha kysymys. Todennäköisesti huonoin on kuitenkin ollut serkulle vuosia sitten haettu 1.6 -89 tai -90 kakkis jossa oli taka-akselin puslat aivan loppu ja laturi ei toiminut kunnolla. Oli kiva ajaa 550km kun ei uskaltanut sammuttaa autoa.

Toiseksi hirvein on ollut oma -91 farkku corilla huonoilla takaiskareilla ja neljä ukkoa kyydissä, hirvitti. Uusilla iskareilla se oli oikein leppoisa ajaa.

Kolmanneksi pelottavin on ollut oma ensimmäinen auto -77 Ra23 Celica katkaistuilla mersun jousilla. Se pomppi kuin kenguru ja mukavuudesta ei voinut puhuakkaan. Normaaleilla jousilla se oli ihan asiallinen ajettava.

turha
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.12.2005 18:43

ViestiKirjoittaja turha » 29.1.2007 15:53

Ehkäpä kauheimmat ajettavat on ollut intin venäläiset kuorma-autot (Gaz, Zil, Ural yms.) talvikeleillä maanteillä. Lähinnä helvetin ison koon, huonon näkyvyyden ja totaalisen kontrollin puutteen takia. Defenderit on myös uskomattoman paskoja ajettavia. Niihin ei mahdu sisälle ja polkimia saa polkea kuin polkuautossa. Yksi paska intin vehkeistä on vielä "sodeauto" eli siis Mersun pitkä vapari diesel paku. Hyytyy munkkikuorman kanssa mäkeen ku mäkeen aivan satavarmasti ja on lumella kovin liukas. Siviilivehkeistä onkin vaikea sanoa huonointa... Monissa autoissa on ollut vaikka mitä vikaa, mutta ajettavuus on silti ollut ihan kohtuuden rajoissa. Pahin mitä äkkiseltään tulee mieleen on ollut ~300tkm ajettu 1.4 kolmoskorinen Golf. Siinä oli rikki melkein kaikki mitä voi vaan olla ja sen takia sen ajaminen olikin aikamoista arpapeliä.

SgUgLaa
-
Viestit: 42
Liittynyt: 23.10.2005 14:46

ViestiKirjoittaja SgUgLaa » 5.2.2007 23:31

Ford Orion 1.6i on kyl ihan hanurista!
Ihan hirveä ajaa, nykii, sammuilee kun kytkimen painaa pohjaan,hukkaa öljyt, laatikko huutaa ja se pyöreä avain!

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 6.2.2007 12:23

Kokeillaas vielä muurahaiskekoa... ne kakkikset ne vasta paskoja onkin, ruostuvatkin jo käsiin eikä autolla ole eikää kuin vasta 20 v! surkeaa laatua! :-)


Jumalauta! Ruvetaan sitä saksalaisen insinöörityön huipputulosta haukkumaan ;)
No totta käsiin tuo omakin alkaa ruostumaan. No ompahan jotain mukavaa ajanvietettä :D

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 6.2.2007 21:07

UAZ, kovakatto, korittomana oli paljon parempi ajaa :)
Trabant ja Zastava on paljon paljon parempia

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 6.2.2007 21:58

Tuohon FSO Poloneziin on helppo yhtyä. Kamala laite.

Eipä nuo Mk2/3 Golffitkaan autuaiksi tee. En väitä että ne huonoja olisivat mutta eivätpä ne mitään ihmeellistä tarjoa.
(Mk3 Golffin joskus aikoja sitten omistaneena)
Tästähän makuasiasta voi kiistellä loputtomiin. Eräs tuttu joskus kehui ´88 mallista Honda Civicciä
hyväksi autoksi ajaa. Totesin siihen, että onko Honda joskus tehnyt autojakin?

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 7.2.2007 2:34

kahden vaiheilla mitä vastaisin...
78-morris marina,en voi sanoin kuvailla,kesärakkine tosin ja kivaa oli.
84-tai 85-dieseljetta,v#ttu automaatti sellanen,ei voi olla laiskempaa olemassa..eihän??200d mersukin tuntu tykiltä.. :)
hiukan offtopic mutta olikos tuon ikäluokan automaattijetat kolmilovisia vai muistanko tämän kauhuskenaarion väärin?

gti^^
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.9.2006 9:30

ViestiKirjoittaja gti^^ » 21.5.2007 8:44

minä annan ääneni 1200 ladalle tai kuplalle... :D

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 21.5.2007 10:28

Peugeot Partner

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.5.2007 11:19

1. Alfa Romeo 71
2. T3 1.6d, Jossa joka paikassa väljää
3. Alfa Romeo 156 (portterin paikka olis muuten tässä mut siitä laukes kone ja piti hinata)
4. Lada 1200S

hess
-
Viestit: 120
Liittynyt: 23.7.2003 18:39

ViestiKirjoittaja hess » 21.5.2007 11:25

Fiat uno

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.5.2007 11:48

Citroen C5 -02 55tkm, porukoiden auto. Jotenkin "unelias" ajettava, kuski väsyy perkeleen helposti tuolla ajellesa. En tiiä johtuuko renkaista (uudehkot Michelin Energyt), mutta kokoajan sitä saa ohjata normaali matkavauhdissa. Ajoasentoa pystyy säätämään suuntaan jos toiseen, mutta silti oli paikat kipeänä 500km reissun jälkeen. Ja suorituskyvystä ei voi puhua, 140hv täyttä tehoa jotka vapautuvat vasta +5000 kierroksen kohdilla eikä väännöstä puhettakaan. Eikä siitä näe mihinkään vaikka sen penkin rullaa niin ylös ku saa. Öljyt on ampunu muistaakseni joka syksy ulos kovempien pakkasten tultua, ja tuppaa natisemaan ja kitisemään.

Positiivista ainakin todella hiljainen (kakkakoppa golffin jälkee :), ja lyhyillä matkoilla/paskemmilla teillä mukava ajettava, sopivan pehmeä alusta. Tosin peräkkäisistä töyssyistä täällä routavaurioisilla pohjoisen teillä ei tykkää.

Fiat Scudo jtd -02 88tkm, paaljon kivempi laite kuin tuo sitikka, tehoa ja vääntöä riittää ja ennemmin tällä matkaa ajaa kuin tuolla Shitikalla. Penkkien selkänoja vaan on kaikkea muuta kuin mukava, ja muutekin aika ahdas auto pitemmille kuljettajille (+170cm). Alusta on melko pehmyt, tosin kuormattuna tasaisempi ajettava.

Toyota Corolla -05 40tkm, tädin auto, onneton rempula. Niinkuin ylempänä mainittiin, tuntuu samalta kuin 80-luvun vastaava :) Kytkin oudon tunnoton, vaihekeppi tuntuu samalta ku lusikka puurokattilassa, käsijarrukahva lenkkuu laidasta laitaan. Vm.84 kakkagolffikin oli jämäkämpi ja tunnokkaampi ajettava (jämäkällä vaihteensiirrolla ja uudehkoilla kaasuiskareilla, ei mitään madalluksia).

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 21.5.2007 12:02

transit
hiace
trp 1.6 bensa
94-golf 1.4 ei potkua, meteli sisällä älytön, niinku nois halpa volkkareis aina
mersun kuormurit, ihan paskoja.
rättisitikka
rellu laguna

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 21.5.2007 12:09

Vanhoista autoista:
VW Polo 1.3 vm-81 ja
Lada 1.3 vm-81 ( Tuntuu kuin auto lentäis kokoajan, eli tietä ei tunne lainkaan )

Uudemmista autoista:
Toyota avensis ( Siis kaikki avensikset mitä olen ajanut )

XUX63
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.3.2005 15:08

ViestiKirjoittaja XUX63 » 21.5.2007 12:20

Hyviä ja huonoja ja hyvin huonoja...

Oikeesti huonoja:
Volvo S80, joku iso kone + tbo: etuveto yhdistettynä löllöön alustaan ja voimakkaaseen koneeseen - aivan kauhee ajettava. Lisäksi ohjaus vielä hiukan liian jäykkä ja huonosti palauttava.

CITROEN C5 3.0i V6 Exclusive Berline: töissä oli joskus tuollainen ja muutaman kerran jouduin ajeleen. Automaatti toimii täysin epäjohdonmukaisesti ja alustalle on aivan sama, säätääkö sen sport vai mihin vain asentoon - auto on täys lulla ja tunnoton p*ska.

Ford Taunus: Muutamalla ajanut ja se on hyvin pidettynä ja huonosti pidettynä tasaisen surkea ajettava.

VW Caddy: Liian jäykkä takajousitus niinkin kevyeen perään. Hyvä pomppulinna.

Sitten on niitä, joissa on alusta p*skana tms.... niitähän olis vaikka kuinka paljon

MB300TDT: Ehkä yks paskimmista on tuo oma, pikkasen kiristetty lavetti. Alusta pitää remontoida joka kesäksi, muuten on suoraan sanottuna järkyttävä ajettava. Sopivasti tehoa yhdistettynä "itseohjautuvaan" takapäähään on "murhaavan" hyvä yhdistelmä.

Volvo 244: Tuossakin oli varmaan taka-akselin puslat korjattu ottamalla ne pois. Aina kun vaihtoi vaihdetta, auto ohjaili itseään minne halusi. Ei nuo kyllä häävejä ole ehjänäkään...

Mazda 626 -88: Isäukolla oli tuollainen ja kun se oli sillä puolenkymmentä vuotta ajellut niin kävin eka kertaa lenkillä. Autossa ei ollut käytännössä takaiskareita ollenkaan - erittäin... hmmm... mielenkiintoinen ajettava. Muutenkaan ei ajajan auto.

Oiskohan niitä jo tilitetty....

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 21.5.2007 13:21

Samara.

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 21.5.2007 13:45

Lada "Napakymppi" 110 on yks kauheimpia! Toinen pelottava oli toiseksi uusin Hyundai Accentin malli..Ei kaupungissa mitään, mutta odotapas, kun päästiin motarille...Auttakee!!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.5.2007 15:42

heitetään kommentia intin surkeimmista autoista kun nitä täällä pitää ajella
-UAZ ihan hirveä lousku, aina joku paikka rikki
-Land Rover Defender, meikäläinen (193cm) joutuu ajamaan ovi raollaan että pystyy painamaan kytkintä, moottori herää kaasunpainallukseen noin puolen minuutin viiveellä

Prodrive
-
Viestit: 191
Liittynyt: 23.7.2003 21:33

ViestiKirjoittaja Prodrive » 21.5.2007 17:30

ranskalaiset on parhaimmillaan grillissä..

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 21.5.2007 20:04

Kauhein varmaan koskaan ajamani ajoneuvo oli Masi kuittiautoni armeijassa. Vaihteita sai arpoa oikein toden teolla, käytännössä 1 ja 2 vaihteet eivät toimineet lopussa käytännössä ollenkaan. Mukava siinä sitten lähteä tykki perässä kytkin savuten liikkeelle. Kyllähän pienet vaihdeongelmat nyt normaaleja Maseissa on mutta ei tuollaiset. Zilillä ajelu lohtajalla oli juhlaa tuon jälkeen. Kyllähän tottakai jaksoin aina autosta valittaa siitä lähtien, kun se minulle annettiin. Lopulta sitten loppusodassa meni vaihteenvalitsimet niin päin vittua, ettei autolla päässyt käytännössä mihinkään suuntaan. 20 minuuttia autopuolen luutnantti vivustoja sääteli ja johan alko toimia, sen jälkeen ei sitte ollutkaan mitään ongelmia Masikin tuntui jo ihan eri laitteelta. Varmasti monet huonot kokemukset ajoneuvoista, vanhoistakin, johtuvat vioista ym.

Oikeasti kauheita ajamiani autoja on, 1.1l MK3 Escort(todella laiska, ajettavuudesta ei voida puhua missää muodossa), Armeijan maasto Sisu SK(kauhea On/OFF kytkin), 88-92 Corollat(ei mene 13 tuumasilla korkeaprofiilisilla renkailla hetkeäkään suoraan maantiellä), 309 Pösö(laiska ja muutenkin todella ihmeellinen kottero ajaa), vm.86 2.0l 626 Mazda(hiukan tasapaksu ja lahna kiihtymään, ohjaus käy kuntoilusta).

Lastutettu 110hp TDI koneinen Audi A4 oli kaupunkiajossa moottorin käytökseltään aika kuhea ajaa, ajo oli melko nykivää vaikka miten nästisti koitti kiihdytellä, kun otti vähän piikkiä jo melko matalilla kierroksilla. Onkos Upsoluten lastut käytökseltää tuollaisia, vai oliskohan kyseessä ollut kuitenkin joku tehoboxi?

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 22.5.2007 7:32

Tuo hyökiminen pienellä kaasulla kuulostaa just semmosen lisäboksin tuotoksilta.
Itellä oli kans tossa pumpparissa sellanen tehoboksi ja oli ihan paska ajaa, kun se hyöki ihan pienellä pintakaasulla siihen pariintonniin, ja sen jälkeen tuli stoppi, ellet painanut kaasua reilummin. Ja tästä tuli nykivää ajoa, vaikka kuinka tasaiseen yritit ajella.

lepadontti
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.8.2006 17:46

ViestiKirjoittaja lepadontti » 22.5.2007 9:36

Kolme kauheinta:

Toyota Hiace ~1984 - Ohjauksessa välystä metritolkulla, tehojen puolesta mopon moottori, Tosi Nopee (ruostumaan), ovet sai auki markan kolikolla ja meteli, se meteli. Hyvät puolet: Tavaratilan "hotelli" sai suosiota festareilla. ;)

Opel Ascona 1,6 1986 - Jäykkä ja äänekäs kaikin puolin. Kauheata oli se, vaikka hyväkuntoinen olikin. Hyvät puolet: ei ollu oma!

Lada Samara 1,6 2003 - Kaikki tehty vähän siihen suuntaan, tärinät uskomattomat, meteli korvia vihlova, suuntavakaus hukassa ja yleinen laatuvaikutela antoi ymmärtää että muoviosat on tehty käytöstä poistetuista kuulakärkikynistä. Poonuksena persdyno kertoi tässä olleen kohtuullinen kiihtyvyys 0-50kmh (johtui varmaan metelistä ja tärinästä). Taattua Laatua Neuvostoliitto.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 22.5.2007 10:36

VW Transporter 1.9d + tavaraa kyydissä. Autosta teki yksinkertaisesti huonon, sen tehottomuus ja muut viat :D

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 22.5.2007 13:44

Seat Ibiza 1.5 GLX Porsche System vm. 91
Paskin auto jonka olen omistanut ja ajanut :)

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 22.5.2007 15:05

Omasta mielestä tuollainen Ibiza oli suorastaan hauska ja näppärä peli ajaa. Joskus tuli kokeiltua, kun kaveri moisen omisti.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.5.2007 17:21

T3 Karamelli 1.6D "voiman"pesällä.

Eikä T4 Transporter 2.4D ole kyllä yhtään sen mukavampi.

T5 alkaa sen sijaan olla jo ihan mukavan hiljainen ja hyvä ajaa ainakin 130TDI motilla.

katok82
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.11.2006 17:58

ViestiKirjoittaja katok82 » 22.5.2007 20:22

no eihän ne ensimmäiset autot kaksisia ollut, mutta ei niillä tarvinut kovin pitkiä vetoja tehdä. Nykyään pidän karmeana kokomuksena joskus ajaa töissä toyota hiace '97:lla. no kaikki turbottomat pakut on laiskoja kuten kaikki takuulla tietää. mut mielestäni hiace on melko meluisa ja tuuli puistaa sitä yllättävän paljon. ja miinuksena toyotoihin pieni polintila, vaikka mullakaan ei ole kuin 48 jalka=)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.5.2007 21:35


Mathurin
-
Viestit: 116
Liittynyt: 10.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja Mathurin » 23.5.2007 1:24

Ford Fiesta tai Ka. Koeajolla meni repullinen kalsareita vaihtoon. Pelotti niin perhanasti.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 23.5.2007 10:18

Toyota Corolla -05 40tkm, tädin auto, onneton rempula. Niinkuin ylempänä mainittiin, tuntuu samalta kuin 80-luvun vastaava :) Kytkin oudon tunnoton, vaihekeppi tuntuu samalta ku lusikka puurokattilassa, käsijarrukahva lenkkuu laidasta laitaan. Vm.84 kakkagolffikin oli jämäkämpi ja tunnokkaampi ajettava (jämäkällä vaihteensiirrolla ja uudehkoilla kaasuiskareilla, ei mitään madalluksia).


Sikäli huvittava, että jonkun verran tultu ajeltua sekä -91 kakkiksella (ex-auto) ja -03 Gorillalla (velipojan auto), ja itse kääntäisin noi kommentit kyllä juuri päinvastoin. Poislukien ehkä ohjaus, kakkiksen tehostamaton ohjaus on maantiellä ihan ok, emäntä valitteli parkkipaikoilla jäykkyyttä. Kakkakopan arpajaislaatikko on tähän päivään mennessä surkein vaihdelaatikko mitä olen tavannut, ihan sama mihin suuntaan keppiä työnsi, aina meni joku vaihde silmään. Kytkin jäykkä, tunnoton ja pitkäliikkeinen, kiinniottoalue äärimmäisen lyhyt. Gorillan kytkimestä taas tykkäsin paljonkin, tunnokas ja helppokäyttöinen. Vaihdeloota tossa oli mun mielestä ihan perustasoa, ei vituttanut, ei aiheuttanut väristyksiäkään.

Kai nää on sekä ihmisten välisiä tottumis/mielipide-eroja siinä missä autoyksilöittenkin välisiä eroja.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.5.2007 11:34

Sikäli huvittava, että jonkun verran tultu ajeltua sekä -91 kakkiksella (ex-auto) ja -03 Gorillalla (velipojan auto), ja itse kääntäisin noi kommentit kyllä juuri päinvastoin.


Makuasia nimenomaan, ja korostan että tuo kakkoskorinen mihin vertasin, oli oikeasti hyväkuntoinen ja hyvällä pidolla ollut, ei tippaakaan väljää vaihteensiirrossa eikä muuallakaan. Voi tosin vaikuttaa siihen Corollan hallintalaitteiden "väljään" sen auton käyttö, kun mitä olen omistajan kyydissä ollut niin ei ihme jos on vähän löystyny sillä ryskämisellä =D

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.5.2007 12:20

Arpajais-laatikosta puheenollen, oli kakkiksen vaihteensiirtäjät kuinka huonossa hapessa tahansa, ni aina ne brassi-Escortin sokkomiekkailu-siirtäjät voittaa!

On muuten aivan surkeimpia autoja millä oon ajanu!

Vezques
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.2.2006 14:28

ViestiKirjoittaja Vezques » 23.5.2007 12:47

Opel Combo -05, ns. pakettiauto malli. Pitkänä miehenä en saa kyllä minkäänlaista ajoasentoa. Ja se meteli 80 km/h kun ajelee niin nokian desibeli mittarilla kabiinissa n.90-95 dB meteliä.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 23.5.2007 16:21

Vaihdelaatikoista huonoin on se joku mikälie sateenvarjoloota, jossain Renault 5 tjsp melkein mummo ankan auton näkösessä ainaki oli semmonen... Sillä sai aina jonku vaihteen päälle mutta se jos mikä oli todellinen arpajaisloota.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.5.2007 16:52

Muistin juuri tuon Polskin lisäksi toisenkin aika jäätävän auton..
Äipällä on -96 Mazda 323 HB ja se, jos joku on kammottava laite..
1.3 moottorissa ei vääntöä nimeksikään, aina joutuu huudattamaan.
Ohjaus aivan ylitehostettu.
Penkit on samaa tasoa, kuin kirkossa. Ei mitään sivutukea.
Alusta on veltto kuin makaroni. Peilit raapii maata mutkassa.

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 23.5.2007 16:53

Fiat uno fire öö oisko vm. -88.Voi sitä kauhun matkaa Hämeenlinnasta Helsinkiin.Ei toiminu nopeusmittarikaan mutta eipä tuolla järin kovaa pääsekään :)

jate2
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.2.2006 22:35

ViestiKirjoittaja jate2 » 25.5.2007 0:28

Puolustusvoimien vanha ambulanssivolkkari... T3... Syncro... 1.6D... Vapari!!!
Eihänse s**tanan koppi edes kiihdy, p*rkele... Eikä auta vaikka sais vauhtiin. Heti kun se lahna edes vaistoaa mäen, nopeus tippuuuuuuuuuu...

Riittävästi nakersi kun tänään taas joutu sillä ajamaan. Vanha mannelavettikin meni heittämällä ohi, W115 220D...

Ja se koppi sivutuulessa, voi ulkosynnytin...

rantapoika
-
Viestit: 53
Liittynyt: 2.5.2005 12:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja rantapoika » 25.5.2007 9:11

Kaikki VAG konsernin kamppeet on ollu aika pers***... mutta eikö olekki ihan eri pelejä nämä tojotat? vai mitä sanoo muut tojota forumin kaverit..? mitä vit*** eikö tämä olekkaan tojoforum? D'ouh...

Tottapuhuen: isoveljen VW Polo vm.87 1,3... tunnetaan oulussa myös nimellä keuliva polo... ihan hirviä. jopa 240 Volvokin oli parempi ajaa ku polonen... oli se IHAN HIRVIÄ.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 25.5.2007 14:54

Tojota DYNA(miittiä alle) -83 on kauhein mitä ajanut tai ollut kyydissä. Vanhassa firmassa se on vielä luotto autona, tosin kokoajan korjattavana. Ajossa saattaa kuskin ovi aueta... Motarilla jos koittaa sen 125 otta mitä kulkee niin tuntuu et etukelkka lähtee alta pois, se tosin on irti.
Vitos vaihdetta ei saa päälle yksin koska pitää painaa rattia samalla joten apukuskista hyötyä (rattivaihteet) Aivan hirvittävä kapistus.


Ja toisena kaverin entinen LAADIKKO 2105. Jarrut ei toimi kuin kulma kerrallaan, riippuu miten paljon poljinta painaa ja lopuksi kun kaikki kulmat on kerran käyny lukossa niin kaikki on yhtä aikaa. Talvella todella erikoinen ajettava kun ei mee suoraa edes kylki edellä.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.5.2007 19:05

Mb 220 D vm. 78. vuonna -91 tuon ostin, ajettu oli oikeasti 275 000 km ja vuoden sisälle hajosi kyllä kaikki paikat mitä vuoteen voi hajota. (kansi halki, vesipumppu, laturi, kytkin jne....ja muovimassan allla massiiviset ruosteet)
kakkoseksi pääsee fiat 127 ja 128, mutta nekin toimi paremmin kuin mersu...

wicce
-
Viestit: 172
Liittynyt: 22.6.2007 2:02

ViestiKirjoittaja wicce » 10.7.2007 1:56

Appi ukolla oli ajossa 85 ford fiesta josta meni ensin kaasuvaijeri poikki kun se ensin jumitti... Ja kaiken lisäksi ei toiminut mittariston valot ollenkaan... Ja muutenkin oli oikea koppimopo koko vehje...
Sittemmin saman merkin orion jota ajoin tasan kerran ja totesin, että ei jumalauta ole íhmiselle tehty peli ollenkaan. Koko kottero oli ihan p: stä suoraan sanottuna.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 10.7.2007 8:55

Äipällä on kauppakassina 90- vuoden Nissanin migreeni 1.2 litrasella vokkipannulla. Kauppakassina kyseinen kulkine on toimiva, mutta maantiellä kamala. Ajoin sillä pari vuotta sitten talviaikaan Treelta Jyppiin.
Palelin koko matkan, vaikka olin varustautunu villapaidalla ja talvitakilla, pakkasta oli vielä alle 15 astetta. Valoilla ei tee oikeestaan mitään ja kaarreominaisuudet loistavat poissaolollaan. Hyvänä puolena täytyy sanoa, että kulutus on olematon.

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 23.9.2007 17:34

Kaippa se on tuo GAZ 66... Tuohon verrattuna muut venäläiset ovat huippuautoja. Ihmeen paljon tuntuu porukka Defendereitä vihaavan, mikäs vika niissä on? Kuitenkin ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan ihan eri luokkaa kuin venäläiset, ja vielä pirteämpiä liikkumaankin.

"Siviilipuolelta" huonoin auto mitä olen ajanut voisi olla vaikkapa Citroen Visa, hieno vehje!

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 23.9.2007 18:38

itselläni on ollut 99 saab kauhee käsijarru etupyöriin. =(((( sit susuki carry aika tykki =)))vaihteet meni arpomalla..muutenkin noi japsit on aivan kauheita tulee näppyjä ja sen semmosta.!

Randomi
-
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2005 17:58

ViestiKirjoittaja Randomi » 23.9.2007 19:03

UAZ, sponsored by puolustusvoimat. Ja sitten ns. uusista autoista ehdottomasti huonoin ajokokemus on Chrysler 300C.

Oikku13
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.10.2007 0:07

ViestiKirjoittaja Oikku13 » 2.10.2007 0:28

Kauhein ja silti jossain mielessä paras on tämä nykyinen TRP4 2.4 tomaatti. Laulun sanoja lainatakseni "ei ole kiiiiiiiiiiiire minnekään..." On se nopee. Mutta hyvä ajaa ihan juuri tästä syystä, oikealtakin.

Kanttarit kolisee ja koirat haukkuu...

miisalo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 23.7.2003 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja miisalo » 6.10.2007 8:16

Kyllä se kauhein auto on ollut ex-typhooni. Ajo-ominaisuudet kuin pystyyn nostetulla ladon ovella ja voimaa kuitenkin ku pienessä kylässä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 143 vierailijaa