roadsnoop
Valvoja: ffp jäsenet
Minulla olisi ohjeet, mutta ei skanneria jotta saisi ne sähköiseen muotoon...
Hommasin samaisen laitteen uusiin kesäpyöriin viime vuonna. Toimi ihan kohtuullisesti, mitään menestystä tuosta ei tainut tulla, koska valmistus on sittemmin lopetettu.
Laitteen mukana tuli neljä anturia, numeroitu 1-4. Nämä anturit asennettiin metallisella "vanteella" vanteiden sisäpuolelle, niin että anturi on venttiilin kohdalla. Vanteissa pitäisi olla joku merkki, mikä anturi siellä on sisällä... Vastaanotin kiinnitetään kuskin aurinkolippaan, antenni alaspäin.
Homma toimii niin, että ensin laitat rengaspaineet kohilleen, painat vastaanottimen päällä olevaa pientä nappia jollain tikulla ja lähdet ajelemaan. Kun vehje saa yhteyden kaikkiin renkaisiin, se piippaa tms. ja ottaa sen hetkiset rengaspaineet referenssiksi. Keltaista nappia painamalla paineet pystyy tarkistamaan, jos vihreä valo syttyy niin kaikki on ok. Jos paineet alenevat ajossa, alkaa lähetin piippaamaan ja punainen valo palaa.
Laitteessa olevat oranssit merkkivalot 1-4 merkkaavat luonnollisesti vanteisiin kiinnitettyjä vastaanottimia. Toivottavasti niissä on jotkin merkinnät, että tiedä missä vanteessa on mikäkin lähetin... Tosin jos/kun renkaiden pyörimissuunta on määrätty ei vaihtoehtoja ole kuin kaksi, esim. paineita pudottamalla löytää oikean renkaan. Jos renkaan merkkivalo alkaa vilkkua ajossa, on vastaanotin menettänyt yhteyden renkaisiin. Tätä minulla tapahtui silloin tällöin, vika ei oikein koskaan selvinnyt... Kannattaa huomioida, että lähettimet aktivoituvat liikkeestä. Startista voi mennä monta minuuttia (kilometria) ennen kun vastaanotin saa yhteyden kaikkiin renkaisiin.
Tänä keväänä kokeilin viimevuotisten ongelmien johdosta toista vastaanotinta, mutta sillä en saanut minkäänlaista yhteyttä lähettimiin... En tiedä onko se rikki, vai ovatko lähettimet hajonneet talven aikana :o Jotenkin meni motivaatio leikkiä tuon kanssa. Lähetin on ohjeenkin mukaan todella herkkä kaikille häiriöille, esim. minulla on peilissä sähköä ja W8 valopaneelin virtajohto kulkee juuri kuskin puoleisen A-pilarin kautta.
Hommasin samaisen laitteen uusiin kesäpyöriin viime vuonna. Toimi ihan kohtuullisesti, mitään menestystä tuosta ei tainut tulla, koska valmistus on sittemmin lopetettu.
Laitteen mukana tuli neljä anturia, numeroitu 1-4. Nämä anturit asennettiin metallisella "vanteella" vanteiden sisäpuolelle, niin että anturi on venttiilin kohdalla. Vanteissa pitäisi olla joku merkki, mikä anturi siellä on sisällä... Vastaanotin kiinnitetään kuskin aurinkolippaan, antenni alaspäin.
Homma toimii niin, että ensin laitat rengaspaineet kohilleen, painat vastaanottimen päällä olevaa pientä nappia jollain tikulla ja lähdet ajelemaan. Kun vehje saa yhteyden kaikkiin renkaisiin, se piippaa tms. ja ottaa sen hetkiset rengaspaineet referenssiksi. Keltaista nappia painamalla paineet pystyy tarkistamaan, jos vihreä valo syttyy niin kaikki on ok. Jos paineet alenevat ajossa, alkaa lähetin piippaamaan ja punainen valo palaa.
Laitteessa olevat oranssit merkkivalot 1-4 merkkaavat luonnollisesti vanteisiin kiinnitettyjä vastaanottimia. Toivottavasti niissä on jotkin merkinnät, että tiedä missä vanteessa on mikäkin lähetin... Tosin jos/kun renkaiden pyörimissuunta on määrätty ei vaihtoehtoja ole kuin kaksi, esim. paineita pudottamalla löytää oikean renkaan. Jos renkaan merkkivalo alkaa vilkkua ajossa, on vastaanotin menettänyt yhteyden renkaisiin. Tätä minulla tapahtui silloin tällöin, vika ei oikein koskaan selvinnyt... Kannattaa huomioida, että lähettimet aktivoituvat liikkeestä. Startista voi mennä monta minuuttia (kilometria) ennen kun vastaanotin saa yhteyden kaikkiin renkaisiin.
Tänä keväänä kokeilin viimevuotisten ongelmien johdosta toista vastaanotinta, mutta sillä en saanut minkäänlaista yhteyttä lähettimiin... En tiedä onko se rikki, vai ovatko lähettimet hajonneet talven aikana :o Jotenkin meni motivaatio leikkiä tuon kanssa. Lähetin on ohjeenkin mukaan todella herkkä kaikille häiriöille, esim. minulla on peilissä sähköä ja W8 valopaneelin virtajohto kulkee juuri kuskin puoleisen A-pilarin kautta.
Mulla olis sitten muutama lähetin, vastaanotin, pari paristoa ja pantaa kaupan, jos joku sattuu omansa rikkomaan esim. renkaanvaihdossa.
Ite veikkaan, että valmistus lopetettiin sekä huonon myynnin että teknisten ongelmien takia. Mullakin oli jatkuvasti vaikeuksia saada kontakti kaikkiin renkaisiin. Ei löytynyt Leonista tai TT:stä sellaista paikkaa aurinkolipoista tai mistään muualtakaan, että olis toiminut niinkuin pitää. Lopulta kyllästyin katselemaan niitä vilkkuvia valoja ja heitin vastaanottimen hyllylle.
Tänä keväänä kun noita renkaita taas mulkkailtiin, huomasin että yhdestä lähettimestä oli se antennijohto kokonaan irtipoikki, se ainakin varmasti vaikutti kuuluvuuteen :)
Se kiinnityspanta on sitten aika helppo vetää vahingossa poikki, kannattaa aina rengasliikkeelle painottaa mitä siellä vanteessa on kiinni.
Yhden renkaan tuo systeemi multa säästi, oli mennyt ruuvi renkaaseen. Varmasti olisin ajellut lähes tyhjällä renkaalla pitkään jos tuo ei olisi heti hälyttänyt. Pari kertaa se tosin hälytti turhaankin. Kerran ajelin motaria Helsingistä Tampereelle, kun alkoi kuulua autossa sellainen tasainen piippailu muistaakseni 10-20sec välein. Luulin ensin pitkään että se tulee jostain radiosta, ja yritin säätää vaikka mitä asetuksia. Lopulta tajusin että se oli tuo snoop. Poikkesin Linnatuulessa tarkistamassa paineet, mutta kaikki olivat OK ja samat. Snooppikin siitä pysäköinnistä sitten rauhoittui ja toimi taas ihan normaalisti.
Ite veikkaan, että valmistus lopetettiin sekä huonon myynnin että teknisten ongelmien takia. Mullakin oli jatkuvasti vaikeuksia saada kontakti kaikkiin renkaisiin. Ei löytynyt Leonista tai TT:stä sellaista paikkaa aurinkolipoista tai mistään muualtakaan, että olis toiminut niinkuin pitää. Lopulta kyllästyin katselemaan niitä vilkkuvia valoja ja heitin vastaanottimen hyllylle.
Tänä keväänä kun noita renkaita taas mulkkailtiin, huomasin että yhdestä lähettimestä oli se antennijohto kokonaan irtipoikki, se ainakin varmasti vaikutti kuuluvuuteen :)
Se kiinnityspanta on sitten aika helppo vetää vahingossa poikki, kannattaa aina rengasliikkeelle painottaa mitä siellä vanteessa on kiinni.
Yhden renkaan tuo systeemi multa säästi, oli mennyt ruuvi renkaaseen. Varmasti olisin ajellut lähes tyhjällä renkaalla pitkään jos tuo ei olisi heti hälyttänyt. Pari kertaa se tosin hälytti turhaankin. Kerran ajelin motaria Helsingistä Tampereelle, kun alkoi kuulua autossa sellainen tasainen piippailu muistaakseni 10-20sec välein. Luulin ensin pitkään että se tulee jostain radiosta, ja yritin säätää vaikka mitä asetuksia. Lopulta tajusin että se oli tuo snoop. Poikkesin Linnatuulessa tarkistamassa paineet, mutta kaikki olivat OK ja samat. Snooppikin siitä pysäköinnistä sitten rauhoittui ja toimi taas ihan normaalisti.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa