type-r vs corolla t-sport

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jayk
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.3.2004 18:53

type-r vs corolla t-sport

ViestiKirjoittaja Jayk » 22.11.2004 16:07

olis tämmönen tyhmääkin tyhmenpi kysymys: että mistä johtuu tuo
typerän ja t-sportin välinen kiihtyvyys ero o-100?, vaikka autot ovat muutaman hevosen sisällä toisistaan 192-200hv.

kiihtyvyys eroa on hondan hyväksi lähes kaksi sekuntia!
typeR-0-100 6,6s ,t-sport 0-100 8,4s

aika huima ero vaikka teho/paino suhde on molemmissa suht samat!!

kaikkea sitä tuleekin mietittyä:)

aikomukseni ei ole vaihtaa kumpaankaan autoon........

Kuppi Riisiä
-
Viestit: 283
Liittynyt: 16.3.2004 21:35

ViestiKirjoittaja Kuppi Riisiä » 22.11.2004 16:20

Sen verran mitä rollasta tiiän, niin se alkaa vetämään vasta n 6000 rpm kohalla. Onhan typeräkin kierrospeli, mutta liekö tämä vaikuttaa?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 22.11.2004 16:30

Toisessa jin toisessa jan tehoja!?!;-)

peekoo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2004 16:42

ViestiKirjoittaja peekoo » 22.11.2004 16:52

TM 10/2002: "Verrattaessa kiihdytysarvoja 100 kilometrin nopeuteen valmistajien ilmoittamiin arvoihin voidaan todeta Toyotalla päästyn selvästi alle ja Hondalla jäädyn hieman jälkeen."

Ja TM mittasi siis Hondalle 7,1s ja Toyotalle 7,7s, Honda voittaa tiheämmän välityksen johdosta.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 22.11.2004 17:57

0-100 kiihdytyksen yksi oleellisin tekijä on lähtöpito, eli todennäköisesti syystä tai toisesta typerä hyppää ketterämmin liikkeelle, pari kymmenystä saattaa tehdä vielä lisää sopivilla vaihdeväleillä jne.
voimaa on kuitenkin hyvinvaikeaa mitata kahdella eri autolla pelkän 0-100 kiihdytyksen arvoilla.

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 22.11.2004 19:12

peekoo: Ja tuohon artikkeliin viitaten. Testissä oli siis vanhempi CTR, jonka tehdas ilmoitti kiihtyneen muistaakseni 6.9 sec 0-100km/h. Mallihan muuttui vähän 04 ja tällöin kiihtyvyys parani tuohin 6.6 sekunttiin.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 22.11.2004 20:27

Mallihan muuttui vähän 04 ja tällöin kiihtyvyys parani tuohin 6.6 sekunttiin.

Paperilla vai todellisuudessa?

JiiP
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 12.8.2004 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiP » 22.11.2004 20:31

Tulikos siihen sitten "lukkonokka"?

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 22.11.2004 21:58

Paperillahan se, muistaakseni siina faceliftissä on kevyempi vauhtipyörä.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 22.11.2004 22:46

Autot ensin dynoon niin saadaan ne todelliset pollet esiin.. Sitten voidaan pohtia muita asioita

Kuppi Riisiä
-
Viestit: 283
Liittynyt: 16.3.2004 21:35

ViestiKirjoittaja Kuppi Riisiä » 23.11.2004 0:36

Just niin. Parempi varmaan katella niitä esim. 100 km/h eteenpäin eri vaihteilla eikä aina sitä 0-100 km/h. Tosin, itse katon aina ekana ne 0-100 km/h :D

Yak
-
Viestit: 148
Liittynyt: 15.2.2004 17:12

ViestiKirjoittaja Yak » 23.11.2004 11:16

Mitään eri vaihteilla, vaan katsotaan niitä väliaikoja mitä menee 60-120km/h, parhaalla mahdollisella vaihteenkäytöllä. Sillähän se teho saadaan, eikä vertailemalla välityksiä.

Nythän joka lehti testaa vain tietyllä vaihteella noita, eikä ikinä optimal-tapausta, ja eikös ne vaihteet kuitenkin ole siihen käytettäväksi tehty? Automaattien kohdalla on helpompi testata, D kuin D. Mutta näissä verrataan vain vaihdetta leikeissä on äkkiä lopputulos hyvin selvä: diesel on yliveto, ahdettu on mukava, vapari on turha.

Vaan mites kävisikään, jos otetaan siitä 60km:sta lähtien vasta painetaan kaasua? Silloin kävisi jotakuinkin niin että (samantehoisista siis kyse) vapari eka, ahdetut jälkeenpäin. Tuossa nimittäin jokainen saisi käyttää optimaalista vääntöaluettaan ja turbolagi tietenkin nappaisi hieman lisäaikaa tohon ahdettujen aikoihin.

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 23.11.2004 19:08

Tero V.: En juuri nyt musita mitä kaikkea tuolle tehtiin(kuulin tarkemmat selosteet alkuvuodesta), niin on paha sanoa. Mutta tuskin sitä mainostettaisiin jos se ei olisi totta. Miten tuli heti tuosta kommentista mieleen muuan keskustelu ircissä... :D

Flamer
-
Viestit: 97
Liittynyt: 30.1.2004 0:40

ViestiKirjoittaja Flamer » 24.11.2004 0:01

Mielestäni 0-100km/h tai sitten tuo 60-120km/h ei ole niin hyvä vertailu siitä miten autossa on voimaa. Parhaiten voiman saa selville, kun ajaa varttimailin. Kun varttimaili on ajettu ja aikakortti kädessä niin se kertoo totuuden. Sen jälkeen kenenkään ei tarvitse selitellä kuinka auto kulkee jne.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.11.2004 0:13

^ Oikeata puhetta

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 24.11.2004 7:26

Tässä välin muistuu mieleen pitkä poraaminen siitä, kun joku sankari oli TypeRällä ajanut viime kesänä vartin alle 14s, eikä btcf:n foorumilla kukaan tahtonut uskoa sitä... :D

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 24.11.2004 17:18

loppunopeudesta se voima luetaan, ja ajasta se kuinka hyvin irrotaan ruudusta.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 24.11.2004 22:15

^Aivan! Etuvetoinen aika hankala saada menemään kympin aikoja, vaikka olisi 1000hp.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 24.11.2004 22:59

648hp Civic, varttimaili 10.30, loppunopeus 144mph :

http://superstreetonline.com/featuredvehicles/19578/

Että ei se etuveto meinaa välttämättä huonoa aikaa.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 24.11.2004 23:18

Harmi kun tossa lehtijutussa ei ollu yhtään kuvaa tosta civicistä niillä renkailla millä toi kymmpi on ajettu (ei oo takuula ihan pienet ja kapeet).
7.4@+300kmh on tällä hetkellä paras etuveto 1/4mile. Kyllä kai sillä etuvedollakin rupee johonkin pääsemään kun tekee pikku muutoksia ja laittaa kunnon pallot.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 24.11.2004 23:28

Posted: 24.11.2004 23:18 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Harmi kun tossa lehtijutussa ei ollu yhtään kuvaa tosta civicistä niillä renkailla millä toi kymmpi on ajettu (ei oo takuula ihan pienet ja kapeet).
7.4@+300kmh on tällä hetkellä paras etuveto 1/4mile. Kyllä kai sillä etuvedollakin rupee johonkin pääsemään kun tekee pikku muutoksia ja laittaa kunnon pallot.


Onko toi se auto jossa melkein koko auton paino on etuakselin edessä.....

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 25.11.2004 0:07

Kyllähän etuvetoisellakin kympin aikoja saa, mutta jos varttimailille otetaan autot ihan päivittäisestä työmatka-ajosta, niin kyllä ne on kaikkea muuta kuin etuvetoisia jotka niitä kympin aikoja ajelee.

kantti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 18.10.2004 11:22

ViestiKirjoittaja kantti » 25.11.2004 8:39

Aika harva auto on lineup-jonossa jos vaatimuksena on kympin aika ja päivittäinen työmatka. Eiks nii?

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 25.11.2004 17:59

Noi on ollut vertailussa myös TUULILASI 9/2002 -numerossa, katso sieltä koeajofiilistelyt. 0-400m aika hondassa 15,2s ja tojossa 15,9s. Essonbaarissa menee tottakai kummatkin alle 14s... Muta noiden pieni ero voi johtua tietysti toyotan kapeemmista renkaista, hondan isommasta väännöstä, välityksistä ja on se toyota vähän painavempikin. Mopoja kummatkin.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 25.11.2004 18:31

jimmy: kyllä yksi typerä paukutteli viime kesänä alastarolla korkeita 13 sekunnin aikoja.

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 25.11.2004 19:09

Aivan vakio?

Riki
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.7.2003 13:08

ViestiKirjoittaja Riki » 26.11.2004 17:58

Aivan vakio, T3/4 puhaltimella ;D

DeNsO
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.11.2004 7:19

ViestiKirjoittaja DeNsO » 27.11.2004 7:25

Tuossa typerässä joka ajoi alle 13.8 varttimailin , oli "virinä" AEM Cai + Hondata (K-Pro) Ecu.
Ihan hyvä aika :)

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 27.11.2004 10:24

Ja hieman kevennystä, torsenlukko ja hieman vakiota pitävämmät renkaat, vai miten se nyt oli?

Karvajorma
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.11.2003 17:04

ViestiKirjoittaja Karvajorma » 27.11.2004 18:38

Vaan mites kävisikään, jos otetaan siitä 60km:sta lähtien vasta painetaan kaasua? Silloin kävisi jotakuinkin niin että (samantehoisista siis kyse) vapari eka, ahdetut jälkeenpäin. Tuossa nimittäin jokainen saisi käyttää optimaalista vääntöaluettaan ja turbolagi tietenkin nappaisi hieman lisäaikaa tohon ahdettujen aikoihin.


Ei se teho, vaan se vääntö. Eli jos sulla on Typerässä 200hv ja vaikka Turbo Unossa 200hv, niin se vääntö on tossa Unossa jotain ihan muuta kuin mitä se on Uncle Ben's:ssä.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 27.11.2004 20:01

... mutta toisaalta niin taitaa olla välityssuhteetkin, eli vaikka TypeRän moottorissa vääntöä olisikin vähemmän, niin eikös molemmissa samassa nopeudessa, samalla teholla ole myös sama vääntö pyörillä?

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 27.11.2004 20:27

Karvajorma missäs ne 200hv turbounojen alle 14 sekunnin ajat on kun sitä viäntöä sitten riittää niin että on vetaritkin kierteellä kun kytkintä nostaa?
Itse pääsin etuvedolla noin 400 hevosen turvin 13,6 aikaan, joten pidän tuota alle 14 sekunnin aikaa noin 200hv autolta varsin kovana suorituksena.

Tequila
-
Viestit: 272
Liittynyt: 26.1.2004 19:04

ViestiKirjoittaja Tequila » 27.11.2004 20:48

vaikka Turbo Unossa 200hv


kunhan heitit vaan heitti jonkun automerkin joka tuli mieleen, aito volkkaristi pyrkii haukkumaan aina hondaa, "typerä" on todella nerokas nimi....

jos vagillla olis 200HV/2.0 vapari, niin sullakin tulis mällit housuun

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 28.11.2004 6:16

jos vagillla olis 200HV/2.0 vapari, niin sullakin tulis mällit housuun


VAGilla ei ole aina ollut edes 100hv/litra turboa :D

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 28.11.2004 11:18

Tänne foorumille vois tehä semmosen uudistuksen, että kun juttu karkaa näin pahasti aiheesta ja topicista itse tulee "essonbaari", niin admini vois heittää semmosen [E] lätkän tunnukseksi topicciin. Ehdotus vaan.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 28.11.2004 12:12

Miten ihmisiä voi viehättää moottori,jonka paras teho tulee ulos 6000r/min?Ja vielä kun paras vääntökin on aika heikko.Toi on aika köyhä motti...

Jos jollekkin moottorille luvataan 200hv 6000r/min kohdalla,niin se on jotain aivan muuta 2000r/min kohdalla.

100km/h kun lähtee ohittamaan jotain, on aina iskettävä kolmonen pesään,se muuten mihinkään mene.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 28.11.2004 13:34

Paljonko tuossa on sitten vääntöä?

Löysin pari dynolappua joissa oli 3500-5000 rpm 130lbs/feet vääntöä eli jotain 170Nm. Kyllä sillä jo ohi pääsee

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 28.11.2004 13:56

Edit: Liian vaikeata tekstiä traktori kuskeille
Viimeksi muokannut AtlHawk, 28.11.2004 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Karvajorma
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.11.2003 17:04

ViestiKirjoittaja Karvajorma » 28.11.2004 17:04

RH: Nyt oli kyllä puhe tuosta YAKin postauksesta, jossa taas oli puhe siitä kun lähdetään 60km/h ylöspäin kiihdyttämään samantehoisilla vaparilla ja turbolla. En tiedä sinusta, mutta itse tykkään lähteä kiihdyttämään varttimailia ihan paikaltaan, en 60km/h:n vauhdista.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 28.11.2004 17:18

No niin pojat. Kukaan ei vaan pysty myöntämään, että taitaa se Typerän moottori olla aika asiallinen oli se sitten vaappari eli ei. Mutta kun se on Honda niin... (itsekään en oikein pidä Hondista).

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 28.11.2004 17:28

AltHawk:Oletko oikeasti sitä mieltä,että pelkät hv:t on se joka ratkaisee?Kyllä se on juurikin se vääntömomentti,ja millä kierrosalueella se on käytössä,joka ratkaisee.

Olen joutunut kaveripiirin Type-R:llä ajamaan,ja kokemus juuri vahvisti tuon.80km/ vitosella kun koittaa ohittaa,niin aika maallikko on Type-R.

Vasta kun laittaa kaikki peliin,eli hampaat irvessä etenee,niin se voima tulee ulos.
Viimeksi muokannut Jarski66, 28.11.2004 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 28.11.2004 17:32

Karvajorma:Normaalissa liikenteessä mm.jonoista ohittaminen on kait enemmän arkipäivää,kuin 0-400m päivittäin ajaminen.Minusta taas on hemmetin hienoa,jos ei jokapaikkaan tarvi ladata pienintä pykälää silmään,jotta pääsee jonkun ohi.Se stressaa...

Rauhoittaa kummasti,jos saa luontevammin ajella ilman,että kone huutaa kokoajan hoosiannaa.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 28.11.2004 18:43

Edit: Liian vaikeata tekstiä traktori kuskeille
Viimeksi muokannut AtlHawk, 28.11.2004 21:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 28.11.2004 19:11

Teho on muutakin kuin huipputehoa jota pikkupojat vertailevat suu vaahdossa. Eli jos ei ota kierroksia kuin esim. 5800rmp typerällä niin tehoa tuli käytettyä noin 150hv eli GTI golffin verran.


Juuri tuota minäkin koitan ajaa takaa.Eli jos Type-R:ssä on 200hv 196Nm 5900r/min,niin se ei tarkoita,että se on tehokas auto.Se on vain huippukierroksilla noin tehokas,eli naama irvessä vedettäessä.

Jossain 2000r/min Type-R:ssä on käytössä aika laimeaa tehoa.Ei nyt puolta vähemmän,mutta kuitenkin.

Ne onkin jo tehokkaampia autoja,jossa on maxsimiteho käytössä melkein heti käynnistyksen jälkeen.Vaikkapa 1800r/min 330-350Nm.Eli moottori on vääntävä koko kierrosalueella.

Ettet vain nyt koita isääs opettaa poika. :-)

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 28.11.2004 20:23

Edit: Liian vaikeata tekstiä traktori kuskeille
Viimeksi muokannut AtlHawk, 28.11.2004 21:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 28.11.2004 20:28

Nooh rauhotutaan taas, ettei lukita suotta sinällään kiintoisaa topiccia.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 28.11.2004 21:00


NYT mä lopetan tän... =)



Suosittelen lämpimästi,että tosiaankin lopetat.Sinulla tuntuu olevan kovin vaikea ymmärtää toisen kirjoitusta,silloin onkin parempi lopettaa.

En tiedä mitä olet suodattanut kirjoituksistani,mutta et tunnu ymmärtävän mistään mitään.Olen koittanut selittää,että pelkät hevosvoimat eivät sinällään kerro kovin paljon auton moottorista,ellei siinä paketissa ole vääntöä mukana.Sen kummemasta ei ole kyse.Ja välitykset on juuri se lääke,minkä itsekin mainitsit.Ne on lääke sille,että alavääntö puuttuu ja konetta joudutaan huudattamaan pienillä vaihteilla,jotta ripeä eteneminen toteutuu.

Mutta taidat olla finninaamainen amiskirjoittelija,joka pullistelee isin autolla täällä.Minä vain kirjoitan omista autoista,ja niiden antamista kokemuksista.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 28.11.2004 21:50

Teho vaiko vääntö?

Tuolla on keskusteltu aika pitkälle millä se auto kiihtyy teholla vai väännöllä. Ottakaas kantaa keskusteluun!

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 28.11.2004 21:54

Onpa taas fiksua keskustelua... hyvä, pojat!

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 30.11.2004 14:28

Varttimailin tulokset : Ensin tuli typer sitten toyota ja sitten seat toledo tdi 150 heppaa.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 30.11.2004 14:50

Varttimailin tulokset : Ensin tuli typer sitten toyota ja sitten seat toledo tdi 150 heppaa.


Mitä tuo dieseli tuolla vertailussa tekee?Otetaan sinne vaikka uusi VW Golf 2.0 FSI Turbo.Noissa kaikissa on se pyöreät 200hv,miten mahtaa varttimailin ajat sitten mennä?

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 30.11.2004 15:04

Mitä tuo dieseli tuolla vertailussa tekee?Otetaan sinne vaikka uusi VW Golf 2.0 FSI Turbo.Noissa kaikissa on se pyöreät 200hv,miten mahtaa varttimailin ajat sitten mennä?


Se oli vaan vertailuna väännön merkityksestä..

Type-r oli myös tuota dieselia nopeampi 90-120 ja 60-120 kiihdytyksissä kaikilla testatuilla vaihteilla...

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 30.11.2004 15:10

uusi golf 2.0 tfsi dsg vaihteistolla menee samaan aikaan vartin kuin type-r

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 30.11.2004 15:29


Type-r oli myös tuota dieselia nopeampi 90-120 ja 60-120 kiihdytyksissä kaikilla testatuilla vaihteilla...


VW Golf kiihtyy 60km/h-100km/h vitosella 7,5 sekuntia.Mitä toi sama on Type-R:llä?

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 30.11.2004 16:12


bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 30.11.2004 16:23


Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 30.11.2004 16:26

VW:n olis toisaalta pitäny lähteä vieläkin rohkeammalle linjalle uuden GTI:n kanssa. TypeRässä on ollu jo vuosikaudet 200hv niin olis ollu markkinoinnin kannalta parempi ottaa heti tyhjät pois tuosta 2.0 TFSI -koneesta, eli joku 230-250 hv:a. Oltaisiin ehkä oltu taas askeleen lähempänä alkuperäistä GTI-henkeä. Sitten vielä vähän kevennystä koppaan niin...

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 30.11.2004 16:42

type-r vastaan chipattu leon ja muita videoita.

http://www.zebustype-r.de/video/

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 30.11.2004 16:47

^ Kipsikäsien hommaa.. =)

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 30.11.2004 17:02

Aika vahvasti epäilen että vitosgolffi menee alle 14 sekunnin varttimailia.
Se laji kun on enimmäkseen kaikesta muusta kuin siitä voimasta kiinni.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 30.11.2004 17:11


ja 6.6 sek tän mukaan



Jos tuo 6.6 sekuntia pitää paikkansa,niin on se hurja vekotin.Tuo aika on jo sen verran kova,ettei siihen montaa autoa mukaan kerkeä.

On se nyt ihme,jos ei 200 hv 280Nm 1800r/min ehdi vitosella mukaan,jos vastassa on 200hv 196Nm 5900r/min.Ja välitykset tuossa Type-R:ssä ei voi olla kovinkaan paljon tiheämmät,kelataan sillä kuitenkin 235km/h huippunopeutta.Joten tämän teorian mukaan tehottomampi on kovempi kulkija.Paino molemmissa suurinpiirtein sama.

Ihmetellä tätä täytyy... ??
Viimeksi muokannut Jarski66, 30.11.2004 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.11.2004 17:15

RH: Meinaatko 14s aikoja vai 13 puolelle jopa, 13 ajat on aika kovia vakiolle tai edes matalat 14 ajat.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 30.11.2004 19:05

http://www.einszweidrei.de/vw/golfvgti2004-1.htm
Auto Und MotorSport

0-160km/h 17.8 sekunttia

Type-r samassa 15,1 sekunttia
http://www.einszweidrei.de/honda/civictyper2002-1.htm

eli eiköhän ton Golffin voi unohtaa jo kun puhutaan suoritukyvystä.
Varmasti mukava auto ajaa ja ripeä kulkemaan mutta hinta/suoritus kyky suhde on kaukana kilpailijoista.

niin ja paino on "melkein sama" eli n. 200kg eroa Typerän eduksi.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 30.11.2004 19:17

^^ Mutta tuo ei ollu sillä DSG vaihteistolla.
Se DSG kiihtyy 0-100km/h 6.9s Tehtaan tietojen mukaan.
Varttimailista en tiedä.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 30.11.2004 19:57

No on siinä aika reilu plussa se että golffista saa lastulla heppoja lisää aika hyvin, mutta typerästä ei paljon saa helposti!

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 30.11.2004 19:58

(OT)
Täytyy todeta, että tätä topic on saanut aika huvittavat mittasuhteet. Ja parasta on se, ettei minun apua tämän sotkun tekemiseen tarvittu xD

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.11.2004 20:05

Yli 15sek on mopoja.... tosin ei ne 14 sek vielä mitään tykkejä ole :D

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 1:17

On se nyt ihme,jos ei 200 hv 280Nm 1800r/min ehdi vitosella mukaan,jos vastassa on 200hv 196Nm 5900r/min.Ja välitykset tuossa Type-R:ssä ei voi olla kovinkaan paljon tiheämmät,kelataan sillä kuitenkin 235km/h huippunopeutta.Joten tämän teorian mukaan tehottomampi on kovempi kulkija.Paino molemmissa suurinpiirtein sama.

1800*207/5252=71hevosvoimaa
5900*145/5252=162heppaa

tuossa laskin kummankin auton tehon huippuväännön kohdalla ja ero on melko selkeä....

Yak
-
Viestit: 148
Liittynyt: 15.2.2004 17:12

ViestiKirjoittaja Yak » 1.12.2004 2:32

Jarski66, jos sulla on jatkuvasti niin hirveä kiire, että täytyy aivan älytöntä vauhtia päästä, niin mikset osaa käyttää sitten vaihteita, tai niiden käyttö on epämiellyttävää?

Taas sitten jos et muka ehdi vaihtaa vaihdetta, et varmastikaan ehdi myöskään antaa ahdetullesi ahtopainetta. Jolloin autosi ei liiku mihinkään, ja omaa vielä vähemmän vääntömomenttia kuin Type-R.

Ne vaihteet on tehty käytettäväksi ja siten tälläiset moottorit saavat tehonsa. Kun sitä tehoa tarvitaan, niin silloin sitä on myös aina tarjolla, aivan kuten alhaalta vääntävissä koneissa.

Itse en autona pidä Type-R:stä, mutta kyllä siinä moottorissa on sitä tehoa, jolla se auto kanssa liikkuu, vaikka ei sitten 40km/h ja kutosella jaksaisikaan kiihtyä. Normaaliin ajoon siinä on kuitenkin tarpeeksi vääntöä joka tilanteessa, ja auto ei muutenkaan ole mikään pitkän matkan Maybach jossa ei tahdota kuunnella moottorin ääniä.

Pian iskeydyt varmasti tähän itkeäksesi kuinka BMW M5 ei liiku 100-200km/h (tässä on sitten ohittelukiihtyvyksiä) tarpeeksi nopeasti 8,8:ssa, koska sen suurin teho tulee 8300rpm:n kohdalla. Autoako pitäisi sinun mielestä aina kiihdyttää jossain 2000rpm:n kohdalla?

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 1.12.2004 3:19

^ Eihän tuollaisia kierroksia voi ottaa ulos kun kone menee vähintäänkin rikki ;)

Itselläni on ainakin kaikkien arvostelujen jälkeen jäänyt sellainen mielikuva, että uudessa GTI Golfissa on haettu _suhteellisen_ hyvää suorituskykyä yhdistettynä hiukan yleellisempään ja comfortimpaan sisustukseen kun taas Typeärrässä on panostettu siihen kulkupuoleen eikä niinkään hienoihin detaljeihin. Eli Golffi on tuossasuhteessa enemmän edustusauto kuin Honda, vrt. VR6 Golffi on edustusauto verrattuna mk III GTI:hin. Tai jotain...

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 1.12.2004 9:43

/OT\:

Joku puhui ettei lastulla saa tehoa Hondaan.
http://www.sci.fi/~hestec2/typer.htm
Olen ajanut juuri tuota "lastutettua" ja putki vaihdettua (229hv/234Nm) ärrää ja täytyy sanoa että kyllä lähtee :-) ja vääntöäkin on VAPARIIN ihan tarpeeksi.

Eikös järkevintä olisi verrata Hondaa Vagin vapareihin? Sieltä löytyy 115hv ja 130hv ärhäkät ja taloudelliset 2litraiset ja tietenkin ihan uusi 2.0FSI mutta eihä sitä voi vertaa kun se on niin uusi verrattuna hondaan =) Ne ovat hintaluokaltaankin edes siellä päin=)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.12.2004 9:56

Mihis näitä VAG:n turboja sit verrataan? Hondan turboihin?

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 1.12.2004 10:09

Voi niitä bensa vapareihin verrrata mutta kun yleensä tällä boardilla ja muillakin turbomiehillä on tärkeintä 2000rpm kiihtyvyydet ja perävaunun veto.
Ja tietenkin hinta olisi ihan jees olla aina mukana vertailuissa edes vähän. 40k € ja GTI lätkä takakontissa ainakin ennakko hehkutuksien mukaan tarkoittaa suorituskykyä eikä lisääntynytta turvallisuutta ja takajalka tilaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.12.2004 11:00

Jep, on se munki mielestä vähän outoa, että kun puhutaan kiihtyvyyksistä ja tehoista, niin yleensä aina tulee yhdeksi tekijäksi mukavuus ja vaihteiden vaihtamisen vähyys. Jotenki nämä kaksi asiaa ei sovi yhteen silloin kun kiihdytellään kelloa vastaan tai ajetaan muuten kilpaa.

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 1.12.2004 11:13

Siis luulisin että noissa kummassakin ecu säätelee/kääntää nokka-akseleita kierrosluvun mukaan tai pakkokin olla että saadaan kukkahattutädeille sopiva kone joka vääntää ihan pikkukierroksilta mutta laulaa vielä iloisesti 8000 rpm. Tojotassa on noista kahdesta moposta se tiukempi kone eli 1,8L ja 192hv.

Muuten aika hyvin suhteessa pärjäsi sen tuulilasin gti-testissä ollut golf gti 1,8T 150hv. 0-400m aika oli vain 1,2s huonompi kuin 200hv civicissä. Ja golf oli vielä 95kg civikkiä painavempi (hiljaisempi).

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 1.12.2004 12:58

Ihan vain ajattelin mainita. Hondalla on myös kone, jonka tilavuus on 1.8 ja tehoa saman verran kuin CTR:ssä(tässä tosi koneen tyypistä riippuen 195hp-20hp).

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 13:04

Edelleen täytyy sanoa että type-r kiihtyy vähintään yhtähyvin eri vaihteilla kuin esim golf 2.0T...

Se siitä vaihteiden veivaamisesta.....

Ps. Automaatilla ei tarvi juuri vaihdella :) ,mutta eipä kiihdykään kuin type-r ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.12.2004 14:08

Ps. Automaatilla ei tarvi juuri vaihdella :) ,mutta eipä kiihdykään kuin type-r ;)

Paitsi DSG.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.12.2004 14:14

Mutta se on vaan tosiasia ettei niillä japanin pojan ritsoilla tee
yhtään mitään.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 1.12.2004 14:16

Toivottavasti ex. 2.2i accord ei lue tota tekstii ^^ :D
Voi olla erimieltä.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 1.12.2004 14:39

Jolloin autosi ei liiku mihinkään, ja omaa vielä vähemmän vääntömomenttia kuin Type-R.


No toi mun mopo onkin sellainen,ettei sillä oikein tee mitään.Aika lussu peli.
Viimeksi muokannut Jarski66, 10.12.2004 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 14:42

ei se vääntö merkitse pelkästään mitään.. Vaan millä kierroksilla se saavutetaan eli teho..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.12.2004 14:49

Tai miten laajalla alueella sitä vääntöä on käytössä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.12.2004 15:11

On se Typerä ihme auto kun aina kehittää näin tiukkaa keskustelua...

Joskus kun kaverilla oli vielä TypeR, ni testailtiin kiihtyvyyseroja hondan ja audin välillä. 1 ja 2 vaihteilla aivan rintarinnan ja kolmosella A3 alkaa ihan pikkuhiljaa tekemään väliä. Toi Honda oli kyl sitä vanhempaa mallia, et uudempi luultavasti menis sitte jo Audista ohi...

A3 on lastutettu ja turboback putkella ja TypeR oli täysin vakio...

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 1.12.2004 15:12

Tässä keskustelussahan erotetaan jyvät akanoista todellisten VAG-sielujen suhteen :DD

Jacce1971
-
Viestit: 123
Liittynyt: 13.8.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Jacce1971 » 1.12.2004 15:41

Mulla on turbo-Audi modernilla 5-venttiilikannella, jossa ei ole kummoista litratehoa eikä alavääntöä: AEB 1.8T 150hv.
On toki nykyisin lastutettu, muttei se vääntö siitä kummene pikkukierroksilla, vaikka turbo on vain nyrkin kokoinen.

Peli ei tahdo sutia lumella kakkosella alle 2500rpm (Quattro) vaikka mutkaa ajaa ja provosoi. Vähän epämiellyttävää, jos haluaa nurkka-ajossa kiihdyttää ulos mutkasta nätissä pikkusladissa. Ykköstä saa hakea vauhdissa...

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 1.12.2004 15:48

Vaikka tuo type R onkin ihan sutjakka meneen, niin muussa sitä ei voi
VAG peleihin verrata. On se sen verran meluisa ja epämukava.
Näin maallikkona muistelen, että tuosta t R on otettu jo niin paljon ulos tehoja, ettei sitä liiemmälti enään saa tehokkaammaksi, muuta kuin laittamalla ecuja kauheen kasan? Viri potentiaalia on ainakin Golffeissa
paljon enemmän ja onhan tuo Golf autonakin mielekkäämpi. Saa ampua takaisin:)) tää vaan maallikon suusta, kun ei muutakaan tekemistä...
Toojoota: no comments

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 16:00

Kyllähän type-r:ää voi virittää nykytekniikalla vielä roimasti..

Otetaan huono esimerkki F1 moottori 3litraa ja melkein 1000hevosvoimaa eli noin 333heppaa/litra. Type-r:ssä on 2litran motti eli samalla virityksellä siitä saisi 666heppaa ja vaikka tuo aliviritettäisiin puoleen saataisiin siitä vielä 333heppaa.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 16:02

Tai miten laajalla alueella sitä vääntöä on käytössä.


Kuitenkin vaikka paperilla esim sun auto näyttää vääntävämmältä myös alueen laajuuden suhteen niin honda kiihtyy paremmin 3,4,5ja 6 vaihteeella 90-120 ja 60-120 alueella...

Jerez
-
Viestit: 164
Liittynyt: 20.9.2003 16:42

ViestiKirjoittaja Jerez » 1.12.2004 17:10

Joo tokihan tollasest 2 litran moottorist enemmänkin on mahdollista saada mutta näillä autoilla pitää ajaa vähän pidempään kuin 300 km. Ja Suomenkin olosuhteissa. Ja tavallisella bensalla jne.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 1.12.2004 17:30

On se Typerä ihme auto kun aina kehittää näin tiukkaa keskustelua...


Siinähän se homman juju piileekin, että kukaan ei puhu esim uudesta Peugeot Boxerista täällä ja moiti sen isoa kokoa ja että se on vaikea peruuttaa ahtaalla kadulla ruutuun eikä ulkonäköä eikä mitään muutakaan koska sitä ei kukaan koe täällä "vastustajaksi".

Typerä on kuitenkin hintaansa nähden varsin suorituskykyinen ja halpa, ja ennen kaikkea tehokkaampi kuin 95pros tämän foorumin lukijoiden autoista. Teho on kuitenkin autoissa likipitäen aina se mikä kiinnostaa niin nuoria kuin vanhempia, vaikka sitä ei kukaan äänen myöstäisikaan. vai kiinnostaisiko jotain uusi 150hv 1,8t ferrari? Toistaiseksi en ole vielä ikinä kuullut että kukaan olisi valitellut että perkele tää on muuten hyvä peli mutta tässä on liikaa tehoa. Tällöinhän kaikille olisi se teho ihan tervetullut lisä siihen omaan kotteroon. Ja nyt kun sitä hondassa on enemmäön kuin itsellä niin suomalaisten perikateushan aiheuttaa perinteisesti sen että jollain on todisteltava itselleen sekä muille että kyllä sen mun oma auto on parenpi kuin typerä. Ja milläs sitä olisi helpompi todistella kuin etsimällä vain hondan heikkouksia ja unohtaa kokonaan ne sen vahvuudet.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 1.12.2004 18:12

RH sano sen minkä minä ajattelin juuri seuraavaksi postata tähän.
Se kun joskus on pakko keksiä niitä huonoja puolia niin sitten aletaan puhumaan äänekkyydestä ja muusta. En itse kyllä uutta Civic Type-R:ää ostaisi jos valuuttaa olisi, mutta ei se minulla sen kummempia vihoja niskaan saa. Sportti mikä sportti.

100hv/l on helvetin hyvä saavutus vaparista, oli se sitten hyondain, hondan, tojotan tai bemarin tekele.

Ja mitä tulee Bigbearin "CTR:n formulamoottoriin", niin on niissä F1-moottoreissa hengitysomainaisuudet eriplaneetalta kuitenkin. Todellakin huono esimerkki, kuten mainitsit.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 18:23

Mainitsin F1 esimerkin lähinnä siksi ,että siinä vain todistetaan mikä on mahdollista.

Jos kuitenkin F1 moottori aliviritettäisiin vaikka 14000rpm niin tehoa olisi kuitenkin ehkä 500 heppaa ellei enemmän ja kestävyyttä todella paljon enemmän.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.12.2004 20:28

bigbear kirjoitti:
Heikki J. kirjoitti:Tai miten laajalla alueella sitä vääntöä on käytössä.

Kuitenkin vaikka paperilla esim sun auto näyttää vääntävämmältä myös alueen laajuuden suhteen niin honda kiihtyy paremmin 3,4,5ja 6 vaihteeella 90-120 ja 60-120 alueella...

En tuolla kommentillani yrittänyt mitenkään väittää että tuo mun Leon pesisi noita kahta autoa. Tuossa Leonissahan on käytännössä hiukan reilu 2000rpm verran sitä kierrosaluetta jolla edes kannattaa yrittää kiihdyttä. Alle 1800rpm ei tapahdu juuri mitään, ja paljon yli 4000rpm ei kannata mennä. Oon ihan varma että TypeR tai T-Sport vääntää edes jotenkin paljon laajemmalla alueella. Sen takia pärjäävät esim. tuossa 60-120 kiihdytyksessä. Ja onhan niissä se ~50hv enemmän. TypeR:ää en oo koskaan ajanu, T-Sporttia kerran. Dieseliin tottuneena en tykännyt kun tuntu et vasta siellä 6000-6500rpm paikkeilla alkoi se meno. Tuli jatkuvasti vaihdettua liian aikaisin, ei oikein selkäydin antanu periksi kierrättää 9 tonniin.

Leonin tehtaan ilmoittama teho- & vääntökäyrät.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 1.12.2004 20:42

ei oikein selkäydin antanu periksi kierrättää 9 tonniin


No kenen kantti sitä kestää,ja kuinka kauan.Type-R on sen verran uusi konstruktio,että niitä ei vielä ole paljon ajettuja yksilöitä.Odotellaan muutamia vuosia eteenpäin,niin saadaan 100-150tkm ajettuja yksilöitä liikenteeseen.

Mahtaako koneet kestää tuollaista huudattamista,ja tehopiikkien hakemista,aika näyttää.Tuohan on niinkuin moottoripyörän kone,aivan liikaa kierroksia pitää käyttää minun mielestä.

Edelleenkin on kiva ajaa,kun ei tarvi huudattaa autoa,edes jonkunmoisen kiihtyvyyden saamiseksi.Mukavaa,kun auto lähtee vääntämään jo 2500r/min jälkeen,mutta jokainen tyylillään.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 20:53

Dieselin vetoalue alkaa jostain 1200rpm ja jatkuu sinne 4500 saakka vaikka silloin jo teho on hiipunut.

Jos vääntöä löytyy vaikka 2000rpm niin se on yli 60% koko alueesta.....

type-r:ssä toi vastaisi 4400kierrosta ,jolta vääntöä löytyisi. Eli noita kierrosten absuluuttisia määriä ei voi verrata keskenään..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.12.2004 20:56

Eli noita kierrosten absuluuttisia määriä ei voi verrata keskenään..

Niin, sitä yritin sanoa, mutta en varmaan tehnyt itseäni tarpeeksi selväksi.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 1.12.2004 21:02

Joo hondalla ei ikinä ole ollut korkeaviritteisiä vapareita? Vanha koppanen Civic, Accord Type-r, Integra Type-r, S2000 joka 2.0litranen 240hv vapari.

Onko ollut ongelmia koneiden kanssa? vastaus on eipä juuri yhtään.
(ja kyllä ärrillä on ajettu paljon ympäri maailmaa ja aika hyvin on tiedossa niiden kunto)

Nyky ärrän kone on vielä aivan uutta sukupolvea joka on edellisiin malleihin verratuna hyvinkin SIVISTYNYT ja tekniikaltaan toista maata. (Vtec -> I-Vtec)

Jos typerästä haluu jotain moittia niin EI IKINÄ pitäisi puhua tekniikasta sillä se on ns. pommin varmaa mutta esim. "kasaus laadussa" esim. Ohjausvaihteet,maalipinta yms. on ollut todella paljon ongelmia mutta siihen on syynä 99% valmistusmaa joka on euroopassa ja vieläpä englannissa.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 21:38

Quote:
Eli noita kierrosten absuluuttisia määriä ei voi verrata keskenään..

Niin, sitä yritin sanoa, mutta en varmaan tehnyt itseäni tarpeeksi selväksi.


Nyt varmaan ei kumpikaan ymmärrä toisiaan :)

Dieselin suuren väännön takia voidaan välityksistä tehdä erittäin pitkät ,jolloin samalla vaihteella voidaan kiihdyttää vaikka 60-120,vaikka dieselin vääntö alue on näennäisesti kapea on se kuitenkin laaja verrattuna moottorin koko käyttäalueeseen toisin kuin bensa vaparissa. Jolloin ohituskiihtyvyyden pitäisi olla bensa käyttöistä parempi.

Tuolla vaan tarkoitin sitä,että riippumatta hondan korkeahkosta viritysasteesta se kuitenkin vääntää hyvin ,koska edes nykyaikainen tehokas dieseli ei pysy mukana.

En mitenkään väheksy sun autos suorituskykyä,koska esim mun mopolla ei niihinkään arvoihin pääse,ei edes lähelle..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.12.2004 21:47

Löytyiskö noista TypeR:stä ja T-Sportista noita vastaavia teho- & vääntökäyriä joltain tai jostain netistä? Ite en nyt jaksa alkaa etsiä. Sit ois vielä kiva tiettä paljonko niissä on kierroksia esim. kolmosella siinä 60km/h:ssa :) Leonissa n. 2000rpm (mittarinopeus), eli on kaiketi paras vaihde tuohon 60-120 kiihdytykseen.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa