90tkm Huolto Octaviaan Treen suunnassa, kokemuksia?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

90tkm Huolto Octaviaan Treen suunnassa, kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Nespa » 12.1.2006 11:50

Kokemuksia muista huoltopaikoista kuin Stockmann auto? Autona Octavia 1.6 -01 ja kilometrejä alkaa pikkuhiljaa olla tuo 90000.
Soittelin tuonne Stockmannille ja sieltä hinta-arvio "se on siinä 800€:n paikkeilla", ei oikein lämmittänyt mieltä. Ei kai tuossa huollossa muuta isompaa ole kuin hihnan vaihto, joten pitäis pikkusen halvemmalla päästä?

E: Ja siis longlife huoltovälillä tuota on aikaisemmin huollettu.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.1.2006 12:04

Kysäse:

Tampereen HLS Auto Oy
Osoite Vehnämyllynkatu 23, 33700 Tampere
Puhelin (03) 3636720
Fax (03) 3636739


Porukat ovat ainakin seattia ja vw:n tuolla käyttänyt. Uskoisin Skodan luonnistuvan myös. Hintataso on ainakin Laakkoseen verrattuna ollut luokkaa -50%

exel
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja exel » 12.1.2006 12:34

Tuolla on ainakin seatteja käynyt aika monta ja hintataso kohtuullinen
http://www.hakala-yhtiot.com/

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 12.1.2006 12:58

Tampereen HLS Auto Oy


Ok, eli soittelin tuonne HLS Autoon ja arvio sieltä n.700€, ehkä hiukan alle. Jatketaan etsintää toistaiseksi...

sammy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 23.7.2003 17:15

ViestiKirjoittaja sammy » 12.1.2006 13:00

Tohon huoltoonhan kuuluu öljynsuodatin, raitisilmansuodatin, uudet jarrunesteet ja pakkasnesteet + jakopää (hihna+kiristäjä).

Yhteensä 470€
Aikoja saa vielä ensi viikolle.

Tammer Diesel Oy
Vihiojantie 12
33800 Tampere
Puh. 03-31428200

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 12.1.2006 13:17

Kierros jatkuu....

http://www.tam-garage.fi/

Tuolta arvio ois n.400€ ja tilaa ois vielä ensiviikolle tuollakin.

Aika rajuja tuntuisi olevan hintaerot eri liikkeiden välillä.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 12.1.2006 15:28

Sama pirssi, huollon hinta kuopiossa skodan merkkihuollossa 477€.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2006 16:55

Jos vaikka viiden vuoden välein vaihdattaa jakohihnan niin kannattaa ajatella että onko se kolmisen sataa lisäsijoitusta viidelle vuodelle jaettuna paha hinta.

Saapahan merkkiliikkeessä vaihdettua..

sammy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 23.7.2003 17:15

ViestiKirjoittaja sammy » 12.1.2006 17:10

Saapahan merkkiliikkeessä vaihdettua..


Käytännön merkitys tolla on melko vähäinen. Useat tarvikemerkit tulevat samalta tehtaalta alkuperäisvaraosatkin, enkä hetkeäkään usko että ammattitaito olisi jotenkin oletuksena parempaa merkkihuollossa.

Myös useat merkkiliikkeet delegoivat huoltojaan pienemmille firmoille.

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 12.1.2006 17:58

Jos vaikka viiden vuoden välein vaihdattaa jakohihnan niin kannattaa ajatella että onko se kolmisen sataa lisäsijoitusta viidelle vuodelle jaettuna paha hinta.


Jos sen noin ajattelee, niin eihän se mikään paha olekaan. Kuitenkin oon aikalailla samoilla linjoilla sammyn kanssa siitä, että tuskin se huolto oikeasti on niin paljon parempaa 2x isommalla rahalla. Vai tekeekö ne tuolla merkkiliikkeessä jotain niin spesiaalia, että voisi oikeasti sanoa hinnan olevan perusteltua ja osien taatusti parempia?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2006 18:16

Eihän siitä huollosta makseta vaan leimasta.

E: Paitsi eihän sillä mitään merkitystä ole jos ajaa auton reippaasti tonne 300 tkm paremmalle puolelle...

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 12.1.2006 18:22

Noh minulle huollossa tärkeintä että työ on tehty oikein. Ja se leima löytyy sieltä! Jos myyt auton jolla on ajettu 90tkm ja siihen tehty juuri iso huolto ei merkkiliikkeessä niin pitääkö autosta pyytää 500€ vähemmän? Ehkä ei :)

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 12.1.2006 18:26

No juu. Toiset arvostaa merkkiliikkeen leimaa ehkä eri tavalla, kuin ei merkkiliikkeen. ;)

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 12.1.2006 22:05

Tolle leimalle annan itse arvoa jos olen ostamassa vähän ajettua autoa. Toki myös sille, että työlle ja osille tulee kahden vuoden takuu. Seuraavan maksaakin sitten joku muu.

Migus
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.12.2005 9:18

ViestiKirjoittaja Migus » 13.1.2006 12:55

Jos 400e:llä saat, niin kuulostaa jo aika sopivalta.

Omaan TDI Ocuuni teetin 180tkm:n hihnanvaihtohuollon siten, että ostin Motonetistä osat (~270e) ja teetin työn Stockalla (myös noin 270e). En tiedä säästinkö mitään osissa.. Operaatiosta jäi kuitenkin katkera maku, nimittäin juuri se työn osuus kädetettiin, ja sen takiahan hakeuduin merkkihuoltoon: ajoitus jäi säätämättä -> auto ei tahtonyt käynnistyä enää pakkasella. Sentään huolsivat säädön kohdalleen veloituksetta, ilman taistelua.

Tuosta rivien välistä voi lukea minun mielipiteeni merkkiliikkeiden ammattitaidosta. Vaikkakin tuo oli vain yksittäinen tapaus, eikä ehkä pitäisi yleistää. Jos ajaisin pari vuotta vanhalla autolla ja kilometrejä alle 100tkm, niin ehkä käyttäisin merkkihuollossa. Mutta tarkkana ja kovana niiden kanssa saa aina olla, ettei tehdä ylimääräisiä pissapojannesteen lisäyksiä tai muita turhia rahastushommia.

Sammyn kanssa olen samoilla linjoilla siitä, että varaosakaupasta saatat saada tismalleen samoja merkkiosia. Mutta mites niiden takuu? Eiköhän niillä "normaali" vuoden takuu ole. Entä työn takuu esim. Tammer dieselissä? Tuskin sekään on pelkkä perävalotakuu.

sammy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 23.7.2003 17:15

ViestiKirjoittaja sammy » 13.1.2006 14:36

Takuu varaosilla on 12kk, ja korjaamotakuu työlle on 6kk. (Sovelletaan tapauskohtaisesti myös pidemmälle ajalle)
Vaihtomoottorille annetaan vuoden takuu.

Hinnat vaihtelevat toimipistekohtaisesti.

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 13.1.2006 17:29

Pistähän nespa sitten juttua kun olet tuon huollon teettänyt, kun itseä ainakin kiinnostaa tietää että mitä maksaa ja missä teetit rempan ja mihin hintaan.
Nimim 90tkm huolto lähestyy uhkaavasti. :)

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 13.1.2006 22:24

Pistähän nespa sitten juttua kun olet tuon huollon teettänyt, kun itseä ainakin kiinnostaa tietää että mitä maksaa ja missä teetit rempan ja mihin hintaan.


Joo, pistetään tossa ens viikon puolenvälin jälkeen, eiköhän se oo sillon jo selvillä. Ajattelin samalla siirtyä tuosta longlife-jutusta ihan kiinteään huoltoväliin. Huoltokirjan mukaan tuo kiinteä väli olisi kaiketi 15tkm. En sitten tiedä onko ihan hölmöläisen hommaa, mutta jotenkin vaan tuntuu vastustavan ajatus ajaa samoilla öljyillä niin pirun pitkään. Toisaalta öljyt on varmaan kyllä kehittyneet jo niin paljon, että se varmasti onnistuukin, mutta kuitenkin. Kummallinen on munkin ajatusmaailma. :)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 15.1.2006 14:04

onko se longlifen muuttaminen tavalliseksi miten iso ja paha urakka? tuon pikkuveljen passatin vein viikonlopuksi longlife huoltoon ja kun raksin huoltotyöstä pois kaiken turhan niin hintaa öljynvaihdolle ja hihnan tarkistukselle ja etupyörien nivelten tarkistukselle tuli vähän alle 200€. sillähän on ajettu jotain 140tkm ja huolto nyt ei muutenkaan ole kovin laaja. vaikka onkin -03 mallinen niin silti tuo summa tuntuu jotenkin kornilta. loppupelissä kun öljynvaihtoon tarvittavat kamat (öljyt + suodatin + tiiviste) maksaa n. päälle 40€ niin vaikka longlife öljyillä ajais kuin pitkään niin halvemmaksi taitaa tulla silti tuo tavallinen öljynvaihtoväli.

onhan siinä työn hintaa iso osa, mutta kun tuossa vuosi sitten tuttu autokorjaaja vaihtoi skodaan ja boraan samana päivänä öljyt ja suodattimet ja skodassa oli vielä purettava iso ja painava pohjapanssari ja tehtävä siihen rälläkällä reikä vastaisuuden varalle niin silti se otti työstä n.20€ kun ei siinä kuitenkaan loppupelissä pitkään menny. ei mitään kaveri alennuksia edes saatu. merkkiliikkeillä tuo leimaan tarvittava musta sitten varmaan maksaa maltaita.

ite annan vähät tuosta merkkiliikkeen leimasta ja huollan auton halvemmalla kun kyllä sen kuitenkin muutkin osaa. ei oo tähän päivään asti ollu valittamista pikkupajan huolloissa ja on säästynyt pitkä sentti rahaa.

opiskelijabudjetti avautuminen (tm)

edit. skodan 90tkm huolto sisältää saman kuin mulla olis sisältäny tuo 180tkm huolto. katoin manuaalista mitä se sisältää ja kun hihnankin olin vasta muutama kymmenen tkm sitten vaihdattanu niin jäljelle jäi sen ja tämän silmämääräistä tarkistamista ja saranoiden rasvausta. päättelin sitten pikaseen että vitut ja nollasin suoraan huoltovälimittarin insp tekstin. ite kun olin sitä katellu päältä ja alta ja sisältä silmämääräsesti viikko aikasemmin öljyä vaihtaessani niin mitään vikaa ei ollut. vika muistinkin luen huvikseni aina sillon tällöin. jos sille ei mitään oikeesti tehä niin en minä siitä satasiakaan ole maksamassa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 15.1.2006 14:23

Onhan monet siirtyneet longlife ohjelmasta kiinteäksi. Huoltovalo pitää ainakin muuttaa kiinteäksi. Ei siinä sen kummempaa ole.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 15.1.2006 20:43

eli siis vähän tietokone näppäilyä luvassa joko ite tai liikkeessä. onneks ei sen kummempia.

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 16.1.2006 8:59

^Aika yksinkertainen homma tuo on, ja siitä ei pitäisi lisäveloitusta tulla huollon yhteydessä.

patekka
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.5.2004 18:36

ViestiKirjoittaja patekka » 16.1.2006 11:03

Se huoltovalohan siirtyy itsestään sille kiinteälle välille jos sen nollaa itse mittaristosta.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 17.1.2006 11:38

Täytyy vissiin ostaa sitten leimasin että saa huoltokirjasta arvokkaan. On nimittäin pirun kalliita leimoja jos valohoidossa käyttää autoa ohjelman mukaan ja saavutettu hyöty on aika kyseenalainen. Samalla tavalla ne öljyt vaihdetaan omalla montullakin kuin huollossa. Sen ymmärtäisi jos siellä jotain tehtäisiinkin mutta kun koko lista on pelkkää tarkastelua.

Jos merkkiliikkeestä ostaa osat ja itse vaihtaa niin katoaako takuu pieruna avaruuteen?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 17.1.2006 11:43

Jos takuuaikana tulee ongelmia, sinun täytyy osoittaa että huoltotoimenpiteet on tehty ohjeiden mukaan. Takuunmyöntäjällä on näyttövastuu asiasta, mutta itse tehtyä työtä vastaan se on helppo osoittaa, kun dokumentteja ei välttämättä löydy.

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 17.1.2006 15:50

Mullahan ei omassa ole pahemmin takuuta jäljellä, joten merkkiliikkeeseen ei senkään takia ole isompaa tarvetta viedä.

Jokatapauksessa kävin auton huollosta hakemassa ja hintaa moiselle kertyi 405€.
Vaihdettiiin:
öljyt+suodatin
raitisilmasuodatin
jakohihna+kiristin+vesipumppu

Jarrunesteet sekä pakkasnesteet tarkistettiin ja kun olivat kunnossa niitä ei vaihdettu. Vaihdetaan sitten reilun parin kuukauden päästä seuraavassa huollossa. Lisäksi kaikenlaista pientä tarkistelua mitä pyysin katsomaan ja olivat ilmeisesti katsoneetkin, koska ainakin takajarrut ovat huomattavasti miellyttävämmät, eikä ollenkaan niin herkästi nappaavat kuin ennen huoltoa.

Huolto olisi ollut varmasti kalliimpi, jos se olisi longlife öljyillä tehty, näin ainakin sanoivat.

Lopputulema tällä hetkellä on se, että voisin viedä auton samaan paikkaan uudestaankin, eli jäi ihan positiivinen maku ja paikkana oli Tamgarage.

Niin ja juu..... huoltokirjaankin saatiin leima ;)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa