S60 D5 KUUME
Valvoja: ffp jäsenet
S60 D5 KUUME
Iski yllättävä Volvokuume. Belgiasta tuntuu tulevan siistejä S60 D5:a. hintaa niillä tuntuu olevan 23000€.onko teillä kokemusta yleensä S60:stä. miten D5 kestää ja onko paljon tyyppivikoja. meneekö alapalloniveleitä yhtäpaljon kuin v70:ssä.
A4 on ollut minun suosikki ennen, mutta taitaa ruveta volvo antamaan vastusta. hinta taitaa olla tuonti volvolla hivenen halvempi.
No näitä kuumeita tulee ja menee. saa nähdä mikä on seuraava auto.
A4 on ollut minun suosikki ennen, mutta taitaa ruveta volvo antamaan vastusta. hinta taitaa olla tuonti volvolla hivenen halvempi.
No näitä kuumeita tulee ja menee. saa nähdä mikä on seuraava auto.
Kaveri osti pari vuotta sitten S60:sen bensaturbon. Oli tuotu muistaakseni brysselistä, joku ~50tkm ajettu tuolloin. Hyvä peli se on ollut. Mukava ajettava, ja menee iha kivasti (kai siinä 2,4T:ssä joku reilu parisataa hevosta vakion on). Etupenkeillä on ihan hyvät oltavat, takana hiukka ahdasta. Ja tavaratilan luukku kun on postilaatikon kannen kokonen niin aikamoinen sovittelu saada lastenraattaat ja muut nelihenkisen perheen reissutarvikkeet mukaan jos vaikka viikonlopuksi aikoo jonnekii matkata...
Kaverilla on tuommoinen S60 D5 joka on ollut italiassa jossain kylpylässä ilmeisesti vuokra-autona tai jotain sen suuntaista niistä dokumenteista selviää. Ihan hyvin on toiminut ainakin toistaiseksi kun kaveri on puoli vuotta sen omistanut.
Penkinlämmittimiä tulee kyllä talvella kuulemma vähän ikävä, niitä kun ei siinä ole. Pari kertaa myös kaverin perässä kesällä ajellessa on tullut huomattua että pölläyttelee mustaa savua ajoittain kun reippaammin sillä kiihdyttelee. Mittarin mukaan autolla on nyt hieman reilut 100tkm ajettu ja Volvo-liikkeessäkin tuon olivat jotenkin kuulemma varmistaneet että paikkaansa pitää. Itselläni on kuitenkin pieni epäilys noita kilometrejä kohtaan herännyt tuon savutuksen takia. Tosin en tiedä savutteleeko ne D5:t jo uutenakin.
Penkinlämmittimiä tulee kyllä talvella kuulemma vähän ikävä, niitä kun ei siinä ole. Pari kertaa myös kaverin perässä kesällä ajellessa on tullut huomattua että pölläyttelee mustaa savua ajoittain kun reippaammin sillä kiihdyttelee. Mittarin mukaan autolla on nyt hieman reilut 100tkm ajettu ja Volvo-liikkeessäkin tuon olivat jotenkin kuulemma varmistaneet että paikkaansa pitää. Itselläni on kuitenkin pieni epäilys noita kilometrejä kohtaan herännyt tuon savutuksen takia. Tosin en tiedä savutteleeko ne D5:t jo uutenakin.
Faijalla on ollu kaksi D5 koneista volvoa, V70 ja S80 ja hyvin on pelannu. V70 oli ajettu vaihtoon mennessä noin 220tkm eikä tekniikka puolella ollu mitään murheita.
Ehdottomasti valitse ton D5 kaveriksi automaatin jos on vaan mahdollista niin on varmasti mukava peli ajella.
Muistelisin hämärästi et tossa faijan autossa pölläyttämisen ois aiheuttanu likainen/tukkoinen egr-venttiili.
Ehdottomasti valitse ton D5 kaveriksi automaatin jos on vaan mahdollista niin on varmasti mukava peli ajella.
Muistelisin hämärästi et tossa faijan autossa pölläyttämisen ois aiheuttanu likainen/tukkoinen egr-venttiili.
automaatti
kyllä minuakin kiinnostaisi automaatti enemmän.mutta käytetyn etsijä ei voi aina valita.kunto ratkaisee eniten.volvoissa taitaa automaatit kestää hyvin toisin kuin triptronicit.eniten voimantunnetta saa kylläkin minusta manuaalilla.
automaatti
tilastot kyllä harvassa. volvo taitaa käyttää paljon aisanin (japsi) automaattilaatikkoa.minun lähipiirissä ne on kyllä kestäneet hyvin.ei sen isompaa tietoa. T6:ssa se kyllä vaihto minusta verkkaisesti mutta tasaisesti.
Ffp:n sivuilla mitä olen vieraillut niin luottamus ei kyllä taida korkealla vag yhtymän automaatteihin vaisinkin kun mittarissa alkaa olla 200 tkm.
Ffp:n sivuilla mitä olen vieraillut niin luottamus ei kyllä taida korkealla vag yhtymän automaatteihin vaisinkin kun mittarissa alkaa olla 200 tkm.
S80:ssä ainakin 2.4 litraiseen 170 hp koneeseen yhdistettynä tuo 5 pykäläinen tomaatti on aivan surkea! Jos koittaa lähteä talvella ohittamaan, pintakaasulla ei mennä mihinkään, suuremmalla jalalla alkaa pyörät lyömään tyhjää. No, ohituspaikka meni jo... Ainoa keino turvalliseen ohitukseen on aloittaa se 15 s ennakoimalla, eli rauhallinen kiihdytys kauempaa ja viereisen kaistan auetessa samalla vauhdilla ohi.
Se laatikko mitä T6-mallissa käytetään on aivan eri kuin näissä muissa, koska se laatikkohan on GM:n laatikoita ja 4-vaihteinen ja paljon huonompi kuin nämä muut, hidas ja näin.
MR: Paina siitä vaihdevalitsimen oikealta puolelta se W-nappi päälle, niin kummasti toimii paremmin talvella, kun ei heitä niin helposti pienempää pesään ohituksissa.
MR: Paina siitä vaihdevalitsimen oikealta puolelta se W-nappi päälle, niin kummasti toimii paremmin talvella, kun ei heitä niin helposti pienempää pesään ohituksissa.
Ilmaisin asian huonosti. Laatikko siis sekä vaihtaa liian monta pykälää pienemmälle, että tekee sen mielestäni luvattoman hitaasti. Vääntöä tuossa koneessa riittäisi kohtuulliseen kulkuun vähän pienemmilläkin kierroksilla.
E: Winter-nappi on huomioitu, ja auttaa siihen ettei kone vaihda niin nopeasti, mutta ei vaihtamisen nopeuteen.
E: Winter-nappi on huomioitu, ja auttaa siihen ettei kone vaihda niin nopeasti, mutta ei vaihtamisen nopeuteen.
Tiptronicit kyllä kestää kun niitä vain huoltaa. Esim. öljynvaihto ei ole välttämättä huolto-ohjelmassa ja sitten kun noilla veivataan kunnon metalliliisterit laatikossa tuon pari sataa vain huolloissa tarkistamalla onko tarpeeksi öljyjä niin ei ole ihme jos ei kestä.
Vielä ei ole muuta automaattia tullut vastaan kuin DSG, joka ei ollut hidas. Nyt viimeiset 6kk Tipillä ajaneena karmaisee ajatus, että löytyy vielä reilusti hitaampia laatikoita.
ps. Puhtaasti omasta mielestä (joten ei herneitä) tunnottomalla/ylitehostetulla ohjauksella maustettuna paljon kicksittömämpää, tylsempää ja harmaampaa taksilookkia löydykkään kuin S80/V70/S60-korimalleista ;)
Vielä ei ole muuta automaattia tullut vastaan kuin DSG, joka ei ollut hidas. Nyt viimeiset 6kk Tipillä ajaneena karmaisee ajatus, että löytyy vielä reilusti hitaampia laatikoita.
ps. Puhtaasti omasta mielestä (joten ei herneitä) tunnottomalla/ylitehostetulla ohjauksella maustettuna paljon kicksittömämpää, tylsempää ja harmaampaa taksilookkia löydykkään kuin S80/V70/S60-korimalleista ;)
golfkimmo: Perheessä on nyt menossa toinen D5 peräkkäin farmari muodossa,ensimmäinen oli manuaali ja nykyinen automaatti.On kyllä aivan julmettu ero kulkupuolessa manuaali vs automaatti.on niin vääntävä kone että ei niitä vaihteitakaan tarvi koko aikaa sorvata niin valitsisin ehdottomasti tuon manuaalin.Tuo automaatti on kyllä todella surkea,ja nyt siihen on tullut jotain vikaakin(140tkm mittarissa,ollut lähes uudesta).Manuaalina menee kyllä kuin pieni eläin lastun kera,ei tarvi tien tukkeena olla,eipä tarvi kyllä vakiollakaan.Vrt. vag-dieseleihin niin tuntuu paljon menevämmältä.
Onhan noissakin niitä tauteja ollut mutta missäpä autossa ei olisi.Kokonaisuutena ihan kelpo pirssi.Kuulin että 500Nm tuon automaatin pitäis kestää,onhan se kestänytkin mutta jotain häikkää nyt on ilmennyt.Kone kyllä kestää..
D5 kyllä lämpenee kylmissäkin olosuhteissa todella nopeasti dieseliksi,noin puolet nopeammin kuin passatti :(
Onhan noissakin niitä tauteja ollut mutta missäpä autossa ei olisi.Kokonaisuutena ihan kelpo pirssi.Kuulin että 500Nm tuon automaatin pitäis kestää,onhan se kestänytkin mutta jotain häikkää nyt on ilmennyt.Kone kyllä kestää..
D5 kyllä lämpenee kylmissäkin olosuhteissa todella nopeasti dieseliksi,noin puolet nopeammin kuin passatti :(
s60 d5
tuli tuossa tyypitettyä manuaali S60 D5. siinä on kyllä ison auton tuntu. ohjaus kyllä saisi olla vähän tarkempi.muuten pidin ihan kelpo pelinä.moottori antoi sellaista pehmyttä voimaa. oma chipattu alh tdi kyllä tuntu melkein yhtä ärtsyltä.
takapenkkitila yllätti positiivisesti.kaikki haukkuivat S60 takatiloja surkeiksi mutta minusta ne olivat ihan kohtuulliset.
takapenkkitila yllätti positiivisesti.kaikki haukkuivat S60 takatiloja surkeiksi mutta minusta ne olivat ihan kohtuulliset.
Muistaakseni tuossa on kyse siitä, että mersun manuaali-laatikot eivät kestä sitä vääntöä mikä koneista saadaan ja siksi automaatit kulkevat paremmin, koska niiden kanssa voidaan ottaa tehoja enemmän.
En tiedä kulusta,mutta aika kovalla sykkeellä tuntuu tehot/väännöt jäävän välille.
http://www.rri.se/popup/popupmodeloverv ... hartsID=85
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa