Skoda Octavia RS vs. Audi A4
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Octavia RS vs. Audi A4
Niin, kumman suuntaan kippo kääntyy täällä? Kyse uusista autoista vm '07.
Skoda Octavia RS HB vai Audi A4 1.8T Sport Edition S-Line Sedan
Skoda Octavia RS HB vai Audi A4 1.8T Sport Edition S-Line Sedan
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Skodassa on hyvät tilat matkustajille sekä kontti on niin iso, että HB ajaa melkein farkun virkaa. Ja ajettavuus on kohdallaan, sekä TDIssä että RS:ssä. Audia en ole ajanut, joten sen ajettavuuteen en osaa ottaa kantaa, mutta Skodaan tuli päädyttyä hintalaatusuhteen takia. Audi oletettavasti kalliimpi, joten tuoko se rahoille vastinetta? Tietysti, jollei siitä ole kiinni, niin sitten mieltymyksen mukaan. Ei ole kaduttanut hetkeäkään Skodan valitseminen.
Tossa o vaan 1 vaihtoehto, kun muistaa ottaa ne takavetaritkin mukaan kun valitsee autoa.
Koopikka jo mainitsi.
Jos haluaa välittää kaiken voiman neljän pyörän kautta tiehen, niin vastaus on nimenomaan audi.
Jos taas tuntuu siltä että, budjetti ei riitä audin nelikkoon, niin valintana skoda. Skodaan ei tuohon malliin saa minkäänlaista nelivetoa.
Skodan Xenonit vs Audin Bixenonit, taudissa taitaa olla pikkuisen napakampi tuo sporttialusta ja oma takamus tykkäsi myös niistä taudin sporttijakkaroista. Eikä tuo S-line ulkosarjakaan mitenkään häpeä olemassaoloaan. A4:ssa on kyllä hinta varsin mukavasti kohdillaan ja lastullahan tuosta saa jo ripeänkin... ;)
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
10% on maailmalla nelivetoja uutena myydyistä. Toki suosio on kasvamassa, johtuen hinnan laskemisesta suhteessa 2/4 veto. ( ja tarjonta lisääntynyt )
Bensakoneellisessa kulutus lisääntyy n.1l /100 km jne
Mutta yritäppäs myydä uudehko auto ilman ilmastointia = ei kelpaa
Vaikka ilmastointi haukkaa saman verran ylimmääräistä polttoainetta / 100 km, kuin 4-veto.
Ennen oli 600 Fiat. Isä ajoi, vaimo vieressä. Takana istui mummo, pappa ja lapset sylissä. Kaikki veti tupakkaa, eikä kellään ollut turvavyötä.
Bensakoneellisessa kulutus lisääntyy n.1l /100 km jne
Mutta yritäppäs myydä uudehko auto ilman ilmastointia = ei kelpaa
Vaikka ilmastointi haukkaa saman verran ylimmääräistä polttoainetta / 100 km, kuin 4-veto.
Ennen oli 600 Fiat. Isä ajoi, vaimo vieressä. Takana istui mummo, pappa ja lapset sylissä. Kaikki veti tupakkaa, eikä kellään ollut turvavyötä.
En voi olla kysymättä, miten T-Power maltat luopua DSG-vaihteistosta? Lisäksi omilla ajokokemuksien perusteella nykyisen autosi ajettavuus, alusta, ohjaus moottorin soundit etc. ovat parempia kuin A4:en tai RS Octavian. Vai onko tilan tarve kasvanut?
Noista vaihtoehdoistasi RS:n kohdalla saa enemmän vastinetta rahoilleen A4:een verrattuna. Hyvät vakiovarusteet, tilat ja hinta-laatusuhde. Ainoastaan neliveto on olisi houkuke A4:een, jos vaihtoehdot olisi A4 1.8t ja Octavia RS.
Noista vaihtoehdoistasi RS:n kohdalla saa enemmän vastinetta rahoilleen A4:een verrattuna. Hyvät vakiovarusteet, tilat ja hinta-laatusuhde. Ainoastaan neliveto on olisi houkuke A4:een, jos vaihtoehdot olisi A4 1.8t ja Octavia RS.
Alexi: Kaikesta malttaa luopua, jos tarjous uuteen on tarpeeksi hyvä. :) Sport edition + S-Line + Ambientepaketti takaisi täydellisen varustelun Audiin. Mitään ei olla vielä kuitenkaan päätetty.
Uusi malli lll vuosineljänneksellä 07 tietenkin rajoittaa uuden Audin hinkua tässä vaiheessa. Voisi olla järkevää himmata autokuumetta vielä reilu puoli vuotta eteenpäin, ja katsoa täysin uusi konstruktio A4:sta kesälomien jälkeen. :)
Uusi malli lll vuosineljänneksellä 07 tietenkin rajoittaa uuden Audin hinkua tässä vaiheessa. Voisi olla järkevää himmata autokuumetta vielä reilu puoli vuotta eteenpäin, ja katsoa täysin uusi konstruktio A4:sta kesälomien jälkeen. :)
Mutta turha kuvitella sitten siitä uudesta mallista saavansa samlla tavalla varusteltua pakettia läheskään samaan hintaan kuin tätä nykyistä.
Tuo Sport Edition on kuitenkin varsin asiallinen paketti kaikkineen. Omalla kohdalla ei tarvis miettiä Skodaa, jos vaihtoehdot on nuo. Kummassakin tietysti puolensa.
Tuo Sport Edition on kuitenkin varsin asiallinen paketti kaikkineen. Omalla kohdalla ei tarvis miettiä Skodaa, jos vaihtoehdot on nuo. Kummassakin tietysti puolensa.
Iiro: Näinhän se menee, että alusta lähdetään taas uuden mallin kanssa ja S-linet + muut maksaa taas hunajaa uuteen malliin. Mutta esim: penkkien, kojelaudan, sisustan, korin sun muun pikkunippelin kanssa ollaan edetty edelliseen malliin verrattuna, ja ne kuuluu jo vakiona kalustoon.
Ja onhan sitä uutta mallia jatkossa taas helpompi markkinoida eteenpäin, kuin "vanhaa" B7:aa. Hintaa noiden välillä ei hirveästi luulisi olevan "taitekohdassa", mutta vuoden päästä ostosta hinta onkin aivan eri uuden ja "vanhan uuden" välillä.
Kaikkea sitä pitääkin miettiä autoa ostettaessa... :)
Ja onhan sitä uutta mallia jatkossa taas helpompi markkinoida eteenpäin, kuin "vanhaa" B7:aa. Hintaa noiden välillä ei hirveästi luulisi olevan "taitekohdassa", mutta vuoden päästä ostosta hinta onkin aivan eri uuden ja "vanhan uuden" välillä.
Kaikkea sitä pitääkin miettiä autoa ostettaessa... :)
Vaikka uusi versio tulee niin alussa ainakin penkit on kuitenkin melko penttiperusmallit (vrt. ensimmäiset B6-mallit). Lisäksi on sitten ruksittava sport alusta, xenonit, sport-istuimet...
Mutta totta tuokin mitä sanoit arvon pitämisestä. Todennäköisesti kuitenkin uusi malli on (taas) vanhaa kalliimpi, joten jos haluaa vastaavalla tekniikalla olevan niin joutuu varusteista luopumaan. Toisaalta B8 näyttää kuvissa hyvin lupaavalta..
Vaikeita asioita, etenkin silloin kun on autokuume päällä.
Mutta totta tuokin mitä sanoit arvon pitämisestä. Todennäköisesti kuitenkin uusi malli on (taas) vanhaa kalliimpi, joten jos haluaa vastaavalla tekniikalla olevan niin joutuu varusteista luopumaan. Toisaalta B8 näyttää kuvissa hyvin lupaavalta..
Vaikeita asioita, etenkin silloin kun on autokuume päällä.
Olen aika varma, että esim:Xenon valot on jo vakiona B8:ssa. Joku sportalusta nyt on aika kivuton ruksata, ja ostaa siihen heti 235 renkailla olevat 18" RS6 tyyliset vanteet, ja värivalinta kohdilleen, niin alkaa minun paketti olemaan valmis. Taitaa olla niin, että 1.8T jää jo varmaan tuotannosta poijes ja kaikki föönimoottorit on 2.0 TFSI:tä.
En sinällään ole koskaan ollut kovin paljon "KW variante säädettävien" sun muiden kikkailujen perään. Aika perusetti uppoaa jo teini-iän ohittaneeseen äijään. :) Tietenkin jotain ekstraa pitää aina olla, se maistuu aina makealle. Uusi B8 Audi A4 olisi jo sinällään sitä. :)
En sinällään ole koskaan ollut kovin paljon "KW variante säädettävien" sun muiden kikkailujen perään. Aika perusetti uppoaa jo teini-iän ohittaneeseen äijään. :) Tietenkin jotain ekstraa pitää aina olla, se maistuu aina makealle. Uusi B8 Audi A4 olisi jo sinällään sitä. :)
Kyllä kovin olen yllättynyt jos xenonit A4:seen vakioksi tulee. Johonkin pakettiin saattaa sisältyä muttei kyllä vakiona. Kannattaa muistaa ettei xenonit ole esim. A6:ssa vakiona suomessa ja joissain A8 malleissakin ne ovat lisävaruste (ei onneksi suomessa). Siinä vaiheessa kun jompikumpi noista muista "premium" valmistajista tarjoaa tuon vakioksi, ilman mitään tarjouspakettia, saattaa tilanne ollakin eri. Lisäksi nuo ovat varsin hinnakkaita varusteita ruksata.
No mutta nämä ehkä ovat jo ohi aiheen..
No mutta nämä ehkä ovat jo ohi aiheen..
kyllä audi vie voiton ajoergonomian takia
^Ihmettelen tota kommenttia?
Ei ole eroa noiden merkkien välillä, paitsi että skodassa on sähköikkunat kaikissa ovissa, kun audimatkaajat joutuvat takapenkillä tyytymään veivattaviin. Lisähintaan audiin saa sähköikkunat myös taakse. Autoissa on käytetty samojen valmistajien komponentteja, sillä erotuksella että skodassa ne näyttää kestävän paremmin jostain kumman syystä... se on vissiin sitä premiumia.
Egon nostatukseen audi sopii mainiosti, muttei kannata vetää herneitä jos joudut katselemaan RS:n takavaloja usein. Lisäksi Audissa ei saa rahoilleen mitään erityisen hyvää vastinetta. Skodaa vastaavalla varustelulla hinta nousee huomattavasti ja kun olet joskus audia vaihtamassa uuteen, joudut maksamaan huomattavasti suuremman välirahan Skoda kauppaan verrattuna. Ts. Skodan arvo säilyy paremmin.
1.8T jää jo varmaan tuotannosta poijes
^Uuteen A3:n on muuten tulossa 1.8TFSI. Uudessa Audi magazinessa oli mainittu myös suoritusarvot. Muistaakseni 160hp/250Nm. Sama moottori saattaa hyvinkin olla saatavana myös neloseen jossakin vaiheessa.
Ei ole eroa noiden merkkien välillä, paitsi että skodassa on sähköikkunat kaikissa ovissa, kun audimatkaajat joutuvat takapenkillä tyytymään veivattaviin
Ja mitä väliä on sillä että takana on veivattavat ikkunat, nykyään kun on ilmastointi jne niin on aika sama vaikkei takaikkunat aukeisikaan eikä sitä ite takapenkillä ees istu
Egon nostatukseen audi sopii mainiosti, muttei kannata vetää herneitä jos joudut katselemaan RS:n takavaloja usein.
Egoja ei tarvi onneksi nostatella. Kyllä RS varmaan rivakampi on, mutta ei sinällään pääasia tässä autokaupassa. RS on muuten polvillaan GTI V:n edessä, sen verran sitä tuli koeajolla todettua.
Niin, kumman suuntaan kippo kääntyy täällä? Kyse uusista autoista vm '07.
Skoda Octavia RS HB vai Audi A4 1.8T Sport Edition S-Line Sedan
RS on muuten polvillaan GTI V:n edessä, sen verran sitä tuli koeajolla todettua.
Käsittääkseni oli kysymys noista kahdesta ensin maainitusta. Miten V GTI tähän liittyy?
Viimeksi muokannut sik, 22.10.2006 23:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Niin noh, jakaa kyllä mielipiteet. A6:sta ja A8 myydään aika monessa versiossa etuvetona.
Jepjep , noita etuveto A8:ja saa kyllä kattella kissojen ja koirien kanssa onneksi. Jotain routua ollu noiden myynnissä, taitaapi yli ~90% kaseista olla Q:ta ja se on hyvä asia.
Ja miksi helvetissä ostaa se etuveto Audi jos ei nelikkoa sitten halua, niin ostaa sen folkkarin,siittimen tai skodan....
Taitaa olla parasta pitää rahat itse ja nauttia GTI:stä vielä hetki, vaikeita kun päätökset kerran on.
Jos päätöksenteko on tän foorumin varassa niin ei oo kovin vahvalla pohjalla toi sun autonhankinta. Itelleshän sä oot sitä hankkimassa, niin osta se mikä parhaimmalta tuntuu ja mihin persaus kestää.
Niin tai sitten johtuu vw:n nopeusmittarin porrastuksesta ja mittarivirheestä mikä saa auton tuntumaan raketilta. Mittari kun näyttää pomppaavan 0-100 aika vinhaan. Mutta se siitä OT..
Aiheeseen palatakseni yksi Audia puoltava seikka voisi olla pienempi rengasmelu, tai tiedä näistä uusimmista mutta prefacelifti oli ainakin selvästi hiljaisempi kuin Ocu.
Aiheeseen palatakseni yksi Audia puoltava seikka voisi olla pienempi rengasmelu, tai tiedä näistä uusimmista mutta prefacelifti oli ainakin selvästi hiljaisempi kuin Ocu.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa