Lievästi "mällätty" tuontiauto

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

Lievästi "mällätty" tuontiauto

ViestiKirjoittaja jusep » 27.11.2005 13:05

Onkos kellää kokemuksia minkälaisia alennuksia verossa saa jos tullaa toummosen vähän peltiä kolhitun auton?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 27.11.2005 13:46

Ei saa oikeestaan juuri mitään.

Pyndy
-
Viestit: 376
Liittynyt: 23.7.2003 20:09

ViestiKirjoittaja Pyndy » 27.11.2005 13:59

tullissa selittivät että ei alennuksia, koska auton hinta on ollut valmiiksi halvempi kuin vastaavan ehjän....

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 27.11.2005 14:22

ne on ihan olemattomia ne alennukset mitä porukka on saanu

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=117
kato toi tuontiauto topic.. siel on esimerkkiä

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.11.2005 14:25

max 5% verotusarvosta muistaakseni kun joskus kyselin.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 27.11.2005 15:11

tullissa selittivät että ei alennuksia, koska auton hinta on ollut valmiiksi halvempi kuin vastaavan ehjän....


Mutta eihän tuo auton ostohinta vaikuta veroihin mitään. Sehän määräytyy vain samanlaisen auton arvosta suomessa?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.11.2005 17:17

Mä muistelen että se olis max 8% mitä voi saada alennusta huonon kunnon perusteella. Auto pitää kuitenkin olla tieliikennekelpoinen, jotta sen voi tullata.

Posa
-
Viestit: 173
Liittynyt: 7.1.2004 2:10

ViestiKirjoittaja Posa » 27.11.2005 18:55

^^No eihän se siihen veroon vaikuta, mutta olet kuitenkin saanut sen auton Saksasta halvemmalla. Sitä siinä tarkoitettiin.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 27.11.2005 19:51

Juu, tottakai mällätyn saa saksasta halvemmalla kuin priiman. Mutta eihän tulli voi perustella verojen määrää sillä, että olet saanut sen halvemmalla saksasta kun se ostohinta ei vaikuta verojen määrään.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 27.11.2005 20:05

eihän tulli voi perustella verojen määrää sillä, että olet saanut sen halvemmalla saksasta kun se ostohinta ei vaikuta verojen määrään.

Eihän ne sillä perustelekkaan sitä verojen määrää, koska kolaroidusta ja kolaroimattomasta menee lähes samat verot.
Eihän se tullin vika ole että auto on jossain vaiheessa kolaroitu.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 27.11.2005 20:16

Eikös se mene juurikin niin että sitä verrataan vastaavanlaiseen suomessa, mutta eihän kolaroitu auto maksa suomessakaan yhtä paljon kuin priima kuntonen auto!? Siinä sen taas näkee että tuo verotus homma on vieläkin ihan hanurista!!

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.11.2005 9:18

Siis: sitä verrataan ihan ehjään, normaalikuntoiseen Suomi-autoon, ja sitten kunnon perusteella saa sen max muistaakseni 8%. Eihän tuo 8% sinänsä paljoa ole, jos verot on vaikka 10000eur, niin siitä tuo 8% on 800eur. Muistaakseni meillä kerran yhteen autoon tuli tuo maksimivähennys, autossa oli puskuri rikki, maski puuttui, vääränvärinen nokkapelti yms. pientä lommoa.

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 28.11.2005 10:18

Lainaan topiccia vähän

Miten sitten jos tuo saksasta peräkärryllä auton joka on mällätty oikein kunnolla, eikä ole enää kilvissäkään eikä mitään.
Voiko siitä alkaa rakentamaan ehjää autoa ja saada sen vielä kilpiin, vai kelpaako tuollainen muuhun kuin varaosiksi.
Ja miten vero?

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 28.11.2005 10:36

Aika loogistahan tuo tullin toiminta on. Koska tod. näk. aiot rakennella autosta toimivan pelin niin antavat vähän kaljarahaa siihen remontti hommaan. Vai pitäisikö ihan oikeesti mukamas mennä siten että ostat aihion hintaa -20 pinnaa ja tuot sen maahan ja saat taas verosta helpotusta vaikkapa saman 20 pinnaa. Varmaan myytkin auton myöhemmin -30 pinnaa halvemmalla kun muut, joku raja ahneudellakin ;)

Pyndy
-
Viestit: 376
Liittynyt: 23.7.2003 20:09

ViestiKirjoittaja Pyndy » 28.11.2005 11:08

^ tullin kanssa kävin pitkän tingan pari viikkoa sitten tuosta verotuksesta. eli koska auto on ostettu rikkinäisenä niin hinta on ollut halvempi kuin vastaavan ehjän. sitten kun siihen alkaa vaihtamaan osia yms. niin sanoivat juurikin sen että tapauskohtaisesti voidaan alentaa veroa tämän pienen prosentin mukaan. MUTTA MUTTA, se yllätti positiivisesti kun kysyin että minkä mukaan vero määräytyy kun on moottorivaurioinen auto ja ei tähän hätään ole vastaavaa moottoria siihen ja kun auto pitäisi olla kuitenkin liikennekelpoinen että pystyy katsastuksen aloittamaan, niin niin ja kun on ylimääräinen td motti niin vero pitäisi tulla vastaavan TD:n mukaan+varusteeet -muut vauriot. näin tornion tullipiiristä mulle kerrottiin...
piakkoin selviää lisää et kuinka kovaksi se vero tulee lopulta ja miten ne sen laskevat....
niijoo, miinuksena auto on sitten papereissa td ja eikös tähän tule 14% siinä vaiheesssa kun vaihtaa orkkis moottorin :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.11.2005 12:43

Miten sitten jos tuo saksasta peräkärryllä auton joka on mällätty oikein kunnolla, eikä ole enää kilvissäkään eikä mitään.
Voiko siitä alkaa rakentamaan ehjää autoa ja saada sen vielä kilpiin, vai kelpaako tuollainen muuhun kuin varaosiksi.
Ja miten vero?

Voit korjata sen auton katsastuskuntoon, ja sitten mennä näyttämään tulliin, verot menee vastaavan ehjän auton mukaan, alennettuna mahd. tullaushetkellä olevilla vaurioilla (jotka eivät vaikuta tieliikennekelpoisuuteen). Osia ei saa vaihtaa yli 50%.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 163 vierailijaa