Vw Golf Gti 2.0 8v 92vm käyttökokemuksia?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

fallu2
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31.7.2006 20:20

Vw Golf Gti 2.0 8v 92vm käyttökokemuksia?

ViestiKirjoittaja fallu2 » 31.7.2006 20:25

Juu ois tommonen peli harkinnassa kertokaa käyttökokemuksia jos olette omistaneet/omistatte kyseisen pelin.Millasia tyyppivikoja ym.. millanen kulutus?
kaikki kertomukset kiinnostaa!

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 31.7.2006 20:43

No samathan "tyyppiviat" tuossakin on korin kohdalta mitä muissakin 3-koppasissa golffeissa. Ruostetta saattaa ilmetä muovihelmojen ja kaarien alta. Moottori on perusvarma. Kulutus pyörii ilmastoinnin kanssa matkavaudissa(100kmh) siinä 7L/100km (Käyttöohjekirja sanoo että 6.6L/100km @ 90kmh). Ihan pirteä vehje tuo on vaikka ei kuiten mikään raketti. Mulla ainakin hyvin pelannu tähän asti, ei ole ollut vikoja.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 31.7.2006 21:46

Ihan niinkuin mikaa sanoikin jo että, perusvarma moottori kyseessä. Itse olen omistanut tuolla motilla olevan vehkeen kolme vuotta ja eipä siihen ole muuta kuin kuluvaa osaa laitettu. Nyt tosin olisi edessä kansi remontti, jossa olisi tarkoitus uusia nostajat ja venavarren kumit.
Eihän tuo tosiaan mikään raketti ole, mutta päivittäisessä liikenteessä pärjää oikeinkin hyvin. Kulutus on mulla ollu maantie ajossa noin. 6.0-6.5 l/100km (vauhti noin 110 km/h. Jos viitsii ajaa noin 90km/h niin mennään jo alle kuuden litran) ja seka-ajossa noin 7.0-7.5 litraa satasella.

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 31.7.2006 21:57

Joo, tuollainen peli on ollut helmikuusta asti, eikä suurempaa valittamista. Joskaan omassa käytössä ei tuohon ole tullut kilometrejä kuin vähän toistakymmentätuhatta. Ei normikiihdytyksissä todellakaan mikään raketti, mutta "käytännön suorituskyky" ohitus- yms tilanteissa huomattavasti (perstuntuma) parempi mitä jossain perusversiossa.

Kulutus sekalaisessa ajossa (maantie 50%, kaupunki 50%) suunnilleen 8,2 l/100km ja maantiellä pääsee alle 7 litran helpostikin, vaikka ei aivan rajoitusten mukaan malttaisikaan ajella.

Aikaisempi auto oli typ89-mallin 80 Audi, johon tuota lähinnä tulee verrattua. Ikävä kyllä golffi jää ajotuntumassa, mukavuudessa ja hiljaisuudessa kakkoseksi tuohon entiseen 460 tkm ajettuun sotaratsuun, mikä toki on ymmärrettävääkin autojen erilaisuuden vuoksi. No, ihan kelpo kulkine joka tapauksessa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 31.7.2006 23:24

ollu kans pari-kolme vuotta ja ajanu hiukan yli 100 tkm , kaikkee turhaakin kyllä vaihtanu vaikka ei pakko olis ollu =) pakollisia ei pahemmin kyllä edes oo ollu, tasauspyörästö meni säpäleiks yhdes vaihees, se onki ainoo isompi homma ollu

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 31.7.2006 23:39

Todella hyvä auto, Gti:n herkut, mutta paljon halvempi. Kulutus on tehoihin nähden todella pieni. Hyvän vääntökäyrän takia auto on todella todella mukava ajaa matkaa (ohitukset jne). Auto on muutenkin 116hp:ks todella sähäkkä jos huomioi 3 golffin painon. Sitten vielä ultimate varusteena automaattinen ilmastointi niin AVOT !

Voin vain suositella, mutta itse en 92:sta ottais vaan ennemmin 93-> (eikös 92:ssa esiinny jotain sähköhäikköjä tai jotain, voi kullä olla ihan mutua vaan)

M.V.
-
Viestit: 166
Liittynyt: 18.8.2003 12:57

ViestiKirjoittaja M.V. » 1.8.2006 9:16

Ehdottoman suositeltava auto. Todellakin osaa yllättää välillä sähäkkyydellään ja juuri tuolla väännöllään. Itse en tiedä miten osaan nyt vaihtaa autoa farmariin, sillä nuo Editionin Recarot ei ole löytäneet vielä vastustajaa ns "tavallisista" ajoneuvoijen istuimista. Olen myös huomannut että pelkällä kokoputkistolla auton henki alkaa kulkemaan huomattavasti vakioputkistoa paremmin.

Niin ja kulutus on mulllakin yhdistetyssä tuo vähän reilu 8 l ja pidemmillä matkoilla pääsee helposti 7 tai alle. Oma ajo on kuitenkin pääasiassa tyyliä aamulla autoon ja vartti motaria ja töihin ja iltapäivällä sama toisinpäin. Yli 20 min yhtäjaksoista ajoa kulutus laskee yhditetyssäkin n 7.5 l kun moottori lämpiää tarpeeksi.

Talvikulutus on lähes sama 7-8 l.
Viimeksi muokannut M.V., 1.8.2006 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.8.2006 9:53

juu ittellä oli kans peltisarja,putkisto, jyrkempi nokka ja säädettävä nokkapyörä,vapaavirtaussuodatin vakio-kotelossa... ja iha hyvin sai liikkumaan =) 140hp siitä mitattiin noitten kans

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 1.8.2006 10:17

Emännykselle hommattiin tuollainen ´92 -malli. Ihan jees laite ja kulkee varsin hyvin, varsinkin jos suhteutetaan bensamäärään /100km.
Suositeltava laite.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 1.8.2006 17:49

Mut jos haluut et autos kanssa lähtee ku sille päälle tuut ni 16 venttiiline ehottomasti ;)
Kulutus kaupungis mun jalalla joku 9 litraa (poleskelen välil ku lähtee nii mukavasti) ja maantiel joku 7 litraa satasen vauhis. Eipä totakaan tarttennu remontoida muuten ku kuluvil osil. Kori on kyl aika miinus näissä kolopalloissa.

M.V.
-
Viestit: 166
Liittynyt: 18.8.2003 12:57

ViestiKirjoittaja M.V. » 1.8.2006 20:35

Mitä Hampsu tarkoitti tuolla kori kommentilla? Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa korin kanssa. Ainoastaan muotoiluun olisin pari muutosta tehnyt, mutta ne nyt saa kotikonsteinkin suoritettua.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 1.8.2006 20:47

Miten lie, ei 16V välttämättä sekään mikään "tykki" ole, ja mikäli käyttöautoa (eli käyttökustannuksiltaan edullista) haet, vois 8V viedä 6-0. Jos "polkemisesta" tykkää, kannattanee silloin hommata joku hiukan tehokkaampi peli turbolla ja mielellään myös nelivedolla varustettuna ;-)

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 1.8.2006 21:25

Jos kenellä olis tarjota Hiluxia tai Taroa vaihdossa niin itse voisin antaa tuon oman gtin vaihdokkaaksi. Itselläni on pelkästään positiiviset kokemukset tuosta gti:stä, todella hyvä ajaa ja kone on todella vääntävä, mikään tehotykkihän tuo 8v ei ole mutta perusautona "gti" herkuilla aivan loistava. Itsellä olisi vain tarvetta isommalle autolle, jolla pääsisi myös mutkaista tietä näkymättömiin.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 1.8.2006 21:38

Samaa edustan mitä mikaa tuola yläällä eli ruostuilee helposti ja kyl se musta tykiltä tuntu verratessa 1.6 kaasari kakkiksee. Tai verrattessa 115 heppasee (se oli kyl mitsu mitä ajoin mut hepat samat)

Ja en nyt tiedä mitä tarkottaa käyttökustannuksilla edullisempi? Että kuluttaa vähemmä vai varaosat halvempia?
Tuskin noissa 8v ja 16v varaosissa hirmusesti on hinnassa eroa tieytysti varaosasta riippuen??
Ja bensaa saa nyt kulumaan millä autolla tahansa aina riippuen ajajasta.

Oli vaa nyt pakko kommentoida ja edustaa sitä 16v puolta, koska se vasta hanurista onkin, että ostaa auton ja sitten kyllästyy siihen kun siitä ei löydy kaikkia puolia mitä hakee, joten siksi siinä nyt sitä voimaakin kannattaa olla. Sitä kun ei koskaan ole liikaa.

=)

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 1.8.2006 22:15

Samaa edustan mitä mikaa tuola yläällä eli ruostuilee helposti ja kyl se musta tykiltä tuntu verratessa 1.6 kaasari kakkiksee.

No en ihan sitä tarkoittanut että se ruostuu vaan yleensä autossa kuin autossa, jossa on noita muovihelmoja niin niistä ne kaikki pakkaavat ruostumaan. Mulla ei omassa gti:ssä ole yhtään ruostetta, edes niitten muovilistojen alla. Kolmoskoppaset ovat käsittääkseni jo tehtaalla sinkitty ja ruostesuojattu niin ei ne kovin helposti ruostu.(etelän suolateillä ajetut asia erikseen)

Tosiaankin suosittelen edelleen tuota autoa !

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 2.8.2006 23:11

Mun tietääkseni vasta nelosessa sinkitty kori tuli peliin.Ja ei mullakaan ruostetta ole pahemmin kun takaluukussa. Sinne sitä vissii tuppaa ekana tulemaan ..
Joo hyvä auto , osta ,osta!!

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 3.8.2006 7:44

Luulisi kolmosessakin olevan ainakin osin sinkitty kori, koska Corradoissakin tuli jo -88 ikkunalinjaan asti sinkitty koppa. Tai enhä tuon perusmalli on jätetty vähemmälle huomiolle, tiedä häntä.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 3.8.2006 16:01

Generation Golf nimellä kulkeva Golf mk4 esiteltiin 1997 Frankfurtissa. Tässä entistäkin suuremmassa Golfissa on täyssinkitty kori ja moottori vaihtoehdot pitävät sisällään ........


Noin ainakin lukee tekstit osastossa, joten siitä sain päähäni, että vasta nelkissä.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 3.8.2006 17:53

Hampsu kirjoitti:Mut jos haluut et autos kanssa lähtee ku sille päälle tuut ni 16 venttiiline ehottomasti ;)...

...(poleskelen välil ku lähtee nii mukavasti)

Nauratti...

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 3.8.2006 19:33

Lähtee "nalli" ;-)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.8.2006 23:07

samaa mä melkeen naurahdin.... mut en sentäs kirjottanu mitää :P


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa