Huonoin auto millä olet ajanut?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 29.11.2008 16:18

ykkössija, Leyland sherpa pakettiauto..voi huh huh...

No joo, on aika vinkee.

Peugeot 307
Kaken pitäisi olla kunnossa paperilla, varusteet hyvät jne.
Ajamaan kun lähtee, meinaa itku tulla, kaikki on vaan jotenkin pielessä.

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 29.11.2008 19:04

Eka oma auto 73 kadett, Ei lämpöä,ei jarruja,ei tehoa.ja autoni n. 10v. ekan jälkeen 70. Ford
Capri. jos mahdollista niin vielä hunompi kulkemaan lumella ku kadetti.

Tape
-
Viestit: 61
Liittynyt: 21.1.2004 18:03

ViestiKirjoittaja Tape » 30.11.2008 11:47

En muista olenko ketjuun jo kerran vastannut :D

Mutta siis ylivoimaisesti huonoin oli autokoulun kakkosvaiheessa ajamani Toyota Corolla, jotain 2000 -> vuosimallia. Aivan hirveä joka tavalla.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 30.11.2008 17:11

Chevy Van.. Ei hirveämpää vielä ole tullut vastaan, vaikka sadoilla autoilla ajanu..

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 30.11.2008 17:56

Chevy Van.. Ei hirveämpää vielä ole tullut vastaan, vaikka sadoilla autoilla ajanu..


tjaa, ollu letukassa jotain pahasti vialla tai sitten ollu mallia talvisota. Tuossa välillä pääsen yhenn starcraftin rattiin ja sillä on kiva huristella menemään, menee mutkia paremmin ku jenkkien valmistamat henkilöautot.

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 30.11.2008 21:46

Toinen "mielenkiintoinen" ajettava oli toissatalvinen lelu, toyota corolla KE20 1,6 2T -78 :)


Jukka hei...kyllä mieki sillä sain mittarin tyrhmään eikä ollu poka mithään haastetta ;) Olihan se joo hirveä kampe..mutta huonoin on Ford Transit 2.5d -90 josta perä paskana.. HYIJJÄ! ei ennää koskaan.. Kilometrin ajoin, käänsin naapurin pihalle ja hain sieltä -00 hiacen,parani kummasti :D

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 30.11.2008 23:03

tämä on saattanut tulla jo sanottua.. mutta kaverilla on joku 80 luvun lopun E Kadett joka on aivan kiistatta paskin auto mihin olen ikinä kajonnut. pelottijoka sekunti liikenteessä, kun kerran sitä jouduin lainaamaan. paskuustasosta kertoo se, että autossa ei edes ollut mitään suurempaa vikaa, vaan se oli yksinkertaisesti niin surkea ajettava, ettei mitään järkeä. ensi kerralla vaikka hiihdän mieluummin kun lainaan tuota saunaa.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 1.12.2008 18:56

jonkun asiakkaan citroen ax. ehkä pelottavimmat 30km mitä oon ajanu.

finnbar
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.5.2005 20:46

ViestiKirjoittaja finnbar » 15.12.2008 7:50

Jaettu 2. sija: 90-luvun vaparidiesel-Caravelle ja samanmoinen Transitti. Voi sitä voiman määrää, kun ensiksi mainitulla koetin kiivetä Puijolle. Ja auto oli tosiaan tyhjä. Transitissa oli sen sijaan veli kyydissä ja 80:n vauhdissa kysyi, että onhan siulla varmasti vitonen lootassa eikä kolmonen. Oli se vitonen.

Ykkössija: Mitsu Pajero karkeimmilla koskaan näkemilläni tiekäyttöön hyväksytyillä renkailla. Lisäksi vaihdelaatikko särki, eli kakkonen ei menny sisään kuin raakaa voimaa käyttämällä. Voi helvetti.

GTI_VR6
-
Viestit: 84
Liittynyt: 23.7.2008 20:28

ViestiKirjoittaja GTI_VR6 » 20.12.2008 20:09

Nyt on pakko kirjoittaa kun jouduin päiväksi eroon volkkarista ja ajelin Peugeot 307 SW:llä.

Se ei ole auto mun makuuni.. se on se tiptronicci hirviö joka nyökkäilee aina vaihtaessa / huudattaa (muka tehokasta) kaks litrasta konetta. Alusta vois olla ihan jees sinänsä, mutta ohjaustuntuma häviää noiden talvirenkaiden kanssa kokonaan. ESP vilkuttelee koko ajan, mutta ei tee hittojakaan. Auto lähtee luisuun yms. liiankin helposti. (epäilen että se ESP on jotenkin paskana, mutta kummiskin)

Eli siis ainut, missä olen ko autoa tykännyt ajaa oli kesä kelillä lyhyttä välikköä. Tuntuu toimivan paremmin kesäisin ja kesärenkailla. Ainakin ajotuntumaa on hieman enemmän. Sen laittaisin kuitenkin huonoimmaksi.. vaikka olen ajanut paskoilla pakuilla, mutta niitä ei ole suunniteltu henkilö kuljettimiksi kuitenkaan niin en voi haukkua niitä. Niin joo ja kyllä toi -03 Jumpperi on hemmetin paljon parempi ajaa kuin monet henkilöautot. Ainaskin 2.8HDi.

Kaikista paras auto ajaa ikinä olisi Chrysler Stratus avo. Käyttäytyi kuin normaali auto, mutta se elämys mikä tulee kun paahtaa katto auki sataa (kesäkelillä tietenkin) nostaa pisteitä ihan mielettömän paljon.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 25.12.2008 17:42

Fiat 1,0 Tipo Vm-90

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 25.12.2008 20:22

Täysin kunnossa olevista kaameimpia vietäviä kohdallani ovat olleet 120-sarjan Skodat. Vanhemmiten kun niissä alkoi olla hieman välystä ohjauslaitteissa niin alkoivat ne edes jonkunlaiseen yhteistyöhön suostua, mutta uutena en huonompaa henkilöautoa keksi. Vaihteet oli tosi helpot, parittomat edessä ja parilliset takana. Vertailukohdaksi pystyin n. vuoden erotuksella laittamaan -75 mallisen Taunuksen, joka oli lähes loistava skodillakkiin verrattuna (ajankohtana n.-86). Takavetoiset Escortit eivät myöskään kehuja ajettavuudestaan ansaitse juurikaan muutoin kuin vaihteensiirron osalta. Muita helmiä jonka ratin taakse olen eksynyt on ollut mm takavetoisia Ladoja ja Fiat Mirafiori (tehostamattomalla ohjauksella). Näissä kaikissa on ollut ohjaussysteemi joka todellakin pitää kuljettajan hereillä, elleivät olisi selkeästi ainoastaan raavaiden miesten käskyttämäksi soveltuvia kulkineita, sanoisin jopa varpaillaan. En myöskään liputtaisi rättirenkaisten pikkuMoparien (Valiant ja Dart) puolesta jos puhutaan ohjaustuntumasta tai suuntavakavuudesta. ...ja tässä listassa ei ole sellaisia joiden ajo-ominaisuuksiin on käyttäjän toimesta tehty muutoksia.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 26.12.2008 4:17

kaikki patongit (äiteen citröen xsara, kaverin C4 & C2, toisen kaverin Renault 19 ja tädin joku peugeot 407(?) kohtuu uusi.. Eikä tuo autokoulun Peugeot 206 1.6TD:kään namu ollut)

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 28.12.2008 20:13

Fiat Uno fire -88(?) on jäänyt mieleen yhtenä hirveimmistä.

Edit: Niin ja asiasta ei sen enempää perusteluita kun haluan lähinnä unohtaa tuon Hämeenlinna-Helsinki välin tuolla.
Viimeksi muokannut tanttu, 30.12.2008 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 29.12.2008 20:18

Kauhein paska millä olen ajanut ja joudun edelleenki ajamaan päivittäin -92 escortti! Ainoat positiiviset asiat tossa kulkineessa ovat suht terhakas 1.8 ruiskukone ja se että se menee paikasta a paikkaan b joka päivä.. Onneks A:n ja B:n välinen etäisyys ei ole kuin noin 6 kilsaa suuntaansa. En tiedä mikä siinä oikein mättää, kaikki on kunnossa ja autoa on edellinen omistaja pitäny kuin kukkaa kämmenellä, mutta siltikin siinä vaan on kaikki niin pielessä ku autossa vaan voi olla. Paras kommentti tuli 2 vuotiaan pojan suusta ku ajoin auton kotiin ekaa kertaa, se katto toisen auton ikkunasta ku tulin pihaan ja tuumas että "ISIN AUTO ON KAKKA"! Totuus tuli taas kerran lapsen suusta.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.12.2008 21:45

Aika moni on näköjään tykännyt kyttyrää vahoista takatuuppari-Skodista.
Itse tykkään niistä jopa aika paljonkin - mitä huonompi keli ja mitä liukkaammat tiet, sen hauskempaa ajaa! Takaveto-Skodaahan voi viedä luistossa ohjauksella, kaasulla, jarrulla... Siis ihan sikahauskoja pelejä.

Kaikkein kauhein romu millä olen itse ajanut on ollut 80-luvun puolivälin Mercedes 309 -pakettiauto. Tietysti täysin loppuun ajettu, läpi ruostunut ja ultraväljällä koneella.
Sillä tappoansalla ei uskaltanut ajaa MIHINKÄÄN kurviin yli neljää kymppiä, oli sitten kuinka loiva mutka tahansa :) Ja vaikka kuinka oli viisipyttyinen "isompi" kone, niin kun se oli loppuun ajettu, ei rottelo jaksanut kihnuttaa ylämäkiä maantiellä edes yhdeksää kymppiä.
Motarillakin ylämäissä mentiin usein nelosella talla pohjassa 80 km/h...
Mieleenpainuvin on ollut ko. katiskan jousitus. Jos sillä ajoi monttuun, kuului ensin pamahdus, sitten narinaa, nitinää ja räminää. Räminän kohdalla kuski aina löi päänsä varsin kovaan kattoverhoiluun... Mersuista muuten olen aina pitänyt, mutta tämä 309. siinä vasta hieno auto, ei voi muuta sanoa.

Myöskin Talbot Horizon ja Subaru Leone saavat minulta ääniä..

EDIT: Ja uusista autoista on pakko kruunata kuningas: Smart Fortwo. Kauhea pomppo kaupungissa, itkuinen painajainen maantiellä. Aivan kauhistuttava kakka ollakseen uusi auto.

Hite
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.1.2009 23:42

ViestiKirjoittaja Hite » 31.1.2009 23:46

Kaverin '99 corsa on varmasti huonoin auto millä oon ajanu... Vaiheet sai arpoo sisään, laatikossa mitään tuntumaa onko vaihe sisässä vai ei. Se ei myöskään kiihtyny kovin hyvin ja ohjauksesta saanu mitään palautetta. Eli se oli kaikin puolin paska (ois pitäny tietää jo etukäteen ku ooppelista kyse....)

odeski
-
Viestit: 22
Liittynyt: 24.11.2008 11:37

ViestiKirjoittaja odeski » 1.2.2009 0:48

Täältä myös ääni 307:lle
Auton pelottavin piirre oli pakkasella kiinni hirttävä kaasu. 1.6:ssa koneessa kaasulapän ja käyttömoottorin välillä oli metrin vaijeri joka liikkui hieman tahmeasti pakkasessa. Tämä teki etenkin ohituksista hyvin jännittäviä. Välillä ei tapahtunut mitään kun painoi kaasua ja seuraavaksi piti sipaista jarrua jotta sai vedon pois.

Kakkos sija menee Avensis Versolle
Muuten peli oli ihan ok, mutta takajousituksen kantavuus ei riittänyt 7-hengen kuormalla. Mutkissa olevat töyssyt saivat välillä aikaan todella hurjia tilanteita.

Vanhat huonosti huolletut autot voivat tietenkin olla aivan järkyttäviä, mutta nämä olivat molemmat uusia 2000-luvun autoja

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 1.2.2009 2:26

Kyllä se taitaa olla Lada Niva..Ensinnäkin, kun istuu autoon niin sielä haisee aivan selvästi venäjä :D toisekseen, maksimi nopeus on 60km/h tai muuten menee tärykalvot =D vaihdekaavio on selkee kun kattoo nupista mutta sitten taas kun yrittää saada esim pakkia päälle nii saa vekslata pari minuuttia että sen saa päälle :D JA ajamani lada oli vuosimallia 2007..muttei se kyllä yhtään ulkomuodoista ole muuttunut sitten ensimmäisen lada niva version :D perä huutaa jo siinä 60km/h vauhdissa. Ainoat + pisteet niva saa nelivedosta ja siitä että lämpiää todella nopeasti =D

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

ViestiKirjoittaja olart78 » 3.2.2009 22:15

Scania 110 http://www.hankstruckpictures.com/pix/trucks/max_chern/27.jpg
Siinä vaiheessa jännitti, kun kaasupoljin meni lattiasta läpi ja tarttui kiinni lahonneeseen lattiaan.

Pakettiautoista -80 luvun Fiat Ducato

Henkilöautoista ei nyt tule noin huonoja muistoja mieleen.

kibe69
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.2.2009 20:07

ViestiKirjoittaja kibe69 » 9.2.2009 20:25

VW Golf vm.89 1.6:
Kolina hirvittävä huonolla tiellä
Kuulosuojaimet pakolliset yli 80km/H, ilmeisesti neliveto oli ymmärretty väärin tehtaalla
Korit ruostuvat nopeasti ja mistä sattuu
Suoraa ajaminen työlästä
Ruma kun piru sekä sisältä että päältä :D
Moottori toimii kuinka sattuu, syyllinen ehkäpä enemmän pierburg mutta eipä tuota malmikasaakaan hirveästi voi kehua. Pirteydestä ei ole tietoakaan.
Heikot valot
Suuri bensankulutus
Penkit epämukavat
Lämmitys joko tuulilasi jäässä tai keho jäässä. Ei kannata ilman arktisia varusteita mennä ajelemaan :)

Eipä tuo seuraava korimallikaan ollut paljoa parempi, mutta kulkee sentään suoraan ja vie vähemmän bensaa

Hanppa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.2.2007 17:39

ViestiKirjoittaja Hanppa » 9.2.2009 23:13

Näin äkkiseltään tulee mieleen kaksi unohtumatonta kokemusta:
Ensimmäisenä 123-korinen mese kaks-puolikkaalla vapari diisselillä. Kemistä Ouluun pilkkopimeässä, jäätävässä tihkusateessa ja kaljuilla talvirenkailla, ei kiitos uudestaan.
Toinen mieleenpainuva kokemus oli intin sirrana toiminut vm.8x jotain ollut volkkarin paku (T3?), jossa yksikään vaihde ei pysynyt päällä ilman kepin pitämistä "silmässä". Ja saattoipa olla, että konekin oli viimeisen käyttöpäivänsä nähnyt.
Suorastaan ilo oli silläkin someroharjun mäkiä nousta talvikelissä :).

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 10.2.2009 0:13

Kyllä Ladat on selkeetä kärkipäätä. 110, aivan hirveä. Samoin muutkin Ladat.

Hinnan puolesta, tuo edellisen korimallin E-mersu oli aika hirveä. Niin hemmerin muovisen oloinen, samoin ei ajettavuuskaan innostanut.- Ei tuntunut sen hintaluokan autolta millään tapaa. Muuten mersut, väyrynen, ja jopa 123 korin mannelavettikin on tuntunut ihan kelvolliselle ajettavuuden osalta. Vielä kun noissa olisi penkit..

timetime
-
Viestit: 20
Liittynyt: 2.11.2005 13:30

ViestiKirjoittaja timetime » 10.2.2009 0:53

Muuttoautona pariinkiin otteeseen ollut eräs 2000-luvun alun Mersun Sprintteri. Se on kyllä aika kehno ollut tuossa 200 tkm ajettuna

-Todella lautamaiset penkit, jotka eivät anna selälle mitään tukea ja huono ajoasento.
-Ruori, jota ei saanut säädettyä.
-Ajonvakautus toimi tosi kulmikkaasti (luojan kiitos siinä sentään oli se)
-Kuormattuna todella heittelehtivä
-Ohjaamo lämpeni tosi hitaasti, vasta 75 km:n maantieajon jälkeen alkoi moottori olla normaalilämpöinen 5 asteen pakkaskelillä
-Ajovalot tosi heikot ja tuntui, että valojen suuntaus oli pielessä, valojen korkeudensäätö ei kuitenkaan auttanut/toiminut
-Omituiset mersumaisuudet, kuten ajovalojen päällesaanti
-v-mäiset takatilan pariovet, joista oli lukitus kuormausasentoon hajonnut. Kiva tuulisella säällä purkaa lastia, kun ovet koko ajan paukkaavat tuulessa kiinni, kolhien mööpeleitä
-lottoarvontaa muistuttava keskuslukko, piti painaa 4-10 kertaa, että sai sekä etuovet että tavaratilan (ehkä) lukkoon, silti piti varmistaa, ettei ollut joku ovista auki.
-Keskuslukon pariston tyhjentyessä tuli huomattua, että ei keskuslukko toiminut takaovesta avaimella, v-mäistä sulkea aina hetkeksi kaikki ovet avaimella, kun käy viemässä tavaraa asuntoon
-Pissapoika tyhjeni 450 km:n jälkeen (liian pieni säiliö tai vuokraamolta unohtunut täyttö?) pahimmalla kurakelillä, kun matkaa oli vielä 150 km pimeää motaria pahimpaan ruuhka-aikaan

Ainoa hyvä puoli oli terhakas moottori.

Muuttokeikkojen jälkeen vannon, ettei koskaan enää, mutta kun se on ollut melko halpa vuokrata.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 10.2.2009 18:37

Aika hyvillä autoilla on jotkut tottuneet ajamaan kun lueskelee topiikkia, mikä ollut huonoin auto millä ajettu.

"Pissapoika tyhjeni 450 km:n jälkeen pahimmalla kurakelillä"
On muuten tuollainen 450 km yllättävän pitkä matka säiliölle jos vähän väliä joutuu vetämään viikseä.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 10.2.2009 18:53

ja kakkiksen järjettömän kokosella säiliöllä 450 vielä tunnu missään :P

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 10.2.2009 19:01

Kakkiksen 8l säiliö tyhjenee 50km matkalla jos pari kertaa suhauttaa sillä painepesurilla valot puhtaaksi...

timetime
-
Viestit: 20
Liittynyt: 2.11.2005 13:30

ViestiKirjoittaja timetime » 10.2.2009 19:10

Ei ollu tuossa Sprintterissä edes lampunpesureita, et siinä mielessä oudon nopeesti tyhjeni. Saattohan se säiliö olla vajaakin. Luulisi vaan, ettei noissa tavarankulujettimissa tarvisi ihan joka päivä säiliötä täytellä.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 10.2.2009 19:13

Muuttoautona pariinkiin otteeseen ollut eräs 2000-luvun alun Mersun Sprintteri. Se on kyllä aika kehno ollut tuossa 200 tkm ajettuna

Älä ikinä aja vastaavalla Klonkkarilla (lue LT) :DD

timetime
-
Viestit: 20
Liittynyt: 2.11.2005 13:30

ViestiKirjoittaja timetime » 10.2.2009 19:32

Joo täytyy pysytellä vaan tuossa 80-luvun alun 1,6 voimadieseltölkissä. Ei ole autotekniikka tarpeeksi kehittynyt 25 vuodessa.

Mihkään se ei kulje, mutta on siinä enemmän asennetta kuin noissa LT:eissä/Sprinttereissä. Menee kuormattunakin kuin juna vielä 350tkm:n jälkeenkin. :D:D

Urdu Mörhaër
-
Viestit: 41
Liittynyt: 19.2.2009 19:55

ViestiKirjoittaja Urdu Mörhaër » 26.2.2009 12:29

kyllä ensiautoni lada 1200L (pyöreälamppuinen klassikko) vie voiton kirkkaasti. helppo on kyllä omat autot laittaa paremmuusjärjestykseen
huonoimmasta parhaaseen: lada 1200 - vw golf (-87) - seat cordoba vario (-02) - vw golf (-95) - volvo 244 - vw sharan

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 26.2.2009 21:18

Täällä hetkellä pyörii päässä vaan tapaus Vito V6 turbodiesel automaatilla.. Muuten ihan ookoon oloinen vehjes MUTTA oli liukkaat kelit ja ESPiä en saanut pois... Ei sillä prkl pystyny liikkua! Niinku olis polkenu molempia polkimia yhtäaikaa.. Kokeilin piruuttaan kun käännyin hallin pihaan, niin pidin kaasun pohjassa ja "matelin" parkkiin... Tuosta ESP:stä jäi uskomattoman huono maku. Ja olen ajanut myös muilla ajohallintajärjestelmän ym. omaavilla kikottimilla.

kojamo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.5.2009 19:42

sumppi

ViestiKirjoittaja kojamo » 23.5.2009 20:14

Sunbeam avenger ja vauchall viva.
Molemmat -73 mallisia ja yhtä hyviä.
Takapäät pomppi varsinkin mutkissa se korostui jostain syystä hengenvaarallisesti.(soratie)
Ohjaus jäykkä ja ei mitään tuntumaa.Vaihteet piti arpoa ja rusahtaessa tiesi,että pykälä oli ilmeisesti päällä.Surkeimat penkit mitä muistan.Selkä meni leikkauskuntoon 2 kk ajon jälkeen.Jopa omistamissani mersuissa on ollut paremmat.
Bensaa söivät tasaisesti molemmat...jotain 15 l/100.
Luikertelivat ajaessa miten sattui ja sokerina pohjalla helvetin kylmät.Ei ihme jos englannissa on keksitty jääkaapit !vai onko ?

Pekka Pelimies
-
Viestit: 10
Liittynyt: 30.5.2009 18:01

Ladakuskeja ei tunnu olevan täällä... ;D

ViestiKirjoittaja Pekka Pelimies » 2.6.2009 0:35

Itellä on soratiellä ollut vähän tilanteita, kun on pitänyt Lada 1200 L Kombilla siirtää itseään paikasta toiseen.

Jarrutehostajassa oli varmaan reikä aneroidissa ja otto kankea kuin kilpa-autossa. Lisäksi puoltamisen määrää on kN:ssa vaikea arvioida, mutta normaalilevyinen 2-kaistainen hiekkatie oli aika kapean tuntuinen, kun viiksilangan paksuisesta ratista yritti 30° pakkasella vääntää vastaan...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 2.6.2009 7:25

Tuli eilen ajeltua madalletulla ykköskopan Golfilla Helsingin keskustassa (ruuhka+mukulakivi). Oon mä huonoilla autoilla ajanut mutta ei saatana. ;D

Tsebi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.6.2009 14:57

ViestiKirjoittaja Tsebi » 6.7.2009 3:32

Ehdottomasti vuoden 77 Ford Taunus!! kaasussa toimintoja oli joko tyhjäkäynti tai kaasu pohjassa.. liikkeelle lähtö täytyi siis laiskalla paskalla suorittaa kaasu pohjassa.. kun vauhtia kertyi yli 100 lasiin oli kierrokset siellä lähempänä 4000.. 2.0 sierran kone 1.6:n perällä.. sillä paskalla piti ajaa kuopiosta iisalmeen.. ja ennemmin olisin kävelly jos olisin tienny millanen romu se on!!

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 6.7.2009 19:43

Hauskin ja samalla talviolosuhteissa huonoin mitä on kohdalle tullut on skeida 120 tms.
Joka risteyksessä ja vähän välilläkin vedeltiin piruetteja. Tietysti saattoi syynä olla "rengasvalinta" ns välikelin mallia joissa kumin sisältä tulevat rautalangat lisäävät pitoa :)

caravelle4
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.7.2009 18:50

ViestiKirjoittaja caravelle4 » 6.7.2009 21:40

lada samara ja volvo amazon jaetulla sijalla

ex autoni
toyota corolla ke 20
ford taunus 2.0
bmw 316 e21
ford escort 2.0 mk2
toyota corolla ke 20
ford escort 2.0 mk2
toyota corolla dx etuveto
toyota corolla dx takaveto
bmw 518 e28
ford escot 1.6 mk4
ford sierra 2.0 mk1
ford escort rs2000 "viistokeula"
bmw 318i e30
ford sierra 2.0 sedan
bmw 518 e34
volvo 745 tic
opel vectra b 1.6 stw
opel omega b 2.0 stw

nykyään ajelen vw caravelle 2.4dsl t4

Bordelli
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.5.2009 18:19

ViestiKirjoittaja Bordelli » 7.7.2009 17:28

Omalla kohdallani kaikkien aikojen huonoin auto millä olen ajanut on ehdottomasti entisen työnantajan 20 vuotta vanha Toyota Hiace. Aina ei ollut varmaa, että suostuisiko se kone nyt käymään ja ajaessa joutui 100% keskittymään ajamiseen, että se vehkeen sai pidettyä tiellä suorassa.

kommentaattori
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 8.7.2009 5:54

ViestiKirjoittaja kommentaattori » 8.7.2009 6:48

Sunbeam avenger ja vauchall viva.
Molemmat -73 mallisia ja yhtä hyviä.
Takapäät pomppi varsinkin mutkissa se korostui jostain syystä hengenvaarallisesti.(soratie)
Ohjaus jäykkä ja ei mitään tuntumaa.Vaihteet piti arpoa ja rusahtaessa tiesi,että pykälä oli ilmeisesti päällä.Surkeimat penkit mitä muistan.Selkä meni leikkauskuntoon 2 kk ajon jälkeen.Jopa omistamissani mersuissa on ollut paremmat.
Bensaa söivät tasaisesti molemmat...jotain 15 l/100.
Luikertelivat ajaessa miten sattui ja sokerina pohjalla helvetin kylmät.Ei ihme jos englannissa on keksitty jääkaapit !vai onko ?



Paskapuhetta.

Etkö osaa yhtään arvioida ostamasi auton kuntoa? Jos niin on, älä rupea haukkumaan autoja itseään siitä, että ne ovat huonosti pidettyjä.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 8.7.2009 9:40

Tais kommentaattori rekisteriöityä foorumille ainoastaan sen takia, että saa tulla tänne puolustelemaan omaa automerkkiään. :D Kuinka ihqua.

aar
-
Viestit: 20
Liittynyt: 28.6.2009 17:46

ViestiKirjoittaja aar » 10.7.2009 14:58

Nissan Cherry ruostumisen ihmeauto. Polkupyörakin lyö vähemmän käsille.

ikilika
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.2.2008 0:23

ViestiKirjoittaja ikilika » 27.8.2009 18:19

Kyllä se on fso polonez, jopa ladat ym itä-plokki tuotteet tuntui luksukselta poloneziin verrattuna! Bensatankin täyttöputki oli mädäntynyt, eli bensaa lensi oikeelle kääntyessä ja takajousi oli mädäntynyt irti takimmaisesta riipukkeesta ja aiheutti mielenkiintosia muljahduksia mutkissa ja montuissa.. Ostin yks perjantai ja myin saman viikonlopun aikana paskan eteenpäin, oli joku harrastaja mielissään..

rimako
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.5.2009 12:33

vw caravelle 1.6 td 4*4

ViestiKirjoittaja rimako » 11.9.2009 18:55

vw caravelle 1.6 td 4*4

Kyllähän otsikon mukainen caravelle lyö kaikkien paskojen pohjat. Kyseisellä yksilöllä mittarissa jo noin 800tkm. Voimaton ja koliseva raato joka meni leimastakin varmaan tuurilla läpi. Penkit olleet tukevat viimeksi joskus yheksänkytluvulla.

Kyseinen kulkinehan on rekisteröity kaikenlisäksi maastoautoksi joten suurin sallittu nopeus 80km/h (ei sillä kovempaa voisikaan ajaa melun ja 4 pykäläisen laatikon vuoksi 4 eteen + pakki + ryömintä) Tähän huippuominaisuuksiin kun vielä lisätään talvi noin -20 astetta pakkasta sekä venäläiset kitkarenkaat + rikkinäinen jakoloota ja perään kärry kahdella-akselilla... niin katastroffi on valmis.
Onneksi matkaa ei ollut kuin 50km/suunta...
Moottoriliikenne tielle sai hakea vauhtia jo 3-vaihteella 60km/h vaihdettaessa neloselle hyytyi täysin...


Uudemmista tulee kyllä mieleen firman ex transit -02. Noin 140tkm ja aivan läpimätä vaihteisto ongelmat (3 ja 5 vaihde hyppivät pois) Liukuovi joka ei meinannut pysyä paikoillaan taikka aueta. Toimimaton keskuslukko. Luistamaton luistonesto (eli jos mäkeä vaikka 5 metriä niin joutui etsimään toisenlaisen reitin, kun veti poikittan luistoneston takia.) Tällä(kin) vehkeellä oltiin kusessa monet kerrat. Firma vaihtoi tämän uudempaan Transittiin jossa toimivampi luistonesto.

Henkilöautoista ehkä primera 1.6 koneella. Jopa 1.4 koneella oleva kolmosgolffi tuntui tehokkaammalta.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 11.9.2009 21:21

Mielenkiintoinen aihe, ja vastauksista välittyy kyllä aika vahvasti tietynväriset silmälasit ;)
Meinaan muutama ääni mennyt Pösön 307:lle ja muillekin uudehkoille ranskalaisille, joiden ei pitäisi olla ihan paskimmasta päästä. Niin, mullakin on 307 2.0 SW. Minusta se on aika miellyttävä auto matka-ajossa. Vähän jämäkämpi saisi olla, ei se tosiaan mikään Audi ole. Alaväännön puute on isoin miinus. Ihmeen hengetön noin 2 litraiseksi ihan tyhjäkäynnin tuntumassa. Vanha Laguna oli paljon mukavampi siinä suhteessa. Mutta se siitä.

Pelottavin auto jolla olen itse ajanut oli VW mallia "Kleinbus" jossa oli noin puoli kierrosta klappia ratissa. Se ja reipas sivutuuli niin jo on tuomiopäivän ajokokemus. Intin UAZ maastoautot pääsee aika lähelle samaa fiilistä. Niissä vaan oli kaikki muutenkin pielessä, mm. vaihteensiirto. Kantti-Ladoissa taas tulee jalka kipeäksi luonnottoman kaasujalan asennon takia ja tehostamaton ohjaus on todella epämukava. Ovet ja muut osat istuu huonosti. Uudemmista autoista kamalampia on -80-luvun nissanit ja corollat lähinnä surkean alustan takia.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.9.2009 3:51

Luonnoton ajoasento on myös uusissa Land Roverin Defendereissä. Jalat polkimilla joutuu istumaan siinä penkissä kyllä kaikkea muuta kuin suorassa. Eikä se nyt muutenkaan mikään mukavuuden huipentuma ole. Työautona moisella joutunut rullaamaan jo muutaman tuhannen kilometriä.

Kyllä se maastossa jotenkuten menee, pitäisi vaan olla konsolissa joku näyttö mikä kertoo koska auto on katollaan. Ja moottoritielläkin se ottaa ihan hyvin joku 160 mittarin mukaan kuitenkaan heikentämättä heikkoa ajotuntumaa entisestään.

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 14.9.2009 9:08

Kyllä pahin on ollut emännän vanha -86 1.0 micra... 120tkm mittarissa, täys koneremontti takana, talvi ajossa hirveä koska raideväli kapea, poukkoili koko ajan urasta toiseen... Ja voi sitä turvallisuuden tunnetta. Silloin tiesi miltä tonnikalasta tuntuu olla purkissa. :D

Tossa oli muuten 12" renkaat, olivat aika arvokasta tavaraa...

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 14.9.2009 12:43

Juu, on tosiaan tottumukset aika ruusuisia jos 307 on huonoimmista päästä jolla on ajeltu. Omasta mielestä 307.ssa ei ole ollenkaan hassummat ajo-ominaisuudet mitä sillä n. 3000 km olen matkaa taittanut. Kyseessä kylläkin facelift 307.
307 on tietenkin rimpula vaikka uudeehkoon Golffiin verrattuna mutta niin on siinä kokoluokassaan moni muukin.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 14.9.2009 22:18

Itse voisin verrata tuota 307:aa juurikin esimerkiksi '03-04 Lagunaan joka omasta mielestäni huonompi ajaa kuin 80-luvun sierra.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.9.2009 23:36

^^ No, jotkut meistä ei ole koskaan päässeen "huonoa" edes kokeilemaan, tässä elävä esimerkki siitä: Juttelin tuossa päivällä naapurin rouvan kanssa: huonoin ajamansa auto on Audi A6. Kas kertoi sen olevan ainoa millä on koskaan ajanut: autokuolussa sellaisella oli joutunut selviämään.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 17.9.2009 23:06

^Ja tuosta tuli mieleen kun oli joskus Aamulehden liikenneliitteessä juttu lippispäisestä (amis)hemmosta joka oli autokoulua suorittamassa. Kaveri retosteli lehdessä että kotona odottaa joku 1970-luvun lopun Corolla kortin saantia. Poika ei malttanut olla kehumatta että se on todella hyvä ajaa.

Varmaan joo...xD

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 25.1.2010 2:10

Ääni Fiat 127:lle, vuosimalli tosin oli '79. ;)

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 2.2.2010 22:58

Taitaapi olla ´95 vuoden FH-12 Volvo. Ajettu n. 2milj. Taka-akselin puslat loppu ja aluevaihtaja toimii millon haluaa. Toki vieläpä puolikkaan veturina ja sen kruunaamaan polakki irtoperä jossa ei ole jarruja :)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 3.2.2010 1:50

Mazda 121... vm. jotain.
Datsun Sunny vm. 85.

Onneks Mazda oli pelkkänä sijaisautona ja Sunny vietiin keulaosuman jälkeen paloiteltavaksi...

Vee-ille
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.9.2009 18:10

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 3.2.2010 14:01

Fiat Ducato 2.5D. en ees perustele, tulkaa meille ajaan niin ymmärrätte.

PMM
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.9.2009 22:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja PMM » 3.2.2010 14:14

Paljo on ollu juttua Tojotista ja siitä miten niitä joutuu ajamaan kokoajan... Edellinen Toledo kun sai lunastustuomion, niin sain (jouduin ottamaan) hetkeksi alleni 2003 1.6 sedan Corollan. Siis... voiko 2000-luvulla valmistettu Tojota olla noin kammottava? Ei herran tähden, se ei mennyt metriäkään suoraan! Tripissä oli 24tkm (kylllä, ihan oikein luit). 3500km sitä kärsimystä kesti. 150km ajon jälkeen alkoi alaselkä olemaan niin loppu, että oli pakko pitää breikki. Ja minkä helevetin takia autossa pitää istua kuin kirkossa? Alimmalla säädöllä penkki on valehtelematta 10cm korkeammalla kuin perus Stella Toledossa. Omistin joku aika sitten vm. 2000 Accordin, ja kyllä se oli valovuoden tuota edellä. Tosin sitä pitäisi verrata Avensikseen eikä Corollaan.

Muita kammottavia ovat olleet:

- Toyota Corolla DX (etuveto) 1985
- Joku fakin 3-pyttyinen Eco Corsa mallia 2000 tai jotain.
- Fiat Ducato 1985
- Renault Laguna farkku... 1998?
- Pyöreälamppuinen Lada. Ratti on 10cm oikealla kuskiin nähden :)

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 3.2.2010 21:42

Fiat tipo 1.6 (dgt tai jotain), en muista vuosimallia mut 89-91 kait. Yhden talven ajoin sellaisellakin varmaan v2001. takaluukku oli muovia ja tietenkin takaluukun lukon kiinnityksestä kierteet mennyt. eli ei edes saanut lukkoon kunnolla. turvavyöt ruostui irti rungosta sen jälkeen kun olin jo kerinnyt tekemään uudet helmat ja melkein koko pohjan pellistä. sitten ajoin hidastustöyssyyn vähän vauhdikkaammin ja takaluukku paukahti auki. kun laitoin takaisin kiinni olikin auto n.3cm leveämpi eli takaluukku oli sen 3cm liian kaponen. fiatista notkahti siis runko pikku töyssystä =) silloin lupasin itselleni että tipoon en enää koske milloinkaan ja lupaus on pitänyt. mut olihan siinä oikein täysin digitaalinen mittaristo, eli hirveä

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 3.2.2010 22:05

Renault 19

Aivan järkyttävä..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 3.2.2010 22:42

95-Vuoden Renult 19 olen ajanut eikä sitä kyllä huonoimpien joukkoon voi laittaa. Ihan mukava oli 1.8 Biarriz. Yksilöitä toki.
Huonoin varmaan B Corsa... Ja C Corsa... Okei Corsa taitaa tällä hetkellä olla se pahimmat fiilikset jättäny.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 3.2.2010 23:03

86 vuoden opel corsa ihan hirviä vehe.

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 4.2.2010 12:04

Moskvits elite eli mosse. Ihan hirvee ei voi edes autoks sanoa.

Miauh
-
Viestit: 219
Liittynyt: 19.1.2004 2:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miauh » 4.2.2010 23:50

Huonoin kokemus on ollut Porsche Cayenne.

Jos saa jotain kehuakkin niin papukaijamerkin antaisin 90-luvun alun Opel Astra farmareille, siinäpä peli :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 5.2.2010 0:41

No mikäs siinä pippurissa nyt niin huonoa oli?

Miauh
-
Viestit: 219
Liittynyt: 19.1.2004 2:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miauh » 5.2.2010 19:40

No makuasioitahan nämä on mutta henk. koht. huonoa siinä oli "ei mikään". Ei mitään meininkiä eikä fiilistä. Vain tylsää etenemistä paikasta A paikkaan B

Wille-
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.2.2007 22:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wille- » 5.2.2010 21:29

Intis tuli ajettuu Land Rover Defenderiä oli kyllä niin paska.
Polvet otti kiinni rattiin vaikka penkki oli ihan takana

velemu
-
Viestit: 93
Liittynyt: 25.7.2003 16:34

ViestiKirjoittaja velemu » 8.2.2010 5:34

Tässä olisi muutama tarina.

Ensimmäinen: Mercedes-benz w123 240d + vm. -82 yksi akselinen Umeå släpet (sis. 650kg punaisen tamman). Mersussa hieman ohjauksessa väljää ja vaihteet rusahtelivat nopeasti vaihdettaessa. Ylämäessä vauhti tuolla voimanpesällä hyytyi melkein olemattomiin. Vasemmalle käännyttäessä polle suutahti ja potkuja tuli takaseinään ja muutenkin meni elämä mahdottomaksi. Jokainen varmaan voi kuvitella tuollaisen rönttä yhdistelmän ajomukavuuden.

Toinen: Lada 1200L -89 (nappisilmä) Klappia ratissa neljännes kierros. Kaiken hyvän lisäksi se ratti sojottaa pystyssä niin kuin scanian kuormurissa. 1,2 litrainen moottori ei minua ainakaan saanut syttymään tehojensa puolesta. Jarruissa oli ilmaa sen verran että kolmannella pumppaus kerralla sai pyörät lukkoon.

Kolmas: Mitsubishi lancer -86. Molemmat vetarit rutisivat. Laturi paskana jonka vuoksi meno oli tasakaasulla nytkyttävää ja vetareiden rutina säesti sitä vielä komeasti :D

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 17.2.2010 13:44

lainaten ensimmäistä viestiä että Talbot Horizon paska ni laitan oman mielipiteen vanhana tabletin omistajana että huono ei se todellakaan ollut ikinä ei ollu pelkoo etteikö lähtis käyntii tai et jättäisi välille, toimi ku ajatus.

ja surkein auto tittelin vie varmana Ford Fiesta '77 siinä on auto joka on ajatuksen vasta kohta toimivuudeltaan, ei voinu mokomaa takaakaan hinata ku tippui perä kontista pohja. kuskin penkistä lähti selkänoja irti, moottori söi enemmän öljyä kuin bensaa (naapuri luuli että se on Diisseli) ainut mistä vois sanoo et toimi edes jotenkuten oli kello joka oli jopa aina kerran oikeassa ajassa viikon sisää. nyt pieni kevennys (oli Fiestalla ajettu 860tkm ILMAN kone remontteja)

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 18.2.2010 10:43

En kyllä ymmärrä noita Citroen dissaajia täällä. Itsekin ajanut muutamia tuhansia kilometrejä parilla AX:llä (1.0 ja 1.4l) ja ihan loistavia autojahan olivat omassa koko luokassaan. Ei vikoja noilla kilometreillä ollut ja autot oli kuitenki reilusti yli kymmenen vuotta vanhoja.

Ja ne paskimmat omalle kohdalle sattuneet:
Nissan Sunny -89?: Aivan kuin ois traktorilla ajanut ja tuntui kuin ois ollut helvetinmoinen asuntovaunu perseessä. Oli kuitenkin 1,6 litraisella myllyllä, että kai siinä jotain vikaa oli..
Seat Toledo, 1.9D. Uskomattoman laiska vehje tämänki. Ratti ihme asennossa ja muutenkin ohjaus aivan käsittämättömän tuntoinen.
Citroen ZX, 1.4. -97: Tämmöisen meinasin laittaa mutta koeajo sai toisiin ajatuksiin. Samanlaisella, mutta 1.8 myllyllä tullut ajettua paljonkin,mut tää 1.4 litranen oli kyllä käsittämättömän laiska. Hyvä jos sataseen kiihtyi.
Lada, 110, -06. Ei jumalauta!!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 18.2.2010 11:27

En kyllä ymmärrä noita Citroen dissaajia täällä. Itsekin ajanut muutamia tuhansia kilometrejä parilla AX:llä (1.0 ja 1.4l) ja ihan loistavia autojahan olivat omassa koko luokassaan. Ei vikoja noilla kilometreillä ollut ja autot oli kuitenki reilusti yli kymmenen vuotta vanhoja.


Ihan hyvin sanoi yksi sitikka-harrastaja. "Annetaan muiden haukkua sitikoita ja pistetään vielä itsekin pökköä pesään, niin saadaan jatkossakin halvalla hyviä autoja." :)

Enemmän omissa volkkareissa on ollut vikoja kuin omistamissani sitikoissa, joten itse ainakin olen todella tyytyväinen.

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 18.2.2010 18:42

1. Laatikko lada
2. Toyota corolla vm.1989, 380 000 tkm ajettu 1.3l kaasari.. Maantiellä alkoi ahdistamaan jo 10 km ajon jälkeen, rattiin ei voinut nukahtaa kun joka paikka tärisi niin persanasti ja yli 80 km/h vauhdissa veteli joka suuntaan. Saman ikäinen kakkis 1.3 koneella tuntuu jo autolta siihen verrattuna.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 18.2.2010 18:53

Tuli ajettua vajaan viikon ajettua takavetoisella toyota hiacella töiden takia. Jokainen kilometri oli yhtä kidutusta, pitkä käätösäde, raskas kytkin, armoton meteli ja joka sisustassa oleva muoviosa rämisi ja kulutti armottamasti dieseliä ihan normi maantieajossa.

Ymmärrän ettei pakettiauton tarvitse tarjota mitään luxusta, olen kyllä ajanut erilaisilla pakettiautoilla ennenkin, mutta kyllä hiace on ollut surkein.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.2.2010 20:24

lainaten ensimmäistä viestiä että Talbot Horizon paska ni laitan oman mielipiteen vanhana tabletin omistajana että huono ei se todellakaan ollut ikinä ei ollu pelkoo etteikö lähtis käyntii tai et jättäisi välille, toimi ku ajatus.

ja surkein auto tittelin vie varmana Ford Fiesta '77 siinä on auto joka on ajatuksen vasta kohta toimivuudeltaan, ei voinu mokomaa takaakaan hinata ku tippui perä kontista pohja. kuskin penkistä lähti selkänoja irti, moottori söi enemmän öljyä kuin bensaa (naapuri luuli että se on Diisseli) ainut mistä vois sanoo et toimi edes jotenkuten oli kello joka oli jopa aina kerran oikeassa ajassa viikon sisää. nyt pieni kevennys (oli Fiestalla ajettu 860tkm ILMAN kone remontteja)


Mm. tädilläni oli aikoinaan tuollaine Talbot Horizon ja kyllä ne oli petroli Saabien kanssa niitä yksiä huonoimpia laitteita, mitä on ko. koko- ja ikäluokassaan tullut koskaan vastaan. Horizonin ajo-ominaisuuksia kokeiltiin myös loppuun viedyllä sivuluisulla, mikä päättyi kylki edellä puuhun. Kolari/korikorjaus suoritettiin Talbotilla, mutta ajokoirasta ei koskaan enää saatu suoraan kulkevaa laitetta.

Mitä tuohon 70 luvun Fiestaan tulee, niin perheeseemme hankittiin sellainen 1.1L mallinen "meren sininen" yksilö uutena liikkestä 1980. Kauppanpäällisiksi saimme: Ford kinofilmikameran, hiiligrillin ja lumiharjan! Tämä uusi tulokas korvasi 70-luvun alkupään "metsän vihreän" 127 Fiattimme. Fiat:iin verrattuna Fiesta oli oli iso harppaus parempaan: se oli tilavampi, modernimpi, hiljaisemp, sekä se tarjosi tasaista varmatoimista kyytiä päivittäisessä ajossa! Fiesta myös saavutti huikean 120km/h nopeuden moottoritiellä kevyesti, eikä konepelti vapissut ja kone huutanut kuin viimeistä päivää 127:n tapaan.

Itsekkin tuli tällä samaisella Fiestalla kurvailtua ensimmäiset ajokokemukset ja olihan se jotain aivan ihmeellistä Lokariautojen jälkeen! :D Fiesta palveli yhteisen aikamme moitteetta ja n. 100tkm yhteisen matkamme jälkeen se päätyi "uuden veroisena" vaihtoautohalliin. Näihin kilometreihin sisältyi, jopa onnistunut Lappinreissu pitkin pohjois-Norjaa ja käytiin, sillä samalla matkalla Aavasaksan huipulla ja Hammerfest:issä! Hyvin jaksoi Fiesta jyrkätkin mäet kiivetä, vaikka vähän taisi kuskia jännittääkkin :D

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 18.2.2010 20:51

Tuli ajettua vajaan viikon ajettua takavetoisella toyota hiacella töiden takia. Jokainen kilometri oli yhtä kidutusta, pitkä käätösäde, raskas kytkin, armoton meteli ja joka sisustassa oleva muoviosa rämisi ja kulutti armottamasti dieseliä ihan normi maantieajossa.

Ymmärrän ettei pakettiauton tarvitse tarjota mitään luxusta, olen kyllä ajanut erilaisilla pakettiautoilla ennenkin, mutta kyllä hiace on ollut surkein.


Itse ajelin muutaman päivän -09 Hiacella,16tkm ajettu manuaalivaihteinen diesel. Siinä oli ihan normaalin tuntuinen kytkin mutta muuten oli kyllä kammottava laitos. 75 litran tankki josta oli noin vartti jäljellä kun trippiin tuli 300km, lastia ei juuri ollut ja ihan nätisti ajelin motaria ja vähän kaupunkia. Radiolla ei tee mitään koska sitä ei kuule muun metelin vuoksi, aivan sama kuinka kovalle sen laittoi. Ihmeellisintä tuossa oli se että hytissä ei ollut mitään valoa, ajettiin auto ihan halliin ihmeteltäväksi kun ei minkäänlaista valaistusta löytynyt. Vieras auto kun oli niin eihän siinä löytänyt virtalukkoa, oven avauskahvaa tai oikeastaan mitään muutakaan kun aamulla koitti liikkeelle lähteä. Yleisesti ottaen mun mielestä kaikki pakut on ihan vitun paskoja vehkeitä, mukamas työkäyttöön tarkoitettu mutta hirveetä tuskaa edes pieni siirtymä saati että pitäisi työkseen ajaa, hyi saatana!

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 18.2.2010 20:57

Ootte tottuneet vaan liian hyvälle. Minusta T5 ja jo T4 portterikin ovat melko henkilöautomaisia ajaa. Ei itelle ainakaan tuottanut tuskaa ajella parilla kusitauolla ja yhellä tankkaustauolla T5:sella Äkäslompoloon eli rapian 750km. Hiacet on kyllä kaukana samasta mukavuudesta...

Itse en arvostanut W124 250td mersun kyytiä kovin korkealle. Ajettu tais olla rapian 400tkm, jos ei olisi näin parkkiintunut persnahka olisi voinut laskea persiillään jouset penkistä, vaihdekeppi oli kuin suolipussia olisi vatkannut ja ajo-ominaisuudetkin oli mitä sattuu.

Olen myös omistanut useita, varmaan ainakin kymmenkunta takavetoladaa enkä pidä niitä kamalina vehkeinä. Lienee paljolti asennekysymys. Olivat lähinnä hauskanpitoon ja pahennuksen aiheuttamiseen tarkoitettuja... Tuli niillä joskus hieman kauempanakin käytyä.

Vee-ille
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.9.2009 18:10

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 17.5.2010 0:43

Dodii, nyt löyty yks ''helmi'' taas. 80-luvun alun(?) Daihatsu Rocky. Ei jumalauta minkälainen auto, ajomelu on sillä tasolla että jos 100+km ajat yli satasta niin pysyvän kuulovaurion saat. Eikä se riemu tähän pääty, tämä pakettihan on kruunattu ah niin ihanasti toimivalla vaihdelaatikolla, full time nelivedolla sekä maailman laiskimmalla dieselillä. Laiska vaparidiesel --> paljon kepittämistä --> hermot menee kun mikään vaihde ei mene kunnolla sisään.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 17.5.2010 16:52

Muuta en tiedä mutta töissä kun '07 Hiacella ajelen niin joka kerta kun sen tuosta aamulla rykäsen käyntiin niin mietin kuka helvetti näitä ostaa vaikka olis kuinka luotettavia. Kääntösäde kuin rahtilaivalla, meluisa kuin helvetti ja ajo-ominaisuudet...kääntyvät etupyörät. Talvisin ollaan joka hiton paikassa jumissa heti kun sataa kaksi hiutaletta lunta. Ainoo mikä siinä on hyvää, ettei se ole oma.

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 18.5.2010 22:58

^ Nyt osuit Ripa naulan kantaan! Tasan samaa mieltä noista Hiaceista. ei kyllä uskois että 2000-luvun autoa ajais ku sellasen rattiin pääsee(tai joutuu). lisäks vielä ilman turboa malli on tuskasen hidas! ja KALLIITAKI vielä! tulipahan huudettua :D

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 19.5.2010 13:34

ei kyllä uskois että 2000-luvun autoa ajais


Eihän se olekaan. Tuo korimalli tuli 94 tai 95 joten alkaa olemaan jo ikää tuolla konseptilla.

juzze
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.8.2007 22:24

ViestiKirjoittaja juzze » 19.5.2010 21:20

Quote:
ei kyllä uskois että 2000-luvun autoa ajais


Eihän se olekaan. Tuo korimalli tuli 94 tai 95 joten alkaa olemaan jo ikää tuolla konseptilla.

Ja tästäkös neekerit tykkää ko löytyy osia sitte niihi palijon ku alkaa sinneasti kulkeutuun.:)

Pete1010
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.3.2016 13:37

Re: Huonoin auto millä olet ajanut?

ViestiKirjoittaja Pete1010 » 9.3.2016 13:58

Kyllä se huonoin on se aito kantti Lada-1200 L taisi olla. Töissä jouduin ajamaan moista ja jotain 84-85 vuosimalleja oli. Hirvittävä alusta, karsea melu, ei kulkenut mihinkään. Ei mitään hyvää.
Toiseksi huonoin varmaankin VW Transporter, joku 1988 vuosimallia oli. Jämäkkä, hyvä alusta oli, mutta jäi talvella kiinni tasamaalle. Pakkia ei saanut päällä muuta kuin voimalla ja Katri-Helena oli. 120 km/h huiput. Yhtä huono oli 1982 vuoden Transitti. Jäi kiinni myös talvella tasamaalle ja tämä keräsi 100 km/h huippuna. Karsea moottori ääni. Jämäkkä, hyvä alusta kuitenkin oli.

Tässä vaan siis muutama mainittuna. Näitä on ollut monia muitakin-Toiota Korolla -85, Nissan Sunny -86, Skoda Felicia -99...paljon...

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

Re: Huonoin auto millä olet ajanut?

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 10.3.2016 21:50

n. 1000 autoa ajaneena voin kertoa. Lada Niva, kaikki pyöränlaakerit paskana, rattia joutuu veivaamaan koko ajan että pysyy edes omalla kaistalla... Kuulostaa Luftwaffen pommikoneelta jo yli 40 nopeuksissa. Kaikki vaihteet ei toimi. Jo pelkästään kiihdyttäminen tuntuu pelottavalta ja yli 60 nopeudessa loppuu kuskilta pokka, ei vaan yksinkertaisesti uskalla. Jotkut leikkii hengellänsä päivittäin, tuollaisen rattiin en enää ikinä nouse.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 147 vierailijaa