Morjens,
Täältä löytyy varmaan kokemuksia kyseisistä autoista? Hakisin luotettavaa ja tilavaa laadukasta autoa. Tehoakin saa olla, mutta ei ole ensimmäinen prioriteetti, ennemkin luotettavuus ja käyttökustannukset muutenkin.
Eli Audi A6 ja VW Passatti olisivat vaihtoehtoina. Hintahaarukkahan on aika laaja 7-13t. Dieselikin olisi OK, mutta esim. tuo A6 2,4l V6 bensakoneella houkuttaisi tällä hetkellä eniten, mutta ne käyttökulut?
Kaikenlaista juttua on ko. merkeistä tullut kuultua, Audista mm. vaihdelaatikko ja kannentiiviste ongelmista. VW:sta mm. tukivarsiongelmia. Osiahan kuluu ja hajoaa ajan ja kilometrien myötä tottakai, mutta 10v erillaisten tiellejättäneiden ogelmapesien kanssa värkänneenä haluaisin hyvän auton.
Audi A6 1998-1999 Vs VW Passat 1996-1999
Valvoja: ffp jäsenet
Tohon hintaluokkaan suosittelisin 1.8T passattia, 98 mallisen saa jo kohtuu vähillä kilometreillä tohon budjetin yläpäähän. Toki samalla moottorilla varustettuja Audeja saa myös mutta on yleensä kilometrejä enemmän. Audi ehkä hieman tuntuu laadukkaammalta mutta todelliset erot on aika nollissa. Tietysti joku V6 passat olis tehokas ja vielä nelivetoinenkin mutta tuon hintaluokan pelit on yleensä -97 malleja ja itse en siihen päätyisi. 98 malliin tuli jo melko paljon muutoksia
Tuolla 7 t€ ei saa kuin linttoja tai paaaaaaljon ajettua suomiautoja tai 100 tkm ajettuja saksan autoja xD Nyrkkisääntönä vois sanoo, et mitä suurempi pannu sitä kalliimpi huoltaa - saatanan kallista mikäli joudut pajottaan merkkipuljussa. Jos itellä pysyy jakari kädessä, niin sitten halvempaa ja uskaltaa ottaa enemmänkin ajetun. Kyllähän toi 2,4 bensa olis ok kuten 2,5 tidikin. 1.8T vielä pärjää kiusattuna. 1,9 tidi olis tietty se taloudellisin. Jos oisin nyt laittamassa niin manuaali askilla a6 farkku olis oma valinta, 2,5 diisseli ja saksasta. Samalla ostaisin kaikki huollon kamat seuraavalle 150 tkm mukaan, nokat, iskarit etc etc... yleisesti aikasta edukkaita sakulandiassa originel liikkeessä verrattuna paikallisiin. Noista vuosimalleista kattelisin niitä -99 malleja, toki menee silloin sinne hintahaarukan yläpäähän. Vaihteistoista suosittelisin manuaalia. Mainitsemasi tukivarsiongelmat taitavat vaivata molempia malleja. Esim passattiin saa kuiten reilulla 300 € kaikki etupään tukivarret ja nivelet, joten tuota en pitäisi kynnyskysymyksenä auton ostolle.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa