Kokemuksia Cat Hoors Oy:stä
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia Cat Hoors Oy:stä
Elikkäs onko porukalla kokemuksia Espoossa sijaitsevasta autoliikkeestä nimeltä Cat Hoors, ihan vaan kyselen kun meinaa olla ongelmia velipojalla autokauppojen kanssa. Kaikenlainen tieto kyseisen firman autokauppojen hoidosta auttaa asian eteenpäin viemisen kanssa.
Ostin kyseisetä yrityksestä kun se sijaitsi vielä Vantaalla Voutilan esson kohilla oman -03 R32:sen. Autossa oli ilmastointilaite viallinen mutta kun asioin ystävällisesti myyjän kanssa sain todella asian mukaista palvelua ja tietysti ilmastointilaitteeni toimimaan.
Myös muutama ystäväni on ostanut autonsa ko. firmasta ja palvelu on ollut aina asian mukaista.
Mietityttää minkälaisen auton veljesi on ostanut ja minkälaisia hankaluuksia on eteen tullut?
Myös muutama ystäväni on ostanut autonsa ko. firmasta ja palvelu on ollut aina asian mukaista.
Mietityttää minkälaisen auton veljesi on ostanut ja minkälaisia hankaluuksia on eteen tullut?
Ongelma lähti liikkeelle kun velipoika osti kyseisestä firmasta auton, autossa ilmeni ongelmia jo paluu matkalla pudotti yhden sytytyspuolan pois käytöstä kesken ajon. Puhelu liikkeeseen jonka seurauksena myyjä myöntyi väittelyn jälkeen siihen että auto myyjän määräämään paikkaan huoltoon, auton ollessa huollossa selvisi että kyseinen auto on leimaamatta tälle vuodelle myöhässä noin 3kk. Auto haettiin huollosta ja vietiin suoraan katsastusasemalle, mistä tuli vikalista mm. etujarruletkut, etu- ja takajarrulevyt, takaiskarit ja pakokaasupäästöt ylittivät sallitut moninkertaisesti. Siirtoluvalla auto merkkiliikkeen pihaan, josta puhelu myyjäliikkeeseen. Tästä seurauksena kauhea taistelu, myyjä sanoi että ei ole liikkeen ongelma. Seuraavana päivänä myyjä otti yhteyttä ja ilmoitti että auto on tuotava liikkeeseen korjattavaksi ja liike hoitaa katsastuksen, tähän ei suostuttu vaan sovittiin että auto viedään keski-suomessa olevalle korjaamolle laitettavaksi myyjän toimesta. Tässä vaiheessa alettiin tutkia kauppakirjoja sekä muita papereita tarkemmin, ilmeni että auton mukana ei ollut annettu rekisteriotetta kirjoitettu kauppakirja oli täytetty väärin eikä ollut edes virallinen ja kaupanteon jälkeisenä päivänä auto oli aken mukaan jo myyty eteenpäin liikkeen toimesta. Ilmoitus myyjälle että autoa ei luovuteta korjattavaksi ennenkuin paperisotkut on selvitetty. Myyjän vastine tähän oli kuulemma epähuomiossa täyttänyt kauppakirjan väärin, ja se miksi auto oli vaihtanut omistajaa(naapurifirma valkama) tällä välillä oli että myyjän käyttämä rahoitusyhtiö olisi tarvinnut takaajan lainaan(4500€ velaton vaihtoauto ei riitä) mutta naapurifirman kautta rahoituksen saisi ilman takaajia. Tämän rahoitus tavan takia auton hinta nousi 400€, eli kauppakirjan mukaan auton on myynyt Cat Hoors Oy mutta kaikki rahoitus paperit ym. on puolestaan valkaman liikkeen nimissä tehtyjä.
Tämmöinen sekasoppa tuo auton osto noin pääpiirteissään.
Auto on audi S6 2.2t vm.95
Tämmöinen sekasoppa tuo auton osto noin pääpiirteissään.
Auto on audi S6 2.2t vm.95
Tuo paperisotku on just tuota "jobbaria" parhaimmillaan (noin yleisesti). Vikalistasta, normaalia tuon ikäisessä autossa. Huollot laiminlyöty totaalisesti. Auton huoltaminen kun ei ole pelkästään sitä öljyn ja suodattimen vaihtoa. Hommasta menee kyllä osa ostajankin piikkiin, olisi pitänyt katsoa että on leimattu, sekä paperihommien olevan kunnossa ennen nimen kirjoittamista. Henk. koht. ite olisin käyttänyt auton "autotohtorilla"- eihän sekään absoluuttinen totuus ole, mutta nuo viat olisivat kyllä siellä selvinneet. Auto vielä hieman erikoisemmalla tekniikalla, vanhahko sekä melko suurella todennäköisyydellä tuontipulkka jolla ajettu pitkään ja kovaa, joten mm. päästöistä löytyy herkästi sanomista.
auto on tuotava liikkeeseen korjattavaksi ja liike hoitaa katsastuksen
Just, joku samassa juonessa mukana oleva katsastusmies laittaisi leiman paperiin viskipulloa vastaan :D
Yhden tuontiromun omistaneena ja korjanneena tekisi mieli sanoa yleisellä tasolla jotain, mutta jätän sanomatta, koska voin olla väärässäkin.
Ikävä homma kyllä. Puolustukseksi täytyy sanoa, että kun itse ostin Volvottimen alkukesästä niin ei siinä kaupan teon hetkellä monella enää autotohtorit ja muut kiinnosta. Se autokuume kun iskee, niin se iskee. Tosin tällä kertaa kyseessä oli iso merkkiliike joka antoi autolle eräänlaisen 6kk takuun ja olin mm. yhteydessä entiseen omistajaan. Auto oli huollettu aina kyseisessä liikeessä jne. Aikaisemmin tosin olen tehnyt kaikki käytetyn (tuonti)auton ostossa tehtävät virheet ja lompakon kautta hieman "viisastuin".
Mitä tästä sitten opimme... Vähänkin erikoisen auton osto vaatii malttia ja tietotaitoa, ja vaikka sitä autotohtoria jos oma tietämys ei yllä riittävän korkealle. Toisaalta ei siinä autoliikkeelläkään ole kovin kadehdittava tilanne kun myydään yli 10 vuotta vanhoja erikoisautoja.
Mutta vastuuhan tässä on ilman muuta liikkeen ja toivon että tapaus kääntyy vielä asiakkaan voitoksi.
Kyllä velipoikasi olisi itse voinut katsoa onko auto leimattu ja mainita siitä siellä liikkeessä ollessaan jolloin varmaan myyjä olisi lähtenyt autoa leimalle viemään ja itse asiakas mukaan niin olisi vältytty "viskipullo" katsastuksesta. Ja kun vikalista tulee, niin eikun sopimaan myyjän kanssa korjauksista, joko hinnasta alennusta jolloin asiakas itse korjaa viat tai myyjä korjauttaa auton omalla korjaamollaan pienempien kustannuksien kera kuin merkkiliikkeeseen vietynä ja eikun uudestaan leimalle ja asiakas mukaan (jos ei luota myyjään)niin on leima papereissa ja kaikki kunnossa. Ja niihin kotimatkavikoihin, ei ne oo ennustajia: -Ne on autokauppiaita jotka tuskin tahallaan jättää kertomatta että "hei, se pudottaa yhen sytytyspuolan pois käytöstä kesken ajon", jos ne olisi sen tiennyt niin olisihan ne sen varmasti kuntoon laittanut jotta ei tulisi mitään ongelmia ja saisi pidettyä asiakkaat tyytväisinä jotta he tulisivat uudestaan autokaupoille.
Itse olen kyseisessä liikkeessä asioinut ja monessa muussakin ja ymmärrän jos liikettä pyörittää yksi mies ja on sata asiaa niin ei kaikkea pysty pitämään järjestyksessä (vaikka pitäisi). Ostamani Audi on vm.96 ja tiesin että sen ikäisessä autossa on jo jos jotakin pientä laittoa mutta hinnan sain puhuttua kohdalleen, ja itse kun laittaa ni parempi tulee.
Paperisotkuja ei minun kohdalla sattunut vaikka hieman kesti ennen kuin tulivat kotiin mutta ei kai valmiissa maailmassa mihinkään kiire ole,vai??
Itse suosin kyseistä liikettä koska myyjältä olen saanut hyvää palvelua ja erinomaisia neuvoja audin parantamiseksi (myös tältä foorumilta).
Ps. Sillä myyjällä taitaa ymmärtääkseni olla aika ripee audi itsellään.
Itse olen kyseisessä liikkeessä asioinut ja monessa muussakin ja ymmärrän jos liikettä pyörittää yksi mies ja on sata asiaa niin ei kaikkea pysty pitämään järjestyksessä (vaikka pitäisi). Ostamani Audi on vm.96 ja tiesin että sen ikäisessä autossa on jo jos jotakin pientä laittoa mutta hinnan sain puhuttua kohdalleen, ja itse kun laittaa ni parempi tulee.
Paperisotkuja ei minun kohdalla sattunut vaikka hieman kesti ennen kuin tulivat kotiin mutta ei kai valmiissa maailmassa mihinkään kiire ole,vai??
Itse suosin kyseistä liikettä koska myyjältä olen saanut hyvää palvelua ja erinomaisia neuvoja audin parantamiseksi (myös tältä foorumilta).
Eli ton perusteella luulisi myydyn Audin olevan aika tiptop. Jos myyjä kerran tietää merkin ja mallin tavat.
auton ollessa huollossa selvisi että kyseinen auto on leimaamatta tälle vuodelle myöhässä noin 3kk
Suurinpiirtein ensimmäinen asia, jos itse olen tosissani autoa hankkimassa, on tilata AKE:lta auton laajat tiedot -haku.
Vähin, mitä ostajan pitää tehdä, on selvittää, onko auto edes katsastettu ja onko sillä rasitteita. Nuokin luetellut viat olisivat ehkä pystytty toteamaan katsastuksessa. On ostajan velvollisuus tutkia, että auton paperit ym. ovat kunnossa. Mikäli tämä on laiminlyöty, mahdollisessa Kuluttajasuojalautakunnan käsittelyssä tämä voi olla ostajalle langettavaa.
Kuluttajasuojalain mukaan myyjälle on annettava mahdollisuus korjata virhe, hänellä voi olla esim. oma korjaamo, joka työn suorittaa kohtuukuluin.
Niinhän se pitäisi itse tarkistaa tiedot, mutta koska ilmoituksessa luki että katsastettu viime vuonna elokuun lopussa ja myyjä sanoi että ajoaikaa on elokuun loppuun. Niin ilmeisesti velipoika ei tämän perusteella nähnyt aiheelliseksi tarkastaa tietoja, mistä olisi selvinnyt että on katsastettu 2-3kk myöhässä viime vuonna.
kaverilla oli ongelmia kanssa yhden tuonti auton kanssa jossa selvisi mm. että kilometrejä oli ruuvattu jnejne. Otti eka yhteyttä myyjä liikkeesee että haluaa osan rahoista takas tai site kauppa puretaa. Liike viivytti ja viivytti asiaa. Kaveri otti sitte yhteyttä kuluttaja asiamiehee ja ja sieltä kerrottii että kuluttajalla on oikeus purkaa kaupat olikohan se 2kk auton ostosta.
Edelleen ja edelleen Myyjä viivytti kaupan purkamista jnejne. Kunnes kuluttaja asiamies otti yhteyttä liikkeeseen ni alkoi edes jotain tapahtua. Kaveri ja liike sopivat kaupan purusta ja rahojen palautuksesta. Edes vielä ei ole saanut kaikkia rahoja takaisin vaan asia opn menossa oikeuteen. tapahtuneesta on kohta kuluneeksi puoli vuotta.
Edelleen ja edelleen Myyjä viivytti kaupan purkamista jnejne. Kunnes kuluttaja asiamies otti yhteyttä liikkeeseen ni alkoi edes jotain tapahtua. Kaveri ja liike sopivat kaupan purusta ja rahojen palautuksesta. Edes vielä ei ole saanut kaikkia rahoja takaisin vaan asia opn menossa oikeuteen. tapahtuneesta on kohta kuluneeksi puoli vuotta.
Itse asiassa 6kk virhevastuu on olemassa _aina_, ostettiin auto mistä tahansa liikkeestä (ei yksityiseltä). Toki auton hinta ja ikä täytyy huomioida siinä, mikä menee liikkeen piikkiin ja mikä ei.Tosin tällä kertaa kyseessä oli iso merkkiliike joka antoi autolle eräänlaisen 6kk takuun
Edit: Toki liikkeen erikseen lupaama takuu saattaa helpottaa asioiden selvittelyä kun ei tarvitse ensin opettaa kauppiaalle suomen kuluttajansuojalain koukeroita :)
Minun mielestäni tässä nyt jonkin verran liikaa parjataan auton ostajan selvittämättä jättämistä. Jos liikkeessä on sanottu ( tai mainoksessa ollut, ihan sama ) että auto on katsastettu elokuussa, niin se on liikkeen vastuulla. Kyseessä on kuluttajan harhaanjohtaminen. Ei voida olettaa, että myyjän jokainen sanominen täytyy erikseen jostain instanssista tarkistaa. Jos valehtelee/puhuu vastoin parempaa tietoa asioista, niin kuluttajalla on oikeus olettaa, että ne pitävät paikkansa.
Edit: luin huonosti, eli katsastus oli tehty, mutta myöhässä... Tuo voi olla todellakin vähän hankalampi tapaus. Mutta ilmeisesti liikkeessä myytiin auto kuitenkin KATSASTETTUNA kuten liikkeessä yleensäkin ( ellei kyseessä ole takapihalta joku 100 € kesäauto ). Eli siinä mielessä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Edit: luin huonosti, eli katsastus oli tehty, mutta myöhässä... Tuo voi olla todellakin vähän hankalampi tapaus. Mutta ilmeisesti liikkeessä myytiin auto kuitenkin KATSASTETTUNA kuten liikkeessä yleensäkin ( ellei kyseessä ole takapihalta joku 100 € kesäauto ). Eli siinä mielessä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
-
- -
Niinhän se pitäisi itse tarkistaa tiedot, mutta koska ilmoituksessa luki että katsastettu viime vuonna elokuun lopussa ja myyjä sanoi että ajoaikaa on elokuun loppuun. Niin ilmeisesti velipoika ei tämän perusteella nähnyt aiheelliseksi tarkastaa tietoja, mistä olisi selvinnyt että on katsastettu 2-3kk myöhässä viime vuonna.
Rekisteriotetta vilkaisemalla selviää (tai AKE:n palveluista), mikä on auton vuosittainen katsastusajankohta. Se, että auto on edellisenä vuonna katsastettu myöhässä, ei muuta tämän vuoden katsastusaikaa.
Myyjä on kuitenkin antanut virheellistä tietoa autosta ja kuluttajasuojalain virhevastuu astuu voimaan.
Ei myyjään kannata sokeasti luottaa, vaikka tämä olisikin autoliike. Onhan virhevastuu olemassa, mutta ikävä noista on alkaa jälkikäteen riitelemään, vaikka tietäisikin lopunperin olevansa oikeassa.
Esim. juuri olen kyselemässä tietoja eräästä nettiauton yksilöstä, joka vaikuttaa ikäisekseen ihan lupaavalta. Hieman ihmetytti, kun autossa ei ollut kilpiä, mutta oletin sen olevan tuontiauton ja että kuvat on otettu juuri auton tultua maahan.
Kyselin myyjältä (yksityinen) sähköpostitse kaiken mahdollisen, minkä oletan aiheuttavan ongelmia. Sain myös vastauksen kysymykseeni rekisteritunnuksesta. Katsastukseen liittyvään kysymykseen sain epämääräisen vastauksen.
Rekisterinumeron perusteella tilasin AKE:n palvelusta laajan haun. Siinä todettiin, että auto on katsastettu viime vuoden huhtikuussa ja olisi pitänyt katsastaa tämän vuoden kesäkuun loppuun mennessä... Miksi, se ei ole vielä tarkkaan selvinnyt.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”