mk3, normi nuhis -> 1,8T ? selkenee ?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

mk3, normi nuhis -> 1,8T ? selkenee ?

ViestiKirjoittaja Pave » 1.11.2005 17:32

Elikkäs tätä olen miettinyt kauan ja nyt talvella olis tarkotus toteuttaa.
Kenen kautta kannattee hommata ja saksa vai ruotsi ?
jos on kokemuksia niin nyt ois hyvä hetki kertoa niistä ;)
Viimeksi muokannut Pave, 14.11.2005 17:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 1.11.2005 17:48

En mitenkään halua lannistaa harrasteintoa, mutta jos haluat 16v GTI:n niin osta tehtaan tekemä ja ajele tyytyväisenä. Jos taas haluat tehdä tuon ihan harrastamisen ilosta, niin sitten anna palaa. Halvemmaksi tuo tekniikan vaihto tuskin tulee jos vertaa siihen että myyt nykyisen ja ostat GTI:n tilalle.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 1.11.2005 17:54

Jaa et meinaakkaan enää diisseli konetta laittaa.
Ruotsistahan nuita mällättyjä hylkyjä löytyis kun vain osais kieltä. =D

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 1.11.2005 19:09

jos kerran vaihtaa mottii, niin miks ei vr6 samalla?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.11.2005 19:16

No jos haluaa 16Vee GTI:n nii ei riitä veeärrässä venttiilien lukumäärä!
Itekkii kyl laittasin/hommaisin 16V:n jos vaihtoehtona olis 16V tai VR6 kolmoskolffi käyttiksenä. Melko pieni tehoero veeärrään, mut todennäkösesti pienemmät käyttökulut ja kummiski kulkee norminuhista kivammin.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 1.11.2005 21:49

Alotetaanko taas VR6 vs. 16v? Entäs sumuvalot, isileasing ja turbo vs. vapari? :)

Jos tuota harrastusmielessä aletaan tekemään niin oisko olemassa jotain mielenkiintoisempia koneita, lähinnä tulee mieleen 1.8T. Toki helpoiten konehuoneeseen istuu sellainen kone jollaisella ko. autoa on saanut jo tehtaalta, mutta eikös silloin ole järkevin ostaa jo tehdasvalmis yksilö kun nuita on Saksasta jo ihan kiitettävästi tänne uitettu.

edit: 1.8T 225hv lupsahtaa tehorajojen puolesta kivasti kolmoskoppasen keulille jos 2.9 Syncro 190hv kelpaa vertailuautoksi.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 2.11.2005 16:35

no saahan noita valmiina ostaa vaikka mitä mutta ku haluttaa ihan siitä kokeilun halusta se tekniikka vaihtaa.. kyllä olen pohtinu tota veeärrääki mutta ei oikeen ole järkevä vaihtoehto mun mielestä. Saako noita raatoja sillai että se kone on siinä keulassa kiinni ? Jos on ruotsalaisia saitteja mistä noita voi katella niin olisin todella kiitollinen. Matti M, eihän sitä tiisseliä näillä hinnoilla ja kilsoilla uskalla laittaa ;)

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 2.11.2005 19:20

Ei nyt taas liity ollenkaan aiheeseen mutta eikös siitä pidä sitten tehä nelivetokin jos vertaa syncroon.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 5.11.2005 13:17

http://www.tmivalko.fi/
Tuo firmahan ainakin raahaa joitakin romuja saksasta ja ruotsista. Samoin:
http://www.autio.net/

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 5.11.2005 18:41

kiitos, pitääpä alkaa etsintöihin.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 8.11.2005 19:48

nyt on tekniikka löytyny, ja rahotus ilmeisesti samoten :) :) 1.8t taitaa tulla kohta kotiovelle... onkos toi audin moottori just sama kiinnityksiltäänki ku golfin ?
juice ja rolle on ilmeisesti vanhempiin golfeihin ton jo laittanu niin pienet neuvot ois tarpeen esim. mitä lappuja tarviin että saa katsastettua, muutkaan neuvot ei oo pahitteeksi. Niin ja tuli jo noita muita keskusteluja luettua samasta aiheesta..

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.11.2005 22:22

Tarvitset päästönormitodistuksen sille moottorille. Lisäksi sun auton alustan ja jarrujen pitää vastata vähintään 150-hv mallia (GTI 16v tai VR6)... eli ts. tarvitset todistuksen että autostasi löytyy em. osat.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 9.11.2005 16:08

elikkäs pörhöltähän noi saa vai ?
tohon tekniikkaan kuuluu myös nuo audin jarrut niin saako käymään vr:n akseleihin ku sellaset ois nyt saatavilla ilman jarruja. ja kiitos neuvoista!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 9.11.2005 17:38

Mikään pörhö ei voi antaa sinulle päästönormi lappuja. Koska kys. autoa ei ole tehty kyseisellä moottorilla. Ei muutakuin VTT päästötestiin. Koska autosi on vähäpäästöinen.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 9.11.2005 17:40

Ei sille autolle niitä päästölappuja tarvitakkaan, vaan sille moottorille. Sehän toki edellyttää sitten sen että kyseinen kone asennetaan paikalleen vakiokuntoisena. Kori siinä koneen ympärillä ei vaikuta päästöihin.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 9.11.2005 17:48

onkos se sitten niin että ne päästöt pitää mittauttaa siella vtt:llä ? jotenki tulee ristiriitasta kommenttia ? taidan käydä konttorilta kyseleen niin tulee ainaki selvyys tohon juttuun ennenku ostan sian säkissä :) jos on ihan 100% fakta tietoa tosta asiasta niin kertokaa toki ;) EDIT:
Tossa yhessä topicissa mainittiin että päästölapun saa vw:ltä elikkäs eikös se onnistu pörhön kautta ? tossa vielä se aihe; http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=34277&highlight=mk3+1+8t
Viimeksi muokannut Pave, 9.11.2005 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 9.11.2005 17:56

Eli autosi kori määrää minkälaisten normien aikaan se on otettu käyttöön (esim e3,e4 jne.) se mitä sinun tulee uskotella katsastuksessa , on että sillä moottorilla minkä olet sinne vaihtanu pystyt nuo normit alittamaan.
Ei siinä muuta ole.

Mutta jos vaihdat vaikka ahtimen tai jotain muuta oleellista siitä tulevasta moottorista on silloin sama pyhkäistä pyllyä sillä maahantuojan lapulla kun se ei enää sitä vastaa ja silloin tulee se vtt:n testaus ainoaksi vaihtoehdoksi, mutta jos vakiomoottorin sinne laitat ei mitään ongelmaa pitäisi olla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.11.2005 17:59

vtt:n testaus ainoaksi vaihtoehdoksi

Edelleen VTT ei ole ainoa joka tuota tekee...

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 9.11.2005 18:00

NONII!! elikkäs vakio moottorihan sinne on menossa!! koskaan ei tiedä mitä tapahtuu sen jälkeen ku se on papereihin merkattu ja "laillinen". ja toi raato mitä oon hommaamassa sisältää täydellisen tekniikan elikkäs kaikki tarvittavan saan siitä paitsi akselit, vai mitä ?

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 9.11.2005 18:10

Edelleen VTT ei ole ainoa joka tuota tekee...


Huomasit varmaan kuin rautalangasta vääntämiseksi meni ,niin turha tuossa silloin mitään ylimääräsiä enää laitella tuohon ettei mene taas kaikki ohi.

juse1
-
Viestit: 143
Liittynyt: 16.5.2004 13:24

ViestiKirjoittaja juse1 » 10.11.2005 16:35

Eipä tuo nyt niin vaikeata nuitten lappujen osalta ole tuo moottorin saaminen mk3 keulille. Ei tarvi mitään vtt-mittauksia. Pave varmaan kertoo enemmän asiasta :)

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 10.11.2005 17:04

joo, tulihan siellä konttorilla käytyä tossa äsken ja helposti tuo tuntuu käyvän
niinku jo aiemmin joku viisaampi kerto. elikkäs tarvii vain moottorin päästölapun maahantuojalta ja alustan vastaavuus todistuksen jarruista ja akseleista. MUTTA pörhöllä ne sano eioota ja soitin sitte maahantuojalle niin kerto että tarvii kopion rekisteriotteesta niistä osista mistä todistuksen haluaa ja tässä taitaa tulla onkelma ? kertokaahan viisaammat miten tästä päästään ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.11.2005 17:06

Eikö niille riitä että sanoo moottorikoodin ja tarvittaessa luovuttaja-auton mallin?

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 10.11.2005 17:13

niin no.. sano se jtn. valmiste numerosta ja sitte tyyliin "en tie sitte mitä lakipykälät sanoo" :) noh kylä aattelin yrittää. pitää ensin hommata ne kamat
itelle niin pääsee ihmettelemään, ku näinki paljon on auennu tää homma.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 10.11.2005 17:37

Ihan vaan pisti kiinnostamaan että mikäköhän tekniikanluovuttaja-auto on tulossa?

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 10.11.2005 17:48

audi a3, 80tkm ajettu. oliko mietteissä pitkittäis kone ? ;)
Edit: vuosimallista ei oo ihan tarkkaa tietoa mutta vissiin 2000...

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 10.11.2005 19:21

Hanki se auton alustanumero, niin helpottaa kummasti todistuksen saamista.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 10.11.2005 20:37

juu, pitääpä pyytää myyjältä.

moonracer
-
Viestit: 81
Liittynyt: 29.7.2003 9:39

ViestiKirjoittaja moonracer » 11.11.2005 10:57

elikkäs tarvii vain moottorin päästölapun maahantuojalta ja alustan vastaavuus todistuksen jarruista ja akseleista. MUTTA pörhöllä ne sano eioota ja soitin sitte maahantuojalle niin kerto että tarvii kopion rekisteriotteesta niistä osista mistä todistuksen haluaa ja tässä taitaa tulla onkelma ? kertokaahan viisaammat miten tästä päästään ?


Mulla oli samanlaista ongelmaa, kun vaihdoin TDi koneen ventoon, alustanvastaavuus todistuksen saamiseksi sai soitella paikkaan jos toiseen... Paikalliselta vw:ltä sano johtaja, että soita maahantuojalle ja maahantuojalta sano taas, että se mene sinne paikalliseen.

Kyllä se sitten selvis, aikansa kun intti vw:llä, että tehkää ny se lappu. Ja homma olikin vaan se, että se oli sen verran "työläs" homma, etteivät olis halunnu tehdä sitä. Kaikki piti kuulemma etsiä selailemalla korjauskirjoista vastaavuudet. Lopun pelin sain muutaman kopioidun lapun johon oli punakynällä alleviivattu 1,8i koneen ja TDi:n vastaavuudet ja kuulakynällä kirjoitettu teksti " tämä kone käy kyseiseen autoon" ja volkkarin leima.
Ja tuosta lystistä sai pulittaa sen 100 eeroa. Sen jälkeen ei ollu katastuksen kanssa mitään ongelmia.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 11.11.2005 11:18

^ kannattaa tehdä lista itse, niin saa ilmaiseksi, ainakin itse sain, kun kävin vaan leimauttamassa omatekoisen paperin. Jarru yms. muutokset oli katsottu jo aikaisemmin kalvoilta ja kirjoitettu keltaiselle muistilapulle...

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 11.11.2005 12:35

Konttorilta saa varaosavertailulappuja joissa on tietyt osat/osakokonaisuudet listattu. Siihen vaan ruksaa tyhjään ruutuun varaosanumerot (ainakin ne jotka on muutettu) perhealbumin avustuksella. Lappuun tarvittaessa merkkihuollon leima.

Ite en leimauttanut paprua merkkihuollossa. Katsastaja kysyi että onko nämä vw:n varaosanumerot, johon sanoin että on. Auto syyniin, katsuri allekirjoitti varaosavertailun, paperit arkistoon, muutokset otteesen ja tervetuloa ensvuonna määräaikaiskatsastukseen. Helppoa ja yksinkertaista.

a9801259
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2003 19:50

ViestiKirjoittaja a9801259 » 11.11.2005 12:39

[OT]

Toivottavasti joku jaksaa tehdä tästä aiheesta (mk3 => 1.8t) samanlaisen tekstin kuin: http://ffp-motorsport.com/tuning/16vswap.php

Näitä kolmoskorisia kun on Suomessa aikasta monta ja monia varmaan kiinnostaa kuinka tuo vaihto käytännössä onnistuu ja mitä se suunnilleen maksaa.

[/OT]

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 14.11.2005 16:57

pitääkö mulla käydä kanta-auto tarkistuksessa ton kans, vaihtoon menee akselit, jarrut, moottori apulaitteineen ja mittaristo ?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.11.2005 17:07

No laskes nyt itse mitä siitä tulee prosentteja. Prosenttitaulukko löytyy mm. AKE:n sivuilta. Jos tulee yli 35%, joudut kanta-autotarkastamaan. Jarruista ei kai nykyään mene prosentteja jos jarruja parantaa, en tiedä miten tekniikanvaihdon yhteydessä kun ne jarrut on ns. pakko vaihtaa.
Viimeksi muokannut Heikki J., 14.11.2005 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Henkka-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 27.8.2003 18:48

ViestiKirjoittaja -Henkka- » 14.11.2005 17:07

Varmasti pitää käydä kanta-auto tarkastuksessa...
Prosenttitaulukkohan löytyy täältä: http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/pros.php#prossat
Moottori apulaitteineen 15% + akselit yht. 20%
Etkö vaihteistoa meinannu vaihtaa ollenkaan?

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 14.11.2005 17:11

jep, tuli tuo itekki kateltua läpi ja samaan tulokseen tulin mutta tyhmän pitää kysyä kuintenki. ja vaihteiston aattelin vaihtaa. pitääpä huomenissa käydä konttorilla kyseleen.
edit: tulee ihan helkkaristi prosentteja muuten tosta.. ainaki mun laskujen mukaan lähelle 50%

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 14.11.2005 17:48

jotenki muistelinki tota heikin kertomaa jarru asiaa mutta pitää käydä huomenna kyselemässä konttorilla että miten käy.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.11.2005 17:52

Onko GTI:n taka-akseli erilainen kuin vakion? En nyt yhtäkkiä ulkoa muista, mutta jos on, niin ehkä siitä alkuperäisestä vois modata GTI:tä vastaavan niin ei tarttis siitä prosentteja laskea. Samoin etuakselipalkki on varmaankin hyvin lähelle sama, jos ei jopa ole. Alatukivarret on erilaiset.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 14.11.2005 19:12

näkeekö ton eron etkasta kuinka tarkkaan, tuo modi auttas paljon noitten prosenttien kans. ihmeellisesti ne tuntuu laskevan noi prossat ku kaverin 2 koppa golfis on 16v tekniikka vaihdettu diiselin tilalle, niin otteeseen ei ole edes merkitty jarrujen vaihtoa eikä alustaa muutenkaan....

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.11.2005 19:46

etkan kuvista ei kyllä noita eroja kannata alkaa katselemaan.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.11.2005 1:19

Taka-akseliin pitäisi tehdä tämä modaus mikä taitaa olla hyshys-toimintaa kun ymmärtääseni akselistojen (mm. tukivarret) osia ei saa hitsailla...

Etuakselipalkin voit käyttää, jotain 1.8:n pikkuosia voi myös hyödyntää: Takimmainen koneenkorvake, jäähdytin + flekti, paisuntasäiliö... Laturi, vesipumppu, siivapyörät...

Kannattaa olla tarkkana ettei ihan kaikkea anna menetettyihin prosentteihin.

Jarruista ei kai nykyään mene prosentteja jos jarruja parantaa, en tiedä miten tekniikanvaihdon yhteydessä kun ne jarrut on ns. pakko vaihtaa.

Jos 1.8 nuhiksen pysähtyvyyttä parantaa tehokkaamman mallin jarruilla > Ei prosentteja.

Jos 1.8 nuhiksesta tekee teknisesti tehokkaampaa mallia vastaavan (esim. VR6 = moottori, voimansiirto, jarrut ) > Jarruista prosentit kuten myös muustakin tekniikasta.

Jos VR6-nuhikseen vaihtaa vielä mallisarjan tehokkaimpia jarruja paremmat pysäyttimet (vaikkapa 6-mäntä Wilwoodit levyineen) > Ei prosentteja.

Näin kerrottiin konttorilla.
Mm. Rodi-rakentajat ovat olleet mielissään kun nykyään on olemassa tuollainen "prosentin vähennys-pykälä". Parantaahan se tietysti myös liikenneturvallisuuttakin.

Pave: Jos pysyt pelkässä tekniikanvaihdossa niin eihän tuosta noita em. pikkuosia hyväksi käyttäen tule kuin himpun päälle 35%... Voi jäädä allekin... Riippuen katsarin laskutavasta..?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.11.2005 7:41

^tuossa on aika hyvin selvitetty toi jarru/prosentti hommeli. Samanlaisen "tuomion" olen saanu itekkii.

Prosentteja laskiessa pitää muistaa että ylikokoalupallot, alustasarja, tuninkipuskurit&valot on kans laskettavaa osuutta. Että jos ite saa 34,9% kun oikeen pihistelee niin se voipi konttuurilla pompsahtaa yli. Tietysti jälleen kerran virkailijasta kiinni.

Mun mielestä noin isossa rojektissa se kanta-autotarkastus olis jopa järkevää. Voi sitte samalla päivittää paremmat istuimet tms ja muutenkin vaihtaa kaikki tarpeelliset osat, tehä ns kunnolla. Se kai on kuitenkin ihan sama että lukeeko paperissa 34,9% vai vaikka 37%. Numeroitahan nuo vaan on...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.11.2005 10:49

Taka-akseliin pitäisi tehdä tämä modaus

No niinhän se taisikin olla ettei kaikissa mk3 akseleissa ole tuota vakaajatankoa...

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 15.11.2005 10:52

Eli jos menee kanta-autokatsastukseen jarrut jo vaihdettuna vanhalla tekniilla niin niistä ei merkitä prosentteja? Vai onko edelleen riippuvainen onko ne jarrut mallisarjasta? Entä jos tekniikan vaihdon yhteydessä vaihtaa tehokkaammat jarrut kun mallisarjan tehokkaimmassa jääkö prosentit merkitsemättä?

Vanteistahan ei tarvii ottaa prosentteja jos ne alkuperäiset mahtuvat paikalleen. Alkuperäiset voivat olla toisissa renkaissa suomessa kun on käytössä kaksi rengas sarjaa. Ainakin sillon kun tota ropellia muutoskatsastin oli tilanne se.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.11.2005 11:03

Kaikista osista, jotka mallierojen takia joutuu vaihtamaan, menee prosentit.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 15.11.2005 17:05

elikkäs tarkotus vaihtaa ainoastaan kaikki tarpeellinen, ja ite laskeskelin ton niin tuli jotaki aivan hel.... isoja lukuja, ja autossa ei tod ole mitään tuninki puskureita eikä tule ! :) btw saako siis tohon nelipultti jaolla olevan auton akseleihin ne viispultti jaolla olevat jarrut ? ja toi 35% tulee pelkästä moottorista apulaitteineen + alusta, ja siihen pitäs vielä se kytkin + loota ja mittaristo saada mahtuun.... joten taas kokeneemmat help..
tänään en ehtinyt töitten päälle konttorille mutta huomenna :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.11.2005 19:43

btw saako siis tohon nelipultti jaolla olevan auton akseleihin ne viispultti jaolla olevat jarrut ?

Ihan bolt-on.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 16.11.2005 16:29

jeps. kävin tänään konttorilla ja katsastus mies laskeskeli prosenteiksi jtn ~30 mitä noihin pitäs laittaa että ne kelpaa/kestää muutaku noi jarrut ? :) vetarit, vakaajat... ?

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.11.2005 23:50

Eteen: Tukivarret, olka-kappaleet napoineen, kallistuksenvakaaja, pääjarrusylinteri, vetoakselit... Taitaapa hammastankokin mennä vaihtoon, GTI/VR6:ssa ilmeisesti leveämpi..?

Taakse: Koko akseli jarruineen + tietenkin tarvittavat jarruputkimuutokset ja käsijarruvaijerit.

Alustaksi semmoinen GTI/VR6:een tarkoitettu mikä sopivalta tuntuu.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 17.11.2005 17:23

elikkäs sama siis haalia koko paska jostain vr6/gti:stä ja prossat pomppaa 48.5, että sillee :) voiko tosta vanhasta luuskasta käyttää jotain esim syylärin
tai jotain muuta mikä säästäs prosentteja että ei menis noin likelle. kanta-auto tarkistuski oli 600€ aikas suolanen mutta pakko mikä pakko en luovuta!!!

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 17.11.2005 19:44

BTW.. miten tossa mun tapauksessa pomppaa noi prosentit noin korkeelle ku yleensä jotain 40 tai alle ku tekniinkan vaihtaa ?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 17.11.2005 19:59

Ei kerro kaikkea inssille.

Esim kaikkia pikku osia ei kaikki ole välttämättä inssille kertoneet. Esim tuolla edellä mainitut käsijarruvaijerit ja jarruletkut. Hommaa sellaiset vastaavuus paperit, missä ei mainita esim apurungon/hammastangon eroja.

Näinhän ei sitten saa tehdä. =D Paska vain jos napsahtaa tarkastus kohdalle ja löytyy ilmoittamattomatkin osat. Kyllä kai nuita +50% autoja on suomen liikenteessä vaikka kuinka.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 17.11.2005 20:22

siis kyllähän tosta laillisenki saa mutta prossat menee 48.5 ja se kanta-autotarkistus on aika suolasen hintanen... edelleenki :/

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 17.11.2005 21:06

ot
mitä sitten jos autossa on prosentit 49%
ja kirkkaalla päivällä joku lopsahtaa peräkonttiin.. saako kontin luukun, puskurin+ valot vaihtaa ilman että prosentit menee yli 50%
vai miten tuo korjaaminen pitää hoitaa?
nimimerkillä tiedän yhden tapauksen missä prosentit 47,5% ja kulkneuvo aktiivissa käytössä ilman kolareita..

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.11.2005 21:07

Kai noita 1.8T 3-golffeja ois suomi pullollaan jos se ois helppo ja halpa operaatio tehdä.

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 17.11.2005 21:57

ot
mitä sitten jos autossa on prosentit 49%
ja kirkkaalla päivällä joku lopsahtaa peräkonttiin.. saako kontin luukun, puskurin+ valot vaihtaa ilman että prosentit menee yli 50%
vai miten tuo korjaaminen pitää hoitaa?
nimimerkillä tiedän yhden tapauksen missä prosentit 47,5% ja kulkneuvo aktiivissa käytössä ilman kolareita..


No jos antaa vakuutusyhtiön tms korjata niin eiköhän ne sano jo aika suoraan ettei onnistu ja tarjoilevat kertakorvausta. Kaverilla oli sitikan konttiin joskus tultu niin rekisteriotteessa oli prossat puskurista, takakontista ja toisesta takavalosta, eli peräkolarissa jos korjauttaa prossat yli ja kaks vaihtoehtoo, auto lihoiksi tai veroja maksamaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.11.2005 22:13

Jos 1.8 nuhiksesta tekee teknisesti tehokkaampaa mallia vastaavan (esim. VR6 = moottori, voimansiirto, jarrut ) > Jarruista prosentit kuten myös muustakin tekniikasta.


Mulle tiesivät kertoa konttorilla että jos muutosprosentit on yli 35% niin jarruista/ohjainlaitteista ei mene prosentteja. Ilmeisesti edelleen konttori/inssikohtaista.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 17.11.2005 22:15

auto lihoiksi tai veroja maksamaan.


Ei kai se noin voi mennä? Jos otteeseen on merkitty takapuskuri vaihdetuksi, niin kai sen saa vaihtaa toiseen samanlaiseen, ilman että prosentteja tulee lisää? Siitä kun on jo kerran otettu prosentit.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.11.2005 22:29

Pave, helpoimmalla (ja halvemmalla) pääsisit jos myisit sen autosi ja ostaisit 8V-GTI:n aihioksi.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.11.2005 23:50

siis kyllähän tosta laillisenki saa mutta prossat menee 48.5 ja se kanta-autotarkistus on aika suolasen hintanen... edelleenki :/

Millä ihmeen laskuopilla tuolle swapille saa 48,5%..?

Lasketaanpa:

- moottori 12%
- käynnistyslaitteisto 1,5%
- vaihteisto ja kytkin 9%
- etuakselisto (jarrut, tukivarret, navat)... laitetaan vaikka 11% (- akselipalkki 3%)
- taka-akselisto 6%
- ohjauslaitteisto... hammastagosta vaikkapa 1,5%

... on yhtä kuin 41%

Moottori apulaiteineen-osiosta voi vielä karsia esim. laturin, jäähdyttimen flekteineen... sen yhden koneen korvakkeen.
Ohjauslaitteista jää vielä rattiakseli ja ohjauspyörä = Ei täysiä prosentteja.

Mutta pitää paikkansa että Gti:stä tehtynä säästää sekä prosentteja että selvää rahaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.11.2005 10:11

Käsittääkseni ohjauslaitteet (hammastanko mukaanlukien) on samat kaikissa malleissa, eli niitä ei tarvi vaihtaa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 18.11.2005 15:13

8V GTI:stä sais kyllä suht pienillä prosenteilla 1.8T:n. Nykyään enää ole kovin kalliitakaan. Itselläkin yks tuossa kenturalla.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.11.2005 1:36

^^Perhealbumi tarjoaa taviksiin omaa ja GTI/VR6:een omaa tankoa, sen perusteella lisäsin vaihdettavien listalle.

Pave
-
Viestit: 111
Liittynyt: 8.8.2003 13:05

ViestiKirjoittaja Pave » 19.11.2005 11:00

en minä saanu tuota 48.5% vaan katsastus mies... tosin se laski kaikki noi osat vaihdettaviksi.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.11.2005 16:18

mulla tuli golffiin pelkät moottorin prossat ku vaihdoin koko tekniikan ja alustan....

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 19.11.2005 17:46

Mistäs se semmonen konttori löytyy. =D

Kellään muuten tietoa missä malleissa tuo vakaaja löytyy taka-akselista ja missä ei? Kiinnostas että onko 66kW 1.8:ssa kun taitaa tuossa gti:ssä mulla olla tällähetkellä hieman kiero akseli.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 23.11.2005 14:26

OT: Erottaako noita kolmosia 8v tai 16v ulkoapäin mistään?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 23.11.2005 16:30

Tänään kattelin niin 1.8 66kW golffissa ei ole takana vakaajaa, mutta 8v gti:ssä on.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 23.11.2005 16:34

käsittääkseni vakaaja löytyy vain levyjarrullisista taka-akseleista

wveikkis
-
Viestit: 39
Liittynyt: 5.10.2004 16:16

ViestiKirjoittaja wveikkis » 23.11.2005 19:33

^^ ulkoapäin ainakin noista kylkilistojen gti tai gti edition merkinnöistä...muista en sit tiiä.... :)

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 23.11.2005 22:00

OT: Erottaako noita kolmosia 8v tai 16v ulkoapäin mistään?


Takana GTI merkin alla pieni 16v lätkä, ja uudemmissa 96-->?? maskissa GTI lätkän sijaan 16v merkki. Muuta ulkoista eroa ei tietääkseni ole.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 139 vierailijaa