Uusi Jetta saapunut
Valvoja: ffp jäsenet
Uusi Jetta saapunut
Jostain toisesta ketjusta luin, että uusi Jetta oli ilmestynyt jo Porin VW-liikkeeseen. Nyt piti ajaa huvikseen Jyväskylän VW-liikkeen kautta ja toden totta oven molemmin puolin oli parkkeerattu myös täällä kaksi uutta Jettaa.
Keulasta auto on todella hyvän näköinen. Siinä missä Passatin keula on hyvin outo, on Jetan keula sen sijaan erittäin komea. Sivuprofiili on puolestaan samanlainen kuin Passatissa, aika kamala. Perässä vähän sama vika. Mutta eiköhän tuostakin mallista saisi aika kivan pienellä laittamisella. Sopivat vanteet ja madallus tekisivät varmasti autosta jo paljon paremman näköisen. Mielenkiintoinen oli tuulilasilla oleva hinnasto, jonka mukaan 2.0T maksaa 35 760 eli pari tonnia GTI:tä vähemmän. Tuo 2.0T olisi aika ihanteellinen laite...
Keulasta auto on todella hyvän näköinen. Siinä missä Passatin keula on hyvin outo, on Jetan keula sen sijaan erittäin komea. Sivuprofiili on puolestaan samanlainen kuin Passatissa, aika kamala. Perässä vähän sama vika. Mutta eiköhän tuostakin mallista saisi aika kivan pienellä laittamisella. Sopivat vanteet ja madallus tekisivät varmasti autosta jo paljon paremman näköisen. Mielenkiintoinen oli tuulilasilla oleva hinnasto, jonka mukaan 2.0T maksaa 35 760 eli pari tonnia GTI:tä vähemmän. Tuo 2.0T olisi aika ihanteellinen laite...
Tässä olisi parit kuvat Jyväskylän Autotarvikkeen pihasta:
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/hopea_sivu.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/hopea_keula.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta ... keula2.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta ... viisto.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/tumma_sivu.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/tumma_keula.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/tumma_pera.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/hopea_sivu.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/hopea_keula.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta ... keula2.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta ... viisto.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/tumma_sivu.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/tumma_keula.jpg
http://www.netti.fi/~plehtin/muut/jetta/tumma_pera.jpg
Nonii pojat, tekin muistatte varmasti hyvin kommentit kuinka vitos-Golffikin oli ruman ja kummallisen näköinen, mutta niin on silmä tottunut siihen ja eiköhän se ihan samalla lailla totu tähän Jettaankin. Ville R jo asian hyvin totesikin.
Viimeksi muokannut Migu, 4.9.2005 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koskas tuo "virallisesti" julkistetaan Suomessa? Isä kävi uutta Jettaa jo kyselemässä viikko takaperin, muttei Rovaniemen Pörhöllä ollut antaa edes esitettä vielä koko autosta. Hinnaston sentään sai, ja aseettoman ryöstötarjouksen Ventosta.
Mitä ensivaikutelmaan tulee, niin rehellinen perusvolkkarihan tuo. Eli vakiona aika penseän näköinen, mutta sopivasti laitettuna taas oossom. Tämä sama "hyi kauhea" -ilmiö toistuu säännöllisesti jokaisen uuden volkkarin ja Audinkin esittelyn yhteydessä. Ollaanko me VAGistit yhtä konservatiivisia kuin autommekin?
edit: Kerrotaampas vielä, että hieman ennen nykyisen passatin julkistamista kaveri kävi kyselemässä uutta passattia (oli lähdössä YK-joukkoihin), johon myyjä oli sanonu ettei semmosta vielä ole heillä. Hetken juteltua myyjä oli kuitenkin sanonu semmosen olevan heillä jossain takapihan hallissa piilossa odottamassa maahantuojan lupaa tuoda auto näytille. Kaveri kävi sitten istumassa uudessa passatissa jo kauan ennen mallin virallista julkistamista sillä ehdolla ettei kovin kovaan ääneen huudellut asiasta. Eli kyllä nuita Jettoja varmaan on autoliikkeissä muuallakin, piilossa vain.
Mitä ensivaikutelmaan tulee, niin rehellinen perusvolkkarihan tuo. Eli vakiona aika penseän näköinen, mutta sopivasti laitettuna taas oossom. Tämä sama "hyi kauhea" -ilmiö toistuu säännöllisesti jokaisen uuden volkkarin ja Audinkin esittelyn yhteydessä. Ollaanko me VAGistit yhtä konservatiivisia kuin autommekin?
edit: Kerrotaampas vielä, että hieman ennen nykyisen passatin julkistamista kaveri kävi kyselemässä uutta passattia (oli lähdössä YK-joukkoihin), johon myyjä oli sanonu ettei semmosta vielä ole heillä. Hetken juteltua myyjä oli kuitenkin sanonu semmosen olevan heillä jossain takapihan hallissa piilossa odottamassa maahantuojan lupaa tuoda auto näytille. Kaveri kävi sitten istumassa uudessa passatissa jo kauan ennen mallin virallista julkistamista sillä ehdolla ettei kovin kovaan ääneen huudellut asiasta. Eli kyllä nuita Jettoja varmaan on autoliikkeissä muuallakin, piilossa vain.
Mitkäs tuon Jetan sisädimensiot on?
Noin niinkus perhekäyttöön?
35 760 Euroa (onko VW:lla nykyisin jo tuossa hinnassa muutakin kun kääntyvät etupyörät?) tuntuu vaan aikas kovalle hinnalle jos auto kokonsa puolesta haastaa S40:n, Astran/Vectran Avensiksen tai vaikka Mondeon.
Ainakin silloin viimeksi kun Jettaa suomessa myytiin se selkeästi kilpaili pienten perheautojen kategoriassa, tosin ei tuolloinkaan kovin kilpailukykyisellä hinnalla.
Ilmeisesti Jetta pyrkii voittamaan asiakkaita moottorin ominaisuuksilla, mutta mutta, eikös ole olemassa sitten Golf sille joka kaipaa Gti-meininkiä?
Vai onko Jettakin nykyään niin Preemiumia että siitä noin paljon pyydetään?
Noin niinkus perhekäyttöön?
35 760 Euroa (onko VW:lla nykyisin jo tuossa hinnassa muutakin kun kääntyvät etupyörät?) tuntuu vaan aikas kovalle hinnalle jos auto kokonsa puolesta haastaa S40:n, Astran/Vectran Avensiksen tai vaikka Mondeon.
Ainakin silloin viimeksi kun Jettaa suomessa myytiin se selkeästi kilpaili pienten perheautojen kategoriassa, tosin ei tuolloinkaan kovin kilpailukykyisellä hinnalla.
Ilmeisesti Jetta pyrkii voittamaan asiakkaita moottorin ominaisuuksilla, mutta mutta, eikös ole olemassa sitten Golf sille joka kaipaa Gti-meininkiä?
Vai onko Jettakin nykyään niin Preemiumia että siitä noin paljon pyydetään?
Eikös volkkarit ole aina olleet näitä kilpailijoitansa - corollat/vectrat/mondeot/muut - kalliimpi. Melkein aina vertailun kallein malli. Lisäksi varsinkin ennen varustelu oli useita muita merkkejä köyhempää. En tiedä miksi, mutta jollain keinolla nämä volkkarit on kuitenkin aina päässeet ostajien suosioon edellä mainituista seikoista huolimatta :)
Eihän tuo 2.0TFSI mikään halpa ole, mutta toisaalta vaikea verrata noihin muihin kun ei ole tarjolla vastaavan tehoista kuin Opelilla ja Volvolla.
Opel Astra (200hv) 31900€
Opel Vectra 2,0t(175hv)35300€
Opel Vectra 2,8t(230hv)38400€ (isompi sisätiloiltaan?)
Volvo S40 (170hv) 32600€
Volvo S40 (220hv) 39000€ (pienempi sisätiloiltaan?)
Astra on edullinen, kuten on huomattu jo GTi:hin verratessa. Varusteeroista en sano mitään, kun ei mielenkiinto riitä alkaa etsimään niitä. Ja kyllähän nuo D-Kadetit, Escortit jne. kilpailivat silloin aikanaan samoista pienten perheautojen markkinoista.
Unohtui listasta Corolla Sport, on myöskin edullinen ja tehot samaa luokkaa. Taitaa olla hiukan pienempi sekin?
Opel Astra (200hv) 31900€
Opel Vectra 2,0t(175hv)35300€
Opel Vectra 2,8t(230hv)38400€ (isompi sisätiloiltaan?)
Volvo S40 (170hv) 32600€
Volvo S40 (220hv) 39000€ (pienempi sisätiloiltaan?)
Astra on edullinen, kuten on huomattu jo GTi:hin verratessa. Varusteeroista en sano mitään, kun ei mielenkiinto riitä alkaa etsimään niitä. Ja kyllähän nuo D-Kadetit, Escortit jne. kilpailivat silloin aikanaan samoista pienten perheautojen markkinoista.
Unohtui listasta Corolla Sport, on myöskin edullinen ja tehot samaa luokkaa. Taitaa olla hiukan pienempi sekin?
Jep jep.. Jetsonillahan taitaa saada piparia..=D
http://www.speakcarmenese.com/ap05/0105 ... etta04.jpg
http://www.speakcarmenese.com/ap05/0105 ... etta04.jpg
Jännä muuten nähdä tuleeko 2.0T -versioon mitään erityistä. Tällä tarkoitan siis sitä, että onkohan auto ihan perusmalli, johon sitten on vain valittavssa joko trendline, comfortline tai sportline -varustelutaso vai tuleekohan autoon jotain erikoisempia varusteita tyyliin GTI. Eli siis sisälle erilaisia koristelistoja, parempi ratti tms. Nimittäin se Golffin sportline -varustelutaso on vielä kuitenkin aika kaukana GTI-tasosta ja minun mielestäni se 2.0T ansiatsisi jotakin vähän hienompaa. Jenkeissähän on tulossa Jetta GLI, joka on GTI:tä vastaava malli. Sellainen pitäisi saada Suomeenkin.
Ei osattu vastata tuohon Jyväskylän VW-liikkeessä; Jetta-koulutus on kuulemma vasta viikon päästä. :)
Ei osattu vastata tuohon Jyväskylän VW-liikkeessä; Jetta-koulutus on kuulemma vasta viikon päästä. :)
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.11.2003 0:43
Ei kyllä istu minunkaan silmään uus Jetta.. En tiedä miksi, mutta ekasta kuvasta tuli mieleen joku -03 Corolla. Ensimmäisenä jäi häiritsemään nuo etuvalot. Noh, nykyään onkin trendinä laittaa autoihin neliömetrin kokoisia lyhtyjä eteen. Hyvä vaan ettei ole sivulistoja, erottuu sivusta katottuna edes hieman kilpailijoista ;) Madallettuna ja isommilla vanteilla tosiaan hieman siedettävämmän näköinen...
Toisaalta varmasti erinomainen auto ja sisustus näyttää todella hyvältä varsinki tossa GLI:ssä:)
Toisaalta varmasti erinomainen auto ja sisustus näyttää todella hyvältä varsinki tossa GLI:ssä:)
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.11.2003 0:43
Jokos joku on käynyt takapenkillä istuskelemassa?
Kyllä siellä tämmöinen 186cm keskenkasvunen mahtuu hyvin istumaan.
2,0 TDI tuli testattua ja kyllähän tuossa olisi hyvä paketti.
Pitäisköhän palata juurille ja ostaa taas Jetta. edellisen kun ostin -88 (1,8 cl) ja nyt olisi hieman enemmän varusteitakin vakiona.
Jetta kun pitää hyvin arvonsakin. 10 vuotta, 220tkm ja puolet sain maksamastani uuden hinnasta vaihdossa ;-)
Tuosta kakkakopan ylistämisestä: Itse ainakin totesin ainoastaan kakkiksen sisätilojen olevan väljän oloiset verrattuna nykyautoihin. Syy tähän löytyy kantikkaasta muotoilusta.
Sitä, kummalla ajaisin mieluummin, en osaa sanoa koska en ole uutta Jettaa kokeillut. Mulla kun ei ole mitään ennakko-odotuksia minkään auton suhteen, oli vuosimalli mikä hyvänsä :)
Sitä, kummalla ajaisin mieluummin, en osaa sanoa koska en ole uutta Jettaa kokeillut. Mulla kun ei ole mitään ennakko-odotuksia minkään auton suhteen, oli vuosimalli mikä hyvänsä :)
No tarkoitus oli lähinnä hahmottaa tilan tuntua kuskin penkillä istuttaessa...Uutta mittaustapaa näköjään tää klyyvarista sinne sun tänne mittaminen, luulis joka autossa sen verran tilaa olemaan et normaalit hengittimet mahtuu autoon:-)
Joissakin autoissa ainakin meikäläistä sunnattomasti ärsyttää se, että otsa on lähes kiinni tuulilasin yläreunassa vaikka penkki on lähes taka-asennossa. Btw, pituutta mulla on noin 184cm.
Kyllähän noissa kaikissa toki istumaan sopii, joten tämä on lähinnä tottumuskysymys.
^Mutta paljonko oli matkaa nenästä tuulilasin yläreunaan tai taustapeiliin?
No täytyypä mitata joskus. Jokatapauksessa nyt vielä toisenkin kutosen hankkineena ei ole kertaakaan tullut edes mieleen, että kele tuo taustapeilihän tulee iholle (+ pää ei ole niskanojassa tällä ryhdillä) - toisaalta ei tuo etupenkki ihan makuuasennossakaan ole ;)
Ehkä hehtaarilleen ihan yhtä lähellä se tuulilasin reuna on, mitä aikanaan Borassa etupenkki pari pykälää taka-asennosta pituussuunnassa vastaa samaa setuppia mitä nytkin. Penkin kulmasta huono arvioida mitään, mutta tällöin Borassa ehkä reilu parisenkymmentä senttiä etupenkin takareunasta takapenkin reunaan.
Niin..kyllähän se kakkis saattaa tuntua tilavalta kun aerodynamiikka on kuin tiiliskivellä:)
Niinpä :)
Ei vaan jaksa ymmärtää tota kakkisihannointia edelleenkään...
No ei tuo nyt ainakaan mun mielestä mikään maailman täydellisin auto ole. Se nyt on vaan kulkine jolla pääsee paikasta A paikkaan B. Mukavuudesta en nyt edes sano mitään :)
Jos ei halua pahoittaa mieltään, niin ei kannata katsoa tämän alemmas, sillä copy/paste:en uuden Jetan hinnat Saksassa...
VW Jetta Ausstattungen, Motorisierungen und Preise
Modell Getriebe Leistung in kW (PS) Preis
Jetta 1.6 Trendline 5-Gang 75 (102) 18.950 Euro
Jetta 1.6 Comfortline 5-Gang 75 (102) 19.950 Euro
Jetta 2.0 FSI Comfortline 6-Gang 110 (150) 22.500 Euro
Jetta 2.0 FSI Sportline 6-Gang 110 (150) 22.900 Euro
Jetta 1.9 TDI Trendline 5-Gang 77 (105) 20.950 Euro
Jetta 1.9 TDI Comfortline 5-Gang 77 (105) 21.950 Euro
Jetta 2.0 TDI Comfortline 6-Gang 103 (140) 24.100 Euro
Jetta 1.9 TDI Sportline 5-Gang 77 (105) 22.350 Euro
Jetta 2.0 TDI Sportline 6-Gang 103 (140) 24.500 Euro
Jetta 2.0 TFSI Sportline 6-Gang 147 (200) 25.000 Euro
VW Jetta Ausstattungen, Motorisierungen und Preise
Modell Getriebe Leistung in kW (PS) Preis
Jetta 1.6 Trendline 5-Gang 75 (102) 18.950 Euro
Jetta 1.6 Comfortline 5-Gang 75 (102) 19.950 Euro
Jetta 2.0 FSI Comfortline 6-Gang 110 (150) 22.500 Euro
Jetta 2.0 FSI Sportline 6-Gang 110 (150) 22.900 Euro
Jetta 1.9 TDI Trendline 5-Gang 77 (105) 20.950 Euro
Jetta 1.9 TDI Comfortline 5-Gang 77 (105) 21.950 Euro
Jetta 2.0 TDI Comfortline 6-Gang 103 (140) 24.100 Euro
Jetta 1.9 TDI Sportline 5-Gang 77 (105) 22.350 Euro
Jetta 2.0 TDI Sportline 6-Gang 103 (140) 24.500 Euro
Jetta 2.0 TFSI Sportline 6-Gang 147 (200) 25.000 Euro
Kannattaa myös käyttää tätä uutta "nenästä tuulilasin yläreunaan/taustapeiliin" -mittaustapaa siten että mittaa nenästä myös tuulilasin alareunaan. Tässä mittaustavassa kakkakoppa rupee olemaan yllättävän pieni auto. Onhan siinä tuulilasi aika pystysuorassa... -kuin tiiliskivessa- Kun taas uusissa autoissa matkaa kertyy jonkun verran enemmän.
Tuli käytyä testaamassa Jettaa (Comfortline) 2.0 TDI moottorilla. Mieluiten olisin ajanut 2.0 FSI:tä tai 2.0T:tä, mutta liekö niitä vielä maassakaan...2.0T ei varmaankaan. Myös sportline olisi ollut mieluisin vaihtoehto.
Joka tapauksessa auto oli ajettavuuden kannalta kiva ja paljon jämäkämmän oloinen ja hiljaisemman tuntuinen kuin Bora. Moottoritiellä 120 km/h tuntui hiljaisemmalta vauhdilta kuin Borassa ja meno oli tasaisempaa ja vakaampaa. Muutenkin ohjaaminen oli helpompaa kuin omassa autossa. Olisiko oman auton leveähköillä renkailla vaikutusta asiaan. Sisältä auto oli ihan ok, mutta ei mikään erikoinen (comfortline). Moottori oli ihan asiallinen ja vääntö oli tietysti ihan huippua. Moottorin äänet olivat tietysti dieseliin tottumattomalle ihan kamalat. Enää ei edes jaksa valittaa oman Boran moottoriäänistä. :) Selkeänä miinuksena pidin auton jarruja, jotka olivat huomattavasti oman Boran jarruja huonommat. Tämä oli oikeastaan aika hämmästyttävä havainto.
Itse en menisi Jettaa hankkimaan tuolla moottorilla ja comfortline-varustelutasolla. Audi A3 Sportback 2.0T Quattron jälkeen oma Bora tuntui ihan onnettomalta. Jetan jälkeen oma Bora tuntui hyvältä.
Joka tapauksessa auto oli ajettavuuden kannalta kiva ja paljon jämäkämmän oloinen ja hiljaisemman tuntuinen kuin Bora. Moottoritiellä 120 km/h tuntui hiljaisemmalta vauhdilta kuin Borassa ja meno oli tasaisempaa ja vakaampaa. Muutenkin ohjaaminen oli helpompaa kuin omassa autossa. Olisiko oman auton leveähköillä renkailla vaikutusta asiaan. Sisältä auto oli ihan ok, mutta ei mikään erikoinen (comfortline). Moottori oli ihan asiallinen ja vääntö oli tietysti ihan huippua. Moottorin äänet olivat tietysti dieseliin tottumattomalle ihan kamalat. Enää ei edes jaksa valittaa oman Boran moottoriäänistä. :) Selkeänä miinuksena pidin auton jarruja, jotka olivat huomattavasti oman Boran jarruja huonommat. Tämä oli oikeastaan aika hämmästyttävä havainto.
Itse en menisi Jettaa hankkimaan tuolla moottorilla ja comfortline-varustelutasolla. Audi A3 Sportback 2.0T Quattron jälkeen oma Bora tuntui ihan onnettomalta. Jetan jälkeen oma Bora tuntui hyvältä.
Mikäs nuista olis semmonen "järkevä" bensakone? Nuiden kahden ykskuutosen hintaero on aika pieni vaikka kakslitraseen verrattuna, kannattaako kääntyä tuohon kalliimpaan eli 1.6FSI:hin koska se on käsittääkseni uudempaa tekniikkaa tjsp.? Isä tuommoista on suunnitellut ostavansa, ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin sillä pienimmällä koneella ja halvimmalla varustetasolla... :D
No tuosta normaalista 16v 16:sta on täällä joskus kirjoiteltu, ja todettu, että se on aivanpaska :D
Itse niistä kahdesta ottaisin sen FSI:n, kun on uudempaa tekniikkaa.
Vanhemmat osti juuri tuolla FSI:llä varustetun Golf Plussan, aika karkea käyntiääni siinä on. Eikä mikään ohjus, mutta varmasti pärjää
Itse niistä kahdesta ottaisin sen FSI:n, kun on uudempaa tekniikkaa.
Vanhemmat osti juuri tuolla FSI:llä varustetun Golf Plussan, aika karkea käyntiääni siinä on. Eikä mikään ohjus, mutta varmasti pärjää
Porukat saivat tänään tuon uuden jettansa...
Ihan ok vehkeeltä vaikuttaa... tosin henk. kohtainen koeajo jäi tekemättä sattuneesta syystä...
http://photobucket.com/albums/a170/mark ... o-0001.jpg
http://photobucket.com/albums/a170/mark ... o-0002.jpg
http://photobucket.com/albums/a170/mark ... o-0003.jpg
Ihan ok vehkeeltä vaikuttaa... tosin henk. kohtainen koeajo jäi tekemättä sattuneesta syystä...
http://photobucket.com/albums/a170/mark ... o-0001.jpg
http://photobucket.com/albums/a170/mark ... o-0002.jpg
http://photobucket.com/albums/a170/mark ... o-0003.jpg
siitä muuten pörhöllä sanovat jotain kuukausi kaksi sitten kun kävin tommosta mulkoilemassa muunmuassa ettei siihen ole ainakaan nelivetoa tulossa eikä kuulemma ole edes saksan päässä kait lupailleet.
on se kait sitte hyvä auto kun on tuolla sivun yläpään ekoissa kuvissa sen harmaan mallin kylkeen jo ihan töikseen on linnut käyny paskomassa. ne on aika valikoivia epeleitä eikä ihan minkä auton päälle paskokaan.
kun 2.0tdi eleganse dsg octavia ja samoilla hiluilla tuo jetta maksavat aboit saman verran( jotain 600e eroo kait hinnoissa jos muistan väärin) niin on siinä joko skodat kallistunu tai jetat halventunu. on kyllä varmaan eka kerta koskaan kun kumpikin on saman hintasia.
on se kait sitte hyvä auto kun on tuolla sivun yläpään ekoissa kuvissa sen harmaan mallin kylkeen jo ihan töikseen on linnut käyny paskomassa. ne on aika valikoivia epeleitä eikä ihan minkä auton päälle paskokaan.
kun 2.0tdi eleganse dsg octavia ja samoilla hiluilla tuo jetta maksavat aboit saman verran( jotain 600e eroo kait hinnoissa jos muistan väärin) niin on siinä joko skodat kallistunu tai jetat halventunu. on kyllä varmaan eka kerta koskaan kun kumpikin on saman hintasia.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa