type-r vs corolla t-sport
Valvoja: ffp jäsenet
type-r vs corolla t-sport
olis tämmönen tyhmääkin tyhmenpi kysymys: että mistä johtuu tuo
typerän ja t-sportin välinen kiihtyvyys ero o-100?, vaikka autot ovat muutaman hevosen sisällä toisistaan 192-200hv.
kiihtyvyys eroa on hondan hyväksi lähes kaksi sekuntia!
typeR-0-100 6,6s ,t-sport 0-100 8,4s
aika huima ero vaikka teho/paino suhde on molemmissa suht samat!!
kaikkea sitä tuleekin mietittyä:)
aikomukseni ei ole vaihtaa kumpaankaan autoon........
typerän ja t-sportin välinen kiihtyvyys ero o-100?, vaikka autot ovat muutaman hevosen sisällä toisistaan 192-200hv.
kiihtyvyys eroa on hondan hyväksi lähes kaksi sekuntia!
typeR-0-100 6,6s ,t-sport 0-100 8,4s
aika huima ero vaikka teho/paino suhde on molemmissa suht samat!!
kaikkea sitä tuleekin mietittyä:)
aikomukseni ei ole vaihtaa kumpaankaan autoon........
-
- -
- Viestit: 283
- Liittynyt: 16.3.2004 21:35
0-100 kiihdytyksen yksi oleellisin tekijä on lähtöpito, eli todennäköisesti syystä tai toisesta typerä hyppää ketterämmin liikkeelle, pari kymmenystä saattaa tehdä vielä lisää sopivilla vaihdeväleillä jne.
voimaa on kuitenkin hyvinvaikeaa mitata kahdella eri autolla pelkän 0-100 kiihdytyksen arvoilla.
voimaa on kuitenkin hyvinvaikeaa mitata kahdella eri autolla pelkän 0-100 kiihdytyksen arvoilla.
-
- -
- Viestit: 283
- Liittynyt: 16.3.2004 21:35
Mitään eri vaihteilla, vaan katsotaan niitä väliaikoja mitä menee 60-120km/h, parhaalla mahdollisella vaihteenkäytöllä. Sillähän se teho saadaan, eikä vertailemalla välityksiä.
Nythän joka lehti testaa vain tietyllä vaihteella noita, eikä ikinä optimal-tapausta, ja eikös ne vaihteet kuitenkin ole siihen käytettäväksi tehty? Automaattien kohdalla on helpompi testata, D kuin D. Mutta näissä verrataan vain vaihdetta leikeissä on äkkiä lopputulos hyvin selvä: diesel on yliveto, ahdettu on mukava, vapari on turha.
Vaan mites kävisikään, jos otetaan siitä 60km:sta lähtien vasta painetaan kaasua? Silloin kävisi jotakuinkin niin että (samantehoisista siis kyse) vapari eka, ahdetut jälkeenpäin. Tuossa nimittäin jokainen saisi käyttää optimaalista vääntöaluettaan ja turbolagi tietenkin nappaisi hieman lisäaikaa tohon ahdettujen aikoihin.
Nythän joka lehti testaa vain tietyllä vaihteella noita, eikä ikinä optimal-tapausta, ja eikös ne vaihteet kuitenkin ole siihen käytettäväksi tehty? Automaattien kohdalla on helpompi testata, D kuin D. Mutta näissä verrataan vain vaihdetta leikeissä on äkkiä lopputulos hyvin selvä: diesel on yliveto, ahdettu on mukava, vapari on turha.
Vaan mites kävisikään, jos otetaan siitä 60km:sta lähtien vasta painetaan kaasua? Silloin kävisi jotakuinkin niin että (samantehoisista siis kyse) vapari eka, ahdetut jälkeenpäin. Tuossa nimittäin jokainen saisi käyttää optimaalista vääntöaluettaan ja turbolagi tietenkin nappaisi hieman lisäaikaa tohon ahdettujen aikoihin.
648hp Civic, varttimaili 10.30, loppunopeus 144mph :
http://superstreetonline.com/featuredvehicles/19578/
Että ei se etuveto meinaa välttämättä huonoa aikaa.
http://superstreetonline.com/featuredvehicles/19578/
Että ei se etuveto meinaa välttämättä huonoa aikaa.
Harmi kun tossa lehtijutussa ei ollu yhtään kuvaa tosta civicistä niillä renkailla millä toi kymmpi on ajettu (ei oo takuula ihan pienet ja kapeet).
7.4@+300kmh on tällä hetkellä paras etuveto 1/4mile. Kyllä kai sillä etuvedollakin rupee johonkin pääsemään kun tekee pikku muutoksia ja laittaa kunnon pallot.
7.4@+300kmh on tällä hetkellä paras etuveto 1/4mile. Kyllä kai sillä etuvedollakin rupee johonkin pääsemään kun tekee pikku muutoksia ja laittaa kunnon pallot.
Posted: 24.11.2004 23:18 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Harmi kun tossa lehtijutussa ei ollu yhtään kuvaa tosta civicistä niillä renkailla millä toi kymmpi on ajettu (ei oo takuula ihan pienet ja kapeet).
7.4@+300kmh on tällä hetkellä paras etuveto 1/4mile. Kyllä kai sillä etuvedollakin rupee johonkin pääsemään kun tekee pikku muutoksia ja laittaa kunnon pallot.
Onko toi se auto jossa melkein koko auton paino on etuakselin edessä.....
Noi on ollut vertailussa myös TUULILASI 9/2002 -numerossa, katso sieltä koeajofiilistelyt. 0-400m aika hondassa 15,2s ja tojossa 15,9s. Essonbaarissa menee tottakai kummatkin alle 14s... Muta noiden pieni ero voi johtua tietysti toyotan kapeemmista renkaista, hondan isommasta väännöstä, välityksistä ja on se toyota vähän painavempikin. Mopoja kummatkin.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17.11.2003 17:04
Vaan mites kävisikään, jos otetaan siitä 60km:sta lähtien vasta painetaan kaasua? Silloin kävisi jotakuinkin niin että (samantehoisista siis kyse) vapari eka, ahdetut jälkeenpäin. Tuossa nimittäin jokainen saisi käyttää optimaalista vääntöaluettaan ja turbolagi tietenkin nappaisi hieman lisäaikaa tohon ahdettujen aikoihin.
Ei se teho, vaan se vääntö. Eli jos sulla on Typerässä 200hv ja vaikka Turbo Unossa 200hv, niin se vääntö on tossa Unossa jotain ihan muuta kuin mitä se on Uncle Ben's:ssä.
Miten ihmisiä voi viehättää moottori,jonka paras teho tulee ulos 6000r/min?Ja vielä kun paras vääntökin on aika heikko.Toi on aika köyhä motti...
Jos jollekkin moottorille luvataan 200hv 6000r/min kohdalla,niin se on jotain aivan muuta 2000r/min kohdalla.
100km/h kun lähtee ohittamaan jotain, on aina iskettävä kolmonen pesään,se muuten mihinkään mene.
Jos jollekkin moottorille luvataan 200hv 6000r/min kohdalla,niin se on jotain aivan muuta 2000r/min kohdalla.
100km/h kun lähtee ohittamaan jotain, on aina iskettävä kolmonen pesään,se muuten mihinkään mene.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17.11.2003 17:04
AltHawk:Oletko oikeasti sitä mieltä,että pelkät hv:t on se joka ratkaisee?Kyllä se on juurikin se vääntömomentti,ja millä kierrosalueella se on käytössä,joka ratkaisee.
Olen joutunut kaveripiirin Type-R:llä ajamaan,ja kokemus juuri vahvisti tuon.80km/ vitosella kun koittaa ohittaa,niin aika maallikko on Type-R.
Vasta kun laittaa kaikki peliin,eli hampaat irvessä etenee,niin se voima tulee ulos.
Olen joutunut kaveripiirin Type-R:llä ajamaan,ja kokemus juuri vahvisti tuon.80km/ vitosella kun koittaa ohittaa,niin aika maallikko on Type-R.
Vasta kun laittaa kaikki peliin,eli hampaat irvessä etenee,niin se voima tulee ulos.
Viimeksi muokannut Jarski66, 28.11.2004 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karvajorma:Normaalissa liikenteessä mm.jonoista ohittaminen on kait enemmän arkipäivää,kuin 0-400m päivittäin ajaminen.Minusta taas on hemmetin hienoa,jos ei jokapaikkaan tarvi ladata pienintä pykälää silmään,jotta pääsee jonkun ohi.Se stressaa...
Rauhoittaa kummasti,jos saa luontevammin ajella ilman,että kone huutaa kokoajan hoosiannaa.
Rauhoittaa kummasti,jos saa luontevammin ajella ilman,että kone huutaa kokoajan hoosiannaa.
Teho on muutakin kuin huipputehoa jota pikkupojat vertailevat suu vaahdossa. Eli jos ei ota kierroksia kuin esim. 5800rmp typerällä niin tehoa tuli käytettyä noin 150hv eli GTI golffin verran.
Juuri tuota minäkin koitan ajaa takaa.Eli jos Type-R:ssä on 200hv 196Nm 5900r/min,niin se ei tarkoita,että se on tehokas auto.Se on vain huippukierroksilla noin tehokas,eli naama irvessä vedettäessä.
Jossain 2000r/min Type-R:ssä on käytössä aika laimeaa tehoa.Ei nyt puolta vähemmän,mutta kuitenkin.
Ne onkin jo tehokkaampia autoja,jossa on maxsimiteho käytössä melkein heti käynnistyksen jälkeen.Vaikkapa 1800r/min 330-350Nm.Eli moottori on vääntävä koko kierrosalueella.
Ettet vain nyt koita isääs opettaa poika. :-)
NYT mä lopetan tän... =)
Suosittelen lämpimästi,että tosiaankin lopetat.Sinulla tuntuu olevan kovin vaikea ymmärtää toisen kirjoitusta,silloin onkin parempi lopettaa.
En tiedä mitä olet suodattanut kirjoituksistani,mutta et tunnu ymmärtävän mistään mitään.Olen koittanut selittää,että pelkät hevosvoimat eivät sinällään kerro kovin paljon auton moottorista,ellei siinä paketissa ole vääntöä mukana.Sen kummemasta ei ole kyse.Ja välitykset on juuri se lääke,minkä itsekin mainitsit.Ne on lääke sille,että alavääntö puuttuu ja konetta joudutaan huudattamaan pienillä vaihteilla,jotta ripeä eteneminen toteutuu.
Mutta taidat olla finninaamainen amiskirjoittelija,joka pullistelee isin autolla täällä.Minä vain kirjoitan omista autoista,ja niiden antamista kokemuksista.
Teho vaiko vääntö?
Tuolla on keskusteltu aika pitkälle millä se auto kiihtyy teholla vai väännöllä. Ottakaas kantaa keskusteluun!
Tuolla on keskusteltu aika pitkälle millä se auto kiihtyy teholla vai väännöllä. Ottakaas kantaa keskusteluun!
Mitä tuo dieseli tuolla vertailussa tekee?Otetaan sinne vaikka uusi VW Golf 2.0 FSI Turbo.Noissa kaikissa on se pyöreät 200hv,miten mahtaa varttimailin ajat sitten mennä?
Se oli vaan vertailuna väännön merkityksestä..
Type-r oli myös tuota dieselia nopeampi 90-120 ja 60-120 kiihdytyksissä kaikilla testatuilla vaihteilla...
VW:n olis toisaalta pitäny lähteä vieläkin rohkeammalle linjalle uuden GTI:n kanssa. TypeRässä on ollu jo vuosikaudet 200hv niin olis ollu markkinoinnin kannalta parempi ottaa heti tyhjät pois tuosta 2.0 TFSI -koneesta, eli joku 230-250 hv:a. Oltaisiin ehkä oltu taas askeleen lähempänä alkuperäistä GTI-henkeä. Sitten vielä vähän kevennystä koppaan niin...
ja 6.6 sek tän mukaan
Jos tuo 6.6 sekuntia pitää paikkansa,niin on se hurja vekotin.Tuo aika on jo sen verran kova,ettei siihen montaa autoa mukaan kerkeä.
On se nyt ihme,jos ei 200 hv 280Nm 1800r/min ehdi vitosella mukaan,jos vastassa on 200hv 196Nm 5900r/min.Ja välitykset tuossa Type-R:ssä ei voi olla kovinkaan paljon tiheämmät,kelataan sillä kuitenkin 235km/h huippunopeutta.Joten tämän teorian mukaan tehottomampi on kovempi kulkija.Paino molemmissa suurinpiirtein sama.
Ihmetellä tätä täytyy... ??
Viimeksi muokannut Jarski66, 30.11.2004 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.einszweidrei.de/vw/golfvgti2004-1.htm
Auto Und MotorSport
0-160km/h 17.8 sekunttia
Type-r samassa 15,1 sekunttia
http://www.einszweidrei.de/honda/civictyper2002-1.htm
eli eiköhän ton Golffin voi unohtaa jo kun puhutaan suoritukyvystä.
Varmasti mukava auto ajaa ja ripeä kulkemaan mutta hinta/suoritus kyky suhde on kaukana kilpailijoista.
niin ja paino on "melkein sama" eli n. 200kg eroa Typerän eduksi.
Auto Und MotorSport
0-160km/h 17.8 sekunttia
Type-r samassa 15,1 sekunttia
http://www.einszweidrei.de/honda/civictyper2002-1.htm
eli eiköhän ton Golffin voi unohtaa jo kun puhutaan suoritukyvystä.
Varmasti mukava auto ajaa ja ripeä kulkemaan mutta hinta/suoritus kyky suhde on kaukana kilpailijoista.
niin ja paino on "melkein sama" eli n. 200kg eroa Typerän eduksi.
On se nyt ihme,jos ei 200 hv 280Nm 1800r/min ehdi vitosella mukaan,jos vastassa on 200hv 196Nm 5900r/min.Ja välitykset tuossa Type-R:ssä ei voi olla kovinkaan paljon tiheämmät,kelataan sillä kuitenkin 235km/h huippunopeutta.Joten tämän teorian mukaan tehottomampi on kovempi kulkija.Paino molemmissa suurinpiirtein sama.
1800*207/5252=71hevosvoimaa
5900*145/5252=162heppaa
tuossa laskin kummankin auton tehon huippuväännön kohdalla ja ero on melko selkeä....
Jarski66, jos sulla on jatkuvasti niin hirveä kiire, että täytyy aivan älytöntä vauhtia päästä, niin mikset osaa käyttää sitten vaihteita, tai niiden käyttö on epämiellyttävää?
Taas sitten jos et muka ehdi vaihtaa vaihdetta, et varmastikaan ehdi myöskään antaa ahdetullesi ahtopainetta. Jolloin autosi ei liiku mihinkään, ja omaa vielä vähemmän vääntömomenttia kuin Type-R.
Ne vaihteet on tehty käytettäväksi ja siten tälläiset moottorit saavat tehonsa. Kun sitä tehoa tarvitaan, niin silloin sitä on myös aina tarjolla, aivan kuten alhaalta vääntävissä koneissa.
Itse en autona pidä Type-R:stä, mutta kyllä siinä moottorissa on sitä tehoa, jolla se auto kanssa liikkuu, vaikka ei sitten 40km/h ja kutosella jaksaisikaan kiihtyä. Normaaliin ajoon siinä on kuitenkin tarpeeksi vääntöä joka tilanteessa, ja auto ei muutenkaan ole mikään pitkän matkan Maybach jossa ei tahdota kuunnella moottorin ääniä.
Pian iskeydyt varmasti tähän itkeäksesi kuinka BMW M5 ei liiku 100-200km/h (tässä on sitten ohittelukiihtyvyksiä) tarpeeksi nopeasti 8,8:ssa, koska sen suurin teho tulee 8300rpm:n kohdalla. Autoako pitäisi sinun mielestä aina kiihdyttää jossain 2000rpm:n kohdalla?
Taas sitten jos et muka ehdi vaihtaa vaihdetta, et varmastikaan ehdi myöskään antaa ahdetullesi ahtopainetta. Jolloin autosi ei liiku mihinkään, ja omaa vielä vähemmän vääntömomenttia kuin Type-R.
Ne vaihteet on tehty käytettäväksi ja siten tälläiset moottorit saavat tehonsa. Kun sitä tehoa tarvitaan, niin silloin sitä on myös aina tarjolla, aivan kuten alhaalta vääntävissä koneissa.
Itse en autona pidä Type-R:stä, mutta kyllä siinä moottorissa on sitä tehoa, jolla se auto kanssa liikkuu, vaikka ei sitten 40km/h ja kutosella jaksaisikaan kiihtyä. Normaaliin ajoon siinä on kuitenkin tarpeeksi vääntöä joka tilanteessa, ja auto ei muutenkaan ole mikään pitkän matkan Maybach jossa ei tahdota kuunnella moottorin ääniä.
Pian iskeydyt varmasti tähän itkeäksesi kuinka BMW M5 ei liiku 100-200km/h (tässä on sitten ohittelukiihtyvyksiä) tarpeeksi nopeasti 8,8:ssa, koska sen suurin teho tulee 8300rpm:n kohdalla. Autoako pitäisi sinun mielestä aina kiihdyttää jossain 2000rpm:n kohdalla?
^ Eihän tuollaisia kierroksia voi ottaa ulos kun kone menee vähintäänkin rikki ;)
Itselläni on ainakin kaikkien arvostelujen jälkeen jäänyt sellainen mielikuva, että uudessa GTI Golfissa on haettu _suhteellisen_ hyvää suorituskykyä yhdistettynä hiukan yleellisempään ja comfortimpaan sisustukseen kun taas Typeärrässä on panostettu siihen kulkupuoleen eikä niinkään hienoihin detaljeihin. Eli Golffi on tuossasuhteessa enemmän edustusauto kuin Honda, vrt. VR6 Golffi on edustusauto verrattuna mk III GTI:hin. Tai jotain...
Itselläni on ainakin kaikkien arvostelujen jälkeen jäänyt sellainen mielikuva, että uudessa GTI Golfissa on haettu _suhteellisen_ hyvää suorituskykyä yhdistettynä hiukan yleellisempään ja comfortimpaan sisustukseen kun taas Typeärrässä on panostettu siihen kulkupuoleen eikä niinkään hienoihin detaljeihin. Eli Golffi on tuossasuhteessa enemmän edustusauto kuin Honda, vrt. VR6 Golffi on edustusauto verrattuna mk III GTI:hin. Tai jotain...
/OT\:
Joku puhui ettei lastulla saa tehoa Hondaan.
http://www.sci.fi/~hestec2/typer.htm
Olen ajanut juuri tuota "lastutettua" ja putki vaihdettua (229hv/234Nm) ärrää ja täytyy sanoa että kyllä lähtee :-) ja vääntöäkin on VAPARIIN ihan tarpeeksi.
Eikös järkevintä olisi verrata Hondaa Vagin vapareihin? Sieltä löytyy 115hv ja 130hv ärhäkät ja taloudelliset 2litraiset ja tietenkin ihan uusi 2.0FSI mutta eihä sitä voi vertaa kun se on niin uusi verrattuna hondaan =) Ne ovat hintaluokaltaankin edes siellä päin=)
Joku puhui ettei lastulla saa tehoa Hondaan.
http://www.sci.fi/~hestec2/typer.htm
Olen ajanut juuri tuota "lastutettua" ja putki vaihdettua (229hv/234Nm) ärrää ja täytyy sanoa että kyllä lähtee :-) ja vääntöäkin on VAPARIIN ihan tarpeeksi.
Eikös järkevintä olisi verrata Hondaa Vagin vapareihin? Sieltä löytyy 115hv ja 130hv ärhäkät ja taloudelliset 2litraiset ja tietenkin ihan uusi 2.0FSI mutta eihä sitä voi vertaa kun se on niin uusi verrattuna hondaan =) Ne ovat hintaluokaltaankin edes siellä päin=)
Voi niitä bensa vapareihin verrrata mutta kun yleensä tällä boardilla ja muillakin turbomiehillä on tärkeintä 2000rpm kiihtyvyydet ja perävaunun veto.
Ja tietenkin hinta olisi ihan jees olla aina mukana vertailuissa edes vähän. 40k € ja GTI lätkä takakontissa ainakin ennakko hehkutuksien mukaan tarkoittaa suorituskykyä eikä lisääntynytta turvallisuutta ja takajalka tilaa.
Ja tietenkin hinta olisi ihan jees olla aina mukana vertailuissa edes vähän. 40k € ja GTI lätkä takakontissa ainakin ennakko hehkutuksien mukaan tarkoittaa suorituskykyä eikä lisääntynytta turvallisuutta ja takajalka tilaa.
Siis luulisin että noissa kummassakin ecu säätelee/kääntää nokka-akseleita kierrosluvun mukaan tai pakkokin olla että saadaan kukkahattutädeille sopiva kone joka vääntää ihan pikkukierroksilta mutta laulaa vielä iloisesti 8000 rpm. Tojotassa on noista kahdesta moposta se tiukempi kone eli 1,8L ja 192hv.
Muuten aika hyvin suhteessa pärjäsi sen tuulilasin gti-testissä ollut golf gti 1,8T 150hv. 0-400m aika oli vain 1,2s huonompi kuin 200hv civicissä. Ja golf oli vielä 95kg civikkiä painavempi (hiljaisempi).
Muuten aika hyvin suhteessa pärjäsi sen tuulilasin gti-testissä ollut golf gti 1,8T 150hv. 0-400m aika oli vain 1,2s huonompi kuin 200hv civicissä. Ja golf oli vielä 95kg civikkiä painavempi (hiljaisempi).
On se Typerä ihme auto kun aina kehittää näin tiukkaa keskustelua...
Joskus kun kaverilla oli vielä TypeR, ni testailtiin kiihtyvyyseroja hondan ja audin välillä. 1 ja 2 vaihteilla aivan rintarinnan ja kolmosella A3 alkaa ihan pikkuhiljaa tekemään väliä. Toi Honda oli kyl sitä vanhempaa mallia, et uudempi luultavasti menis sitte jo Audista ohi...
A3 on lastutettu ja turboback putkella ja TypeR oli täysin vakio...
Joskus kun kaverilla oli vielä TypeR, ni testailtiin kiihtyvyyseroja hondan ja audin välillä. 1 ja 2 vaihteilla aivan rintarinnan ja kolmosella A3 alkaa ihan pikkuhiljaa tekemään väliä. Toi Honda oli kyl sitä vanhempaa mallia, et uudempi luultavasti menis sitte jo Audista ohi...
A3 on lastutettu ja turboback putkella ja TypeR oli täysin vakio...
Mulla on turbo-Audi modernilla 5-venttiilikannella, jossa ei ole kummoista litratehoa eikä alavääntöä: AEB 1.8T 150hv.
On toki nykyisin lastutettu, muttei se vääntö siitä kummene pikkukierroksilla, vaikka turbo on vain nyrkin kokoinen.
Peli ei tahdo sutia lumella kakkosella alle 2500rpm (Quattro) vaikka mutkaa ajaa ja provosoi. Vähän epämiellyttävää, jos haluaa nurkka-ajossa kiihdyttää ulos mutkasta nätissä pikkusladissa. Ykköstä saa hakea vauhdissa...
On toki nykyisin lastutettu, muttei se vääntö siitä kummene pikkukierroksilla, vaikka turbo on vain nyrkin kokoinen.
Peli ei tahdo sutia lumella kakkosella alle 2500rpm (Quattro) vaikka mutkaa ajaa ja provosoi. Vähän epämiellyttävää, jos haluaa nurkka-ajossa kiihdyttää ulos mutkasta nätissä pikkusladissa. Ykköstä saa hakea vauhdissa...
Vaikka tuo type R onkin ihan sutjakka meneen, niin muussa sitä ei voi
VAG peleihin verrata. On se sen verran meluisa ja epämukava.
Näin maallikkona muistelen, että tuosta t R on otettu jo niin paljon ulos tehoja, ettei sitä liiemmälti enään saa tehokkaammaksi, muuta kuin laittamalla ecuja kauheen kasan? Viri potentiaalia on ainakin Golffeissa
paljon enemmän ja onhan tuo Golf autonakin mielekkäämpi. Saa ampua takaisin:)) tää vaan maallikon suusta, kun ei muutakaan tekemistä...
Toojoota: no comments
VAG peleihin verrata. On se sen verran meluisa ja epämukava.
Näin maallikkona muistelen, että tuosta t R on otettu jo niin paljon ulos tehoja, ettei sitä liiemmälti enään saa tehokkaammaksi, muuta kuin laittamalla ecuja kauheen kasan? Viri potentiaalia on ainakin Golffeissa
paljon enemmän ja onhan tuo Golf autonakin mielekkäämpi. Saa ampua takaisin:)) tää vaan maallikon suusta, kun ei muutakaan tekemistä...
Toojoota: no comments
Kyllähän type-r:ää voi virittää nykytekniikalla vielä roimasti..
Otetaan huono esimerkki F1 moottori 3litraa ja melkein 1000hevosvoimaa eli noin 333heppaa/litra. Type-r:ssä on 2litran motti eli samalla virityksellä siitä saisi 666heppaa ja vaikka tuo aliviritettäisiin puoleen saataisiin siitä vielä 333heppaa.
Otetaan huono esimerkki F1 moottori 3litraa ja melkein 1000hevosvoimaa eli noin 333heppaa/litra. Type-r:ssä on 2litran motti eli samalla virityksellä siitä saisi 666heppaa ja vaikka tuo aliviritettäisiin puoleen saataisiin siitä vielä 333heppaa.
On se Typerä ihme auto kun aina kehittää näin tiukkaa keskustelua...
Siinähän se homman juju piileekin, että kukaan ei puhu esim uudesta Peugeot Boxerista täällä ja moiti sen isoa kokoa ja että se on vaikea peruuttaa ahtaalla kadulla ruutuun eikä ulkonäköä eikä mitään muutakaan koska sitä ei kukaan koe täällä "vastustajaksi".
Typerä on kuitenkin hintaansa nähden varsin suorituskykyinen ja halpa, ja ennen kaikkea tehokkaampi kuin 95pros tämän foorumin lukijoiden autoista. Teho on kuitenkin autoissa likipitäen aina se mikä kiinnostaa niin nuoria kuin vanhempia, vaikka sitä ei kukaan äänen myöstäisikaan. vai kiinnostaisiko jotain uusi 150hv 1,8t ferrari? Toistaiseksi en ole vielä ikinä kuullut että kukaan olisi valitellut että perkele tää on muuten hyvä peli mutta tässä on liikaa tehoa. Tällöinhän kaikille olisi se teho ihan tervetullut lisä siihen omaan kotteroon. Ja nyt kun sitä hondassa on enemmäön kuin itsellä niin suomalaisten perikateushan aiheuttaa perinteisesti sen että jollain on todisteltava itselleen sekä muille että kyllä sen mun oma auto on parenpi kuin typerä. Ja milläs sitä olisi helpompi todistella kuin etsimällä vain hondan heikkouksia ja unohtaa kokonaan ne sen vahvuudet.
RH sano sen minkä minä ajattelin juuri seuraavaksi postata tähän.
Se kun joskus on pakko keksiä niitä huonoja puolia niin sitten aletaan puhumaan äänekkyydestä ja muusta. En itse kyllä uutta Civic Type-R:ää ostaisi jos valuuttaa olisi, mutta ei se minulla sen kummempia vihoja niskaan saa. Sportti mikä sportti.
100hv/l on helvetin hyvä saavutus vaparista, oli se sitten hyondain, hondan, tojotan tai bemarin tekele.
Ja mitä tulee Bigbearin "CTR:n formulamoottoriin", niin on niissä F1-moottoreissa hengitysomainaisuudet eriplaneetalta kuitenkin. Todellakin huono esimerkki, kuten mainitsit.
Se kun joskus on pakko keksiä niitä huonoja puolia niin sitten aletaan puhumaan äänekkyydestä ja muusta. En itse kyllä uutta Civic Type-R:ää ostaisi jos valuuttaa olisi, mutta ei se minulla sen kummempia vihoja niskaan saa. Sportti mikä sportti.
100hv/l on helvetin hyvä saavutus vaparista, oli se sitten hyondain, hondan, tojotan tai bemarin tekele.
Ja mitä tulee Bigbearin "CTR:n formulamoottoriin", niin on niissä F1-moottoreissa hengitysomainaisuudet eriplaneetalta kuitenkin. Todellakin huono esimerkki, kuten mainitsit.
bigbear kirjoitti:Heikki J. kirjoitti:Tai miten laajalla alueella sitä vääntöä on käytössä.
Kuitenkin vaikka paperilla esim sun auto näyttää vääntävämmältä myös alueen laajuuden suhteen niin honda kiihtyy paremmin 3,4,5ja 6 vaihteeella 90-120 ja 60-120 alueella...
En tuolla kommentillani yrittänyt mitenkään väittää että tuo mun Leon pesisi noita kahta autoa. Tuossa Leonissahan on käytännössä hiukan reilu 2000rpm verran sitä kierrosaluetta jolla edes kannattaa yrittää kiihdyttä. Alle 1800rpm ei tapahdu juuri mitään, ja paljon yli 4000rpm ei kannata mennä. Oon ihan varma että TypeR tai T-Sport vääntää edes jotenkin paljon laajemmalla alueella. Sen takia pärjäävät esim. tuossa 60-120 kiihdytyksessä. Ja onhan niissä se ~50hv enemmän. TypeR:ää en oo koskaan ajanu, T-Sporttia kerran. Dieseliin tottuneena en tykännyt kun tuntu et vasta siellä 6000-6500rpm paikkeilla alkoi se meno. Tuli jatkuvasti vaihdettua liian aikaisin, ei oikein selkäydin antanu periksi kierrättää 9 tonniin.
Leonin tehtaan ilmoittama teho- & vääntökäyrät.
ei oikein selkäydin antanu periksi kierrättää 9 tonniin
No kenen kantti sitä kestää,ja kuinka kauan.Type-R on sen verran uusi konstruktio,että niitä ei vielä ole paljon ajettuja yksilöitä.Odotellaan muutamia vuosia eteenpäin,niin saadaan 100-150tkm ajettuja yksilöitä liikenteeseen.
Mahtaako koneet kestää tuollaista huudattamista,ja tehopiikkien hakemista,aika näyttää.Tuohan on niinkuin moottoripyörän kone,aivan liikaa kierroksia pitää käyttää minun mielestä.
Edelleenkin on kiva ajaa,kun ei tarvi huudattaa autoa,edes jonkunmoisen kiihtyvyyden saamiseksi.Mukavaa,kun auto lähtee vääntämään jo 2500r/min jälkeen,mutta jokainen tyylillään.
Dieselin vetoalue alkaa jostain 1200rpm ja jatkuu sinne 4500 saakka vaikka silloin jo teho on hiipunut.
Jos vääntöä löytyy vaikka 2000rpm niin se on yli 60% koko alueesta.....
type-r:ssä toi vastaisi 4400kierrosta ,jolta vääntöä löytyisi. Eli noita kierrosten absuluuttisia määriä ei voi verrata keskenään..
Jos vääntöä löytyy vaikka 2000rpm niin se on yli 60% koko alueesta.....
type-r:ssä toi vastaisi 4400kierrosta ,jolta vääntöä löytyisi. Eli noita kierrosten absuluuttisia määriä ei voi verrata keskenään..
Joo hondalla ei ikinä ole ollut korkeaviritteisiä vapareita? Vanha koppanen Civic, Accord Type-r, Integra Type-r, S2000 joka 2.0litranen 240hv vapari.
Onko ollut ongelmia koneiden kanssa? vastaus on eipä juuri yhtään.
(ja kyllä ärrillä on ajettu paljon ympäri maailmaa ja aika hyvin on tiedossa niiden kunto)
Nyky ärrän kone on vielä aivan uutta sukupolvea joka on edellisiin malleihin verratuna hyvinkin SIVISTYNYT ja tekniikaltaan toista maata. (Vtec -> I-Vtec)
Jos typerästä haluu jotain moittia niin EI IKINÄ pitäisi puhua tekniikasta sillä se on ns. pommin varmaa mutta esim. "kasaus laadussa" esim. Ohjausvaihteet,maalipinta yms. on ollut todella paljon ongelmia mutta siihen on syynä 99% valmistusmaa joka on euroopassa ja vieläpä englannissa.
Onko ollut ongelmia koneiden kanssa? vastaus on eipä juuri yhtään.
(ja kyllä ärrillä on ajettu paljon ympäri maailmaa ja aika hyvin on tiedossa niiden kunto)
Nyky ärrän kone on vielä aivan uutta sukupolvea joka on edellisiin malleihin verratuna hyvinkin SIVISTYNYT ja tekniikaltaan toista maata. (Vtec -> I-Vtec)
Jos typerästä haluu jotain moittia niin EI IKINÄ pitäisi puhua tekniikasta sillä se on ns. pommin varmaa mutta esim. "kasaus laadussa" esim. Ohjausvaihteet,maalipinta yms. on ollut todella paljon ongelmia mutta siihen on syynä 99% valmistusmaa joka on euroopassa ja vieläpä englannissa.
Quote:
Eli noita kierrosten absuluuttisia määriä ei voi verrata keskenään..
Niin, sitä yritin sanoa, mutta en varmaan tehnyt itseäni tarpeeksi selväksi.
Nyt varmaan ei kumpikaan ymmärrä toisiaan :)
Dieselin suuren väännön takia voidaan välityksistä tehdä erittäin pitkät ,jolloin samalla vaihteella voidaan kiihdyttää vaikka 60-120,vaikka dieselin vääntö alue on näennäisesti kapea on se kuitenkin laaja verrattuna moottorin koko käyttäalueeseen toisin kuin bensa vaparissa. Jolloin ohituskiihtyvyyden pitäisi olla bensa käyttöistä parempi.
Tuolla vaan tarkoitin sitä,että riippumatta hondan korkeahkosta viritysasteesta se kuitenkin vääntää hyvin ,koska edes nykyaikainen tehokas dieseli ei pysy mukana.
En mitenkään väheksy sun autos suorituskykyä,koska esim mun mopolla ei niihinkään arvoihin pääse,ei edes lähelle..
Löytyiskö noista TypeR:stä ja T-Sportista noita vastaavia teho- & vääntökäyriä joltain tai jostain netistä? Ite en nyt jaksa alkaa etsiä. Sit ois vielä kiva tiettä paljonko niissä on kierroksia esim. kolmosella siinä 60km/h:ssa :) Leonissa n. 2000rpm (mittarinopeus), eli on kaiketi paras vaihde tuohon 60-120 kiihdytykseen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa