Lievästi "mällätty" tuontiauto
Valvoja: ffp jäsenet
Lievästi "mällätty" tuontiauto
Onkos kellää kokemuksia minkälaisia alennuksia verossa saa jos tullaa toummosen vähän peltiä kolhitun auton?
ne on ihan olemattomia ne alennukset mitä porukka on saanu
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=117
kato toi tuontiauto topic.. siel on esimerkkiä
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=117
kato toi tuontiauto topic.. siel on esimerkkiä
eihän tulli voi perustella verojen määrää sillä, että olet saanut sen halvemmalla saksasta kun se ostohinta ei vaikuta verojen määrään.
Eihän ne sillä perustelekkaan sitä verojen määrää, koska kolaroidusta ja kolaroimattomasta menee lähes samat verot.
Eihän se tullin vika ole että auto on jossain vaiheessa kolaroitu.
Siis: sitä verrataan ihan ehjään, normaalikuntoiseen Suomi-autoon, ja sitten kunnon perusteella saa sen max muistaakseni 8%. Eihän tuo 8% sinänsä paljoa ole, jos verot on vaikka 10000eur, niin siitä tuo 8% on 800eur. Muistaakseni meillä kerran yhteen autoon tuli tuo maksimivähennys, autossa oli puskuri rikki, maski puuttui, vääränvärinen nokkapelti yms. pientä lommoa.
Aika loogistahan tuo tullin toiminta on. Koska tod. näk. aiot rakennella autosta toimivan pelin niin antavat vähän kaljarahaa siihen remontti hommaan. Vai pitäisikö ihan oikeesti mukamas mennä siten että ostat aihion hintaa -20 pinnaa ja tuot sen maahan ja saat taas verosta helpotusta vaikkapa saman 20 pinnaa. Varmaan myytkin auton myöhemmin -30 pinnaa halvemmalla kun muut, joku raja ahneudellakin ;)
^ tullin kanssa kävin pitkän tingan pari viikkoa sitten tuosta verotuksesta. eli koska auto on ostettu rikkinäisenä niin hinta on ollut halvempi kuin vastaavan ehjän. sitten kun siihen alkaa vaihtamaan osia yms. niin sanoivat juurikin sen että tapauskohtaisesti voidaan alentaa veroa tämän pienen prosentin mukaan. MUTTA MUTTA, se yllätti positiivisesti kun kysyin että minkä mukaan vero määräytyy kun on moottorivaurioinen auto ja ei tähän hätään ole vastaavaa moottoria siihen ja kun auto pitäisi olla kuitenkin liikennekelpoinen että pystyy katsastuksen aloittamaan, niin niin ja kun on ylimääräinen td motti niin vero pitäisi tulla vastaavan TD:n mukaan+varusteeet -muut vauriot. näin tornion tullipiiristä mulle kerrottiin...
piakkoin selviää lisää et kuinka kovaksi se vero tulee lopulta ja miten ne sen laskevat....
niijoo, miinuksena auto on sitten papereissa td ja eikös tähän tule 14% siinä vaiheesssa kun vaihtaa orkkis moottorin :)
piakkoin selviää lisää et kuinka kovaksi se vero tulee lopulta ja miten ne sen laskevat....
niijoo, miinuksena auto on sitten papereissa td ja eikös tähän tule 14% siinä vaiheesssa kun vaihtaa orkkis moottorin :)
Miten sitten jos tuo saksasta peräkärryllä auton joka on mällätty oikein kunnolla, eikä ole enää kilvissäkään eikä mitään.
Voiko siitä alkaa rakentamaan ehjää autoa ja saada sen vielä kilpiin, vai kelpaako tuollainen muuhun kuin varaosiksi.
Ja miten vero?
Voit korjata sen auton katsastuskuntoon, ja sitten mennä näyttämään tulliin, verot menee vastaavan ehjän auton mukaan, alennettuna mahd. tullaushetkellä olevilla vaurioilla (jotka eivät vaikuta tieliikennekelpoisuuteen). Osia ei saa vaihtaa yli 50%.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa