Elikkäs on tuossa nyt jonkun aikaa ollut mielessä että jos vaihtaisi hieman korimallia käytännöllisempään suuntaan silti tinkimättä ulkonäöstä ja peruspirteästä moottorista
joten autokuume on hieman iskenyt tuohon 3B passattiin.. eli kysymys kuuluukin että minkälaisia noin käytännön eroja on iv golfin ja passatin välillä?
Sen olen kuullut että etupäässä on jossain vuosimallissa ongelmia noiden alimitoitettujen tukivarsien ja nivelten kanssa mutta onko jotain muuta radikaaleja heikkouksia verrattuna golfiin? No tietysti passatista puuttuu nuo recaron penkit mitkä minulla tuossa vm 98 golfissa onkin mutta jos sen heikkouden kanssa opin jotenkin elämään niin onko "järkeä" mennä vaihtamaan pasuunaa?
Eli kokemuksia kaivataan.
Passat 1,8T VS Golf 1,8T
Valvoja: ffp jäsenet
Eiköhän tuo oo kiinni ihan tarpeista, oman kokemuksien mukaan molemmat hyviä autoja, passatissa nelipistetuenta edessä, mahtava ajaa maantiellä yms.
Noissa oli ylätukivarsien kanssa ongelmia, tehtaalla oli takasinkutsu kamppanjakin asiaa koskien, nykyään tuntus kestävän, jonkunnäkönen laatuongelmahan niissä oli.
Golffi aavistuksen jämäkämpi vakioalustalla kun passatti.
En tiedä miten tossa 1.8T mutta monessa tdi versiossa ollut "ongelmia" lämppärin kennon kanssa.
Itsellä esim. defan letkulämppäri vuoti -> ilmaa kennossa, hemmetin vaikee ilmata, ikinä saatu kaikkia pois. Tuntu ku akvaariolla ois ajellu, lorinaa.
Noissa oli ylätukivarsien kanssa ongelmia, tehtaalla oli takasinkutsu kamppanjakin asiaa koskien, nykyään tuntus kestävän, jonkunnäkönen laatuongelmahan niissä oli.
Golffi aavistuksen jämäkämpi vakioalustalla kun passatti.
En tiedä miten tossa 1.8T mutta monessa tdi versiossa ollut "ongelmia" lämppärin kennon kanssa.
Itsellä esim. defan letkulämppäri vuoti -> ilmaa kennossa, hemmetin vaikee ilmata, ikinä saatu kaikkia pois. Tuntu ku akvaariolla ois ajellu, lorinaa.
Toinen sitten niin helvetisti tilavempi ja toinen sitten ei niinkään...
Ainaki itellä ku oli farkku passatti =)
..ja vetojuhtana oli kyseinen 1.8t, vakio..
Oli tosi hyvä ajella ku oli korkeussäädettävä alusta ja vähän matalemmat pallot ku vakio 195/65.
Niveliä piti muutama uusia vaikka kilometrejä oli vasta 154tkm mutta ehkä se "kevyt" madallus edesauttoi nivelien uusimista, kuten luonnollista tämäkin on...
Mutta kokemus oli hyvä, piti vaan myydä pois diesel-auton tarpeessa.
.. Ja ehkä vähän lämpimämmän talvi-auton tarpeessä... X]
Ainaki itellä ku oli farkku passatti =)
..ja vetojuhtana oli kyseinen 1.8t, vakio..
Oli tosi hyvä ajella ku oli korkeussäädettävä alusta ja vähän matalemmat pallot ku vakio 195/65.
Niveliä piti muutama uusia vaikka kilometrejä oli vasta 154tkm mutta ehkä se "kevyt" madallus edesauttoi nivelien uusimista, kuten luonnollista tämäkin on...
Mutta kokemus oli hyvä, piti vaan myydä pois diesel-auton tarpeessa.
.. Ja ehkä vähän lämpimämmän talvi-auton tarpeessä... X]
Ei noi passatin tukivarret nyt niin kauheen huonoja mielestäni oo.
Ostin kesällä 02 1.8t passatin ( vm.97) 49tkm ajettu. Nyt mittarissa 123tkm.
En tiiä oliko jotain varsia uusittu,mutta tän jälkeen oon joutu vaihtaa oik ylätukivarret,vakaajan koiranluut ja etummaiset alatukivarret.
Niin ja vakio passatin alusta on aivan karmea lulla!
Ostin kesällä 02 1.8t passatin ( vm.97) 49tkm ajettu. Nyt mittarissa 123tkm.
En tiiä oliko jotain varsia uusittu,mutta tän jälkeen oon joutu vaihtaa oik ylätukivarret,vakaajan koiranluut ja etummaiset alatukivarret.
Niin ja vakio passatin alusta on aivan karmea lulla!
Tuon stomben farkku pasuunan olenkin nähnyt iisalmi miitissä tuossa viime keväänä ja on ollut kyseinen auto kyllä passattiin vaihdon innoittajana myös.. eri siisti peli!! : )
Tuolla näkyy olevan kyllä noita firmoja mitkä myy passattiin vahvempia tukivarsi/nivel settejä ja ei silleen mielestäni hinnan kiroissa ollut.. liekkö sitten millaisia ja just tuo että miten nekään kestää tuon ankaran tontituksen mikä luultavasti olisi tulossa..
Tuolla näkyy olevan kyllä noita firmoja mitkä myy passattiin vahvempia tukivarsi/nivel settejä ja ei silleen mielestäni hinnan kiroissa ollut.. liekkö sitten millaisia ja just tuo että miten nekään kestää tuon ankaran tontituksen mikä luultavasti olisi tulossa..
Se tukivarsiongelma on ainoastaan niissä vanhemmissa passateissa. Ja se kampanja oli ainoastaan etummaisiin alatukivarsiin, ei ylempiin. Ei oo enää sekään voimassa ollut pitkään aikaan.
Ja tohon TDI:n ilmausongelmaan, sitä en kyllä allekirjoita.
Omaan vaihdoin lämppärin kennon, toisen letkulähdön murtuman takia ja ongelmia ei ilmauksen suhteen ollut lainkaan. Siinä toisessa letkulähdössä kennolta on ilmausletku, mikä on koko jäähdytysjärjestelmän korkein kohta, ja jos sen siitä ilmaa, niin ei ole mahdollista, että sinne kennoon ilmaa vielä jäisi.
Mutta itsellä ei oo autosta mitään muuta, kuin positiivista sanottavaa. Suosittelen.
Ja tohon TDI:n ilmausongelmaan, sitä en kyllä allekirjoita.
Omaan vaihdoin lämppärin kennon, toisen letkulähdön murtuman takia ja ongelmia ei ilmauksen suhteen ollut lainkaan. Siinä toisessa letkulähdössä kennolta on ilmausletku, mikä on koko jäähdytysjärjestelmän korkein kohta, ja jos sen siitä ilmaa, niin ei ole mahdollista, että sinne kennoon ilmaa vielä jäisi.
Mutta itsellä ei oo autosta mitään muuta, kuin positiivista sanottavaa. Suosittelen.
Hyvä peli on ollut, yksi ylätukivarsi sanoi sopimuksen irti ja vaihdoin samalla kaikki, alatukivarsiin en ole ollut tarvetta koskea. Kun auton ostin oli mittarissa hiukan reilu 100tkm ja nyt hiukan päälle 140tkm. Löytyy myös Defan letkulämppäri, hyvin pelaa eikä ole mitään lorinoita.
Kyllähän näitä farkku Passatteja löytyy kunhan hinnoista sovitaan....
Kyllähän näitä farkku Passatteja löytyy kunhan hinnoista sovitaan....
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa