Astra OPC
Valvoja: ffp jäsenet
Astra OPC
Kirjotellaas pieni koeajoraportti kun kävin äsken testaamassa tollaista ko. kulkinetta.
Aluks istuttaessa hyttiin sisälle, niin penkeissä oli hyvä sivuttaistuki ja muutenkin niissä tuntui pysyvän hyvin. Penkit oli Recaron nahkajakkarat, joissa oli paljon paremmat sivutuet mitä omissa recaroissa ja tälläiselle 90kg laiheliinille just sopivan kokoiset. Autossa oli lisävarusteena sellanen systeemi et avain sai olla taskussa ja napista hurautettiin käyntiin. Kuitenkin autosta lähtiessa ovet piti pistää lukkoon, et en ihan ymmärtäny sen hyödyllisyyttä...no ehkä jos on oikein kova kiire niin siinä saattaa muutaman sekunninkymmenyksen voittaa. Sisustassa moitittavaa oli peruutuspeili, joka peitti todella paljon näkökentästä ja tuntui aluks tosi ihmeelliseltä kun siihen kiinnitti huomiota koko ajan. Lisäks takaikkuna on todella pieni, et sieltä ei ainakaan näe mitään ulos.
Ohjaus oli tunnokas, alusta tuntui toimivan moitteettomasti, tehoa ihan kohtuullisesti ja vaikka satoi vettä niin ihan kohtuullinen pitokin. Siinä oli sellainen sport-nappi, mikä jämäköitti ohjauksen ja alustan ja se jopa tuntui toimivan ihan hyvin. Suorituskyky oli yllättävän hyvä ja vehje oli heti vetoalueella isommalle vaihdettaessa kunhan jaksoi vetää melkein punarajalle. Muutenkin kone tuntui aika kierroskoneelta omaan verrattuna, kun se alkoi mennä paremmin vasta 4000-5000 jälkeen. Alavääntö ei ollut omaan verrattuna mitenkään ihmeellinen. Laatikko tuntui tarkalta ja nopealta, kun taas tossa omassa autossa laatikko ei nopeissa vaihdoissa oikein pysy mukana.
Kaikinpuolin jäi positiivinen kuva ja ehkä yks parhaista noista uusista "hot-hatcheistä" mitä oon ajanu. Hintaa oli 38450€ ja varustus oli ihan riittävä. Nahkarecarot oli vakiovaruste, mut Xenonit oli lisävaruste, kuten myös autom. ilmastointi. Manuaali-ilmastointi sentään löyty. Et reilu 4kymppiä varmaan sais varata jos tollaisen hakis pois. Kallishan se on, mut tollasia ne hinnat nykyään vaan on. Et ei enää tahdo millään 30t€:lla saada mitään autoa tosta luokasta.
No myyjä sanoi heti tiukan EI tolle mun tuontiautolle ja he ei sekaannu ollenkaan tollaisiin...mikä ei välttämättä ollu huono asia ettei tuu vaan tehtyä tyhmyyksiä. Olis ens talvena saattanu tulla nelikkoa ikävä.
Onko joku nähny, et mahtaako noihin olla jo lastua? 240hp siinä on vakiona, et vois kuvitella, et ei paljon puutu 300 hepasta jos siihen jonku ohjelman sais.
Aluks istuttaessa hyttiin sisälle, niin penkeissä oli hyvä sivuttaistuki ja muutenkin niissä tuntui pysyvän hyvin. Penkit oli Recaron nahkajakkarat, joissa oli paljon paremmat sivutuet mitä omissa recaroissa ja tälläiselle 90kg laiheliinille just sopivan kokoiset. Autossa oli lisävarusteena sellanen systeemi et avain sai olla taskussa ja napista hurautettiin käyntiin. Kuitenkin autosta lähtiessa ovet piti pistää lukkoon, et en ihan ymmärtäny sen hyödyllisyyttä...no ehkä jos on oikein kova kiire niin siinä saattaa muutaman sekunninkymmenyksen voittaa. Sisustassa moitittavaa oli peruutuspeili, joka peitti todella paljon näkökentästä ja tuntui aluks tosi ihmeelliseltä kun siihen kiinnitti huomiota koko ajan. Lisäks takaikkuna on todella pieni, et sieltä ei ainakaan näe mitään ulos.
Ohjaus oli tunnokas, alusta tuntui toimivan moitteettomasti, tehoa ihan kohtuullisesti ja vaikka satoi vettä niin ihan kohtuullinen pitokin. Siinä oli sellainen sport-nappi, mikä jämäköitti ohjauksen ja alustan ja se jopa tuntui toimivan ihan hyvin. Suorituskyky oli yllättävän hyvä ja vehje oli heti vetoalueella isommalle vaihdettaessa kunhan jaksoi vetää melkein punarajalle. Muutenkin kone tuntui aika kierroskoneelta omaan verrattuna, kun se alkoi mennä paremmin vasta 4000-5000 jälkeen. Alavääntö ei ollut omaan verrattuna mitenkään ihmeellinen. Laatikko tuntui tarkalta ja nopealta, kun taas tossa omassa autossa laatikko ei nopeissa vaihdoissa oikein pysy mukana.
Kaikinpuolin jäi positiivinen kuva ja ehkä yks parhaista noista uusista "hot-hatcheistä" mitä oon ajanu. Hintaa oli 38450€ ja varustus oli ihan riittävä. Nahkarecarot oli vakiovaruste, mut Xenonit oli lisävaruste, kuten myös autom. ilmastointi. Manuaali-ilmastointi sentään löyty. Et reilu 4kymppiä varmaan sais varata jos tollaisen hakis pois. Kallishan se on, mut tollasia ne hinnat nykyään vaan on. Et ei enää tahdo millään 30t€:lla saada mitään autoa tosta luokasta.
No myyjä sanoi heti tiukan EI tolle mun tuontiautolle ja he ei sekaannu ollenkaan tollaisiin...mikä ei välttämättä ollu huono asia ettei tuu vaan tehtyä tyhmyyksiä. Olis ens talvena saattanu tulla nelikkoa ikävä.
Onko joku nähny, et mahtaako noihin olla jo lastua? 240hp siinä on vakiona, et vois kuvitella, et ei paljon puutu 300 hepasta jos siihen jonku ohjelman sais.
http://news.caradisiac.com/VXR-Performance-Centre-si-votre-Opel-OPC-manque-de-chevaux
Jos ymmärsin linkin tekstistä mitään niin 284 pollea saisi lastulla?
Jos ymmärsin linkin tekstistä mitään niin 284 pollea saisi lastulla?
Jees, tuo tuontiautosuhtautuminen on joissain liikkeissä aivan kiihkomielistä. Itse sain taannoin Volvoliikkeessä oikein kunnon ripityksen tuontiautojen vaaroista vaikken sellaista (enää) edes omista enkä sellaista vaihdossa tarjonnut tai muutenkaan aihetta edes yhdellä sanalla sivunnut. Se ammattikunta on kyllä jossain määrin onnistunut luomaan kahdet eri markkinat ja moniin se tuontiautosaarna uppoaa tehokkaasti.
Suattaapi olla että ooppelilla on nyt tekeillään jokin "uusi tuleminen", tai sitä ainakin autolehdissä on kirjoitettu ja muutamat vertailutkin osoittavat ooppeleiden olevan kelpoautoja. Eikä ne koskaan huonoja ole olleet ajaa, luokassaan. Laatuvirheet tai niiden puute nähdään lähivuosina...
Ja tämä kirjoitus ei sitten ole mitenkään sidoksissa profiilinmukaiseen väliaikaiskulkineeseen.
Suattaapi olla että ooppelilla on nyt tekeillään jokin "uusi tuleminen", tai sitä ainakin autolehdissä on kirjoitettu ja muutamat vertailutkin osoittavat ooppeleiden olevan kelpoautoja. Eikä ne koskaan huonoja ole olleet ajaa, luokassaan. Laatuvirheet tai niiden puute nähdään lähivuosina...
Ja tämä kirjoitus ei sitten ole mitenkään sidoksissa profiilinmukaiseen väliaikaiskulkineeseen.
Näyttää muuten Opelin diesel olevan melkoisen hyvin viritettävissä... VW miehet vapiskaa :)
DYNO
http://www.eds-motorsport.de/gb/produkte/LeistungsdiagrammAstra-h-Z19DTH.htm
Huom maksimi kierrokset vrt VW diesel
DYNO
http://www.eds-motorsport.de/gb/produkte/LeistungsdiagrammAstra-h-Z19DTH.htm
Huom maksimi kierrokset vrt VW diesel
Uudessa OPC vectrassa ja mm. 9-3 saabissa on 2.8L V6 turbomoottori twin scroll ahtimella. Moottori on GM-konserniin kuuluvan australialaisen holdenin käsialaa joka tehnyt mm. Holden Monaron (briteissä Vauxhall Monaro) joka on sama auto jenkeissä myytävän Pontiac GTO:n kanssa (juuri lakkautettu tuon valmistus tosin kuulemma)..
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa