Neste Oil Rally 2006
Valvoja: ffp jäsenet
Neste Oil Rally 2006
Kyseiset kinkerit lähestyvät ja kun eipä ole ennen tullut käytyä noissa eikä oikein muissakaan ralleissa niin kokeneemmat ralleissa kulkijat voisivat hiukan valaista et mitäs kaikkee ois hyvä ottaa huomioon ja mukaan kun tonne lähetään.. muutaki kenties ku lompakko ja hyvät hermot ruuhkien ja väen paljouden vuoksi??
Moottoripyörällähän tuonne kannattaa mennä jos vain pystyy.
Matkaradio on hyvä varuste, kuin myös retkijakkara. Ja kartanluku taidosta ei ole haittaa, pikku teitä pitkin meinaan saa jotain ruuhkia kierrettyä. Varsinkin jos tuntee aluetta entuudestaan.
Myöskään liian kireää ohjelmaa ei kannata itselleen varata. Siirtymissä kun saattaa kestää. Eli hirveän monelle pätkälle ei kerkiä kärkiautoja katsomaan ainakaan autolla ajaen, "mopolla" ja helikopterilla asia on toisin.
Matkaradio on hyvä varuste, kuin myös retkijakkara. Ja kartanluku taidosta ei ole haittaa, pikku teitä pitkin meinaan saa jotain ruuhkia kierrettyä. Varsinkin jos tuntee aluetta entuudestaan.
Myöskään liian kireää ohjelmaa ei kannata itselleen varata. Siirtymissä kun saattaa kestää. Eli hirveän monelle pätkälle ei kerkiä kärkiautoja katsomaan ainakaan autolla ajaen, "mopolla" ja helikopterilla asia on toisin.
Joo tuo lauantai ilta on vähän ongelmallinen, kun jämsän suunnasta ajellaan jyväskylää päin. Viime vuonna tiellä oli älytön määrä liikkujia vielä joskus 9-10 aikaan illalla. Sitten siihen kannattaa varautua, että jos siellä on paljon näitä meidän eteläisiä naapureita pätkällä, niin he eivät noudata noita turvallinen katsojapaikka ohjeita. Suurin osa porukkaa varmaankin käyttäytyy ihan asiallisesti, mutta on siellä joukossa paljon niitä sikojakin. Siihen kannattaa varautua että tekee suunnitelman etukäteen ja jos autolla liikkuu niin päivässä kerkeää katsomaan kaksi pätkää.
On se Jyväskylän pohjoispuolikin tukossa pätkien jälkeen. Esim Laukaan jälkeen on mm. Äänekoskella Hirvaskankaan risteys 4-tielle tukossa kuin turusen pyssy!
Minä olen itse suosinut sellaisia pätkiä, jotka ajetaan kahteen kertaan, eli ensimmäisellä istunnolla katselee sellaisen paikan että siitä näkee edes jotain. Katsoo siinä sitten kaikki autot läpi ja jää sitten etsimään jotain loistavaa paikkaa, kun muut lähtee toisille pätkille. Tällä välttyy ruuhkista ja saa rauhassa katsella hyvät katselupaikat. Ja pätkille saapuminen ajoittaa vähintään 1,5 h aikaisemmin. Muuten on vähän tunkua!
Varusteina kannattaa varata tosiaan radio (99,3 Mhz - ellei ralliradiolle avata toista taajuutta :D), jakkara tai virallinen rallituoli, evästä (siis ihan ruokaa), norjalaisia voi sitten hätyytellä sumutorvella!
Ja viimeisenä pirusti kärsivällisyyttä.
Minä olen itse suosinut sellaisia pätkiä, jotka ajetaan kahteen kertaan, eli ensimmäisellä istunnolla katselee sellaisen paikan että siitä näkee edes jotain. Katsoo siinä sitten kaikki autot läpi ja jää sitten etsimään jotain loistavaa paikkaa, kun muut lähtee toisille pätkille. Tällä välttyy ruuhkista ja saa rauhassa katsella hyvät katselupaikat. Ja pätkille saapuminen ajoittaa vähintään 1,5 h aikaisemmin. Muuten on vähän tunkua!
Varusteina kannattaa varata tosiaan radio (99,3 Mhz - ellei ralliradiolle avata toista taajuutta :D), jakkara tai virallinen rallituoli, evästä (siis ihan ruokaa), norjalaisia voi sitten hätyytellä sumutorvella!
Ja viimeisenä pirusti kärsivällisyyttä.
^Postita mulle ihmeessä passis jos et itse käytä ;)
Malttia ja aikaa kannattaa varata reippaasti. Kotosalla tosiaan kannattaa suunnitella mille pätkille aikoo mennä. Sellaiset 3-4 pätkää ehtii jotenkin katsomaan päivässä, kun miettii minne menee ja katselee fiksut ajoreitit valmiiksi. Ruuhkaan todennäköisesti joutuu jossain vaiheessa, mutta sille ei voi mitään ja se kuuluu asiaan.
Varusteiksi kannattaa varata ainakin jakkara, ralliopas, radio ja sateenvarjo. Oluttakin voi varata mukaan, mutta kannattaa osa jättää illaksi.
ja noi kahteen kertaa ajettavat pätkät on hyviä jos ei halua monelle pätkälle mennä. Jos vielä menee ennen sulkuaikaa niin voi ajaa pätkän varteen omalla autolla, eikä lippuakaan silloin yleensä tarvitse maksaa. Tosin sieltä pääsee sitten pois vasta kun sulkuaika päättyy.
Itse olen käynyt katsomassa ralleja joka vuosi niin kauan kun muistan. Tänä vuonna vois taas koittaa työkiireiltä jo torstaina Jyväskylään ehtiä, kun vielä kämppäkin siellä on. Ehdoton tapahtuma jos rallit yhtään kiinnostaa. Todellisen vauhdin näkee vain livenä, telkkarista seuraaminen ei ole mitään siihen verrattuna. Ja se tunnelma siellä on jotain aivan uskomatonta.
Viron pojat ovat varsin mukavaa porukkaa samoin kuin norskitkin.
edit. Yksi parhaista pätkistä on juuri tuo legendaarinen Ouninpohja(t). Lisäksi Ruuhimäki hyppyineen on aika jees. Killerin yleisö EK on myös omalla tavallaan näkemisen arvoinen. Yleensä vaan noi suosituimmat paikat on tupaten täynnä, joten aikaiseen saa mennä jos tahtoo jotain nähdä. Kakariston takaviisto on myös hemmetin hieno paikka olla katsomassa, siellä kun on sitä porukkaa tuhansittain. Tosin joka pätkältä löytyy mahtavia katsomis paikkoja, joten valinnan varaa on. Siinä rallilehdessä on aika hyvin kerrottu niistä katsomispaikoista.
Malttia ja aikaa kannattaa varata reippaasti. Kotosalla tosiaan kannattaa suunnitella mille pätkille aikoo mennä. Sellaiset 3-4 pätkää ehtii jotenkin katsomaan päivässä, kun miettii minne menee ja katselee fiksut ajoreitit valmiiksi. Ruuhkaan todennäköisesti joutuu jossain vaiheessa, mutta sille ei voi mitään ja se kuuluu asiaan.
Varusteiksi kannattaa varata ainakin jakkara, ralliopas, radio ja sateenvarjo. Oluttakin voi varata mukaan, mutta kannattaa osa jättää illaksi.
ja noi kahteen kertaa ajettavat pätkät on hyviä jos ei halua monelle pätkälle mennä. Jos vielä menee ennen sulkuaikaa niin voi ajaa pätkän varteen omalla autolla, eikä lippuakaan silloin yleensä tarvitse maksaa. Tosin sieltä pääsee sitten pois vasta kun sulkuaika päättyy.
Itse olen käynyt katsomassa ralleja joka vuosi niin kauan kun muistan. Tänä vuonna vois taas koittaa työkiireiltä jo torstaina Jyväskylään ehtiä, kun vielä kämppäkin siellä on. Ehdoton tapahtuma jos rallit yhtään kiinnostaa. Todellisen vauhdin näkee vain livenä, telkkarista seuraaminen ei ole mitään siihen verrattuna. Ja se tunnelma siellä on jotain aivan uskomatonta.
Viron pojat ovat varsin mukavaa porukkaa samoin kuin norskitkin.
edit. Yksi parhaista pätkistä on juuri tuo legendaarinen Ouninpohja(t). Lisäksi Ruuhimäki hyppyineen on aika jees. Killerin yleisö EK on myös omalla tavallaan näkemisen arvoinen. Yleensä vaan noi suosituimmat paikat on tupaten täynnä, joten aikaiseen saa mennä jos tahtoo jotain nähdä. Kakariston takaviisto on myös hemmetin hieno paikka olla katsomassa, siellä kun on sitä porukkaa tuhansittain. Tosin joka pätkältä löytyy mahtavia katsomis paikkoja, joten valinnan varaa on. Siinä rallilehdessä on aika hyvin kerrottu niistä katsomispaikoista.
Viimeksi muokannut Eemeli, 31.7.2006 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän toi ouninpohja on aika legendaarinen. Ihmisiä on p*rkeleesti ja kun pois lähtee niin ruuhkat on mahtavat, mutta eiköhän taas tänäkin vuonna ajeta kahteen kertaan niin saa päivän kulumaan mukavasti siellä.
Himos oli ainakin yhtenä vuotena ihan jees pätkä.
Ite varmaan taas menen ouninpohjaan ihmettelemään väen paljoutta.
Himos oli ainakin yhtenä vuotena ihan jees pätkä.
Ite varmaan taas menen ouninpohjaan ihmettelemään väen paljoutta.
Viimeksi muokannut karspe, 31.7.2006 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos haluaa nähdä tungosta ja ihmispaljoutta, sekä ehkä vilauksen hitaassa risteyksessä sutivasta kilpa-autosta, niin sitten sinne Kakariston risteykseen. Jos taas haluaa nähdä niitä kilpa-autoja tositoimissa, niin sitten suosittelen katselupaikaksi ihan mitä tahansa muuta paikkaa. Tietysti ensikertalaiselle tuo on hyvä ja helppo paikka päästä pätkän laitaan, kun parkkitilaa löytyy koko Suomelle ja opasteita sinne taitaa olla Rovaniemellä asti.
Jos haluaa nähdä tungosta ja ihmispaljoutta, sekä ehkä vilauksen hitaassa risteyksessä sutivasta kilpa-autosta
Kakariston risteykseen jos menee ja valitsee siittä oikean katselupaikan, niin näet kaksi edellistä mutkaa (samalla aukiolla) ennen kakariston 90 mutkaa. Tullaan jo meinaan todella lujaa ne mutkat ja näet autoa jo pidemmän aikaa.
Paikkoja on mettä täynnä, jokainen löytää varmaan suosittelematta ne omat hyvä paikat. Minäkin olen reilu 10 vuotta omani löytänyt...
OT:
^ Kun nyt aletaan elvistellä että jo kymmenen vuotta on ne katselupaikat löytänyt niin laitetaan omat "pohjat".
Eka kertaa ko. kisoja kattomassa vuonna -74. Ajoivat sillon yöllä EK:ta noin 300 metriä kotipihasta. Muuta en muista että tuolta tuli valot ja kauhee mörinä ja tuonne ne takavalot katos.
^ Kun nyt aletaan elvistellä että jo kymmenen vuotta on ne katselupaikat löytänyt niin laitetaan omat "pohjat".
Eka kertaa ko. kisoja kattomassa vuonna -74. Ajoivat sillon yöllä EK:ta noin 300 metriä kotipihasta. Muuta en muista että tuolta tuli valot ja kauhee mörinä ja tuonne ne takavalot katos.
^ Jatketaan OT:ta. Minulla ole mitään mistä elvistellä. Kuten todettua "arkihemmoja" ollaan, jolla ei ole mitään. Totesin vain, jos minäkin olen paikkani vuosien aikana löytänyt, niin varmaan sen tekee jokainen.
Eikun Rallia katsomaan kaikki, toivottavasti kelit on hyvät...
Eikun Rallia katsomaan kaikki, toivottavasti kelit on hyvät...
Viimeksi muokannut T-Power, 1.8.2006 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kakariston risteykseen jos menee ja valitsee siittä oikean katselupaikan, niin näet kaksi edellistä mutkaa (samalla aukiolla) ennen kakariston 90 mutkaa. Tullaan jo meinaan todella lujaa ne mutkat ja näet autoa jo pidemmän aikaa.
Totta, kyllä siellä näkee kun on vaan ajoissa ja varaa itselle hyvän paikan.
Tosin joka pätkä on pullollaan mainioita katselupaikkoja.
Jos useamman pätkän menee katsomaan niin kannattaa ehkä valita hieman erityyppisiä paikkoja. Suorilla ja loivissa mutkissa näkee vauhdin hyvin kun taas ysikympin mutkissa luonnollisesti vauhtia ei ole niin paljon, mutta sora lentää paremmin. Ruuhimäessä on yksi hyvä paikka siinä Laukaanhovin takana aika pätkän lopussa. Siinä soramontuilla (pysäköintipaikkaa aivan vieressä) on sellainen "bussipysäkki" jossa kiertävät sellaisen pienen pusikon. Tulevat suoraa kapeata tietä ja aika yllättävä on se kohta kun sellainen shikaani on tehty siihen eikä reitti menekkään tien mukaan suoraan siinä. Viime vuonna oltiin siinä katsomassa. Atkinson sipas ojan pohjalle ja keskeytti siihen paikkaan ajettuaan kiveen hieman ennen sitä kohtaa.
niinhän se on että nyt ekalla kerralla hiukan kierrellään ja opetellaan ja tekemällähän sitä oppii.. :) tulevina vuosina ei tarvitse sitten "turhia" neuvoja kysellä.. eimuutakuin ffp-aiheisia vetimiä niskaan keltä sellaisia vaan löytyy ja eiköhän tuosta aura-tyylisestä paidastakin aika monen täälläpyörivän tunnista :)
Täytyy varmaan itsekkin taas suunnistaa tuonne erään ranskalaisen automerkin tarjoamia antimia nautiskelemaan.
Täytyypä laittaa päälle... eli minut tunnistaa TA-paidasta ja punaisesta "patonki" lippiksestä
eiköhän tuosta aura-tyylisestä paidastakin aika monen täälläpyörivän tunnista :)
Täytyypä laittaa päälle... eli minut tunnistaa TA-paidasta ja punaisesta "patonki" lippiksestä
Viimeksi muokannut JanneV, 7.8.2006 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolla hurjat neljä kuvaa keskiviikkoillalta tunnelman jo hivenen tiivistyessä, huomenaamullahan on sheikdaaawn klo 8 Laajavuoressa.
http://www.bullcrossracing.com/phpBB2/v ... c.php?t=19
http://www.bullcrossracing.com/phpBB2/v ... c.php?t=19
n. 8 tunnin päästä (toivottavasti, ellei pomo keksi vielä jotain älyvapaata tekemistä) starttaa rallikaravaani täältä Lappeenrannasta Keski-Suomeen! Huomenna ainakin meikäläinen löytyy 95% todennäköisyydellä Lankamaalta Hänniskylän 90-mutkasta, Mökkiperä 1:ltä ja Killeriltä. Illalla sitten Lutakkoon kemuihin.
matti.l kirjoitti:Myös Ouninpohjassa voi ounin talon kohtaa voi suositella, tosin siihen isolle hypylle pitää menne todella aikaisin että näkee jotain...
2004 mentiin Ounin hypylle edellisenä iltana joskus 23.00 aikaan ja päästiin 50 m hypystä eteenpäin. Oltiin siis pätkällä sellanen 12 tuntia etukäteen ja mätäs ihan täynnä. Joku 6 vuotta sitten siellä ei ollut kun kourallinen katsojia kunnes VM pisti sinne tutkan ja metrimitat tien laitaan. Sitten siellä onkin vuosi vuodelta ollut enemmän ja enemmän porukkaa. Täytynee tänä vuonna vaihtaa paikkaa jonnekkin muualle.
Muistan kanssa ajan, jolloin "valkoisen/keltaisen talon hypyllä" sai istua kivellä ja katella huikeita ilmalentoja. Nyt paikka on yks huonoimmista katselupaikoista. Lippusiimat on 20m tiestä ja väkeä aivan vitusti. Siinä kääris joku maajussi hyvät tulot, kun kaatais vähän sitä risukkoa ja löis katsomon pystyyn...
Noniin...tässä ensimmäiset kuvat ja videot shakedownista, hieman on kyllä tuhruista kännykän kameralla kuvattuna. Henning Solberg hinkkas reittiä ahkeraan kuin myös Manfred Stohl. Loeb muutaman kerran ja Grönholm ei tainnut käydä kuin pari kertaa.
http://koti.mbnet.fi/wrc2006/
EDIT:videoklipit poistettu, niitähän ei tosiaan ole lupa levittää.
http://koti.mbnet.fi/wrc2006/
EDIT:videoklipit poistettu, niitähän ei tosiaan ole lupa levittää.
Viimeksi muokannut Mess, 17.8.2006 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jees, tässähän alkaa jo rallifiilis pukata pintaan kun noita kuvia katselin. Tässä kohta pitäs siirtyä tuonne Jyppilän kämpälle ja jos vaikka illalla vielä Killerille menis. Aamulla sit suunnataan kohti Lankamaata ja sen jälkeen Ruuhimäki, Vellipohja ja varmaan vielä Killeri. Lauantai täytyy suunnitella sitten huomenissa. Rallipassikin pitäs vielä käydä ostaa kunhan ehtii jonnekkin nesteelle. Piru kun tuo shakedown jäi väliin hammaslääkärin takia, prkl...
Jossain välissä täytys varmaan soppaakin ehtiä hieman ottaa, mutta jospa sitä iltasella sit ehtii. Ei noille pätkille viitsi mennä örveltämään.
Jossain välissä täytys varmaan soppaakin ehtiä hieman ottaa, mutta jospa sitä iltasella sit ehtii. Ei noille pätkille viitsi mennä örveltämään.
Tuollakin vielä kuvia, jos ei tuolta kuvaustopicista iske silmään:
http://iiro.1g.fi/kuvat/Neste%20Rally%20Finland%202006/
http://iiro.1g.fi/kuvat/Neste%20Rally%20Finland%202006/
Pasaatti Posted: 20.8.2006 16:02
Mess: Selvennäs hieman, miksi videon pätkiä ei saisi laittaa jakoon?
Muistaakseni viime vuonna eräällä suositulla autoilupalstalla nousi hulabaloo, ja ISC laittoi uhkavaatimuksia videoiden levittäjille ja vaikka nekin oli vain pätkiä... näin muistelen tapahtuneen. Tarkkoja ne tuntuu noista pätkistä olevan, varsinkin jos niitä löytyy suosituilta palstoilta ja ne sitä kautta alkaa leviämään nettissä, siksi ne poistin.
EDIT: http://ralli.net/rn/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=48791
-
- -
- Viestit: 49
- Liittynyt: 4.11.2004 17:08
Tuli tässä palattua juuri jyskälästä itsekkin. Sen verran oli raskas reissu, että oli jäätävä tienvarteen nukkumaan paluumatkalla, kun silmät luppas turhan uhkaavasti ;)
Kaille isot kiitokset Hummerin kyydistä Himoksella, kruunas kyllä kuningas reissun totaalisesti tuo Sohlobärgin kaatopaikalla käynti.
Reissun Iso (-) tuli siitä, kun illalla ei meidän poppoo hotelli Jämsää meinannut löytää sitten millään. Eli kaiken kaikkiaan taas jäädään odottamaan Jyskälä 2007:mää!
Kaille isot kiitokset Hummerin kyydistä Himoksella, kruunas kyllä kuningas reissun totaalisesti tuo Sohlobärgin kaatopaikalla käynti.
Reissun Iso (-) tuli siitä, kun illalla ei meidän poppoo hotelli Jämsää meinannut löytää sitten millään. Eli kaiken kaikkiaan taas jäädään odottamaan Jyskälä 2007:mää!
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa